Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2004 #1 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har lyst til å utdanne meg til landskapsarkitekt på Ås.. Man må ha 59,7 i studie(eller konkuranse??)poeng for å komme inn. Da jeg regner ut snittet på vitnemålet mitt (avsluttet allmen på vgs i fjor) fant jeg ut av jeg har 3,4 i snitt... :oops: Jeg må med andre ord få opp snittet mitt betraktelig! :-? Noen som har forslag til hvordan jeg skal få opp snittet mitt nok til at jeg kommer inn på Ås ? Og er det noen som vet noe om hvordan det er å jobbe som landskapdsarkitekt? Hvor lett/vanskelig er det å få seg jobb liksom? Og hvordan er lønna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leiogliten Skrevet 5. desember 2004 #2 Del Skrevet 5. desember 2004 I 2004 var kravet 56 poeng.. så kanskje det er på tur nedover: http://www.samordnaopptak.no/statistikk/04...ng_supp_04.html ellers om du har studert fulltid i mer enn 2 år så har du nok 120studiepoeng som betyr 12 poeng ekstra har du 3 fag fordypningsfag over 2 og 3 klasse på videregående så får du 4 poeng (om du har 2 fordypningsfag får du 2 poeng og kan evt ta noen fag som privatist så du får fylt opp). også får 0,5 poeng for hvert realfag du har (mx,fy,kj,bi). så da er det bare å plusse på dine 34 karakterpoeng og ta på nytt de fagene du har dårligst karakter i, evt bytte dem ut med noen nye fag... så plutselig så har du nok. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2004 #3 Del Skrevet 6. desember 2004 Kan jeg rekke det på ett år da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2004 #4 Del Skrevet 6. desember 2004 Om du rekker det spørs jo hva du mangler... som leiogliten sier kan du selv regne på dette. (du må nok regne litt på studiet også, så det er bare å lære seg... jobbe selvstendig også..hehe) Skal du ta opp fag bør du vel forte deg og melde deg på kurs etter jul. Og så får du alderspoeng, trur eg. Ellers kommer det an på hva du gjør i år, studier og folkehøgskole gir poeng. Men dette bør du vel ærlig talt vite selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2004 #5 Del Skrevet 6. desember 2004 Frem til jul bare jobber jeg. Skal ta ex.phil oh ex.fac i januar... Jeg skjønner ikke forskjellen på studiepoeng og konkuransepoeng... og alderspoeng kan jeg heller ingenting om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leiogliten Skrevet 6. desember 2004 #6 Del Skrevet 6. desember 2004 hei studiepoeng er poeng du får for fag på universitetet og høyskolen. konkurranse poeng er alderspoeng, realfagspoeng og fordypningspoeng. vanlig studiepoeng for et semester er 30 poeng. jeg anbefaler at du tar vitnemålet med deg til en rådgiver på en høyskole, universitet eller en privat vidregående (for eks www.sonans.no) og får de til å hjelpe deg fram til en løsning. (rådgiverne på vidregående er vanligvis utrolig dårlig). ellers kan du gå på: http://www.samordnaopptak.no/statistikk/po...enggrenser.html og midt på sida står en link til poeng utregning. kanskje du skjønner mer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå