AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 Jeg får så mange utbetalinger i måneden nå at jeg mister litt oversikten. Trodde jeg kom til å bli fattigere nå når jeg jobber 50 % og mottar AAP for resten, men har regnet på det, og får faktisk rundt 5000 mer enn når jeg jobbet fullt! Pga helsetilstanden min som nå er kronisk, kan jeg nok neppe jobbe mer enn 50 % igjen, sannsynligvis må jeg trappe ned etterhvert. Men jeg har forsikring via KLP og banken min, og det er derfor jeg får så mye ekstra nå. Om jeg slutter i jobben, vil jeg sitte igjen med et par tusen mindre enn når jeg jobber fullt, om jeg tar med disse forsikringene i tillegg. Er pina glad jeg har forsikringene... Hardt å sitte med huslån og små barn Anonymkode: b4f53...262
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 Er meningen med dette innlegget å fortelle andre at det kan være lurt å forsikre seg? Bare spør, for det var litt utydelig mtp tittelen Anonymkode: f3d67...daa
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Tjah at jeg kom bedre ut enn jeg ventet. Jeg trodde jeg kom til å sitte igjen med litt mindre enn jeg har til vanlig lønn selv med forsikring, så jeg ble gledelig overrasket da jeg regnet ut utbetalingene denne mnd, at jeg faktisk får mer enn når jeg jobber 100 %. Motivasjon til å holde ut å jobbe 50 % lengst mulig. Går jeg ned/slutter å jobbe vil jeg sitte igjen med betydelig mindre, til tross for forsikringene. Men ja, et tips til dere, uføreforsikring og uførepensjon, pluss KLP-medlemsskap om dere har en slik jobb, er slettes ikke dumt. En vet aldri hva som skjer i livet dessverre, og da er økonomien det siste en ønsker å slite med.... Anonymkode: b4f53...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå