AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 Har sluttattest på bekreftelse oppstart/avslutning av arbeidsforhold, har også ligningsutskrifter som beviser inntekt 3 siste år. Har hatt en dialog med tidligere arb giver om å sende relevante papirer. Det trekker ut..søker alt av jobber,men ting tar tid-trenger dagpenger til jeg får ny jobb. Noen som vet om slike opplysninger holder? Anonymkode: 02fd7...378
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 Absolutt all info du trenger ang papirer finner du på nav.no Anonymkode: 87f2c...a9f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt all info du trenger ang papirer finner du på nav.no Anonymkode: 87f2c...a9f Jeg vet, hat etterlyst papirer fra tidligere arbeidsgiver-men det drøøøøer uuuut ser du.... vurderer å la nav kreve de inn. Anonymkode: 02fd7...378
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #4 Skrevet 20. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet, hat etterlyst papirer fra tidligere arbeidsgiver-men det drøøøøer uuuut ser du.... vurderer å la nav kreve de inn. Anonymkode: 02fd7...378 Da får du kreve at arbeidsgiver fikser papirene (ja du kan KREVE) eller så fortell det til nav så fikser de det nok Anonymkode: 87f2c...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du kreve at arbeidsgiver fikser papirene (ja du kan KREVE) eller så fortell det til nav så fikser de det nok Anonymkode: 87f2c...a9f Jupp...håper da det.. aldri mer en useriøs arbeidsgiver på meg har noen tips så bare gi en lyd. Anonymkode: 02fd7...378
applestories Skrevet 20. januar 2017 #6 Skrevet 20. januar 2017 Hva slags papirer er det? NAV trenger bekreftelse på at du har mistet jobb, at du ikke var skyld i det selv, hva arbeidstiden din var.. det er det viktigste. Bekreftelse på inntekt kommer direkte fra Skatteetaten, men nå tidlig på året trenger du siste lønnsslipp eller årsoppgave. Har du søkt ennå? Husk at du må være registrert hos NAV hele perioden du søker dagpenger for, og at du bare kan søke fire uker tilbake i tid - ellers så blir det tidspunktet du søkte, ikke da du mistet jobben, du kan få dagpenger fra.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 Akkurat nå, applestories skrev: Hva slags papirer er det? NAV trenger bekreftelse på at du har mistet jobb, at du ikke var skyld i det selv, hva arbeidstiden din var.. det er det viktigste. Bekreftelse på inntekt kommer direkte fra Skatteetaten, men nå tidlig på året trenger du siste lønnsslipp eller årsoppgave. Har du søkt ennå? Husk at du må være registrert hos NAV hele perioden du søker dagpenger for, og at du bare kan søke fire uker tilbake i tid - ellers så blir det tidspunktet du søkte, ikke da du mistet jobben, du kan få dagpenger fra. Jeg fikk ikke siste lønnslipp... jeg er registrert arb ledig-holder på å samle inn papirer-men når du er avhengig av andre som ikke gjør det de skal så glipper det ..ting tar tid... jeg sa opp selv for jeg var permittert og det var ikke mer jobb i det hele tatt..( konkurs )-så her er jeg nå. Anonymkode: 02fd7...378
applestories Skrevet 20. januar 2017 #8 Skrevet 20. januar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke siste lønnslipp... jeg er registrert arb ledig-holder på å samle inn papirer-men når du er avhengig av andre som ikke gjør det de skal så glipper det ..ting tar tid... jeg sa opp selv for jeg var permittert og det var ikke mer jobb i det hele tatt..( konkurs )-så her er jeg nå. Anonymkode: 02fd7...378 Dersom du sa opp selv vil du få forlenget ventetid i 12 uker før du får dagpenger. Dersom du søker dagpenger fra en dato i 2016 trenger du vanligvis ikke siste lønnsslipp da det er forrige kalenderår som legges til grunn for størrelsen på dagpenger. Du kan søke før du får alle papirene, da skriver du bare at du ettersendes dem. Endret 20. januar 2017 av applestories
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #9 Skrevet 20. januar 2017 50 minutter siden, applestories skrev: Dersom du sa opp selv vil du få forlenget ventetid i 12 uker før du får dagpenger. Dersom du søker dagpenger fra en dato i 2016 trenger du vanligvis ikke siste lønnsslipp da det er forrige kalenderår som legges til grunn for størrelsen på dagpenger. Du kan søke før du får alle papirene, da skriver du bare at du ettersendes dem. Ikke nødvendigvis, jeg ble mobbet og trakkassert ut fordi jeg ikke hadde riktig utdannelse, presset ut i poermittering-og det var ikke jobb til meg. Dvs, jeg hadde vært permittert ennå. Anonymkode: 02fd7...378
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #10 Skrevet 20. januar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, jeg ble mobbet og trakkassert ut fordi jeg ikke hadde riktig utdannelse, presset ut i poermittering-og det var ikke jobb til meg. Dvs, jeg hadde vært permittert ennå. Anonymkode: 02fd7...378 De papirene fr arbeidsgiver skulle du fått i hånden samme med permisjonsvarselet. Dette fordi du skulle registrert deg som arbeidssøker, og søkt om dagpenger, den dagen du ble permittert. Sett NAV på saken å kreve inn manglende papirer fra arbeidsgiver ASAP. Anonymkode: 7cac3...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #11 Skrevet 20. januar 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: De papirene fr arbeidsgiver skulle du fått i hånden samme med permisjonsvarselet. Dette fordi du skulle registrert deg som arbeidssøker, og søkt om dagpenger, den dagen du ble permittert. Sett NAV på saken å kreve inn manglende papirer fra arbeidsgiver ASAP. Anonymkode: 7cac3...fbe Tnx Anonymkode: 02fd7...378
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #12 Skrevet 20. januar 2017 Sålenge ikke arbeidsgiver innrømmer at du ble presset ut av jobben, eller gi en attest der det står svart på hvitt at du ble oppsagt av bedriften, så vil du dessverre få karantene på 12 uker. NAV driter ikke i karantene pga medlidenhet eller skjønn.. Anonymkode: ccea1...2d7 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #13 Skrevet 20. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sålenge ikke arbeidsgiver innrømmer at du ble presset ut av jobben, eller gi en attest der det står svart på hvitt at du ble oppsagt av bedriften, så vil du dessverre få karantene på 12 uker. NAV driter ikke i karantene pga medlidenhet eller skjønn.. Anonymkode: ccea1...2d7 Det var merkelig, nav ansatt sa til meg at det ikke var min feil. Loven sier det, de driter ikke i loven. Anonymkode: 02fd7...378
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #14 Skrevet 20. januar 2017 Har allerede sendt avgårde en søknad da, håper dagpenger ikke blir nødvendig i det hele tatt. Anonymkode: 02fd7...378
applestories Skrevet 21. januar 2017 #15 Skrevet 21. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Sålenge ikke arbeidsgiver innrømmer at du ble presset ut av jobben, eller gi en attest der det står svart på hvitt at du ble oppsagt av bedriften, så vil du dessverre få karantene på 12 uker. NAV driter ikke i karantene pga medlidenhet eller skjønn.. Anonymkode: ccea1...2d7 Jeg så nettopp en alenemor si opp jobben for å flytte tilbake til hjemstedet sitt. Hun fikk først beskjed om 12 uker karantene, men sendte så melding hvor hun forklarte grunnen grundig (behov for familie, vansker med barnepass) og fikk da omgjort vedtaket. Det kan ha vært relevant at hun hadde tilbud om noe arbeid og om å starte opp eget foretak. Men reglene sier at NAV kan ta slike hensyn, og det gjelder også for forhold på arbeidsplassen. Men her er man permittert og velger å si opp. Etter to ukers permittering kan man ha krav på dagpenger og bør jo ha vært i kontakt med NAV allerede. Sier man opp før to uker har gått ville jeg klødd meg litt i hodet og sagt at her er det noe rart, om jeg var NAV.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #16 Skrevet 21. januar 2017 36 minutter siden, applestories skrev: Jeg så nettopp en alenemor si opp jobben for å flytte tilbake til hjemstedet sitt. Hun fikk først beskjed om 12 uker karantene, men sendte så melding hvor hun forklarte grunnen grundig (behov for familie, vansker med barnepass) og fikk da omgjort vedtaket. Det kan ha vært relevant at hun hadde tilbud om noe arbeid og om å starte opp eget foretak. Men reglene sier at NAV kan ta slike hensyn, og det gjelder også for forhold på arbeidsplassen. Men her er man permittert og velger å si opp. Etter to ukers permittering kan man ha krav på dagpenger og bør jo ha vært i kontakt med NAV allerede. Sier man opp før to uker har gått ville jeg klødd meg litt i hodet og sagt at her er det noe rart, om jeg var NAV. I følge en lov kunne jeg ikke fortsette, jobbet med noe annet enn hva jeg var utdannet til. Men men, får bare legge frem saken og ev gå uten penger i 12 uker. Anonymkode: 02fd7...378
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 På 20.1.2017 den 10.54, AnonymBruker skrev: Sålenge ikke arbeidsgiver innrømmer at du ble presset ut av jobben, eller gi en attest der det står svart på hvitt at du ble oppsagt av bedriften, så vil du dessverre få karantene på 12 uker. NAV driter ikke i karantene pga medlidenhet eller skjønn.. Anonymkode: ccea1...2d7 Fikk i dag innvilget dagpengesøknad, sa opp jobben selv, men fikk ingen karantene. Som jeg nevnte skyldtes dette ikke årsaker som lå hos meg selv,men andre forhold. Så det går an, dere som får slike svar på nett, aldri gi opp. Nå er jeg bare glad for at det ordner seg og har fått en ekstra dytt på å stå på videre, takk til nav. Anonymkode: 02fd7...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå