Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva tjener egentlig en vanlig "hus-elektriker" uten noen spesialist-utdannelse i året?

Har en sønn som studerer det for øyeblikket, men vi har aldri undersøkt hva slags lønn det innebærer i året. Man innbiller seg jo at håndverkere tar seg veldig godt betalt og dermed bør tjene godt, så dyrt som det er å ha besøk av en håndverker hjemme...!?

Jeg så nettopp en episode av Luksusfellen på nettet, og der var det en elektriker som var "gått i fella". Under introduksjonen med navn osv, så sto det "Årsinntekt 460.000". Mannen var vel rundt 40, tipper jeg. Er ikke det litt lite for en elektriker å tjene pr år?

Er det noen som kjenner til "fra - til " årsinntekt for denne yrkesgruppen, altså vanlige huselektrikere?

Anonymkode: cf18e...ebc

Skrevet

Synes det hørtes greit ut. De fleste elektrikere jeg kjenner har en grunnlønn på mellom 230 og 250 kr timen (ish). så kan du jo regne ut resten selv.

Selv om en elektriker tar seg god råd, er det mye som skal betales på i slike håndtverkyrker. Det er jo ikke slik at det er penger rett i lomma til elektrikeren om firmaet tar 1000kr/t.

Anonymkode: 1bac1...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...