Gå til innhold

Brintellix og alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på dag 3 på brintellix, og jeg har tenkt til å drikke i helgen. Vanligvis tar jeg brintellix på kvelden før jeg legger meg. Hvordan er det i forhold til alkohol? Skal jeg droppe å ta den, eller skal jeg ta den, eller vente til senere?

Anonymkode: 78e7c...e8d

Skrevet (endret)

Neineinei, ikke ta noe råd her inne hva gjelder medisinering. Det er ikke bra å la være å ta slike tabletter, det skal du absolutt ikke gjøre. Du er i oppstartsfasen av medisinen, min personlige erfaring, stått på flere ulike typer ssri, snri samt wellbutrin, du lar være å drikke for nå. Dessuten, om du leser pakningsvedlegget står det at det ikke er anbefalt å drikke alkohol når man går på medisinen. Ofte sier jo psykiatere at dette er noe uoppnåelig med tanke på at man står slike medisiner i lengre perioder.
Mitt personlige råd er å holde seg unna alkohol til medisinen virker optimalt, usikker på hva virketiden er på denne medisinen, men det er du vel informert om fra psykiater/lege. Om du absolutt skal drikke ved senere anledninger, prøv deg forsiktig frem med et glass vin, vent lenge mellom hvert glass så du har kontroll på hvordan hjernen og kroppen responderer. Jeg har fått noen skikkelige dårlige bivirkninger av alkohol og antidepressiva, så ille at jeg kan være glad jeg lever den dag i dag. Slike medisiner skal man ikke tulle med.

Anonymkode: 5a547...e46

Endret av Sulosi
sitat til slettet innlegg fjernet
Skrevet

For det første bør du unngå alkohol når du går på denne medisinen, for det andre bør man unngå alkohol uansett når man er så deprimert at man trenger antidepressiva. Alkohol kan forsterke sykdommen.

Hvorfor tar du den forresten på kvelden? Jeg fikk beskjed av lege om at denne måtte tas på morgenen. 

Anonymkode: 51f7f...705

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på dag 3 på brintellix, og jeg har tenkt til å drikke i helgen. Vanligvis tar jeg brintellix på kvelden før jeg legger meg. Hvordan er det i forhold til alkohol? Skal jeg droppe å ta den, eller skal jeg ta den, eller vente til senere?

Anonymkode: 78e7c...e8d

Jeg var så dum å ta meg en cider den andre dagen på brintellix og fikk en skikkelig depressiv reaksjon, falt ned i et sort dypt hull. Måtte ringe mamma som kom og ble hos meg om natten, la meg klokka halv åtte om kvelden , sov meg gjennom det. Etter en cider!! Det er en grunn til at det ikke anbefales å drikke i oppstarten på antidepressiva, da en kan få sterke og urimelige reaksjoner. Jeg angret meg noe forferdelig på den ene cideren i hvert fall.

Ellers bør en ta medisinen om morgenen helst, hvis en vil unngå søvnproblemer. 

Anonymkode: 1977f...c41

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innlegg.

Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...