Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på GLU 1-7 for 3 år siden og fullførte 15 sp i norsk og pedagogikk før jeg hoppet av studiet. Begynte senere på en faglærerutdanning og tar i tillegg et årsstudium for å øke kompetansen min :) Tenker å jobbe i videregående skole etter endt utdanning

Spørsmålet mitt er, når jeg skal skrive CV og levere jobbsøknad, bør jeg ha med de 15 sp i de to fagene jeg tok på GLU? Jeg får jo ikke brukt dem på vgs uansett, der må man ha 60 sp for å undervise. 30 sp i et to forskjellige fag øker vel heller ikke lønnen min når de ikke engang er relevante?

Jeg er veldig usikker fordi jeg har hørt at all utdanning er kjekk å ha, men synes personlig det ser litt rotete ut? 

... og dersom jeg ikke får napp på VGS og må søke på barneskole, er det da en fordel med 2x 15 sp eller gjør det ikke noe forskjell? :) 

Anonymkode: 0ff47...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite å bruke de 15 stp i, men jeg hadde tatt det med likevel. Viser i hvert fall at du har gjort noe, og du sluttet jo for å ta faglærer så du har jo en grunn :) 

Jeg jobber i barneskole da, så vet ikke hvordan det er i vgs, men selv om jeg har 0 stp i norsk har jeg blitt satt til noe lese- og skriveundervisning med enkeltelever i perioder kun pga interesse for faget. Så 15 stp kan jo hjelpe LITT om de trenger en lærer til litt "småjobber". Kommer jo an på faget da.

Anonymkode: ee5de...f94

Skrevet

Du kan få lønn for fagene, men dette kommer helt ann på hva som praktiseres i din kommune😊

Anonymkode: 44569...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...