Gå til innhold

Klubb, som ikke ga meg gave på rund dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er en gjeng med damer i nabolaget, som treffes hver mnd..

Hver gang noen har feiret runde bursdager, så ha vi gått sammen om å kjøpe gave.. Vi har betalt 400kr per husstand og virkelig flesket til.

Jeg fylte 30 før jul, men har ikke sett noen gave. Jeg syns dette er så dårlig gjort, men spør jeg om hvorfor så er det kanskje smålig? Jeg har fått gave med èn av de, men ikke de andre. Betyr det at de andre ikke liker meg? Eller mener de at 30 ikke er "bra nok" for fellesgave? (Jeg er en del yngre enn de andre)

Anonymkode: 2af9a...bf0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet de at du har hatt rund dag? 

Jeg er uansett vant med at 30 ikke er like stort som 40, 50, og oppover. Det er ingen i min omgangskrets som har hatt noe voldsomt opplegg rundt 30-årsdagen sin, mens jeg har inntrykk av at store feiringer er mer vanlig ved 40 og oppover (har kanskje sammenheng med at man har bedre økonomi da, og er ferdig med brylluper og dåper og slikt?)

Anonymkode: 02891...207

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet de at du har hatt rund dag? 

Jeg er uansett vant med at 30 ikke er like stort som 40, 50, og oppover. Det er ingen i min omgangskrets som har hatt noe voldsomt opplegg rundt 30-årsdagen sin, mens jeg har inntrykk av at store feiringer er mer vanlig ved 40 og oppover (har kanskje sammenheng med at man har bedre økonomi da, og er ferdig med brylluper og dåper og slikt?)

Ja, alle har gratulert meg med dagen på facebook...

Ja, det er mulig det.. men er dette rettferdig da?? Jeg punger jo ut 400kr hver gang noen av de andre fyller runde år, så hvorfor skal ikke de gjøre det samme?

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, alle har gratulert meg med dagen på facebook...

Ja, det er mulig det.. men er dette rettferdig da?? Jeg punger jo ut 400kr hver gang noen av de andre fyller runde år, så hvorfor skal ikke de gjøre det samme?

Du får kanskje gave når du blir 40? På jobben min er det sånn at alle bidrar til å samle inn gaver til folk når de blir 40, 50, osv, men man får ikke noe når man bare blir 30. Så jeg som er eneste på avdelingen under 40 har punget ut med gaver til alle de andre, uten at jeg fikk noe da jeg ble 30. Men sånn er regelen, jeg får jo igjen når jeg blir 40 og eldre. 

• Liker 1
Skrevet

Den som bruker ta initiativ til dette føler kanskje ikke hun kjenner deg så godt og har ikke samlet inn til din bursdag. Hun har kanskje tenkt at en av det er en av de andre som kjenner deg best sitt ansvar. Det blir raskt den type krøll når det ikke er skikkelig organisert, men at noen få tar tak og snakker med resten. Har du selv tatt initiativ til å starte innsamling for en bursdag?

Anonymkode: f3e8b...6a2

Skrevet

Kinkig! Synes de burde tenkt på deg, men den mest sannsynlige forklaringen er vel at de mener store gaver er forbeholdt runde dager fra 40 og oppover. Mener det var sånn på min forrige arbeidsplass. 30-årsdagen ble betraktelig mindre feiret enn de andre runde dagene.  Er du sikker på at de de visste at du ble 30 forresten? Kan det hende de visste at du hadde bursdag, men ikke at det var rund dag?

Anonymkode: c4c4a...dff

Skrevet

Vil antra forklaringen er at 30 ikke anses like stort som 40-50-60

Anonymkode: a6592...051

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får kanskje gave når du blir 40? På jobben min er det sånn at alle bidrar til å samle inn gaver til folk når de blir 40, 50, osv, men man får ikke noe når man bare blir 30. Så jeg som er eneste på avdelingen under 40 har punget ut med gaver til alle de andre, uten at jeg fikk noe da jeg ble 30. Men sånn er regelen, jeg får jo igjen når jeg blir 40 og eldre. 

Sånn er det på min jobb også, og jeg tror det er en ganske vanlig måte å regne på. Ikke at jeg forstår det, for 30 er da like rundt som 40, men har skjønt det sånn at 30 ikke "teller" for mange.

Anonymkode: 7040b...912

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Vi er en gjeng med damer i nabolaget, som treffes hver mnd..

Hver gang noen har feiret runde bursdager, så ha vi gått sammen om å kjøpe gave.. Vi har betalt 400kr per husstand og virkelig flesket til.

Jeg fylte 30 før jul, men har ikke sett noen gave. Jeg syns dette er så dårlig gjort, men spør jeg om hvorfor så er det kanskje smålig? Jeg har fått gave med èn av de, men ikke de andre. Betyr det at de andre ikke liker meg? Eller mener de at 30 ikke er "bra nok" for fellesgave? (Jeg er en del yngre enn de andre)

De fleste jeg kjenner pleier ikke feire 30 som en rundt dag, det er mer fra 40 og oppover det blir stas...

Om en inviterer en liten venninnegjeng til feiring på 30 års dagen er det nok normalt med gave da. Men en kan ikke forvente gaver fra fjern og nær når man bare fyller 30. Ikke 40 heller egentlig. Men fra 50 så er man nesten pliktig :D

Anonymkode: 7a2af...3b0

Skrevet

Merkelig. Jeg hadde syntes det var veldig rart. Neste gang de prøver å sette igang en innsamling til bursdag, får du bare si: "Å ja, jeg trodde vi var sluttet med å gi gaver på runde dager."

Anonymkode: 26158...769

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Jeg hadde syntes det var veldig rart. Neste gang de prøver å sette igang en innsamling til bursdag, får du bare si: "Å ja, jeg trodde vi var sluttet med å gi gaver på runde dager."

Anonymkode: 26158...769

Eller: Takk for den runddaggaven jeg ikke fikk. :fnise:

Skrevet

Så merkelig....det har først status der ute på farmers country å bli 40, 50, 60 og 100 - men ikke 30? 

Hvorfor blir yngre-eldre diskriminert av bondelagskvinnene? 

Anonymkode: d032f...b3d

• Liker 1
Skrevet

Men du fikk jo gave  - sammen med en annen? Eller misforstod jeg? Du skrev jo at du fikk gave med en av dem.

Anonymkode: 9f155...61e

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er 30 så mye mindre verdt en 40+? 

Her feirer vi runde dager skikkelig, om det er 20 eller 30 :) 

Anonymkode: 01368...7ab

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men dette er ikke på jobb, her er det snakk om en venninnegjeng! Da er det litt andre "regler" som gjelder etter min mening og en selvfølge at alle får og ikke bare de som nærmer seg overgangsalderen! 

TS jeg ville bare (neste gang det er pengesamling) sagt at du trodde dere hadde sluttet med det, siden du fikk ingenting fra de når du hadde bursdag.. 

Endret av Kattugla
Skrivefeil
  • Liker 1
Gjest Hemoglobin
Skrevet

Vel, shit happens ts. Legg heller forventningene til 40 års dagen. Du har 10 år på å forberede deg på mulige skuffelser.

Skrevet
1 time siden, Kattugla skrev:

Ja, men dette er ikke på jobb, her er det snakk om en venninnegjeng! Da er det litt andre "regler" som gjelder etter min mening og en selvfølge at alle får og ikke bare de som nærmer seg overgangsalderen! 

TS jeg ville bare (neste gang det er pengesamling) sagt at du trodde dere hadde sluttet med det, siden du fikk ingenting fra de når du hadde bursdag.. 

Jeg vil TS skal komme tilbake hit og fortelle om reaksjonen på damerne når hun sier det der til dem. 

Skrevet

Jeg savner en litt viktig presisering fra deg TS. De andre gavene du har vært med på, har det også vært 30årsgaver eller noe i den duren, eller har det kun vært større jubileer? Synes det er ganske relevant for saken...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Marimba skrev:

Jeg savner en litt viktig presisering fra deg TS. De andre gavene du har vært med på, har det også vært 30årsgaver eller noe i den duren, eller har det kun vært større jubileer? Synes det er ganske relevant for saken...

Hun skriver at hun er en del yngre enn de andre, så da kan man vel anta at de runde dagene som hittil har blitt feiret har vært 40-årsdager og oppover. Selv synes jeg det er fullstendig irrelevant i venninnegjeng, jeg ville ikke diskriminert på alder.

Anonymkode: e017a...eb8

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil antra forklaringen er at 30 ikke anses like stort som 40-50-60

Anonymkode: a6592...051

Rundt tall er vel rundt tall? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...