lalaB Skrevet 21. januar 2017 #21 Skrevet 21. januar 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selskap ja, men ikke fest. Det er for med to veldig forskjellige ting Anonymkode: 3d259...d74 Selvfølgelig er det en fest. Man feirer et barn, med et selskap, og det er en form for fest. Hvorfor kvalifiseres det ikke som fest i dine øyne? Det er ikke alkoholen som gjør om det kalles fest eller ikke. Endret 21. januar 2017 av lalaB skrivefeil 10
Kvins Skrevet 21. januar 2017 #22 Skrevet 21. januar 2017 Jeg har aldri hørt før at noen har lagt selskapet så lenge etter dåpen, og det er vel en grunn til at man drar rett i selskap etter kirken. Ellers går jo hvertfall heele søndagen til dåp som er kjedelig 💤 fra før av. Jeg ville gjort som du sier TS, si ifra at dere kommer bare i selskapet men pga det lange tidsintervallet så kommer dere ikke i kirken. (altså poengtere at dette blir vanskelig så de skjønner at dette var en dårlig idè). Jeg lurer på hva disse foreldrene har tenkt, eller har de ikke tenkt? Som du sier, hva med de som kommer langveisfra?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #23 Skrevet 21. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selskap ja, men ikke fest. Det er for med to veldig forskjellige ting Anonymkode: 3d259...d74 Selskap og fest er for meg to helt like eventer. Anonymkode: 025b3...d92 4
lalaB Skrevet 21. januar 2017 #24 Skrevet 21. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri vært i dåpsfest. Vært i selskap/samling etterpå, men ikke i nærheten av noe som kan kalles fest. Anonymkode: 3d259...d74 Har du vært i navnefest da? 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #25 Skrevet 22. januar 2017 18 timer siden, lalaB skrev: Har du vært i navnefest da? Nei. Anonymkode: 3d259...d74
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #26 Skrevet 22. januar 2017 22 timer siden, lalaB skrev: Selvfølgelig er det en fest. Man feirer et barn, med et selskap, og det er en form for fest. Hvorfor kvalifiseres det ikke som fest i dine øyne? Det er ikke alkoholen som gjør om det kalles fest eller ikke. Fordi fest er mye mer livlig. Det er en feiring, men ingen fest. Anonymkode: 3d259...d74 1
Arabella Skrevet 22. januar 2017 #27 Skrevet 22. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Selskap ja, men ikke fest. Det er for med to veldig forskjellige ting Anonymkode: 3d259...d74 Dette reagerte jeg også på. En samling etter dåpen/annen seremoni kaller jeg selskap, ikke fest. På samme måte tenker jeg ved konfirmasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå