Gå til innhold

Fornærmet av å bli kalt "kjærringfaen"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, blir du det? Eller er det en ok måter å omtale individer av det kvinnelige kjønn på?

Blir det bedre om man bruker den mer korrekte stavemåten kjerring? Som i kjerringfaen?

Anonymkode: 03ee1...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhodet ikke fornærmet. Litt selvironi og humor må man ha. :)

Anonymkode: a5ff5...4eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en anonym tulling på et nett-forum hadde kalt meg kjerringfaen kunne jeg ikke brydd meg mindre, be my guest! Men dersom min intelligente, oppegående mann hadde kalt meg det hadde jeg trodd det hadde rablet for ham.. men ikke blitt fornærmet nei!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på i hvilken setting :P driver man å kødder så får man tåle litt. Men ved krangel mellom meg og kjæresten hadde det ikke vært aktuelt å kalle hverandre sånne stygge ting. 

Anonymkode: 7a4a1...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lavtstående individer bruker slike ord.

Anonymkode: a8ebb...aa2

Tenker jeg og. Men det kommer og an på hvordan personen er vant med slik ordbruk, og viser at det var en fullstendig smakløs glipp og kalle noen det. Tenker på å bli kalt faen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva intensjonen er. Blant venner er det ikke noe problem, men om en fremmend sa det til meg hadde jeg nok løftet et øyebryn

Anonymkode: 6a715...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, blir du det? Eller er det en ok måter å omtale individer av det kvinnelige kjønn på?

Blir det bedre om man bruker den mer korrekte stavemåten kjerring? Som i kjerringfaen?

Anonymkode: 03ee1...4c8

Hva med å være høflig og bruke ordentlige ord? Synes kjerring/kjerring faen osv er så stygt å høre på. Ville ikke vært rundt/med personer som omtaler andre kvinner på den måten. Kvalmt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kjerring og kjerringfaen er negativt ladede ord, der intensjonen i de fleste tilfellene (unntaket er forsøk på dårlig humor!) er ondsinnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Om samboeren kaller meg kjærring till kompisene sine, er det helt greit :) Jeg kaller jo også han "gubben". Kjærringfaen synes jeg derimot er mer negativt ladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Bare grå mus som blir fornærmet av sånn. Andre tåler litt mer og ler det bort.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...