Gå til innhold

Fotfulgtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. Jeg blir snart gal 😂

Jeg har tre hunder. To små og en mellomstor, og to av dem spesielt den store skal følge etter meg OVERALT. Går jeg på do skal de helst være med å ligge på gulvet til jeg er ferdig, hvis ikke står de utenfor døra og venter.    Går jeg på kjøkkenet er de hakk i hæl, ligger jeg på sofaen og de sover ved siden av så våkner de med engang jeg rører på meg og løper etter! 

Er det normalt? Skal det ikke gå ann å få litt space, har ikke hunder egen fri vilje og evne til å kunne ligge for seg selv å bare slappe av?? :link:

Tur og trim får de nok av, jeg går minst en lang tur om dagen og 3-4 små. Kjærlighet får de også nok av da jeg kun er vekke når jeg er på jobb.

Tips? 🤗

Anonymkode: 6845b...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips dessverre. Noen hunder bare er borrelåser uansett :P 

Anonymkode: 37f77...0ae

Skrevet

Fotfulgt* skulle det stå. 

Ja, jeg bruker å si "Gå og legg deg!" når han skal bli med  f.eks på do, men da ligger han bare anspent, stirrer og venter på at jeg skal bli ferdig! 🙄

Slapper liksom aldri helt av og gjør sin egen greie 😂

Anonymkode: 6845b...248

Skrevet

Dette er vel ganske typisk visse hunderaser og er helt normalt. :)

Anonymkode: c1362...ac6

Skrevet

Ingen tips desverre. Min gjør det samme, også om jeg skal dusje..

Skrevet

Har to hunder som er akkurat lik.. De er gjeterhunder, så det er nok en viss årsak (at de skal passe på hvor "flokken" er til enhver tid). 
Når de er trente og slitne for kvelden er det mindre fotfølging og mer soving. Jeg er vant til det da, så gjør ikke meg noe :)

Anonymkode: 24be4...410

Skrevet

helt normalt. Men tips er å ignorere. Ikke se el gjør lyder - se bort fra hunden - Og la det bli naturlig at du lukker dør (hvis du har det) slik at de ikke har mulighet til å alltid følge. Etterhvert vil de tro at dette er helt naturlig.Og roe seg ned.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...