Gå til innhold

Barn med tett nese holder det gående hver natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med ett barn på 8mnd som er tett? Han skriker nesten hele natten, nekter å ta puppen fordi han er litt tett i nesen og da blir han for sulten til å sove etterhvert. Får i han pupp på dagen men ikke om natten. Har skyllet nesen med salt og pupp om natten, men selv om nesen hans ikke blir like tett, tar det 5 min før han tettes igjen. Samt klarer han ikke roe seg ned, når han hoster. Hostesaften takler han heller ikke. Er glad i alt, til og med tran. Men hostesaft brekker han seg av.

Har vært til lege 2 ganger denne uken, med han. Legen som forøvrig er en flink lege, sier at det bare er en liten forkjølelse og at det bare er å la det gå sin gang. Dagene er langt fra like ille, da sover han godt og spiser bra. Vi har holdt på slik siden mandag. Noen som har erfaringer?

Anonymkode: fe6e0...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor får han hostesaft?

Vår erfaring er: heve hodeenden på sengen ganske mye er det beste tipset, sove på dagen om du har mulighet og la det gå sin gang. Saltvannsspray og nesesug er også fint. Det blir bedre når de blir større, men så lenge han har det greit på dagtid så er det nok dere store som har det verst mtp nattesøvn. 

Edit: Jeg ser nå at han hoster og ikke klarer å roe seg ned. Dere har min medfølelse, men dessverre har ikke vi funnet noen magisk kur på våre, man må liksom bare stå i det til det går seg til.

Endret av gullhjerte
  • Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, gullhjerte skrev:

Hvorfor får han hostesaft?

Vår erfaring er: heve hodeenden på sengen ganske mye er det beste tipset, sove på dagen om du har mulighet og la det gå sin gang. Saltvannsspray og nesesug er også fint. Det blir bedre når de blir større, men så lenge han har det greit på dagtid så er det nok dere store som har det verst mtp nattesøvn. 

Edit: Jeg ser nå at han hoster og ikke klarer å roe seg ned. Dere har min medfølelse, men dessverre har ikke vi funnet noen magisk kur på våre, man må liksom bare stå i det til det går seg til.

Ikke så lett å heve hodet i sengen hans, da han nekter å ligge i egen seng nå.

Mor og far er noe uenig i fremgangsmåte her også. Jeg tenker at han trenger mest mulig nærhet, når han er syk. Altså at han får være i fanget når han vil, noe som da blir konstant. Far mener at det bare er tull og at han fint kan ligge på gulvet for seg selv. Hvis jeg legger han på gulvet hyler han, men når far gjør det, er det bare noen få hulk, som om han glemmer at han er syk og vups så ligger han der og "leker" med tingene sine :P Jeg vet ikke hva som er riktig jeg? Vi er litt uenig her, om hva som er riktig om natten også. 

Anonymkode: fe6e0...7b5

Skrevet

Hvor sover han om natten da? Når de ligger helt flatt blir det tettere i de små nesegangene, så om dere da hever deres egen seng eller om dere legger ham på en stor pute i deres egen seng kan det hjelpe. Så han ikke ligger flatt. Pass på så det er sikkert og han ikke kan slå seg.

Min erfaring er at det aldri finnes bare en riktig måte å gjøre noe på. Hvis foreldre har to forskjellige måter å gjøre ting på så er ikke det farlig, og det viktigste er vel å forsøke å lese barnets behov og handle deretter. Hvis barnet ikke gråter på gulvet, så er det jo fint om det ligger der så dere får muligheten til å gjøre andre ting som må gjøres. Om barnet gråter og viser ubehag, så plukker dere det opp. 

Søk råd på helsestasjonen hvis dere er uenige, de kan gi mer spesifikke råd og veilede dere om vil det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...