Kvinne30 Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 (endret) Hei! vi skal snart ut å fly med vår baby, som da vil være ca 7 mnd. turen tar ca 5 timer. Har noen erfaring med flyebaby? Hvis dere ev ikke brukte sånn "hengekøye", har dere andre tips/erfaringer osv?:) Endret 20. januar 2017 av Kvinne30
mama78 Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 Hei, Da eldstemann var syv mnd reiste vi til Frankrike. Dog kun ca tre timer i fly. Jeg ammet på takeoff og ved nedstigning/landing. Dette så han ikke skulle kjenne trykket i ørene, samt holde seg i ro. Ellers ble det noen turer opp og ned midtgangen, samt leker på fanget/noe å se på. Sov litt på tvers i fanget også. Hadde ikke med hengekøye.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Vi reiste mye med fly fra eldste var ca 4 uker. Aldri noen problem med ørene. På flyturer over 2 timer (og baby på over 6 mnd) så anbefaler jeg eget sete hvis det ikke er for dyrt. Anbefaler jetbox, kan kjøpes eller leies. Gull verdt! Ta med godt med pledd, klær og skifte i og evt mat. Pakk litt ekstra klær (og det du måtte trenge til baby for ca 24 timer)i håndbagasjen hvis det skulle skje at bagasjen blir forsinket/kommer bort... Anonymkode: 7535a...3d3
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2017 Takk for gode tips! Jetboks har jeg også tittet på👍 Viste faktisk ikke at en kunne bestille eget sete til baby- det skal jeg sjekke opp:)
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 Vi har reist mye (mistet tellinga..) Brukte flybaby da vi fløy til USA. Vår var da 10 måneder, og vi synes flybaby ble litt for liten. Tror egentlig det er greit å bestille slik krybbe/kurv som henger på veggen i kabinen. Litt avhengig av flyselskap hvor serviceinnstilte de er. Vi fikk en seterekke for oss selv på utreise (og mat og alt annet babyen trengte), men ikke noe av den slags på hjemreise. Fikk kranglet oss til å sette opp reisetrilla (yoyo) slik at babyen, og alle andre, fikk sovet litt (hjalp å vise fram gullkortet...). Klesbytte, våtservietter, smekke, mat, vannflaske, kjeks, leker (noen nye)..alt slikt er veldig greit å ha med seg i sekken. Anonymkode: 5d611...771
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2017 Supre tips- takk! hvis vi kjøper flyebaby er jeg redd den kun kan bli brukt en gang ja. Sikkert bedre med jetboks👍 Vi reiser charter- med ving, til Grand C. Så tror flyene er veldig fulle.. fikk ikke somlet meg til å kontakte de, ang eget sete.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 Jeg fløy med baby på 8 mnd i sommer, turen var på 3-4 timer. SLITSOMT... Men gikk greit... sovnet ikke i det hele tatt. Og det er kjempetrangt, siden babyen må sitte på fanget... ah... det var så slitsomt! Men går sikkert bra! Anonymkode: 6fc1e...2c5
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fløy med baby på 8 mnd i sommer, turen var på 3-4 timer. SLITSOMT... Men gikk greit... sovnet ikke i det hele tatt. Og det er kjempetrangt, siden babyen må sitte på fanget... ah... det var så slitsomt! Men går sikkert bra! Anonymkode: 6fc1e...2c5 Det er dette jeg frykter litt 😅😂 Så jeg tror det kan være lurt med noe hengekøye/jetboks ser jeg ja:) Chaterfly er vel ikke kjent for å ha god plass heller:) Endret 20. januar 2017 av Kvinne30
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #9 Skrevet 20. januar 2017 1 minutt siden, Kvinne30 skrev: Det er dette jeg frykter litt 😅😂 Så jeg tror det kan være lurt med noe hengekøye/jetboks ser jeg ja:) Hvis du hadde flydd det flyet vi fløy så hadde det ikke vært plass hehe. Men kan man ikke kjøpe en ekstra plass, til babyen mon tro? Dere får bytte på å holde Men det er virkelig ikke noe ålreit med baby på fly!!! Huff.. Deilig å komme frem, da. Med mindre dere skal et sted med 40 grader, slik det var da vi kom frem. Hadde i bæresele, holdt på å svette ihjel stakkars... Lærer så lenge man lever Anonymkode: 6fc1e...2c5
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde flydd det flyet vi fløy så hadde det ikke vært plass hehe. Men kan man ikke kjøpe en ekstra plass, til babyen mon tro? Dere får bytte på å holde Men det er virkelig ikke noe ålreit med baby på fly!!! Huff.. Deilig å komme frem, da. Med mindre dere skal et sted med 40 grader, slik det var da vi kom frem. Hadde i bæresele, holdt på å svette ihjel stakkars... Lærer så lenge man lever Anonymkode: 6fc1e...2c5 Er heldigvis ikke så varmt på Grand C. Rundt 20 tipper jeg 👍
Gjest Magnifiq Skrevet 20. januar 2017 #11 Skrevet 20. januar 2017 (endret) Vi har alltid kjøpt et ekstra sete, og tatt med bilstol de kan sitte i når de er så små. Verdt hver krone . Endret 20. januar 2017 av Magnifiq
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2017 Akkurat nå, Magnifiq skrev: Vi hat alltid kjøpt et ekstra sete, og tatt med bilstol de kan sitte i når de er så små. Verdt hver krone . Det tror jeg på😃 Jeg kontakter reiseselskap å hører om mulighet for det.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #13 Skrevet 21. januar 2017 Flyebaby kan man leie på gardermoen, både det og prampack Om dere får eget sete til babyen ville jeg heller tatt med bilstolen, om den kan festes med sele i bil. Godt å ha med egen bilstol til busstur (om det da er sele i bussen) eller om dere skal ta taxi. Det med sikring i bil er det jeg synes er mest stress om man ikke har med egen bilstol. Anonymkode: 0befd...f9f 1
Outlander Skrevet 21. januar 2017 #14 Skrevet 21. januar 2017 (endret) De babysenger (hengekøye) er ikke for barn som er 10 måneder uansett. Din som er 7? Da må du sjekke vekt restriksjoner først. Enten bærer du baby på fangen (ekstremt slitsomt på lang reiser) eller kjøpe du ekstra sette for babyen (anbefaler jeg på det sterkeste hvis du har penge til det). Endret 21. januar 2017 av Outlander
Kvinne30 Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #15 Skrevet 21. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Flyebaby kan man leie på gardermoen, både det og prampack Om dere får eget sete til babyen ville jeg heller tatt med bilstolen, om den kan festes med sele i bil. Godt å ha med egen bilstol til busstur (om det da er sele i bussen) eller om dere skal ta taxi. Det med sikring i bil er det jeg synes er mest stress om man ikke har med egen bilstol. Anonymkode: 0befd...f9f Takk for tips👍 Eget sete får vi mest sannsynlig ikke... men fint å kunne leie! Blir sikkert kun denne turen vi får brukt den.
Kvinne30 Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #16 Skrevet 21. januar 2017 7 timer siden, Outlander skrev: De babysenger (hengekøye) er ikke for barn som er 10 måneder uansett. Din som er 7? Da må du sjekke vekt restriksjoner først. Enten bærer du baby på fangen (ekstremt slitsomt på lang reiser) eller kjøpe du ekstra sette for babyen (anbefaler jeg på det sterkeste hvis du har penge til det). Hun er 7 mnd ved reise ja:) vi får vist ikke eget sete, men tror den hengekøya kunne brukes frem til 11 kg, og ca 75 cm (litt usikker her) Da kan hun bruke den. Men tror vi går får leie, da det er litt kortvarig vi kan bruke det. Tror på at det blir slitsomt med baby på fanget i mange timer ja 😅 Sikkert ikke så lett for baby å sove heller da..
Gjest Magnifiq Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 11 timer siden, Kvinne30 skrev: Hun er 7 mnd ved reise ja:) vi får vist ikke eget sete, men tror den hengekøya kunne brukes frem til 11 kg, og ca 75 cm (litt usikker her) Da kan hun bruke den. Men tror vi går får leie, da det er litt kortvarig vi kan bruke det. Tror på at det blir slitsomt med baby på fanget i mange timer ja 😅 Sikkert ikke så lett for baby å sove heller da.. Får ikke kjøpe eget sete? Betaler man, så får man jo det, så sant flyet ikke er fullt alt da.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 På 20.1.2017 den 19.32, Kvinne30 skrev: Det tror jeg på😃 Jeg kontakter reiseselskap å hører om mulighet for det. Selvfølgelig er det det mulig Det går mer på om dere vil betale for ekstra sete. Anonymkode: b42c6...944
Kvinne30 Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #19 Skrevet 22. januar 2017 (endret) Jeg tror flyet et fult.. (chater). Det står iallefall fult på hjemmesiden deres. men kan dobbeltsjekke:) Endret 22. januar 2017 av Kvinne30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå