Gå til innhold

Tips til trening for overvektig person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske overvektig (+) og jobber veldig godt for å komme ned. Jeg er klar over at jeg kan google mye forskjellig for å finne tips til trening, men er det noen som kan komme med flere tips, gjerne "program"? Jeg har nettopp meldt meg inn i et treningstudio :-)

Anonymkode: ba344...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte også å nevne at jeg har slitasje skader i kneene, så øvelser som feks squats klarer jeg (og er ikke bra ifølge legen) å ta. :)

Anonymkode: ba344...faf

Gjest Hemoglobin
Skrevet

Da er kanskje svømming et bedre alternativ?

Skrevet

Det spørs jo selvsagt hvor omfattende skadene er. Jeg ville anbefalt deg å starte med en PT. 

Jeg har gått ned 60 kg for noen år siden på egenhånd. Brukte først gruppetimer og veiledningstimer for å få inn teknikken (+en hau av YouTube videoer). Også kjøpte jeg programmer som gikk på vektnedgang fra en kjent trener i Norge. Og ja, det funket bra det. 

Men så møtte jeg samboeren min. Han er utdannet PT (og div annet innen trening jeg ikke husker) og jobber nå som PT (han gjorde ikke det da vi møttes). I tillegg har trening alltid vært en stor del av livet hans. 

Jeg hadde gått ned da jeg møtte han og trent styrke i fire år allerede, men det siste året med han har jeg fått resultater jeg ikke trodde var mulig. Jeg er overbevist om at hvis jeg hadde hatt en god PT hele veien hadde resultatene kommer fortere og vært bedre. Nå har jeg igjen endel jobb med å stramme opp som kunne vært unngått. 

Send gjerne en PM så kan jeg spørre han litt om hvordan det bør gjøres. 

Skrevet

Jeg ville lagt hovedfokus på matinntaket. Spis litt mindre, bare, så går du ned i vekt. Det er lettere og mindre risikofylt å bevege seg når man er lettere. Mosjon bidrar til å brenne kalorier, så all bevegelse du får til er bra, men vær forsiktig. 

Skrevet

Anbefaler også PT. Så mange du har råd til, men i hvert fall 10 timer eller hva pakkene er der du trener. Tren styrke.

Ellers anbefaler jeg å gå i hurtig tempo eller spinning. Du må begynne på et nivå og en mengde tilpasset deg. Hør på hva Helsedirektoratet sier i reklamene sine, "ikke gå for hart ut". 😋

Anonymkode: fafa8...a0a

Skrevet

Trappeintervall og ta heisen ned.  Det har jeg brukt det siste året, funker kjempebra. 

Anonymkode: 83c27...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...