Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

i 2011 fikk jeg bot (forelegg) for seksuell krenkende eller annen uanstendig oppførsel på offentlig sted. Grunnen var jeg løp gjennom hovedgaten i en by splitter naken. Jeg var 21 år den gangen. Fikk en bot på 8.000 kr som jeg betalte uten problemer. Nå er det snart gått 6 år siden dette skjedde, og jeg ønsker en karriere som pilot. Her kommer problemet: For å bli pilot må jeg ha plettfri vandel, noe jeg ikke har. En ordinær politiattest vil vise 0 avvik, men en utdømmende som trengs for å bli pilot viser alle forelegg. Er det noen som har gått rettens vei for å få fjernet noe på vandelen? Jeg var ung og dum den gang. 

Anonymkode: 8b915...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste måten er å reinkarneres. Det blir aldri noe pilot av deg og det kun din egen feil.

Anonymkode: 9945f...863

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

i 2011 fikk jeg bot (forelegg) for seksuell krenkende eller annen uanstendig oppførsel på offentlig sted. Grunnen var jeg løp gjennom hovedgaten i en by splitter naken. Jeg var 21 år den gangen. Fikk en bot på 8.000 kr som jeg betalte uten problemer. Nå er det snart gått 6 år siden dette skjedde, og jeg ønsker en karriere som pilot. Her kommer problemet: For å bli pilot må jeg ha plettfri vandel, noe jeg ikke har. En ordinær politiattest vil vise 0 avvik, men en utdømmende som trengs for å bli pilot viser alle forelegg. Er det noen som har gått rettens vei for å få fjernet noe på vandelen? Jeg var ung og dum den gang. 

Et forelegg av den typen får du aldri fjernet. Du er et godt eksempel på å være ung og dum, og konsekvensene ungdommelig dumhet får senere i livet. Nå har du begrensninger på mange yrkesvalg. Du vil og ha begrensninger på hvilket land du kan få visum og innreise til. 

Anonymkode: ed3cd...46b

• Liker 7
Skrevet

Sykt. 8000 kr i bot for å løpe naken gjennom en gate. Rene sharia. Han har tross alt ikke slått ned noen eller stjelt noe. 

Anonymkode: b6efc...bcb

• Liker 1
Skrevet

Bare bytt kjønn, så får de ingen treff når de søker på personnummer.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Bare bytt kjønn, så får de ingen treff når de søker på personnummer.

Kjøp en ekstra fryser og spør om du kan beholde pikken så du kan sy den på igjen etter utdannelse.

Skrevet

Om instansen man søker på går gjennom den uttømmende politiattesten, vil alle registreringer vises. I en slik opptaksprosess kan de ulike instansene se på om hans forelegg eller forbrytelser vil ha betydning for om de vil ansette ham, eller ta ham inn på skolen.

Anonymkode: a10c7...ef3

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Et vedtatt forelegg er endelig og rettskraftig. Men har du snakket med opptakskontoret? Det kan være at de ser gjennom fingrene med små forseelser. For å komme inn på Politihøgskolen må du også i utgangspunktet ha plettfri vandel, men det gjøres likevel en konkret helhetsvurdering f.eks. ved fartsbøter osv. 

Mitt råd er altså: Snakk med dem og spør!

Anonymkode: aa692...2a5

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Evilposelos skrev:

Kjøp en ekstra fryser og spør om du kan beholde pikken så du kan sy den på igjen etter utdannelse.

Ingen krav om det for å bytte kjønn lengre. Du bare fyller ut et skjema til Kattetaten.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

i 2011 fikk jeg bot (forelegg) for seksuell krenkende eller annen uanstendig oppførsel på offentlig sted. Grunnen var jeg løp gjennom hovedgaten i en by splitter naken.

La oss gjette at rus var inni bilde her også? Narko?

Anonymkode: a07b6...8e0

Skrevet

Dette sjokkerer meg. Hvorfor skal du bli straffet for dette men ikke de menneskene som løper nakne rundt hver eneste MAI hvert år!? Ja forøvrig er det Russ, men reglene burde gjelde likt for ALLE, russ eller ikke. :dry:

Men i Norge i dag er det faktisk unnskyldning nok å være russ.. :klaske:

Anonymkode: edd85...bea

Skrevet

Hva slags verdi har egentlig en politiattest/vandelattest, om folk kan drive og få fjernet ting som står på den? 

• Liker 5
Skrevet

Du burde kanskje tenkt deg om noen ganger før du gjorde dette. 

Anonymkode: edc8e...576

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykt. 8000 kr i bot for å løpe naken gjennom en gate. Rene sharia. Han har tross alt ikke slått ned noen eller stjelt noe. 

Anonymkode: b6efc...bcb

Du vet virkelig ikke hva Sharia går ut på

Anonymkode: edc8e...576

• Liker 4
Gjest Lunasama
Skrevet

Ingenting galt i å gå naken, alle er født nakne, dette er kun snakk om moralisme. Tenk å bli dømt for å være naken.

Skrevet

21 år når du fikk ødelagt vandelattesten. Synest ikke du kan si du var ung og dum. Stor forskjell på 18 og 21. Blir som regel klokere med årene, men ikke alle..... 

Anonymkode: e6ee4...192

• Liker 3
Skrevet

Jeg går også glipp av drømmejobben for noe jeg har gjort som korttenkt, ung og dum. Det er veldig vondt og leit. Fint folk på sine høye hester kan sitte her og dømme da. 

Anonymkode: 64427...693

• Liker 1
Skrevet

Ungdom består av 2 ord ung og dom . Når en er 21 er tenker de fleste litt lenger . Mange andre ting enn vandel kan ødelegge drømmejobben. Mange arbeidsgivere sjekker bl.a om søkeren har betalingsanmerkning. Mange ønsker ikke ansette folk med dårlig betalingsmoral. Ønsker ikke sitt firma forbundet med dette.

Anonymkode: e6ee4...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...