Gå til innhold

Si en positiv ting om barnets far/din eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med barnefordelingssak hvor barnets far er voldelig, drikker mye og ruser seg innimellom. Dette er en mann som har slått meg, voldtatt meg og psykisk mishandlet meg i flere år. Jeg har fått i oppgave av min advokat å kunne si en positiv ting om denne mannen for å fremstille meg selv som et "bedre og mer fornuftig" menneske. Nå er det ganske snart rettsforberedende møte og jeg sliter skikkelig med hva jeg skal si som en positiv egenskap om denne mannen. Hva kunne du sakt om din eks som en positiv ting? Kanskje jeg kan få noen ideer, for jeg klarer kun å se de negative sidene hans akkurat nå. :sukk:

Anonymkode: 741b7...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gir oss fred. ;)

Forstår ikke helt hvorfor du må si en positiv ting om han..? Har du anmeldt han for mishandling og voldtekt? 

Har han noen gang mishandlet barnet? Har du bevis på at dette har skjedd?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Han gir oss fred. ;)

Forstår ikke helt hvorfor du må si en positiv ting om han..? Har du anmeldt han for mishandling og voldtekt? 

Har han noen gang mishandlet barnet? Har du bevis på at dette har skjedd?

Jeg har ikke anmeldt han for noen av tingene han har gjort mot meg og ut i fra det jeg vet har han aldri vert voldelig mot barnet, men vert voldelig mot sin nåværende kone med barnet i nærheten. Advokaten min sa at det er et spørsmål jeg må regne med å få og at det vil være fint om jeg kan ha et innøvd svar klart til det spørsmålet. 

Skrevet

Det hjelper vel ikke deg om jeg sier haugevis av positive ting om vårt barns far da han ikke er av samme kaliber som din eks. Men kanskje det kan hjelpe deg å tenke tilbake på hva du fallt for hos ham?

Anonymkode: b54ab...add

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper vel ikke deg om jeg sier haugevis av positive ting om vårt barns far da han ikke er av samme kaliber som din eks. Men kanskje det kan hjelpe deg å tenke tilbake på hva du fallt for hos ham?

Nei, det var vel mest med tanke på å kunne få noen ideer til hva jeg kan si. Kanskje jeg kunne kommet på noe hvis andre skrev noe.

Hva som gjorde at jeg falt for han ja... Han var sjarmerende og snill(i starten). Han var initiativrik, flink med ord, kjekk og vi hadde noen felles interesser. Men ingenting av dette vil være sant. For han er verken snill, kjekk, sjarmerende eller flink med ord i mine øyne lenger. Jeg ser bare en ekkel, ynkelig mann nå. Han har aldri stilt opp for barnet sitt. Da han hadde samvær var det stemor som hadde ansvaret fordi han enten var bakfull eller på fest. 

Skrevet

At hvis barnet en gang i fremtiden trenger å lære å rulle en perfekt joint, finnes det ingen bedre mann å spørre enn din eks?

Hvorfor mener advokaten at du skal si noe positivt om den drittfyren?

Anonymkode: 98349...7d9

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var vel mest med tanke på å kunne få noen ideer til hva jeg kan si. Kanskje jeg kunne kommet på noe hvis andre skrev noe.

Hva som gjorde at jeg falt for han ja... Han var sjarmerende og snill(i starten). Han var initiativrik, flink med ord, kjekk og vi hadde noen felles interesser. Men ingenting av dette vil være sant. For han er verken snill, kjekk, sjarmerende eller flink med ord i mine øyne lenger. Jeg ser bare en ekkel, ynkelig mann nå. Han har aldri stilt opp for barnet sitt. Da han hadde samvær var det stemor som hadde ansvaret fordi han enten var bakfull eller på fest. 

Kanskje det holder å "dempe" det negative? Snakke om han på en nøytral måte. Det er mange ulike måter å si det samme på.

Skrevet

Et eller annet ubetydelig som at han er flink til å lage mat, at han er renslig, eller noe slikt? Hvis du må komme med noe positivt. 

Anonymkode: 88a28...5ce

• Liker 4
Skrevet

Flink til å spille skuespill;)

Anonymkode: 78175...87b

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et eller annet ubetydelig som at han er flink til å lage mat, at han er renslig, eller noe slikt? Hvis du må komme med noe positivt. 

Anonymkode: 88a28...5ce

Dette var ikke så dumt. Han liker å lage mat, så da lyver jeg ikke helt heller :P

Og takk for andre kreative forslag, godt å kunne le litt oppi alt også ;)

Skrevet

Vi har vært gjennom en fordeling sak også. Eksen min slå meg en gang, psyket meg ned i flere år og da flyttet jeg ut. 

I en periode etter bruddet delte vi 50/50 og det fungerte ikke. Han fungerte ikke som omsorgsperson og jeg bestemte meg å ta ut stevning og kreve hovedomsorg. Det ble et helvete uten like, jeg holdt meg rolig, dokumenterte alt, var samarbeidsvillig og fikk 100 prosent omsorg, alene foreldreansvar og han fikk samvær under tilsyn. Så urasjonell han var i møter og mot instanser og sakkyndig at de undret seg hvordan har jeg holdt ut å ha noe som helst samarbeid med denne personen. 

Han begynte å snakke at jeg gjør det pga barnebidraget osv. Det nektet han å betale.

Tiden gikk og han fikk treffe sønnen 1 gang i måned under tilsyn. Og der skjedde hele forandringer. Han skjønte at han ikke styrer noe som helst og at man må forholde seg til lov og regler.

Nå har det gått 2 år siden rettssaken. Han er helgepappa, ringer flere ganger i uken, betaler bidraget hver måned , kjører og henter og er på alle kamper. Ting er ikke perfekt, men for første gang ser jeg at han virkelig prøver. 

Dette er min historie.

Anonymkode: 26c04...e38

• Liker 6
Skrevet

Si at han var sjarmerende i begynnelsen. Mer trenger du ikke å si vel? 

Ellers ønsker jeg deg lykke til! 

Skrevet

Han er en snill mann som er veldig glad i alle barna sine. Det ble visst to ting :) 

Skrevet

Han kommer til å bidra økonomisk gjennom barnebidrag. 

Anonymkode: f1636...f8a

Skrevet

Uten han hadde jeg ikke fått barna og han er deres far. mest posetive jeg sa den gangen ,

Anonymkode: 9bca0...008

• Liker 4
Skrevet

Han hadde selvinnsikt nok til å se at han hadde sinneproblemer, og gjorde et forsøk på sinnemestringskurst til tross for at dette ikke fungerte. Han har også vært ærlig hele veien om hva han har gjort, og det står han i respekt for.

Anonymkode: 2d6a9...77e

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde selvinnsikt nok til å se at han hadde sinneproblemer, og gjorde et forsøk på sinnemestringskurst til tross for at dette ikke fungerte. Han har også vært ærlig hele veien om hva han har gjort, og det står han i respekt for.

Anonymkode: 2d6a9...77e

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder på med barnefordelingssak hvor barnets far er voldelig, drikker mye og ruser seg innimellom. Dette er en mann som har slått meg, voldtatt meg og psykisk mishandlet meg i flere år. Jeg har fått i oppgave av min advokat å kunne si en positiv ting om denne mannen for å fremstille meg selv som et "bedre og mer fornuftig" menneske. Nå er det ganske snart rettsforberedende møte og jeg sliter skikkelig med hva jeg skal si som en positiv egenskap om denne mannen. Hva kunne du sakt om din eks som en positiv ting? Kanskje jeg kan få noen ideer, for jeg klarer kun å se de negative sidene hans akkurat nå. :sukk:

Positivt: 

Han har vist egenskaper som ikke er ønsket i et samfunn eller i en familie - slik at du som ansvarlig mor kan sørge for at barnet oppdras i en helt annen retning: positiv, trygg, solid, intelligent, respektfull og glad (altså de motsatte verdiene av hva denne "mannen" ikke har)? 

Anonymkode: c0484...897

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært gjennom en fordeling sak også. Eksen min slo meg en gang, psyket meg ned i flere år og da flyttet jeg ut. 

Anonymkode: 26c04...e38

Hvorfor politianmeldte du ikke episoden med en eneste gang? 

Anonymkode: c0484...897

• Liker 1
Skrevet

Han bor langt unna. Det stemmer kanskje ikke i din situasjon...

Er han flink på jobben sin? Kommer han tidsnok der? Står han opp med en gang klokka ringer?

Anonymkode: 8d643...4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...