Gå til innhold

Ser dere forskjell på ekte smykker og falske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med en venninne i dag som hadde på seg en fin ring, trodde den var falsk men viste seg at den hadde 8 diamanter som altså var ekte. Og sånn har det alltid vært, har aldri klart å se forskjell på ekte gull og alt det som kommer i kategorien ekte. 

Dere som har peiling, hvordan i all verden klarer dere å se forskjell på hva som er ekte og uekte?? :)

Anonymkode: 8dd37...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bryr meg ingen ting om det er "ekte".

Hva er ekte uansett? Jeg tenker mer på om det er fint eller ikke. Hva det er laget av kan være det samme. 

Anonymkode: 1627e...37e

• Liker 2
Skrevet

En bekjent av meg har akkurat forlovet seg og hadde fått sånn typisk stor forlovelsesring med mange rader med diamanter og en stor diamant i midten... 

Jeg så med en gang at den var den var fake!! Guri så stusselig å få fake ring som forlovelsesring!!!! 

Vi snakker billig plast stein liksom! 

Anonymkode: 7df72...83a

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg har akkurat forlovet seg og hadde fått sånn typisk stor forlovelsesring med mange rader med diamanter og en stor diamant i midten... 

Jeg så med en gang at den var den var fake!! Guri så stusselig å få fake ring som forlovelsesring!!!! 

Vi snakker billig plast stein liksom! 

Anonymkode: 7df72...83a

Hva så? Om man ønsker "fake" ring så gjør det ikke noe. Da jeg var forlovet for mange år siden hadde jeg en billig forlovelsesring. Og jeg elsket den!  Den måtte til reperasjon pga en stein falt av, og hun i smykkebutikken spurte om det var noe vits pga det er en billig ring. Ja, sa jeg. For det er forlovelsesringen min, en ring jeg er veldig glad i. Ble sur på henne og fikk klappet igjen munnen hennes med et par ord om høflighet..

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bryr meg ingen ting om det er "ekte".

Hva er ekte uansett? Jeg tenker mer på om det er fint eller ikke. Hva det er laget av kan være det samme. 

Anonymkode: 1627e...37e

Helt enig. Jeg går i det jeg synes er fint og faller i smak. Har alt fra det billigste til det litt dyrere i smykkeskrinet. 

Skrevet

Falskt smykke? Er det en ting som utgir seg for å være et ekte smykker, men som egentlig ikke er et smykke i hele tatt?

Anonymkode: 4d717...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...