Gå til innhold

JEG HATER ETT BARN...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kjære jente24.

Jeg synes synd på deg.

Selv har jeg opplevd at min fars samboer er sjalu på meg og min søster og helst ikke vil involvere seg i oss, hun liker heller ikke at vi tilbringer tid sammen med pappa. Men vi tillater ikke at hun får bestemme, vi er voksne og kan styre dette selv. Men din stesønn er bare 6 år og hans mor er kun 21 år, han kan ikke snakke for seg selv ennå og moren hans er nok veldig såret på gutten sine vegne og klarer kanskje ikke ta opp problemet med dere. Men det må være vanskelig for dem, uansett om hun ikke ville ta abort den gang så elsker hun sin sønn på lik linje som du elsker din. Det gjør faren og, det er jeg sikker på, men tror at han ikke tørr å si dette til deg for da blir du såret og sint.

Husk, kjære deg, det er barna som teller oppi det hele, fortiden kan ikke forandres, dere MÅ gjøre det beste utav situasjonen. Gutten trenger sin far og sin halvbror, og tro det eller ei, han trenger deg også, han ser opp til deg for du er mor til hans bror og han ønsker nok veldig sterkt din hengivenhet.

Men snu litt på problemet, si at dere to går ifra hverandre. Tenk at faren behandler din sønn på samme måte som med eldste mann, si at han får barn med enda en kvinne. Hva hadde du gjort?? Hadde din sønn fortjent å ikke være ønsket av faren og hans nye samboer??

Er du gift?? Jeg kom til å tenke på det med uekte barn. Før i tiden ble alle barn som ikke var født inn i et ekteskap kalt uekte. Er din sønn også uekte?? Var han planlagt??

Begge mine barn ble født utenom ekteskapet, men de var ønsket og planlagte begge.

Et lite og forsvarlig barn fortjener å få trygghet og kjærlighet og det er deres plikt å gi stesønnen din det.

Faren er egentlig problemet her, han MÅ ta ansvar for barnet sitt og ikke overlate alt til deg. Men du visste hva du gikk til, SÅ TA ANSVAR

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente 24 år

Kom ikke her med den pillen funket ikke teorien, det er piss prat. Jeg mener rett og slett at når hun lyver om at hun går på pillen og flaks for henne så ble hun faktisk gravid, det ble også slutt rett etter på av at min samboer ikke ville ha noe med dette å gjøre! Da er det hennes problem, ikke våres. Greit nok det at vi kanskje skader han (uten at vi vil det), men dette burde hun tenkt seg, så faktisk er det hun som skader barnet verst ved å la det i det hele tatt kommet til verden. Hva trodde hun, at når barnet kom så ville samboern min løpe etter henne kanskje flytte i sammen og få mange flere barn og leve sammen som en stor glad familie? Virkligheten er dessverre ikke sånn, den er mye verre! Hvis jeg ville tatt meg av andre sine unger så hadde jeg vært dagmamma og attpå til fått betalt! PS: barnet våres var faktisk planlagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jente24: du gjør meg rett og slett kvalm. Visst er det deres "problem" din samboer brukte ikke akuratt prevensjon han heller gjorde han det ?? Ikke kom med det tull preike om at det ikke har noe med dere å gjøre.

Makan til kald person skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte "nesten" å syntes synd på Jente 24 i starten, men ettersom hun kommer med flere innlegg, blir jeg bare mer og mer kvalm.

Jeg håper nesten at du får smake din egen medisin engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer dersom forholdet mellom deg og kjæresten din ryker?

Hva skjer dersom han får seg ny dame?

Selv om du ikke har "lurt" ham, så viser han ikke akkurat store tendenser til ansvarsfølelse, annet en for det som passer ham her og nå.

Det kan endre seg, hva skjer da?

Du har selv ett barn med denne mannen, prøv å sette deg inn i hvordan DITT barn ville hatt det, dersom faren og evt ny dame ikke ville hatt noe med det å gjøre!

Hva som er grunnen, spiller liten rolle for ett barn. Det er vi voksne som må ta ansvar, om ingen andre gjør det, så må vi gjøre det!

Dersom dere en dag angrer dere, dersom barnefaren en dag blir voksen nok til å forstå hva det innebærer å ignorere eller ikke ønske sin egen sønn, så kan det faktisk være for sent! Og det er lett å blåse av nå, men jeg kan love at det ikke er så enkelt den dagen dere forstår hva folk prøver å fortelle her inne.

en liten sak bare, som du dro opp selv; du sier at i gamledager ble slike barn kalt "lausunger", og at det jo egentlig er det det er..(det er dine ord!)

Lausunger ble vel brukt om barn utenfor ekteskap, etter hva jeg har fått med meg?

- Er du gift med mannen du har barn med?

(ellers er jo faktisk ditt barn like mye lausunge... sånn i gammeldags utsagn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kan du i det hele tatt ta innover deg noe av det som folk har skrevet av innlegg til deg??

Er du så opptatt av å dekke dine egne behov??

Jeg synes meget synd på din sønn!

Kanskje det på sikt er en fordel at stesønnen din har null kontakt med deg og din samboer; stakkars liten, å bli utsatt for så mye hat. At han ikke skulle komme til dere skulle ikke vært av hensyn til at dine behov skulle blitt tilfredsstilt, men rett og slett fordi å være hos dere innebærer å bli utsatt for omsorgssvikt. :evil:

Sint mor til 4

(2 jeg har født selv og 2 som min mann hadde fra et tidligere ekteskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ville tatt meg av andre sine unger så hadde jeg vært dagmamma og attpå til fått betalt! PS: barnet våres var faktisk planlagt

Hallo.. du er blitt samboer med en som har et barn fra før.... dermed må du ta deg av en annens unge sammens med barnefaren..

Ps.. så bra at barnet deres var planlagt, men det er det mange barn som ikke er... allikevel har alle behov for kjærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære 24.

Du må være klar over at når du sår hat, så vil du høste vold - og det er ditt ansvar, for du er den som er voksen.

Du hater et barn fordi moren OG faren gjorde den utilgivelige feilen å få barn SAMMEN.

Om moren løy eller ikke om pillen, er lite relevant, for FAREN har et selvstendig ansvar for dette. Ville han ikke ha barn, måtte han selv finne ut hvordan HAN skulle unngå det.

Og barnet er der, født etter "samarbeid" nellom en mann OG en kvinne. (Tror det er bare ett tilfelle i historien der kvinnen var alene om det - hvis ikke det var godt jugd, da).

BARNET har rett til en mor og en FAR. Og så har han fått en stemor med på kjøpet - deg, som går rett inn i Brødrene Grimms tradisjon (Askepott eller Snehvit - velg selv).

Jeg forstår at det er vansklig å være stemor. Det er en utakknemmelig oppgave. Og du var neppe forberedt på rollen, for når man forelsker seg, blir slike trivialiteter som et barn uvesentlig. Men BARNET er der, det, som du er smertelig klar over.

Du kan ikke forvente at BARNET skal bli borte, heller.

OG - det finnes IKKE uekte barn. Alle barn er helt ekte, de, med en EKTE mor og en EKTE far.

Når du skriver hor unge- sier det veldig mye om deg og ditt modenhetsnivå. Om moren er ei hore - hva gjør det da faren til? Altså din samboer. En engel med hvite vinger?

Jeg håper at du vil modnes noe mer med årene. Barnet vil antagelig klare seg godt uten din kjærlighet, og hatet ditt vil du få tilbake med renter.

I denne saken er det bare EN som kan forandre seg - nemlig du. Ikke tro at du på noen som helst måte kan forandre andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mortitia (ikke innlogget)

Jeg synes dette er gått så langt og at holdningene til Jente24 er så extreme. Tror faktisk ikke så mye på den saken der akuratt nå jeg.

Uansett - det er tragisk at folk kan få seg til å kalle et barn slike ting og få seg til å hate et barn. Tror at denne tråden er kun ren provokasjon.

Hilsen

Mortitia som ikke logget seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Hvis jeg hadde kjent deg og din familie, hadde jeg tatt kontakt med barnevernet og uttrykt min bekymring for din stesønn, kanskje også for din biologiske sønn....

:evil:

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,jeg skjønner at det er vanskelig for deg,men det verste du kan gjøre er å hate et barn!Ta og snakke med samboeren din og høre hva han synes om det,si at det tøft for deg for du har en ung selv,det kommer han sikkert til å forstå.Hvor er mora forresten?Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Synes d er hål i hodet at mitt forige innlegg ble slettet; når jente24 slenger utav seg slike skremmende utsagn må man bare rekne m at fok reagerer sterkt og gjør seg sine tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 24

Jeg synes også at det var dumt at de ble slettet, kunne godt tenke meg å lese dem... Hvorfor skal faren ta ansvar når han helt fra starten sa at han ikke ville ha noe barn??Det er det jeg lurer på, ikke alt det dere driver å skriver, dere skriver forresten det samme alle sammen. Jeg ble sammen med han fordi han er faktisk en veldig sjarmerende mann og han er faktisk kjempe snill, ingen her har egentlig rett til å dømme han på noen som helst måte pga at hun løy på seg både det ene og det andre. Vil man ikke så vil man ikke...Hadde han sagt at det barnet var planlagt osv og alt hadde vært i orden, så hadde jeg aldri blitt med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Næmen, stakkar..... ble han lurt han da, lillle uskyldige gutten må ta ansvar for at han hadde SEX og det ble barn av det??? Uff og uff så urettferdig, regner med jenta tvang han til sex og, ikke sant???

Vet du hva du burde gjøre? Fortelle noen IRL akkurat hva du sitter og sier her. og da mener jeg ikke veninnene dine som garantert bare jatter med og er enig med all dritten du faktisk greier å vrenge ut av deg. Jeg mener noen som er profesjonell, feks. familievernkontor. Tror kanskje at de på et sånt sted også vil mene mye av det samme som innsenderne her sier.

Du skjønner det, lille vennen, alle må vi ta ansvar for våre handlinger, være det seg lure eller ikke lure sådanne. Om samboeren din valgte å ha sex med ei jente uten kondom, så var det et valg han tok. Han var gammel nok til å ha sex, da visste han vel også hvilke konsekvenser sex KAN ha??? Det er jo forresten helt åpenbart at dere er to som er like umodne her, en mann (ehhh - gutt) som flere år senere maser om at han ble lurt, og det er hennes skyld, og jeg ville ikke ha ungen, er ikke akkurat moden i mine øyne. Neivel, så ville han ikke ha barn da. Hvorfor gjorde han intet for å beskytte seg? Du kan godt mene det var "urettferdig" at hun ikke tok abort, all den tid han ikke ville. Samtidig er det helt på tryne å la det gå utover ungen!! Dilemmaet med at det er kvinner som føder barna, og dermed må ha det siste ordet mht. abort har vi ikke løst. Men hvorfor iallverden skal en liten unge straffes for det?

Nå gjentar jeg selvsagt mye av det som har vært skrevet, og det er HELT bortkasta siden jente 24 er totalt umottagelig for noe som ikke støtter opp om det hun selv mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at vi svarer veldig likt alle sammen. Det kommer nok av at vi har andre holdninger enn deg og prøver å få deg til å forstå hvordan vi tenker. Akkurat som du prøver å få oss til å forstå.

Slik som i det siste innlegget ditt her. Hvor du skriver at faren ikke ville ha barnet og at barnemoren løy om prevensjon.

I min verden så er det slik at faren har like stort ansvar for prevensjonen som moren. Vil han ikke ha baby så må han bruke kondom!!!!! Så lenge han ikke brukte kondom må han ta ansvar for at han lå med henne og resultatet det bragte. Sånn er det.

Den andre tingen som vi nok er litt uenige om er at så lenge barnet er født (uansett hva som ble sagt om prevensjon ved unnfangelsen) så må faren ta ansvaret for sitt barn. Det nytter ikke å ønske seg barnet ufødt. Det forsvinner ikke av den grunn! For å det enkelt : "Gjort er gjort og spist er spist!! " Deal with it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My God!!!!!!

Nå synes jeg det er mange her som har kommet med en del usaklige bemerkninger (b.l.a "håper du får smake din egen medisin" o.l.) Hva sier det om dere da??? Skjerp dere! :evil:

Vi må tåle at det ikke er bare "kose-prat" tråder her!!!!

Jente 24 har et problem og det har hun innsett. Kanskje er det flere som har slike følelser, men ikke tør å sette ord på dem? (Og mange av de tør det ihverfall ikke etter å lese flere useriøse svar her).

Men, jente 24, du burde snakke med noen, trolig en psykolog. Kanskje burde du og samboeren din gå dit sammen. Men det er kanskje lang ventetid, så ta kontakt allerede nå.

Ønsker dere lukke til, og håper det ordner seg for alle parter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert

Jeg er helt sjokkert over deg, stakkars vesle gutt som opplever et slikt menneske som deg. Du må søke hjelp, det er deg det er noe galt med.

Og evt faren. Du er svært umoden, etter min mening for umoden til å få egne barn (dessverre har du alt ett) også.

Hilsen lærer og mamma til 6-åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...