Gå til innhold

Slippe bleieskift som lærling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ikke riktig plass, men prøver allikevel. 

Jeg har et ønske om å ta fagbrev i barn og ungdomsarbeid, da jeg trives veldig godt med å jobbe med ungdom og ønsker å fortsette med det. 

Jeg er motivert til å ta fagbrevet, men det er en ting som virkelig plager meg. I utgangspunktet skulle jeg ønske at jeg kunne slippe unna praksis i barnehage, men har forstått at jeg ikke har så mye valg (?). Det å jobbe i barnehage er kanskje det jeg har minst lyst til i hele verden av flere grunner, men spesielt fordi jeg har store problemer med andres avføring. Det høres kjempeteit ut og dere må gjerne le av meg, men det er faktisk så ille at jeg vurderer å droppe hele fagbrevet kun på grunnlag av at jeg må skifte drittbleier. Tissebleier og oppkast klarer jeg nok fint å håndtere, men akkurat andre menneskers (og dyrs) avføring gjør meg skikkelig dårlig. Jeg er veldig sensitiv overfor lukt. I verste fall kan det ende opp med at jeg spyr over hele ungen som trenger bleieskift. Er det noen som har vært lærling i barnehage, eller vet om man MÅ skifte bleier? Eller kan man be om å få slippe? Jeg gjør heller 100 andre "møkkaoppgaver" hvis jeg bare kan slippe å skifte bleie. 

Setter pris på seriøse svar! Takk! :-) 

Anonymkode: 7a7e3...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har erfaring. 

Du må skifte bleier. 

Anonymkode: e52f8...b0d

• Liker 2
Skrevet

Problemet ditt er en tilvenningssak. Dette får du til om du bare jobber med deg selv.

• Liker 5
Skrevet

Ingen syntes det er ok å skifte bleier i begynnelsen, men det er noe man vender seg til overraskende fort. Man lærer seg å lukke nesen rett og slett :)Du får se det som en mulighet til å utfordre deg selv. Slik er det dessverre med de fleste utdannelser: de har stort sett alltid noen aspekter du ikke er helt komfortabel med. Se på det som en mulighet til å vokse litt :) Som barne og ungdomsarbeider kan du møte på mye rart, så hvis du ikke takler en drittbleie, så er det kanskje like greit at du revurderer det.... ikke for å virke fæl eller noe slikt, men det er bare det jeg tenker. Du blir sikkert dyktig i jobben din, men jeg syntes det er litt spesielt hvis drittbleier skal være det som stopper deg... har du virkelig mage til å jobbe med ungdommer med problemer da?

• Liker 2
Skrevet

Hva om du forsøker å smøre en krem med kraftig lukt under nesa, tigerbalsam eller noe?

Anonymkode: 5f635...ebc

Skrevet

Om det bare er lukt så går det fint å holde pusten..

Anonymkode: 7ae98...a75

Skrevet

Må du ha praksis på småbarnsavdelingen, da?

Anonymkode: 8b9b5...12a

Skrevet

Skjønner det er skummelt, men kjære deg, det dummest og feigest ting du kan gjøre er til å gi opp et fagbrev som du brenner for og virkelig ønsker fordi du er redd å skifte bleier til småbarn!   De første ganger blir nok det verste, og etterhvert blir det bedre og bedre. Bli modig og bare hoppe rett ut i bleie-havet! 

Skrevet

Min erfaring er at det nok vil være avhengig av veilederen din der du havner. Men å slippe HELT unna kan nok bli vanskelig, da du som lærling regnes som en del av personalet, og om dere f. eks er bare to igjen på jobb på slutten av dagen, og den andre er opptatt med noe som er vanskelig å gå fra, så må du jo dessverre bare....

Men jeg kjenner faktisk til en som jobber som vikar i en bhg, han har vært der flere dager i uka i lang tid, og han slipper faktisk å skifte bleier....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...