Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får reklamer for Makeup Mekka på FB støtt og stadig, og tenker hver gang at det ser ut som lureri... Men samtidig så ser de leppestiftene så fine ut, jeg har så lyst til å prøve de, jeg har fått helt leppestift-dilla i det siste <.< Så er det lureri, eller ikke?

Anonymkode: d263b...21b

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Makeup mekka 😍 veit ikke hvor mye jeg har fra den siden 😂 Er ikke lureri, å jeg syns leppestiftene er utrolig gode :) 

Skrevet
5 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Makeup mekka 😍 veit ikke hvor mye jeg har fra den siden 😂 Er ikke lureri, å jeg syns leppestiftene er utrolig gode :) 

Kan jeg spørre hvilke andre merker du bruker og liker? Lettere å få et inntrykk av om vi har lik smak da ^_^

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja jeg har googlet, men synes reviews var enten ELSK eller HAT. Tenkte det kanskje var litt mer nyanserte meninger her :)

Anonymkode: d263b...21b

Skrevet

Noe er bra, noe er dårlig. Litt sånn som ELF (samme ulla, bare engelsk). 

• Liker 2
Skrevet

Makeupmekka har noen produkter som er bra og mye som er... Meh. Med det sagt, så er det ikke så dyre bomkjøp hvis man handler når de har salg (aka hele tiden). Highlighteren deres er veldig pigmentert blant annet. Det fikk jeg bekreftet ekstra godt da den ble knust i veska mi :P:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Har bestilt derfra og har aldri vært helt fornøyd. Kostene røyter og er litt for strie, hverfall de til øyne. Øyenskyggen er alt for pudrete og ikke pigmenterte nok. Leppestiftene var OK, men ikke noe jeg kommer til å kjøpe igjen; synes ikke fargene stemte overens med bildene, de var ikke så pigmenterte, og de skled liksom litt rundt. Contour og highlight pallettene, både krem og pudder, var grufulle på huden. De liquid lipstickene de kom med nylig var ujevne og tørket ikke helt på leppene. Det eneste jeg har funnet derfra som fungerer er kosterens-såpen, den tar virkelig sminken fra beautyblenderen, men den lukter utrolig sterkt. 

Kommer ikke til å handle derfra flere ganger, og vil heller ikke anbefale andre å gjøre det. 

Anonymkode: b955d...069

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes leppestiftene deres er helt ok. Har både dyre og billige leppestifter fra forskjellige merker og har ikke noen favoritter. Jeg har noen jeg ikke liker og de kommer vel alle, uten unntak, fra MAC. 

Mineralpudderet, den mattende primeren og blottingpaper er produkter jeg elsker og bruker daglig. Har sensitiv hud og får lett kviser, men ikke med disse produktene. Pudderet som heter "matte on the go" tror jeg at jeg får kviser av, må teste litt mer. 

Øyenskyggene synes jeg er dårlig pigmenterte, men funker helt greit med en god base under. Kostene til øyne synes jeg også funker bra, synes ikke det er harde. Har koster fra mange forskjellige merker (MAC, Sigma osv) og kan ikke si at jeg synes de er noe særlig annerledes enn andres. Det eneste jeg har å utsette på de er at de er veldig små. De funker ikke til den bruken jeg hadde sett for meg. Blush-kosten deres fikk jeg gratis med et magasin for mange år siden, den bruker jeg hver dag.

Volummascaraen deres er veldig ok, men den sverter synes jeg så bruker annen mascara over. 

Neglelakkene deres liker jeg ikke.  

Det er det jeg har prøvd tror jeg? 

Skrevet

Det var bedre før. Har kjøpt mye i mange år. Øyenskyggene var like bra som mye annet. Nå er de tørre og håpløse med lite pigmentereing. Mascaraen og eyelineren var veldig gode, nå smitter de av med en gang. Det eneste jeg fortsatt gidder å kjøpe er øyenbrynsproduktene. De er mine favoritter!

Har prøvd å poste tilbakemeldinger, men de legger dem ikke ut. Useriøst! Nettsiden er også en salig blanding av dårlig norsk og engelsk. Gir et litt amatørmessig uttrykk. 

Anonymkode: 95073...339

Skrevet

Liplinere, eyelinere, kostene og leppestiftene liker jeg. Liker ikke mascaraen eller contouringsettet. Er bare det jeg har prøvd. 

Anonymkode: b5e4b...74a

Skrevet

Jeg kjøpte julekalenderen deres i fjor, til 500 kr syns jeg det var mye bra. For meg var det mange ting jeg aldri hadde kjøpt selv i en butikk, men som jeg nå får prøve. Fargeen på leppestift var kanskje ikke det jeg selv hadde valgt, men det var nesten det eneste jeg syns var dårlig. 

Skrevet

Jeg synes produktene er både og. Jeg har litt diverse derfra, men akkurat leppestiften har jeg ikke prøvd. 

Neglelakk derfra kommer jeg ikke til å kjøpe igjen. Det er litt varierende hvor riktige bildene er i forhold til fargen du faktisk får, og det er jo ikke alltid en hyggelig overraskelse. Noen av dem er dessuten vanskelige å få fint resultat med.

Øyenskyggen liker jeg veldig godt. Jeg bruker primer under (også med andre merker- jeg har ganske oljete øyelokk), men skyggene sitter godt og fargene synes jeg er fine. Lette å blende er de også. Savner riktignok større utvalg i farger, men de har mye i brunt/bronsefarger, som er det fineste til meg.

Minaralpudderet er jeg i ferd med å prøve ut. Foreløpig kan jeg si at det gir et pent resultat, ikke voldsom dekkevne, men det ønsket jeg heller ikke. Contouring kitene synes jeg jevnt over er fine, noen bedre enn andre. Jeg liker også godt trio concealeren.

Anonymkode: b88fc...ed7

Skrevet

Tilføyelse: Jeg har mange av kostene deres, og disse liker jeg veldig godt! Kjempemyke, lette å jobbe med, holder godt på produktene. Foreløpige favoritter er blendingkosten, den vanlige øyenskyggekosten (212), og pencil brush (205, gir god presisjon). Liker også brynsproduktene godt. 

Anonymkode: b88fc...ed7

Skrevet

mineralpudderet og volummascara helt supre 😃

Annonse
Skrevet (endret)

Har blandet erfaring med makeupmekka. Blottingpaperene er de beste jeg har prøvd, de kjøpes om og om igjen. Brynspomaden, brynspudderet, den mattende primeren og volummascaraen er også veldig bra. Concealeren på tube er ikke den beste jeg har prøvd, men den er ganske bra. Øyemasken og hyaluron-ansiktsmasken er digg. Sminkesvampen deres er OK, men ingenting i forhold til beautyblender. Kostesåpen deres på rund boks er helt super og gjør beautyblenderen gullende ren. I tillegg lukter såpen veldig godt.

Neglelakkene er ikke særlig gode og kremblushen var helt rar i fargen i forhold til produktbildet og vanskelig å blende. Den forlengende mascaraen er rett og slett djevelens verk. For en drittmascara! Sverter noe veldig og vippene klistrer seg sammen. Settingpudderet var helt feil i fargen for meg, altfor mørkt og veldig orange i fargen. Grøss. Micellarvannet er helt grusomt. Sterkt og fælt, svidde veldig på huden. Lipglossen smakte såpe. 

Så ja, veldig variabel erfaring. Alt fra veldig bra til helt elendig. :) De har veldig bra service da og sender kjapt. 

Endret av Salka
Skrevet

Ja, MakeUpMekka er 'ekte vare', de driver ikke med tull og svindel.

Nå har jeg kun prøvd ett produkt derfra, og det er jeg veldig fornøyd med. Det er mineralfoundationen deres, det er lagt igjen mange gode reviews på den. 

Anonymkode: 15128...aae

• 7 måneder senere...
Skrevet

Min erfaring:

leppestifter og liplinere - helt ubrukelige. 

Mascara - ok

eyeshadow primer - gjør ikke så stor forskjell

Brow pomade - funker bedre som øyenskygge, for tett til øyenbryn synes jeg

baked highlighter - superbra, eneste jeg har funnet som ikke er kjempedyr og som har kun shimmer og ikke glitter. Denne her altså: img_5601-1978307-11-1475228172243-n600.j

Eneste som vitkelig er verdt å kjøpe er akkurat den highlighteren.

Skrevet
På 21. januar 2017 den 0.09, Salka skrev:

Har blandet erfaring med makeupmekka. Blottingpaperene er de beste jeg har prøvd, de kjøpes om og om igjen. Brynspomaden, brynspudderet, den mattende primeren og volummascaraen er også veldig bra. Concealeren på tube er ikke den beste jeg har prøvd, men den er ganske bra. Øyemasken og hyaluron-ansiktsmasken er digg. Sminkesvampen deres er OK, men ingenting i forhold til beautyblender. Kostesåpen deres på rund boks er helt super og gjør beautyblenderen gullende ren. I tillegg lukter såpen veldig godt.

Neglelakkene er ikke særlig gode og kremblushen var helt rar i fargen i forhold til produktbildet og vanskelig å blende. Den forlengende mascaraen er rett og slett djevelens verk. For en drittmascara! Sverter noe veldig og vippene klistrer seg sammen. Settingpudderet var helt feil i fargen for meg, altfor mørkt og veldig orange i fargen. Grøss. Micellarvannet er helt grusomt. Sterkt og fælt, svidde veldig på huden. Lipglossen smakte såpe. 

Så ja, veldig variabel erfaring. Alt fra veldig bra til helt elendig. :) De har veldig bra service da og sender kjapt. 

Prøvd litt mer siden sist.

Kjøpte noen flytende leppestifter på salg og de var veldig gode. Eneste flytende leppestiftene som ikke har tørket ut leppene mine.

Triple action (tror jeg den heter) primeren er også god. Den er grønnlig i fargen uten å bli grønnlig på huden og nøytraliserer røde områder pluss at den minsker porene litt. 

De ovale børster deres er helt supre. Kjøpte en pakke med tre stk. 

Har også kjøpt baked highlighter, men den har jeg ikke prøvd enda, men den ser virkelig fin ut. Nydelig farge! 

Kjøpte noen øyenskygger også, pene farger, men lite pigmenterte, så de var skuff. 

Concealeren på tube har jeg brukt under øynene nesten hver dag siden desember eller januar og den er ennå ikke tom, så veldig drøy selv om tuben er liten. Snart tom nå da og jeg tror jeg kommer til å kjøpe ny når jeg har brukt opp noen av de ørten andre concealerne mine. Den sitter godt og sprekker ikke opp så lenge jeg setter den med litt pudder. Liker den bedre nå enn da jeg skrev innlegget jeg siterte. 

Skrevet

Jeg syns makeup mekka er greit nok, har kjøpt en del produkter, noen er brukbare, mens andre har gått rett i bosset. Både øyenskygger, pudder og highlight har jeg ikke vært spesielt fornøyd med. Mens leppestift, liquid lipstick og eyeliner er helt ok med tanke på hvor billig det er :) Har enda igjen å prøve koster, foundation og concealer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...