AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 Er en kvinne på 24 år som ble singel i midten av november i fjor, og har etter det syns det er vanskelig å tørre å gå på date. Har blitt bedt ut noen ganger, men kjenner jeg blir stresset av hele opplegget. Jeg har i grunn aldri vært på en skikkelig date før. Har ikke vært singel på fem år. Jeg er egentlig en veldig utadvendt person og vet jeg er flink til å snakke for meg, så den biten klarer jeg nok fint. Problemet er bare at jeg er så redd for hvilke forventninger som stilles til datene. Hva om jeg ikke liker personen likevel for eksempel? Jeg har veldig lyst å komme meg videre og føler meg egentlig klar for det. Har noen gode tips for hvordan jeg bare kan "kaste meg ut i det"? Anonymkode: 70459...969 1
Inwe Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 Du må egentlig bare kaste deg ut i det, om du vil date da. Jeg hadde store problemer til å begynne med, etterhvert gikk det bedre, men nervøsiteten var jo der alikevel. Jeg datet ganske aktivt i 2 år før jeg fant samboer og har vært bort i både å være interessert og blitt droppa og ikke vært interessert og droppet han. Og selvfølgelig gjensidig interesse (som ikke funket videre når man ble bedre kjent) og at ingen er interessert eller tar kontakt igjen. Alt dette er normalt. Alle som er i gamet vet at man kan risikere å bli avvist. Det går somregel helt fint å si fra at man ikke vil mer og det går greit å få beskjeden. Selvfølgelig litt trist for den som ville møtes mer, men man kjenner ikke personen så godt at verden går under. 2
Trolltunge Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Du skal igrunnen ikke konsentrere deg så mye om den andres forventninger til daten, men ha fokus på dine egne forventninger og grenser. Om du likevel ikke liker personen er det best å være ærlig om at "Jeg beklager, men...", og så avrunde det. Om personen forventer sex på første date og du ikke vil det, ja da er forventningene han har hans problem. Du må jo ha fokus på hva du ønsker, og ingen kan kreve noe av deg som du ikke vil gi. Du møter som deg selv, er deg selv, og ser om han møter dine forventninger. Gjør han det, ja da kan det jo bli spennende! 2
draug 75 Skrevet 20. januar 2017 #4 Skrevet 20. januar 2017 Om så kan du sette en alarm på telefonen din en halv time ut i daten og late som du får ei melding som gjør at du må fordufte, evt få noen til å ringe deg. Hvis du derimot liker fyren, så kan du jo bare ignorere alarmen eller oppringinga. Jo mer tid du venter, jo flere fæle scenarier vil dukke opp inni hodet ditt om hvor fryktelig det er å date og jo skumlere blir det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 Tusen takk for gode råd! Tror jeg bare får prøve å det dere har foreslått og tenke at jeg bare får ta det som det kommer, selv om det virker skummelt. Anonymkode: 70459...969
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #6 Skrevet 20. januar 2017 2 mnd singel er ikke lenge... jeg ble singel omtrent samtidig og er ikke klar for ny mann. Men hvis du er det, bare hive deg ut i det.. Anonymkode: 169fc...50a
_popcorn_ Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 si ja til en kaffe, eller en øl, og si i fra med en gang du møter han at du har en avtale med en venninne senere, og ikke kan være kjempelenge. Om det viser seg at det er skikkelig hyggelig, så later du som venninna avlyser, så hygger du deg videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå