AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 1. Badet 2. Soverommet 3. Kjøkken 4. Stue 5. Sengetøy 6. Håndkle ? + legg gjerne til andre ting om dere ønsker Anonymkode: 0ff94...7ec
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #2 Skrevet 19. januar 2017 1. En gang i uken og ellers om det er behov. 2. Hver 14.dag 3. Benker og komfyr hver dag. 4. En gang i uken 5.hver fjortende dag. 6. Annenhver dag Anonymkode: 019dd...5bf
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Badet 2. Soverommet 3. Kjøkken 4. Stue 5. Sengetøy 6. Håndkle ? + legg gjerne til andre ting om dere ønsker Anonymkode: 0ff94...7ec 1. Tørker over vask og støvsuger opp hår nesten daglig, skikkelig vask ukentlig 2. Støvsuger og skifter sengetøy ukentlig, vasker gulvene hver 14. dag ca. 3. Benk og komfyr blir tørket over hver dag, støvsuger gulvet ca annenhver dag. 4. Ukentlig 5. Nevnte det over I guess, en gang i uka 6. Annenhver eller hver tredje dag. Anonymkode: d44f3...408
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #4 Skrevet 19. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Badet 2. Soverommet 3. Kjøkken 4. Stue 5. Sengetøy 6. Håndkle ? + legg gjerne til andre ting om dere ønsker Anonymkode: 0ff94...7ec Ved behov. Alle gulv vaskes samtidig. Håndklær og alle kluter skiftes daglig, sengetøy ukentlig. Anonymkode: 036ca...4f5
Fru Uperfekt Skrevet 19. januar 2017 #5 Skrevet 19. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Badet 2. Soverommet 3. Kjøkken 4. Stue 5. Sengetøy 6. Håndkle ? + legg gjerne til andre ting om dere ønsker Anonymkode: 0ff94...7ec Alle badene taes hver lørdag. Alt sengetøy, dyner o.l skiftes annenhver dag med mindre hunden har kommet seg inn på ett soverom Soveromsgulv og vinduer hver lørdag Kjøkkenet vaskes 1-2 ganger pr dag, vinduene og gardinene hver lørdag kjøkkenviften minst annenhver lørdag men om vi har laget f.eks smultringer så vaskes den samme dag. Stuen blir ryddet og vasket hver dag, vinduene en lørdag i mnd Håndklevask skjer 1-2 ganger i uken, har sånn maskin som kan vaske 12kg tøy så den tar unna
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #6 Skrevet 19. januar 2017 11 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Alle badene taes hver lørdag. Alt sengetøy, dyner o.l skiftes annenhver dag med mindre hunden har kommet seg inn på ett soverom Soveromsgulv og vinduer hver lørdag Kjøkkenet vaskes 1-2 ganger pr dag, vinduene og gardinene hver lørdag kjøkkenviften minst annenhver lørdag men om vi har laget f.eks smultringer så vaskes den samme dag. Stuen blir ryddet og vasket hver dag, vinduene en lørdag i mnd Håndklevask skjer 1-2 ganger i uken, har sånn maskin som kan vaske 12kg tøy så den tar unna Oida! Du må ha det veldig travelt. Hvorfor skifter du sengetøy så ofte? Anonymkode: d44f3...408 3
Fru Uperfekt Skrevet 19. januar 2017 #7 Skrevet 19. januar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oida! Du må ha det veldig travelt. Hvorfor skifter du sengetøy så ofte? Anonymkode: d44f3...408 Jeg er allergiker så selv om vi vasker mye så ønsker jeg ikke å ta sjansen. Og nei det tar ikke lange tiden siden vi gjør det så ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Skrevet 19. januar 2017 1. Badet - ordentlig hver eneste uke, vasker toalettet, vask og speil oftere ved behov. 2. Soverommet - en gang i uken. 3. Kjøkken - gulvet en gang i uken, koster daglig samt vasker av benkene osv. 4. Stue - en gang i uken, bordene vasker jeg hver dag. 5. Sengetøy - skifter hver uke. 6. Håndkle - skifter hver uke. Anonymkode: 1a2ee...fe8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #9 Skrevet 20. januar 2017 1. Badet: 1 gang i uken, gulvet hver 14 dag 2. Soverommet: hver 14 dag 3. Kjøkken: vasker over overflater hver dag, vasker gulv 1 gang i uken 4. Stue: vasker over flater hver dag, vasker gulv 1 gang i uken 5. Sengetøy: 1 gang i uken 6. Håndkle: annen hver dag ca Anonymkode: be190...85b
Snadder Skrevet 20. januar 2017 #10 Skrevet 20. januar 2017 1. Fast annenhver uke, men ellers ved behov. 2. Annen hver uke, men skifter på sengen hver uke 3. Hver dag benker, bord og hyller. Vasker gulv annenhver uke og støvsuger ved behov 4. Stuebord hver dag, gulvet annenhver uke, støvsuger ved behov 5. hver uke 6. 2 ganger i uken
Gjest Celli Skrevet 20. januar 2017 #11 Skrevet 20. januar 2017 1. Badet - En gang i uka 2. Soverommet - Annenhver uke 3. Kjøkken - Vasker benker etc hver dag, støvsuges ved behov, og vasker gulv annenhver uke 4. Stue - Bord etc vaskes hver dag, støvsuges ved behov, og vasker gulv annenhver uke 5. Sengetøy - En gang i uka 6. Håndkle - En gang i uka
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #12 Skrevet 20. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Badet 2. Soverommet 3. Kjøkken 4. Stue 5. Sengetøy 6. Håndkle ? + legg gjerne til andre ting om dere ønsker Anonymkode: 0ff94...7ec 1. En gang i uken. Støvsuger ved behov i tilleg 2. En gang i uken. 3. En gang i uken 4. En gang i uken 5. En gang i uken 6. Hånd-håndkle skiftes to ganger i uken. Oppvaskhåndkle blir litt oftere, etter behov. Dusjhåndkle er også etter behov. Jeg tar egentlig hele leiligheten hver søndag Anonymkode: 9b2a2...7d0
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #13 Skrevet 20. januar 2017 Alt en gang i uken. Utenom skifter sengetøy 1 gang i mnd. Overflater på kjøkkenet og bad etter behov. Dusj håndkle etter behov. Hver 3 gang jeg dusjer ca. Tørke håndkle etter behov. Føler meg litt møkkete etter å ha lest alt over. Men tror mine rutiner er sunnere. Anonymkode: 53932...109
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #14 Skrevet 20. januar 2017 1. Badet - 1 gang i uken. Tørker av vask, benk og speil hver morgen (tar 5 sekunder, og gjør så stor forskjell) 2. Soverommet - Tørker støv og støvsuger 1 gang i uken, vasker gulvet kanskje en gang i måneden 3. Kjøkken - 1 gang i uken (gulvet, altså, benk og bord flere ganger daglig) 4. Stue - Støvsuger 1 gang i uken, vasker hele gulvet kanskje 1 gang i mnd 5. Sengetøy - 1 gang i uken 6. Håndkle - 2 ganger i uken Anonymkode: 14faa...b06
Gjest Mayana Skrevet 20. januar 2017 #15 Skrevet 20. januar 2017 1. Badet - en gang i uken, toalett, speil og vask litt oftere og ved behov. 2. Soverommet - en gang i uka 3. Kjøkken - en gang i uka pluss ved behov, tørker over flater og fronter ganske ofte. 4. Stue- en gang i uka 5. Sengetøy- skifter en gang i uka 6. Håndkle- bytter håndhåndkle ca 2 ganger i uken, bytter dusjhåndkle etter hver dusj. Tørker av stuebord en til to ganger hver dag med klut og en gang med glasspray, tørker over kjøkkenbenker og fjøl flere ganger om dagen. Støvsuger hele leiligheten hver dag.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #16 Skrevet 20. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt en gang i uken. Utenom skifter sengetøy 1 gang i mnd. Overflater på kjøkkenet og bad etter behov. Dusj håndkle etter behov. Hver 3 gang jeg dusjer ca. Tørke håndkle etter behov. Føler meg litt møkkete etter å ha lest alt over. Men tror mine rutiner er sunnere. Anonymkode: 53932...109 Kjenner meg mer igjen i dine rutiner Selv om andre kanskje bytter oftere sengetøy (sånn typ 1 gang i uka) så syns jeg at 1 gang i måneden holder, for det blir altfor mye å ta hånd om til slutt. Men jeg vet jo om folk som har gått opp til et halvt år (!!!!) før de har byttet på sengetøyet, og det er ekkelt som bare F! Anonymkode: 0ff94...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #17 Skrevet 21. januar 2017 På 1/20/2017 den 22.52, AnonymBruker skrev: Kjenner meg mer igjen i dine rutiner Selv om andre kanskje bytter oftere sengetøy (sånn typ 1 gang i uka) så syns jeg at 1 gang i måneden holder, for det blir altfor mye å ta hånd om til slutt. Men jeg vet jo om folk som har gått opp til et halvt år (!!!!) før de har byttet på sengetøyet, og det er ekkelt som bare F! Anonymkode: 0ff94...7ec Min "forklaring" på hvorfor jeg gjør det ukentlig er at vi sover nakne og har sex i senga, så det føles møkkete om jeg går mye lenger enn en uke. Det hender jo selvfølgelig at det tar 2 uker før man skifter også, men jeg prøver å holde rutinen til hver søndag. Deilig å legge seg i rent sengetøy for uka starter Anonymkode: d44f3...408
happiest Skrevet 23. januar 2017 #18 Skrevet 23. januar 2017 1. Badet: Har slikt "anti-lo"-papir stående i baderomsskapet sammen med baderomsspray. Vasker lett over med dette ofte om det er såprekliss, sminkesøl, tannkremkliss ol. i vasken. Også er det lett å bare sveipe over speilet også. Dette gjør jeg gjerne hver tredje dag. Dusj + do kommer an på. Har også klor lett tilgjengelig så heller oppi litt om jeg ser det er begynt å bli misfarget i doen. Skyller veggene i dusjen fri for såpe etter hver dusj, men det setter seg jo "dråper" som tørker inn i glasset. 2. Soverommet: Støvsuger når jeg ser det trengs. Som oftest to ganger i uken. Også tørker jeg lett over nattbord, vinduskarm osv. 3. Kjøkken: Støvsugeren står på kjøkkenet siden det er der jeg griser mest Sveiper gjerne daglig over, føler alt bare setter seg skikkelig i kjøkkengulvet. Vasker ca en gang i uken med mopp, da jeg føler gulvet fort blir klissete (har hunder som spiser og griser på kjøkkenet). 4. Stue: Støvsuger et par ganger i uken + sofa. Tørker over overflater når det trengs. Har glassbord så det blir ofte vasket. 5. Sengetøy: Ca. hver 14 dag, sammen med dusj og nybarberte legger 6. Håndkle: Jeg har et "hår-håndkle" til å tørke håret med og et til kroppen. Vasker som regel oftere "kropp"-håndkle. Håndkle i håret er jo egentlig bare blitt vått og får tørke til neste hårvask. Bytter hånd-håndkle etter besøk (en vet aldri om gjestene er like renslig som en håper/tror på....). Men blir vel som regel etter 1 uke ca. Men vaskerutinene mine varierer jo. Tar ekstra godt over om jeg venter besøk. Er jeg alene noen dager så er jeg kanskje litt sløvere.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #19 Skrevet 23. januar 2017 På 19.1.2017 den 22.45, Fru Uperfekt skrev: Alle badene taes hver lørdag. Alt sengetøy, dyner o.l skiftes annenhver dag med mindre hunden har kommet seg inn på ett soverom Soveromsgulv og vinduer hver lørdag Kjøkkenet vaskes 1-2 ganger pr dag, vinduene og gardinene hver lørdag kjøkkenviften minst annenhver lørdag men om vi har laget f.eks smultringer så vaskes den samme dag. Stuen blir ryddet og vasket hver dag, vinduene en lørdag i mnd Håndklevask skjer 1-2 ganger i uken, har sånn maskin som kan vaske 12kg tøy så den tar unna Hjemmeværende eller OCD? Anonymkode: bfa34...01b
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 På 19.1.2017 den 22.25, AnonymBruker skrev: 1. Badet 2. Soverommet 3. Kjøkken 4. Stue 5. Sengetøy 6. Håndkle ? + legg gjerne til andre ting om dere ønsker Anonymkode: 0ff94...7ec En gang i uka til alt, men vasker over kjøkkenbenken hver dag selvsagt og skifter håndkle et par-tre ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå