Gå til innhold

Bryllup og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som giftet seg etter at dere fikk barn og vil dele erfaringer (eller planlegger bryllup)? Var barna med i bryllupet? Inviterte dere i så fall gjestene også med barn?

Vi har tenkt til å gifte oss når barna er 2 og 5, men har ikke begynt å planlegge noe særlig ennå. Vil gjerne involvere barna på en eller annen måte, men også ha voksenfest på kvelden. Vet heller ikke hvordan vi gjør det med barnevakt, da de som pleier å passe vil være gjester. Ser for oss et ganske uformelt bryllup, ikke kirkelig.

Anonymkode: 1ec6e...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som giftet seg etter at dere fikk barn og vil dele erfaringer (eller planlegger bryllup)? Var barna med i bryllupet? Inviterte dere i så fall gjestene også med barn?

Vi har tenkt til å gifte oss når barna er 2 og 5, men har ikke begynt å planlegge noe særlig ennå. Vil gjerne involvere barna på en eller annen måte, men også ha voksenfest på kvelden. Vet heller ikke hvordan vi gjør det med barnevakt, da de som pleier å passe vil være gjester. Ser for oss et ganske uformelt bryllup, ikke kirkelig.

Anonymkode: 1ec6e...66f

Om dere har bryllupet på et hotell eller lignende, så kan dere med familie overnatte der, og på kvelden er kansje svigermor eller din mor villig til å gå å legge barna for dere. :) dere kan også ansette barnevakt, feks en ung jente dere kjenner som passer barna på kvelden mot lønn og snacks.

Anonymkode: c3d93...70c

Skrevet

vil tenke at de som har med barn av gjester trekker seg tilbake for kvelden når barna skal legges, eller lign.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vil tenke at de som har med barn av gjester trekker seg tilbake for kvelden når barna skal legges, eller lign.

Kommer helt ann på gjestene. I de fleste bryllup så har foreldrene gjerne en avtale med andre så barna drar hjem når baren åpner eller drar hjem selv, men har også opplevd at barna har blitt til de sovner i lokalet og gjestene har da tatt seg noen runder i baren. 

Ingen tilhenger av fyll rundt barn så hadde ikke overlatt det til gjestenes skjønn når barna skal hjem, men heller skrevet at barn er velkommen til vielsen, middag og fest frem til baren åpner kl. XX.

Skrevet

Jeg passet barna til søsteren min når hun giftet seg :) Jeg blir fort sliten, og tåler store folkemengder og høye lyder dårlig, så for meg passet det bra. Tok med ungene hjem når kaffen var ferdig, så fikk de være hjemme der det var trygt og godt, og sammen med noen de kjente. Var der gjennom natten, og til brudeparet kom hjem dagen etter  :) 

Skrevet

Ville gått for barnevakt ja. Det er ingen av de dere skal invitere som f.eks har 15-16-17 åringer som dere kjenner litt og kan spørre om å være barnevakter (mens foreldrene er gjester i bryllupet)? 

Anonymkode: 32132...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...