Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hadde jeg drevet bedrift på den måten hun Gjør hadde jeg følt meg som tidenes største pengegriske egoist og løgner, og hadde sannsynligvis ikke klart å sett familie eller venner i øynene igjen. 

Uten at hun trenger å føle seg truffet, lizm.

Endret av Taystee
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår meg ikke på de som kommenterer på det innlegget, har vanskelig for å skjønne at det finnes folk som får seg til å skrive at hun fremstår så positivt og ekte, takker henne og er helt fra seg. Er folk så enfoldige? 😖

Man kan begynne å lure, ja. For å si det sånn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at de er så fornøyd, for dette er jo ikke noe god reklame for dem. 

Her svarer CBE på hvordan de har ordnet "betalingen" - hentet fra  http://carolinebergeriksen.no/2015/11/04/ukens-lesersporsmal-13/#comments (lenke til kommentarfeltet):

Rettelse: Her har hun skrevet at Active Education tok det helt fint (med smiletegn bak):

Kanskje de tenkte det før dagens blogginnlegg, men de kan umulig "ta det fint nå". 

Jeg forstår virkelig ikke hva CBE&Co. tenker med... Eller de var vel så opptatt med historiefortellingen sin, at det ble vanskelig å ha flere tanker oppi hodet samtidig... Det er virkelig fascinerende å følge med på de to, og hvordan de klarer å "skade" bedriften sin. 

Endret av Asti
Rettet på feil...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de nye "ærlige" innleggene så åpenbart er resultatet av en strategi pålagt CBE av bloggplattformen, med det til hensikt å bygge opp og sikre en nærere og mer trofast leserskare, så gjelder det jo også å produsere "resultater" av de nye framstøtene som i etterkant kan presenteres for "oppdragsgiver" UI/Thomas Moen. 

Og hva er vel bedre bevis på at strategien virker enn hengivne kommentarer i kommentarfeltet, fra svorne fans? Jammen flaks at de dukker opp som på bestilling!

Endret av Aricia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye action i tråden her nå.. Har CBE dummet seg ut nok en gang? Kan noen gi meg en kortversjon?

Som jeg ville sagt det, må ikke forveksles med CBE: "Jeg har det så travelt med hårføning, veskepromotering og snap at jeg ikke klarte å være superwoman lengre, leserne ble sure fordi jeg ikke tok godt nok vare på dem, jeg og mannen måtte sitte i hver vår etasje og lese i hver vår bok, dessuten var skrivepulten min overlesset med sponsenips slik at jeg aldri egentlig fikk brukt den og den er i grunnen penest med bøker som matcher bildene på veggen, så da sluttet jeg på det hersens pt-studiet som tok så mye tid at jeg nesten ikke rakk frisøren, men nå er jeg så ærlig og personlig at alle dere sikkert elsker meg enda mer." 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ville sagt det, må ikke forveksles med CBE: "Jeg har det så travelt med hårføning, veskepromotering og snap at jeg ikke klarte å være superwoman lengre, leserne ble sure fordi jeg ikke tok godt nok vare på dem, jeg og mannen måtte sitte i hver vår etasje og lese i hver vår bok, dessuten var skrivepulten min overlesset med sponsenips slik at jeg aldri egentlig fikk brukt den og den er i grunnen penest med bøker som matcher bildene på veggen, så da sluttet jeg på det hersens pt-studiet som tok så mye tid at jeg nesten ikke rakk frisøren, men nå er jeg så ærlig og personlig at alle dere sikkert elsker meg enda mer." 

Spot on :tongue:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Første gang jeg kommenterer', synes jeg leser denne formuleringen stadig vekk. For øvrig, må jeg si at jeg undrer på om alle kommentarene er reelle. De står iallfall i stor kontrast til de gode innspillene hun fikk på innlegget om hva hun kunne gjøre bedre. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje vært enklere å fullføre PT-studiet om man ikke brukte tiden på å være lege-Henriette?

Eller så er hun vel allerede PT? Hilsen PT-Åge

Endret av uranus
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer har hun å bruke i sin nye strategi? 

Et kort lite øyeblikk med et anstrengt forhold til mat og hva mer? Hva så når hun har skrevet innlegget som går på tvers av alt hun har hevdet tidligere? 

Fra mitt ståsted fremstår hun som ennå mindre troverdig nå når en annen historie en tidligere kommer frem, og da undrer jeg meg over denne nesegruse beundringen i kommentarfeltet hennes nå. Føler de seg ikke litt ført bak lyset de som har trodd på henne tidigere, eller er all kritisk tenkning fraværende? Hun undergraver jo sin egen troverdighet med disse nye innleggene.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det opprinnelige svaret mitt forsvant visst, men det spiller ingen rolle for jeg fikk plutselig lyst til å si at det å være aktiv på sosiale medier som facebook, twitter, snapchat, og instagram i tillegg til....det tar fanden meg tid!
Så jeg skal ikke kimse av tiden CBE bruker på å oppdatere ulike kanaler. Men jeg stiller følgende forsøk på spørsmål, uten å forvente svar. Kanskje det til og med får stå.

Hva annet bruker du tiden din på CBE?
Siden tiden du har til rådighet hver dag, dreier seg om morgentrening, smoothies- og frokostlaging, nettshopping, dagens outfit med barn etter barnehage, middagslaging, photoshoots på spisestuebordet, sponsede frisørtimer, et par møter i måneden om bloggens...hva skal jeg si....fremtid og mål, annonsetekst med en forhåndstilsendt mal, bekjentgjøring av at dagene ikke strekker til for å fullføre et deltids-deltidsstudium eller andre studier, og du holder familielivet ditt utenfor bloggen....hvorfor tror du da, at jeg(som leser) - som helst bør rekke over alle dine blogggjøremål i løpet av den tilsvarende tiden jeg bruker på arbeidet - skulle ha interesse av å lese vissvasset om fritidssyslene dine?
For fritidssysler, CBE - det er det, når livet ditt tilsynelatende dreier seg om å overbevise leserne dine om at øyenbrynene dine kan kjøpes på Coverbrands, og at flyskrekken din (i likhet med andre bloggere) er en personlig mestringssak, og at magen din er et resultat av tredemølla fra Ellos og ikke manisk morgenkardio etter en kaffekopp fra Kremmerhuset for å bli kvitt gårsdagens vinglass og youghurtnøtter fra Den lille nøttefabrikken, med et lite streif av Photoshop. Øyenbrynene fra Coverbrands og tightsene dine fra GetInspired - og berta på treningssenteret ved siden av meg etter endt trenigsdont, interesserer meg midt i ryggen - men du selger visst andres interesse av det til annonsørene dine, basert på målbare tall.

Du leser her, ikke sant? Jeg har så mange arbeidsrelaterte spørsmål å stille deg, men du - CBE - utelukker kritikerne dine å stille deg spørsmål som rokker ved din illusoriske fremferd. Du, CBE (les:du og din mann) - konter, finter, og svarer usportslig og ufint på SoMe og eget kommentarfelt, og du blokkerer folk som stiller betimelige konstruktive spørsmål ved hjelp av rigid kommentarfeltsensur.
Den dagen jeg møter deg på byen, og klår på vesken din for å kjenne på skinnet - for du er vel på byen? Hva skjer når jeg spør rundt bloggen din - og du er uten sufflør fra managementet? Når jeg byr deg enda et glass sprudlende, for du liker jo dét. Tar du en Tina & Bettina, og benekter fakta?

Du og familien din var på samme fly som meg en gang, du var rolig og avbalansert rett bak meg, og deretter foran meg Ingenting kunne overhodet minne om flyskrekk med dine skyhøye hæler og et barn i armene gjennom hele flyprosessen. Det var i fjor høst. Du med flyskrekken var flink gjennom turbulensen, og du har sikkert blitt betraktelig bedre siden dengang. Mitt barn ville aldri vært rolig i mitt fang om jeg hadde det i armene mine gjennom en turbulent tur som normalt gjør meg nervøs, men dette er sikkert en tilfeldighet og overhodet ikke gjengs psykologi for kvinner med flyskrekk generelt med barn. Det er først i ettertid jeg har hørt om flyskrekken din som jeg ikke merket et snev av. Kudos!

Og det har overhodet ingenting med deg å gjøre, CBE. Jeg skulle ønske tiden strakk til, men vi har det jo så hektisk, hver på vår kant i hver vår hverdag. Men jeg så deg altså på snap i sengen idag kl. 7 - de 15 sekundene der du danset som en fyllikk med vesken din etter 1 times jogging på mølla med den nye morgentreningshashtag'en din - det var verdt alt sammen. Jeg tok etter deg, har aldri følt meg så ferdig før, og feiret også med CC, bær og Atkins-sjokoladebiter til frokost. Det ble omtrent 261 kalorier da jeg var ferdig med trening klokken 8. Jeg tror det kalles omvendt kaloritelling, egentlig.
Men flat mage er flat mage.

CBE har gjort seg utilnærmelig i sin higen etter å fremstå perfekt bak de gammelrosa fredagsrosene sine i en av flere sponsede vaser på et sponset spisestuebord som egner seg som bakgrunn for mange bilder, så når CBE skriver at hun gråter med et Costumemagasin ufokusert ved siden frokostbollen, så tror jeg ikke på henne. CBE gråter ikke med joggeskoene fra Get Inspired på, men bloggen gråter. Velsignet av hyppige samtaler med FO, og drysset med et par antrekksbilder fra en billigkjede og Valentino-sko sponset av daglig leder i firmaet hun jobber for.
CBE er en fabrikk, som publiserer halvgreie tekster med innholdsmarkedsføring om produkter som helst ikke  merkes om det kan unngås på noen timer, på samlebånd. Det nærmeste vi kommer reelt kreativt på bloggen er Etsy og Pinterest, og inspirasjon derfra. Samt et impulsivt lån av produkter fra Lindex, Kitch'n og Glassmagasinet på Herkules ved behov.

Kjære CBE - firmaet Treasures - hvordan klarer dere å fremstille dere selv som et fullt sysselsatt 2-mannsfirma der CBE tar ut lønn for jobben hun gjør som såkalt kreativ skribent for bloggen CBE?
For la oss være ærlige. Det er ikke journalistikk som leveres. Snarere heller fordekt reklame i bilder og tekst etter mal. Fortrinnsvis umerket om man kan slippe unna med det, på alle sosiale plattformer. Og så slenger man på litt ekstra for kjente, de leser tross alt alle tre innleggene hver dag, og tror på innholdet.
Nå skal dere over til United Influencers og bidra med gjennombrudd i Danmark, etter en god avtale. Men hva skjer om dere ikke holder deres del av hva det enn er dere har avtalt? Om du ikke har tid nok til å fullføre idag, CBE - hva skjer med imorgen?

Eller?

Halleluja og Amen! Du fortsetter å imponere meg Cornucopia!

Dette var herlig lesing, spot on og rett hjem! :pls:

Endret av Aldrisur
Skrivefeil...
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'Første gang jeg kommenterer', synes jeg leser denne formuleringen stadig vekk. For øvrig, må jeg si at jeg undrer på om alle kommentarene er reelle. De står iallfall i stor kontrast til de gode innspillene hun fikk på innlegget om hva hun kunne gjøre bedre. 

jeg har lest bloggen i 3 år og kommenterte for andre gang denne uken. Men tror det gjelder de færreste. De skriver det vel for å få svar av henne tror jeg. Du ser hun svarer ikke alle som skriver det. Hun sjekker kanskje om det er sant v å se på IP adr. 

Endret av Hvem er dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

@Cornucopia : WOW! Du skriver som en gudinne! Dette er noe av det beste jeg har lest i denne tråden*, nei, alle FF-/CBE-trådene som jeg har lest. Og tro meg, jeg har pløyd meg gjennom maaange. :blomst:

*Hvor er muligheten til å stryke over?!? Sabla forumsomlegging. Hrmf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...