Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Det høres ut som om det for det meste er kritikk/misnøye som kommer for en dag i kommentarfeltet nå? Det får meg til å lure på om det ironisk nok er kritikere som holder liv i bloggen og sørger for at den tross alt ligger høyt oppe på lister og betraktes som en god investering av annonsører.

Nok om det. Jeg tror det dummeste hun/Treasures gjorde var å la mannen få så stor plass i konseptet fotballfrue/CBE. På den ene siden ble det annonsert at CBE er en kvinne som står på egne ben, og dermed ikke ville kalles fotballfrue, på den andre virker det som om mannen er den som regjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...........................
Endret av Amafalathiel
endret fordi jeg strever med nye KG - alle innlegg blir bare rot :-(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nemlig! At de har lagt det bak seg er ikke det samme som at jeg som (tidligere) leser også har lagt det bak meg. Og jeg klarer ikke å legge det bak meg så lenge de:

1 Ikke virker til å forstå hvor alvorlig det faktisk er å gi slike helseråd uten å ha kompetansen til å uttale seg om slikt. Jeg grøsser når jeg tenker på at LKE svarer en ung jente med at legen hennes tar feil. Legen som faktisk kjenner, har sett pasienten og som har rette utdanningen. Horribelt!

2 Eneste grunn til at de har "sluttet" å kommentere under alias er at de ble tatt i det. Ikke fordi de selv skjønte hvor patetisk det er å gi seg selv støtte-kommentarer. Sluttet skriver jeg i "" fordi jeg ikke vet om de faktisk har sluttet. 

3 Jeg føler ikke at unnskyldningen deres var oppriktig i det hele tatt. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg hadde godtatt som en ektefølt unnskylding, men slik de har gjort det gir meg bare en flau smak i munnen. 

4 Å begrunne det med "beskytte seg mot nettroll" blir helt feil. Kommentarene ble brukt til å vinne helt ubetydelige diskusjoner. 

Nei jeg er ikke ferdig med saken i det hele tatt. 

Veldig gode poeng, Inocybe!

Til det tredje punktet ditt: Det gikk for lang tid fra såvel bilderedigeringa som kommentarfusket før det kom en reaksjon fra CBE (og LKE, for den saks skyld). Og når reaksjonen fra CBE kom, så var det en liten beklagelse innpakket i en tirade om hvor fæl og ille alle de andre var. Litt sånn "ja, jeg gjorde kanskje noe dumt, men se på hva alle de andre gjorde da! Det var jo enda verre. Og jeg følte meg presset av andre!". 

Det har ikke en eneste gang kommet en uforbeholden unnskyldning. En beklagelse fri for bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse. Og siden utsagnene i blogg, artikler, intervjuer, og fjernsynsopptreder ikke samsvarer, så er det ikke annet å forvente enn at man ikke er ferdig med denne saken. 

Dette er en verkebyll for bloggen. Og jeg tror at CBe helst så at den forsvant fort som fy. Men så lenge alt grumset bare blir bagatellisert og videre fornektet, så kommer verkebyllen til å være der. Så lenge man bare feier matrestene under matta, så kan man heller ikke forundre seg over at det etterhvert begynner å stinke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er interessert legger jeg ut en diskusjon startet av Kristin (october 30, 2015 AT 00:11): http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-1/#comments , der Kristin viser til at CBE ikke klarer å ta imot konstruktiv kritikk.

CBE er selvfølgelig uenig, for der var visstnok så mange som var positive til Jysk-innlegget. Det rare er at da jeg leste kommentarfeltet tenkte jeg at der var flere negative kommentarer enn vanlig, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2015/10/21/jysk-the-apartment/ .

Kritikken til Kristin var egentlig på sin plass, og de burde ha lyttet til den. Bloggerne "flyter i dag" på uavhengigheten de hadde, da de var uten reklame. Dette er i ferd med å forandre seg, og valgene de gjør i dag, kan ødelegge for troverdigheten, slik at reklamebransjen heller finner nye arenaer de kan bruke pengene sine. Hvis bloggerne blir for grådige, og reklamerer for produkt e.l. som folk "vet" de ikke går god for, da ødelegger de for seg selv. Det var dette Kristin prøvde å si i fra om. 

Når flere lesere velger å si i fra om at den reklamen var lite troverdig, da tenker jeg at de burde ha lyttet. Ikke bare svare "ja, men det er jo så mange andre som tror på meg". Hvor ble "vår kommunikasjon er gull verdt" av, når hun beskylder lesere som prøver å si i fra, for å ha andre motiv enn å ville hjelpe? Arrogansen kommer iallefall tydelig frem. 

CBE spør hvorfor de bør lytte mer til kritikken som kom fra Kristin: Tonje gir (siste skjermbilde) et godt svar på det? Jeg må bare tilføye, er virkelig CBE&Co. så naiv at det er skrytet hun velger å høre på, hvis leserne er delte i sine tilbakemeldinger?

Skjermbilder:

I det nest siste bildet sier hun faktisk at det er et problem at mesteparten av kritikken kommer far folk som ikke er interessert i at bloggen skal  forbedre seg. :daane: Hvordan i huleste vet hun det? Hvordan kan hun vite noe som helst om hvilke hensikter folk har når de forteller hva de synes har forbedringspotensiale i bloggen hennes?

Jeg tenker at slike som meg, som har forbehold i forhold til hvordan hun blander privatlivet og det kommersielle og som er kritisk til hvordan en del bloggere (ikke bare CBE) velger å eksponere barna sine i sosiale medier, faktisk kan være sunnere lesere for henne å ha, enn blodfans som dukker opp på døren for å se på Nelia. Selv om jeg ikke legger igjen lovprisende innlegg i kommentarfeltet hennes.  Jeg klikker jo inn og leser. (Jeg har dessuten adskillig bedre kjøpekraft enn de fleste av kjerneleserne og er derfor mye mer interessant for annonsørene hennes.)

Og hvorfor i all verden ba hun folk å komme med tilbakemeldinger, når hun blir sur av ale tilbakemeldinger som går på tvers av hva hun mener selv? Etterlyste hun egentlig flere "så pen/flink/kul/fantastisk du er"-kommentarer?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke er ihuga fans og blinde for alt, vet jo at det slettes mye både på blogg, FB og Instagram. Folk gidder jo ikke kommentere når valget er "vakker" eller "hvor har du kjøpt den?". 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart hun ikke skjønner hva kritikk er, eller hvordan den funker.

Kritikken skal begrunnes? Oki, here it goes: - jeg synes det er galt å eksponere barn i sosiale medier fordi barn ikke har peiling på hva det innebærer og  hvilke konsekvenser det kan få på lang sikt - og fordi en åpen blogg blir lest av veldig mange og man aner ikke hvem de er og hva slags hensikter de har. Dette er begrunnet kritikk. Den blir ikke ugyldig bare fordi hun (og de fleste andre bloggere) ikke er enig.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ta frem penn og papir og skrive en liste. De får så mange gode tilbakemeldinger på hva som kan forbedres - alt fra innhold på bloggen til hvordan de svarer leserne sine. Skriv det ned Caroline! Og gjør de endringene leserne ber om så kommer sikkert pengene til å tikke inn i flere år fremover.

Men i stede så ser det ut som det er viktig avfeie kritikken. Slikt blir det ikke penger av i det lange løp. Om de er så opptatt av forretninger som de vil ha det til, bør de forstå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret hennes/deres til kritikk av å bruke barn i kommersiell sammenheng, var jo at de er uenige og har sine grunner. Ikke akkurat godt begrunnet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter jo virkelig ikke å nå inn, hjelpe meg! Hvorfor i all verden spør hun

om andres meninger når hun ikke klarer å akseptere hva andre mener? 

Jeg tror virkelig mange prøver å hjelpe her, men det er jo som å dunke hodet i en vegg! 

De burde virkelig ta til seg det som skrives både her og i bloggen nå, det er mange

kloke meninger og betraktninger! 

I min verden begynte det å gå rett nedover når LKE tok mer over (tok over alt?) Synes CBE har

forandret seg veldig på alle måter, ingen glede lenger, veldig trist å se på! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal for hvordan du tar til deg kritikk, uten å faktisk være enig i kritikken:

"Hva mener du med at jeg gjør noe feil? :/ Kan du komme med konkrete eksempler i det gitte innlegget hvor jeg tar feil? Her har du flere eksempler på at jeg gjør dette helt riktig, gjerne basert på lite valide eksempler som jeg selv mener er tilnærmet bevis på at jeg har vunnet denne diskusjonen.

*sensurere kommentarfelt*

Takk for tilbakemeldingen :)"

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hun ikke skjønner hva kritikk er, eller hvordan den funker.

Kritikken skal begrunnes? Oki, here it goes: - jeg synes det er galt å eksponere barn i sosiale medier fordi barn ikke har peiling på hva det innebærer og  hvilke konsekvenser det kan få på lang sikt - og fordi en åpen blogg blir lest av veldig mange og man aner ikke hvem de er og hva slags hensikter de har. Dette er begrunnet kritikk. Den blir ikke ugyldig bare fordi hun (og de fleste andre bloggere) ikke er enig.

Helt enig! Å trekke barn inn i en liksom-perfekt verden er bare så kritikkverdig og kan få mange negative 

konsekvenser! Barn skal finne seg selv, de er sårbare i forhold til omgivelsene på en helt annen måte enn vi voksne!

Det er så tragisk å bevitne dette! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nytter jo virkelig ikke å nå inn, hjelpe meg! Hvorfor i all verden spør hun

om andres meninger når hun ikke klarer å akseptere hva andre mener? 

Jeg tror virkelig mange prøver å hjelpe her, men det er jo som å dunke hodet i en vegg! 

De burde virkelig ta til seg det som skrives både her og i bloggen nå, det er mange

kloke meninger og betraktninger! 

I min verden begynte det å gå rett nedover når LKE tok mer over (tok over alt?) Synes CBE har

forandret seg veldig på alle måter, ingen glede lenger, veldig trist å se på! 

Hun burde nesten ha en avstemning på bloggen ang rollen til LK, siden hun ikke klarer å se hvor mange av leserne som faktisk er kritiske til hans innblanding (http://imgur.com/bi6LFXJ)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, så dårlig hun svarer i det kommentarfeltet, altså. Jeg syntes faktisk hun hadde blitt flinkere til å svare høflig på kritikk til vanlig, men dette her er jo bare rett tilbake til start. Like sta og uiomottagelig som alltid. Kanskje hun ble litt overveldet over hvor mye kritikk som faktisk kom?

Ser for meg et scenario der Moen og UI foreslo/anbefalte/presset henne til å spørre om tilbakemeldinger for å gå mer i dialog med leserne som en forberedelse til plattformbyttet, og så håpet hun at den lange introen om mobbing på nett og hvor mye det går inn på henne, ville føre til at hun fikk mest skryt og "sorry Caroline, skal bli flinkere til å kommentere". Men flertallet av kommentarene viste seg å være kritiske, og det fikk henne til å gå rett i fosterstilling. Det er lenge siden hun har vært så defensiv i kommentarfeltet, og dét under et innlegg hvor hun etterspør feedback. Pinlig.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært interessant og gjort ett forsøk, der ingen av kritikerne (ex vi på kg) ikke gikk inn på fotballfrue sin blogg i, la oss si, to døgn. Så sett hvor mange som ble igjen. :P

Bara dere tar skjermdump så det ikke blir unødvendige klikk.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant og gjort ett forsøk, der ingen av kritikerne (ex vi på kg) ikke gikk inn på fotballfrue sin blogg i, la oss si, to døgn. Så sett hvor mange som ble igjen. :P

Done. Har ikke vært inne på bloggen hennes siden i fjor, orket ikke å gi den flere klikk. Følger henne på snap og det holder egentlig lenge..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. første del av blogginnlegget - http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt / skjermbilde: http://i.imgur.com/rMBFcqg.png : Jeg lurer bl.a. på hva CBE mener med slemme kommentarer? Er det lignende kommentarer som ligger her i tråden eller er det virkelig stygge kommentarer? Grunnen til jeg lurer er at CBE ofte viser til KG. Eksemplvis da hun omtalte alt hatet rundt seg i DN-intervjuet, jfr. http://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden , samt i "gi aldri opp innlegget", jfr. http://carolinebergeriksen.no/2015/01/12/gi-aldri-opp/ . Det hadde vært greitt å vite om det er CBE sine subjektive meninger om slemme kommentarer de skriver her om, eller om det er kommentarer som de aller fleste ville ha reagert på.

En annen ting: Det virker for min del som at hver gang CBE skriver om slemme kommentarer og nettroll, at de bruker det for å få "sympati" og gjerne få vekk fokuset fra noe annet. Det har som tidligere nevnt blitt brukt da de liksom la seg flat for kommentarjukset og løgnene rundt bilderedigeringen. Når de nå  brukte det i "gull verdt" innlegget, fikk jeg inntrykk av at de utnytter leserne sin medfølelse, for å få flere kommentarer, og jeg lurer på hvor mange ganger de kan bruke "nettroll" for å oppnå noe (slik jeg ser det) før leserne ser hva de holder på med?

Til slutt må jeg spørre: Hvorfor bruker ikke CBE stemmen sin, og skriver et eget blogginnlegg der de tar opp problematikken på en seriøs og ryddig måte, hvis dette er et stort problem for dem? De kan da synliggjøre hvilke kommentarer som kommer under betegnelsen "slemme", og hetsen de får, og kanskje få folk til å tenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Ja det hadde vært veldig interessant om vi klarte å legge denne tråden død i en uke, ingen hadde gått inn på bloggen hennes av oss som er kritiske i denne tråden og så sett hva slags utfall det hadde gjort på blogglisten. 

Når det gjelder å ta til seg kritikk så skjønner jeg jo at hun må beskytte seg selv. Det er ikke mulig å ta til seg alt, men hun hadde tjent på å bruke mer humor i møte med kritikken istedenfor å bli defensiv, selvironi hadde nok også gjort henne mye mer sjarmerende. Skjønner ikke hva hun finner tiltrekkende med å fremstille seg så stiv og alvorlig, uten noe sjarm?  Hun har blitt veldig selvhøytidelig og det virker nesten til at de befinner seg i en boble eller eventyrverden hvor de har malt seg fullstendig inn i et hjørnet. Det er nok ikke sunt å leve slik som hun gjør over lang tid, ikke i det hele tatt. Når man redigerer en tynn og flott kropp enda tynnere, ja da har man faktisk ikke god selvtillit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...