loffen Skrevet 14. oktober 2015 #18981 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det bildet til venstre illustrerer bra det jeg ser for meg når jeg tenker på CEB nå: Fra VG. Da kan man kanskje si at måten de markedsfører seg på er litt merkelig? Hadde jeg vært en seriøs aktør på jakt etter en blogger til å promotere mitt produkt, så ville jeg valg noen andre! (Ikke slett dette også da pliiis, det er ikke hets, eller spekulasjon! ) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 14. oktober 2015 #18982 Del Skrevet 14. oktober 2015 Tråden er ryddet for person-/brukerdebatt, samt svar til dette. Yvonne (mod) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 14. oktober 2015 #18983 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det bildet til venstre illustrerer bra det jeg ser for meg når jeg tenker på CEB nå: Fra VG. Da kan man kanskje si at måten de markedsfører seg på er litt merkelig? Hadde jeg vært en seriøs aktør på jakt etter en blogger til å promotere mitt produkt, så ville jeg valg noen andre! (Ikke slett dette også da pliiis, det er ikke hets, eller spekulasjon! ) Enig. De velger en merkelig taktikk til tider (med analkule-stuntet foreks) Må være litt kleint for foreldre/søsken som har de på snap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. oktober 2015 #18984 Del Skrevet 14. oktober 2015 jeg er en av de som med hånden på hjerte kan si at jeg aldri lar meg påvirke av hva disse bloggerene reklamerer med. Har aldri kjøpt noe av det de har som reklame og kommer aldri til å gjøre det.. det er mulig du tror dette selv. Det gjør du nok. Jeg tror ikke på det. Jeg tror ikke at jeg selv er upåvirket heller, selv om jeg over gjennomsnittet kritisk til reklame, og skjult reklame via blogger og andre medier. F.eks sitter jeg her og taster med en griselekker mørk lilla neglelakk på neglene. Fant jeg den selv i en butikk i en tilstand av upåvirket kreativitet? Nei, selvfølgelig gjorde jeg ikke det. Jeg ble inspirert av et bilde i en blogg, eller i et moteblad engang i fjor. Kanskje ble jeg inspirert av en venninne. Kanskje var det HUN som så den i et blad eller en blogg. Var det et tips, eller var det reklame? Det husker jeg ikke. Kanskje forsto jeg det ikke. De nye skoene jeg har på meg nå - de er ikke fra Camilla Pihls kolleksjon, og de har aldri vært vist frem hos CBE - men hvor kom det egentlig fra, det uimotståelige behovet for et par svarte chelseaboots? Fant jeg på det helt selv, uten påvirkning fra noen?! Sannsynligvis ikke. kommentaren din får meg til å tenke på denne scenen fra The Devil Wears Prada: https://www.youtube.com/watch?v=p5WWy_0VLS4 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 14. oktober 2015 #18985 Del Skrevet 14. oktober 2015 det er mulig du tror dette selv. Det gjør du nok. Jeg tror ikke på det. Jeg tror ikke at jeg selv er upåvirket heller, selv om jeg over gjennomsnittet kritisk til reklame, og skjult reklame via blogger og andre medier. F.eks sitter jeg her og taster med en griselekker mørk lilla neglelakk på neglene. Fant jeg den selv i en butikk i en tilstand av upåvirket kreativitet? Nei, selvfølgelig gjorde jeg ikke det. Jeg ble inspirert av et bilde i en blogg, eller i et moteblad engang i fjor. Kanskje ble jeg inspirert av en venninne. Kanskje var det HUN som så den i et blad eller en blogg. Var det et tips, eller var det reklame? Det husker jeg ikke. Kanskje forsto jeg det ikke. De nye skoene jeg har på meg nå - de er ikke fra Camilla Pihls kolleksjon, og de har aldri vært vist frem hos CBE - men hvor kom det egentlig fra, det uimotståelige behovet for et par svarte chelseaboots? Fant jeg på det helt selv, uten påvirkning fra noen?! Sannsynligvis ikke. kommentaren din får meg til å tenke på denne scenen fra The Devil Wears Prada:https://www.youtube.com/watch?v=p5WWy_0VLS4 Helt enig. Alle valg vi tar (kommersielt eller ikke) er valg som allerede er tatt for oss. Jeg spiste god'morgen yoghurt til frokost fordi jeg liker det, men første gangen var for at andre gjorde det, andre sa den var god, reklamen var kul eller at jeg ville prøve noe nytt. Bare se hvordan matbutikker, sportsbutikker, klesbutikker osv er bygget opp, valgene om hva du skal kjøpe er allerede tatt for deg før du går inn i butikken. Bloggere på lik linje med mye annet har vanvittig med makt. Å si du aldri faller for det er bare naivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 14. oktober 2015 #18986 Del Skrevet 14. oktober 2015 At man ikke blir påvirket er bare tøv. Målet med markedsføring er ikke alltid å få deg til å tenke "Det produktet vil jeg ha", men å gjøre deg kjent med merket og få en relasjon til det. Det er kjent at man foretrekker merker man kjenner til og er sikre på. Skal man kjøpe tannkrem og det står mellom et ukjent merke og kjent merke (f.eks Colgate), velger de fleste Colgate. Som Amafalathiel sier, hvorfor får man plutselig lyst på et par svarte boots? Mest sannsynlig for at man har sett det et sted, reklame, venninner, ei tilfeldig på bussen osv. Så tenker jeg, som en annen skrev, bedrifter betaler ikke 50 000kr for et annonseinnlegg på en blogg uten å tjene noe på det. CBE har halvert leserne sine siden i fjor, men samtidig økt omsetningen med 30%. Bruker man hode litt, så kommer man fram til at det er penger for annonsører å hente i blogging og påvirkning av lesere. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WalkerTexas Skrevet 14. oktober 2015 #18987 Del Skrevet 14. oktober 2015 "Mange har spurt....." Men disse spørsmålene får aldri et eget innlegg med reflekterte svar.Ref. "Mange har spurt meg hvordan LK og jeg beholder gnisten i forholdet. Da må jeg bare si at disse analkulene virkelig har gjort en stor forskjell! Det er min absolutte favoritt, og et MUST i alle nattbordskuffer! Mine analkuler er kjøpt HER (adlink)" (Unnskyld. Jeg kunne ikke dy meg...) 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. oktober 2015 #18988 Del Skrevet 14. oktober 2015 Når en blogger tillater reklame, inklusive hestesko-reklame og filmsnutter, på bloggen - betales dette ut ifra hvert klikk, eller ser man (i tillegg også) på hvor lenge hver besøkende er inne på bloggen? Grunnen til at jeg spør er at uansett hvilken internettforbindelse jeg bruker - om det er hjemme hos meg selv, hos min bedre halvdel, på hotell, eller rett og slett ute på gata, så bruker CBE-bloggen alltid minst sekunder på å laste inn hele innlegget. Andre blogger og lignende bildetunge sider bruker kanskje to-tre sekunder, hvis overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 14. oktober 2015 #18989 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ble oppringt av Adams matkasse, sa at jeg ikke var interessert fordi de sponser CBE. Flere merker og tjenester jeg har mistet respekt for eller ikke har ønske om å bruke/kjøpe lenger etter at de har "solgt seg" til bloggere (gjelder generelt, ikke bare CBE). Dessverre gjelder også dette gode ting som støttet rosa sløyfe-aksjonen etter at en kjede sendte ut blomsterbuketter/oppsatser til kjente bloggere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 14. oktober 2015 #18990 Del Skrevet 14. oktober 2015 Når alt du står, går og lever i er kjøpt og betalt så blir det bare noe stakkarslig over det hele. Ref. siste innlegg der kontorplassen er pimpet opp og gjør at det skal boble over av kreativitet, også er det annonse... Ja ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 14. oktober 2015 #18991 Del Skrevet 14. oktober 2015 Når alt du står, går og lever i er kjøpt og betalt så blir det bare noe stakkarslig over det hele. Ref. siste innlegg der kontorplassen er pimpet opp og gjør at det skal boble over av kreativitet, også er det annonse... Ja ja. Kreativiteten må jo bare gå helt i taket av TO Alexa Chung bøker.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. oktober 2015 #18992 Del Skrevet 14. oktober 2015 Når alt du står, går og lever i er kjøpt og betalt så blir det bare noe stakkarslig over det hele. Ref. siste innlegg der kontorplassen er pimpet opp og gjør at det skal boble over av kreativitet, også er det annonse... Ja ja. Hvis jeg ikke tar helt feil, så inneholder vel samtlige innlegg med unntak av mat-innleggene annonser. Og selv mat-innleggene er tidvis også reklame. I allefall er det en betydelig overvekt i antall innlegg som inneholder reklame i en eller annen form i forhold til reklamefrieinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 14. oktober 2015 #18993 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Når en blogger tillater reklame, inklusive hestesko-reklame og filmsnutter, på bloggen - betales dette ut ifra hvert klikk, eller ser man (i tillegg også) på hvor lenge hver besøkende er inne på bloggen? Grunnen til at jeg spør er at uansett hvilken internettforbindelse jeg bruker - om det er hjemme hos meg selv, hos min bedre halvdel, på hotell, eller rett og slett ute på gata, så bruker CBE-bloggen alltid minst sekunder på å laste inn hele innlegget. Andre blogger og lignende bildetunge sider bruker kanskje to-tre sekunder, hvis overhodet. Jeg tror ikke man ser hvor lenge man er inne på bloggen (hvor lenge man er inne på bloggen har jo ikke noen verdi for annonsørene uansett), og man får vel heller ikke betalt per klikk sånn sett, eller de får kanskje betalt når klikket fører til et kjøp? Er ingen ekspert på dette, så de med mer peiling må gjerne korrigere Endret 14. oktober 2015 av lulus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 14. oktober 2015 #18994 Del Skrevet 14. oktober 2015 Greier hun og jobbe blant alt nipset? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. oktober 2015 #18995 Del Skrevet 14. oktober 2015 "Mange har spurt meg hvordan LK og jeg beholder gnisten i forholdet. Da må jeg bare si at disse analkulene virkelig har gjort en stor forskjell! Det er min absolutte favoritt, og et MUST i alle nattbordskuffer! Mine analkuler er kjøpt HER (adlink)" (Unnskyld. Jeg kunne ikke dy meg...) Ikkeno' problem ;-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. oktober 2015 #18996 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tror ikke man ser hvor lenge man er inne på bloggen (hvor lenge man er inne på bloggen har jo ikke noen verdi for annonsørene uansett), og man får vel heller ikke betalt per klikk sånn sett, eller de får kanskje betalt når klikket fører til et kjøp? Er ingen ekspert på dette, så de med mer peiling må gjerne korrigere Joda, hvor lang tid du bruker inne på en blogg måles også. Dette for å logge hvor mye tid du bruker på å lese den, fordi antall klikk ikke betyr aktiv lesing. Man opplyser kun om klikk til annonsører, ikke om lesetid. Dette forklarer hbordan man kan gå ned i antall lesere, men opp i omsetning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 14. oktober 2015 #18997 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ble oppringt av Adams matkasse, sa at jeg ikke var interessert fordi de sponser CBE. Samme her. Gikk heller for Godt Levert. Riktignok ikke kun på grunn av CBE, men jeg har sett Adams Matkasse figurere på mange kjipe blogger nå, mista helt lysten til å bli kunde der. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 14. oktober 2015 #18998 Del Skrevet 14. oktober 2015 Joda, hvor lang tid du bruker inne på en blogg måles også. Dette for å logge hvor mye tid du bruker på å lese den, fordi antall klikk ikke betyr aktiv lesing. Man opplyser kun om klikk til annonsører, ikke om lesetid. Dette forklarer hbordan man kan gå ned i antall lesere, men opp i omsetning. Det siste du skriver forstod jeg ikke helt? Er det bloggeren som kan se tidsbruk? Visste ikke det var en funksjon i wordpress, som CBE bruker så vidt jeg husker. Men hvor nyttig er en slik logging egentlig? Mange, meg selv inkludert, har gjerne flere faner oppe samtidig feks, kanskje en hel arbeidsdag, uten at man leser en av fanene aktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. oktober 2015 #18999 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det siste du skriver forstod jeg ikke helt? Er det bloggeren som kan se tidsbruk? Visste ikke det var en funksjon i wordpress, som CBE bruker så vidt jeg husker. Men hvor nyttig er en slik logging egentlig? Mange, meg selv inkludert, har gjerne flere faner oppe samtidig feks, kanskje en hel arbeidsdag, uten at man leser en av fanene aktivt. Jeg tror det har med eksponeringstid, dvs. hvor lenge du utsettes for reklame. På CBE.bloggen lastes først hestesko- og midtreklame, samt header. Så kommer tekst, og etter minst ti sekunder dukker endelig bildene opp. CBE-bloggen er kjent for gode bilder, og hvis det tar en viss tid å laste disse inn, så vil eksponeringstiden for reklame ovenfor meg som leser, økes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 14. oktober 2015 #19000 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tror det har med eksponeringstid, dvs. hvor lenge du utsettes for reklame. På CBE.bloggen lastes først hestesko- og midtreklame, samt header. Så kommer tekst, og etter minst ti sekunder dukker endelig bildene opp. CBE-bloggen er kjent for gode bilder, og hvis det tar en viss tid å laste disse inn, så vil eksponeringstiden for reklame ovenfor meg som leser, økes. Det siste du skriver forstod jeg ikke helt? Er det bloggeren som kan se tidsbruk? Visste ikke det var en funksjon i wordpress, som CBE bruker så vidt jeg husker. Men hvor nyttig er en slik logging egentlig? Mange, meg selv inkludert, har gjerne flere faner oppe samtidig feks, kanskje en hel arbeidsdag, uten at man leser en av fanene aktivt. Det kan de sikkert se med Google Analytics, som LK har sagt at de bruker. Der ser de jo også hvor mange som klikker seg inn fra lenker her og der og hvem som går rett inn på siden uten å komme via noe annet. Når det gjelder lasting av bilder, så har de en plugin (tror jeg) som fører til "lazy loading" - at bildene ikke kommer før de trengs - siden det er så mange bilder på siden ville siden ha vært potensielt sett veldig treg å laste dersom alle bildene skulle lastes med en gang, men derfor dukker de heller opp etter hvert som man scroller ned. Så jeg tror faktisk de har gått inn for at siden skal lastes raskt og ikke tregt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg