Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Noen sider tilbake er det en som skriver at på den Bagoramabutikken hun var innom, den på Byporten i Oslo som en stor og sentral butikk, hadde den ansatte aldri hørt om serien til Fotballfrue.

Og så kommer det tilfeldigvis en kommentar fra en "Bagoramaansatt" som skal få det til å se ut som om de har satt inn en ekstra ansatt for å håndtere pågangen.

Jo mer jeg ser omfanget at hvilke lengder de går til for å beskytte merkevaren sin, jo mer forstår jeg at set for Fotballfrue og mannen oppleves som en slitsom jobb.

Jeg forventer at vi vil få rapporter om strålende salg uavhengig av hvordan det reelt går, for i motsetning til f.eks. noe synlig som deltakelsen på Skal vi danse, er vel salgstallene til Adax ikke noe andre har innsyn i.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant det: http://www.adaxshop.com/Shop/Nelia-Evening-Bag-Red-Adax-By-Caroline-Berg-Eriksen.aspx

Stusser som sagt over kategoribruk og ordvalg. Fashion og blogg, altså det er vel andre bloggere som er større enn CBE på denne kategorien? Og fitness-ordet synes jeg var pussig.

Fashion som ord inneholder mange elementer og betydninger. Det er blant annet trender når det gjelder klær, men også andre ting. CBE har mange blogginnlegg om nye klær hun kjøper og de fleste er knyttet til annonser/annonselenker. Hun har høyt forbruk på å kjøpe nye klær (f.eks) og vise de frem. Er det sånn at hvis man har råd til å kjøpe inn en haug med ting som er "fashion" eller "trend" blir det synonymt med at man er størst innen fashion som blogger, så kan jeg jo forstå det.

Bruk av ordet fitness: Her har ser det kanskje ut til at livsstil har blitt byttet ut med fitness. Fitness kan som ord brukes om veldig mye uten at det er direkte feil altså. Det blir bare så rart fordi jeg forbinder fitness med noe helt annet enn det CBE blogger om.

Jeg finner ikke disse ordene på nettsiden nå. Står kun "norwegian fashion blogger" der.

Rart at de har endret det, men godt også. For da er det riktig.

Klarer ikke å forbinde CBE med verken fashion eller fitness. I mitt hode blir man ikke fashionblogger av å vise frem innkjøp med annonselenker, eller fitnessblogger av å vise frem pulsklokken, og klær fra Get Inspired.

Ja, jeg skjønner at hun trener hver dag for sin egen del og shopper mye, men det kategoriserer en ikke automatisk til fashion og fitness?

Jeg syns bloggen hennes verken er fugl eller fisk. Kanskje derfor hun ikke nomineres til Vixen?

Edit: Altså fordi bloggen prøver å favne over så mye, blir den verken det ene eller det andre og vanskelig å kategorisere. Og følgelig vanskelig å nominere.

For hva slags blogg er den, egentlig?

Endret av Cornucopia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det? Men bloggen kan ihvertfall skilte med å være inspirasjonskildene for denne fiktive bloggeren:

http://www.tv2.no/a/7252326

Jeg hadde lenge hørt fra venner i media at denne karakteren skulle være modellert etter Fotballfrue.

I går så jeg traileren, den er veldig morsom! (Sitat: "Egentlig så handler jo alt om MEG".) Og det er ingen tvil om hvem som er inspirasjonskilden, helt ned til detaljer som estetikken i Tina Yvonnes hjem.

Endret av 9na
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, si det? Men bloggen kan ihvertfall skilte med å være inspirasjonskildene for denne fiktive bloggeren:

Jeg hadde lenge hørt fra venner i media at denne karakteren skulle være moderert etter Fotballfrue.

I går så jeg traileren, den er veldig morsom! (Sitat: "Egentlig så handler jo alt om MEG".) Og det er ingen tvil om hvem som er inspirasjonskilden, helt ned til detaljer som estetikken i Tina Yvonnes hjem.

:lol:

Jeg har sett reklame for dette programmet og tenkte FF med en gang...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjemmet til Tina Yvonne er jo som å se hjemmet til Fotballfrue!

Nok en Snapchat av sykt barn i dag, hun har søren meg sendt ut snaper av barnet hver eneste gang det har vært sykt, jo. Hvorfor? Fordi det er så nusselig med et pjuskt lite barn?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke disse ordene på nettsiden nå. Står kun "norwegian fashion blogger" der.

Rart at de har endret det, men godt også. For da er det riktig.

Klarer ikke å forbinde CBE med verken fashion eller fitness. I mitt hode blir man ikke fashionblogger av å vise frem innkjøp med annonselenker, eller fitnessblogger av å vise frem pulsklokken, og klær fra Get Inspired.

Ja, jeg skjønner at hun trener hver dag for sin egen del og shopper mye, men det kategoriserer en ikke automatisk til fashion og fitness?

Jeg syns bloggen hennes verken er fugl eller fisk. Kanskje derfor hun ikke nomineres til Vixen?

Edit: Altså fordi bloggen prøver å favne over så mye, blir den verken det ene eller det andre og vanskelig å kategorisere. Og følgelig vanskelig å nominere.

For hva slags blogg er den, egentlig?

jeg tenker det er en hverdagsblogg. Hun viser frem hva hun kjøper. Det har ingen overføringsverdi for meg, og jeg lærer ikke noe om mote eller hva som er must-haves for neste sesong, jeg vet bare hva CBE har i sin personlige garderobe. Etter min mening ikke en moteblogg. Så viser hun frem at hun løper på mølla. Riktignok viser hun frem noen styrkeøvelser av og til, men stort sett er det rapporter om hennes løping, uten at det settes inn i en større sammenheng. Vi får ikke vite om HUN har en plan med sin trening. Vi får ikke noen råd om hvordan VI kan lage en treningsplan. Derfor tenker jeg at det er kun rapporter fra en hverdag. Ikke fitnessblogg. Dagbok om du vil.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lenge hørt fra venner i media at denne karakteren skulle være moderert etter Fotballfrue.

denne gleder jeg meg til :-) Hadde lest om den før, men klarte ikke å finne tilbake til den, så takk for lenken!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spenningen stiger.......

CBE lanserer.......kortere hår.

(Unnskyld! Kunne ikke dy meg.)

Og litt påfyll på leppene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en hverdagsblogg/shoppeblogg, da? Mote får du mer oversikt over av å gå inn på nettbutikker enn av bloggen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begrepet "marketing blogger" synes jeg dekker mye av det hun holder på med.

Ja, bloggen er vel en markedskanal for annonsører stort sett.

Det er vel det leserne hennes (og andre bloggere) glemmer.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker hun egentlig å oppnå ved å stå foran speilet og gjøre seg til og vise magen sin igjen, når teksten handler om datterens vannkopper? Sært. Skikkelig sært.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker hun egentlig å oppnå ved å stå foran speilet og gjøre seg til og vise magen sin igjen, når teksten handler om datterens vannkopper? Sært. Skikkelig sært.

La du ikke merke til annonselenkene og den manglende merkingen av dem på toppen? ;-)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Lurer på når annonseinnlegget for Calvin Klein kommer...

Edit: Ser at hun har linket på blogg, jeg så bare at hun hadde 'glemt' det på Instagram.

Endret av Lille_Krokodille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...