Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Og så driver hun tydeligvis og blokkerer folk igjen, folk som har kommentert at vesken er en Givenchy-kopi.

Jeg ser at hun nekter for det, men en som har kommentert før har skrevet under bildet av vesken hennes på kontoen til blush.no at Fotballfrue blokkerte henne fordi hun skrev at vesken var en kopi av Givenchy.

Jeg ser at Fotballfruen under samme post svarer med et sitat fra Adax (etter at hun tydeligvis har blokkert alle som har skrevet at vesken er en kopi, for ingen kommenterer igjen etter at Fotballfrue har svart, så jeg antar at det betyr bolkkert, slik at det ser ut som om Frua har fått siste ordet).

Sitat Adax: "Vi arbejder med moden som er inspirert av de seneste tendenser. At følge disse tendenser er ganske naturligt, og uundgåeligt i den tid vi lever i. Vores tasker følger disse tendenser uten på nogen måde at kunne betegnes som en kopi".

Høres det ikke akkurat ut som Fotballfrue? Nei, veskene kan på ingen måte betenges som noen kopi, ferdig snakka, jeg har rett, dere tar feil (og alle ekspertene til Min Mote er misunnelige og gjr ting de ikke kan)!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SykkelJenny

Jeg tror hun mener det samme som meg: Er det en kopi vi vil ha, så kjøper vi kopien billig. Ønsker vi oss en kvalitetsveske, kjøper vi dét uavhengig av merke og pris.

Vil vi ha originaldesignet, så kjøper vi det - ikke en kopi av den til kr. 2999,-

Adax har trauste, praktiske (sannsynligvis) kvalitetsvesker som sikkert varer evig, Decadent er vel ikke fullt så traust og selges i butikker der du kan kjøpe skandinaviske merkeklær. Men når det er snakk om merkevarer og design, er det verken Adax eller Decadent jeg tenker på, i hvert fall.

Da tenker jeg heller i retning Wang, Gucci, Balmain, og Sophie Hulme. For eksempel.

De veskene er hverken kopi eller plagiat - såfall har dere gitt disse ordene en helt ny betydning. Å hente inspirasjon fra noe er ikke de samme som å kopiere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uenig i begrepet "billigvesker". Billige vesker er, for meg, slike man kjøper på H&M, Zara etc.

Den dyreste veska jeg har er en Abaco, og den kjøpte jeg på salg til 2.500,- (den hadde kostet godt og vel det dobbelte). Personlig synes jeg Michael Kors, og disse svindyre med "små trykk" på (har glemt navnet - enda SÅ kjente der er :P ) - er forferdelig stygge. Da synes jeg faktisk Abax er finere, selv om jeg synes de ser kjipe ut også.

(når jeg tenker over det synes jeg de fleste vesker ser ganske kjedelige ut)

Edit; googlet litt her. Louis Vutton var det. Grusomme vesker!

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De veskene er hverken kopi eller plagiat - såfall har dere gitt disse ordene en helt ny betydning. Å hente inspirasjon fra noe er ikke de samme som å kopiere. 

Nå er det jo såpass mange, og nei, ikke bare vi her inne som har kommentert akkurat det, så kanskje Fotballfrue burde forholde seg til det på en annen måte enn å blokkere folk og så lyve på sin egen Instagram om at hun faktisk har gjort det, samt la mannen sin sutre på Twitter om at Min Mote er dumme og ikke vet hva de driver med?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Nå er det jo såpass mange, og nei, ikke bare vi her inne som har kommentert akkurat det, så kanskje Fotballfrue burde forholde seg til det på en annen måte enn å blokkere folk og så lyve på sin egen Instagram om at hun faktisk har gjort det, samt la mannen sin sutre på Twitter om at Min Mote er dumme og ikke vet hva de driver med?

Dersom Min mote kaller veskene for kopi eller plagiat så vet rett og slett ikke de heller hva en kopi faktisk er. Å hente inspirasjon fra noe er noe helt annet enn å kopiere, det trodde jeg ærlig talt ethvert oppegående individ visste. 

Endret av SykkelJenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dere ikke kommet over en veske, bukse eller jakke som er helt perfekt, MEN som har for få lommer, for små lommer eller som er for stive, har feil stoff eller lignende?

Jeg tror hun har designet veskene ut i fra hva som er perfekt for henne. Med andre ord "kopi" av de merkeveskene hun liker med de modifikasjonene hun trenger.

Syns ikke det er noe galt i det, og det kan jo hende at flere har akkurat samme preferanser som henne.

Endret av lisamari
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kjenner igjen kronen Nelia bruker under bursdagsfeiringen til hundene? ;)

Folk var vel for opptatt med å beundre rumpa hennes, til å legge merke til krona.:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Min mote kaller veskene for kopi eller plagiat så vet rett og slett ikke de heller hva en kopi faktisk er. Å hente inspirasjon fra noe er noe helt annet enn å kopiere, det trodde jeg ærlig talt ethvert oppegående individ visste. 

Det der er jo klassisk Fotballfruemannens argumentasjonsteknikk; å krangle og kverulere om definisjonen av et begrep i stedet for å svare på kritikken som har blitt rettet mot henne/ dem.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der tikket det inn mail fra Kicks. "Vinn CBEs beauty favoritter". Da var det slutt på å handle der også! Synd, for jeg er en god kunde der.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk var vel for opptatt med å beundre rumpa hennes, til å legge merke til krona. :)

Det er ikke samme krona :)

Den Caroline har er en hårbøyle fra HM, Nelia har en annen krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Det der er jo klassisk Fotballfruemannens argumentasjonsteknikk; å krangle og kverulere om definisjonen av et begrep i stedet for å svare på kritikken som har blitt rettet mot henne/ dem.

Det hadde vært langt mer interessant å se din/deres definisjon på kopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg bare ikke forstår med Fotballfrue, er hvordan hun tyr til regelrett løgn på trykk. "Jeg har ikke blokkert noen som har ment det" skrev hun på Instagram i går, etterfulgt av en sjokkert smiley.

Tror hun at det ikke blir oppdaget?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg bare ikke forstår med Fotballfrue, er hvordan hun tyr til regelrett løgn på trykk. "Jeg har ikke blokkert noen som har ment det" skrev hun på Instagram i går, etterfulgt av en sjokkert smiley.

Tror hun at det ikke blir oppdaget?

Det er vel HAN som har gjort det da. Ergo juger hun liksom ikke helt heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere enn 199 er de nok, prisen ligger vel vanligvis på rundt 2000kr for en veske av litt størrelse. Min mor har et par vesker fra det merket, typisk "kjærring-merke" i mitt hode.

Syns forøvrig ikke de Caroline-veskene er så vanvittig overpriset i forhold til de andre fra merket, men jeg ville aldri ha kjøpt en. Skulle jeg ha hatt en kopi av en designerveske hadde jeg kjøpt den på ferie i Thailand til 100kr, ikke 3000kr. Og hennes navn på dem trekker ned for min del. Jeg hadde rett og slett syntes det hadde vært litt pinlig å gå rundt med en "Fotballfrue-veske".

Ja jeg forbinder de også med "kjærring" vesker Som jeg skrev i et tidligere innlegg tror jeg bloggen hennes har blitt guilty pleasure, selv blant de som IKKE er kritiske og dermed ikke en blogg man skriker ut at man leser. Kjenner jeg er nysgjerrig på om Adaxveskene blir en suksess? 

Redigert fordi jeg ser at det ikke står Caroline Berg Eriksen på utsiden av veskene. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står navnet hennes utpå veska? Skjønner at jeg ikke har studert nøye nok. Det er ganske harry. Jeg hadde aldri vist meg blant folk med en veske med fotballfruen navn på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står navnet hennes utpå veska? Skjønner at jeg ikke har studert nøye nok. Det er ganske harry. Jeg hadde aldri vist meg blant folk med en veske med fotballfruen navn på.

Jeg trodde det  :fnise: Heldigvis ikke for salget sin del  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om merket før. Noen var litt fine, mange sånne som mormor bruker ha..

Men adax kan ikke legge mange kroner  markedsføring i dette samarbeidet. Google på adax og cbe, så er det cbe sin blogg i de øverste innleggene, og ingen Google annonser. Adaxshop kommer nest nederst, ellers er det kk, minmote og de øverste frua sin egen blogg. 

Nåja. Ikke mitt problem akkurat. Kommer ikke legge dette merket på minnet, da det ikke var min stil. Med det er heller ikke michael kors, så hva vet jeg. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om merket før. Noen var litt fine, mange sånne som mormor bruker ha..

Men adax kan ikke legge mange kroner markedsføring i dette samarbeidet. Google på adax og cbe, så er det cbe sin blogg i de øverste innleggene, og ingen Google annonser. Adaxshop kommer nest nederst, ellers er det kk, minmote og de øverste frua sin egen blogg.

Nåja. Ikke mitt problem akkurat. Kommer ikke legge dette merket på minnet, da det ikke var min stil. Med det er heller ikke michael kors, så hva vet jeg. ;)

Er ikke Michael Kors også litt bestemoraktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel HAN som har gjort det da. Ergo juger hun liksom ikke helt heller :)

Haha, selvfølgelig!

Men det er jo rart at hun/firmaet, som har blitt fersket igjen og igjen i løgn og lovet å slutte med det, lyver i kommentarfleltet når det gjelder noe som så lett blir avslørt. Lurer på om hun ikke forstår hvordan sosiale medier fungerer, når jeg ser hvordan personer som har blitt blokkert skriver på sidene til hennes samarbeidspartnere og outer henne der. Det fremstår jo ikke særlig profesjonelt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...