mamsi Skrevet 9. september 2015 #17261 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Fra det siste brevet CBE (og andre bloggere) mottok etter tilsynsaksjonen: "Vi ser også at svært mange bloggere merker innlegg som inneholder reklamelenker/affiliatelenker på en for dårlig måte. Vi vil derfor presisere at slike innlegg må merkes som reklame øverst (for eksempel: innlegget inneholder annonselenker), i tillegg til at man merker selve lenkene." Jeg ser CBE i det seneste innlegget, "feels like summer again," kun har merket øverst, men ikke nede ved selve lenkene. Jeg er ganske sikker på at det kan utelukkes at dette er en reell forglemmelse, og jeg er 100% sikker på at det ikke skyldes at presiseringen er for ullen. Er det bevisst fordi hun mener markedføringsloven ikke krever at hun må merke lenkene, fordi hun tolker lover og regler annerledes enn FO? Ikke vet jeg, men det står ikke helt i stil til innlegget hun skrev etter tilsynsaksjonen ("merking av reklame i sosiale medier.") Jeg tror de merker dårlig og er generelt slurvete fordi det generer oppmerksomhet, jeg. Kan ikke fatte annet. Det kan umulig være en forglemmelse. Ikke gang på gang på gang... Sikkert derfor Det Nye lot den "fritid"-karakteristikken stå også. Jeg fikk forresten svar fra Karine Thyness på messenger - og redaktøren beklager formuleringen (Lenke til blogg). LKE mente forresten at det innlegget hvor hun skrev om nettbutikk-favorittene sine hadde hatt merking på topp hele tiden og sa at det var lett å manipulere en skjermdump. Jaja. (rettet navnet til Karine Thyness) Endret 9. september 2015 av mamsi 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humpy Skrevet 9. september 2015 #17262 Del Skrevet 9. september 2015 Gjort med belegg. Ingen vits å pakke det inn. Kynisme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 9. september 2015 #17263 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg tror de merker dårlig og er generelt slurvete fordi det generer oppmerksomhet, jeg. Kan ikke fatte annet. Det kan umulig være en forglemmelse. Ikke gang på gang på gang... Jeg tror også det er mye egentolkning fra ekteparets side, det er inntrykket jeg sitter med etter å ha lest hva LKE svarte i SoMe-gruppa når du spurte direkte om umerkede innlegg tidligere i sommer etter tilsynet (og tidligere svar på hva innleggets formål er) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 9. september 2015 #17264 Del Skrevet 9. september 2015 Det er jeg enig i. Jeg blir jo ofte beskyldt for å være LKE eller blodfan av CBE. Ingen av delene stemmer. F.eks. kunne jeg aldri kjøpt en veske (eller et par sko) designet av en blogger. Hverken CBE eller noen andre. (Imidlertid kunne jeg kanskje kjøpt noen av Jenny Skavlans smykker for David Andersen - de er ganske fine som "hverdagssmykker") Ikke noe vondt om CBEs Adax-kolleksjon, synes de er fine, men å gå med en veske by Caroline Berg Eriksen kunne jeg nok ikke gjort. Jeg har liten tro på at denne kolleksjonen vil bli en suksess. Selv om CBE er en stor blogger og har en del fans så tror jeg også hun har blitt litt guilty pleasure. Det er ikke kult å identifisere seg med veskene by CBE/Adax. Camilla Pihl har ikke på langt nær så mange lesere, men allikevel så har hun blitt en slags IT-jente. Navnet hennes selger. Det bevitner Bianco med å lansere enda en kolleksjon. Samme med David Andersen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 9. september 2015 #17265 Del Skrevet 9. september 2015 Syns i og for seg veskene er ganske fine jeg, men jeg hadde aldri betalt 4000 kr for en veske fra Adax som er by Fotballfrue. Da kan jeg heller slenge på et par tusen til å kjøpe meg en Mulberry. Jeg betaler heller ikke 2000kr for sko fra Bianco by Camilla Pihl. Det skjer bare ikke. ikke sant? i begge tilfelle ville jeg dessuten bestrebet meg på å velge et produkt der designeren fikk credit, istedet for en tilfeldig blogger. Dessuten ville jeg tvilt på at kvaliteten maatcher prisen - nå kjenner jeg ikke Adax,men jeg kjenner Bianco, og de er ihvertfall ikke verd det prisnivået der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 9. september 2015 #17266 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg tror de merker dårlig og er generelt slurvete fordi det generer oppmerksomhet, jeg. Kan ikke fatte annet. Det kan umulig være en forglemmelse. Ikke gang på gang på gang... Sikkert derfor Det Nye lot den "fritid"-karakteristikken stå også. Jeg fikk forresten svar fra Karine Thyness på messenger - og redaktøren beklager formuleringen (Lenke til blogg). LKE mente forresten at det innlegget hvor hun skrev om nettbutikk-favorittene sine hadde hatt merking på topp hele tiden og sa at det var lett å manipulere en skjermdump. Jaja. (rettet navnet til Karine Thyness) Det eneste hun beklaget var strengt tatt det at du ikke hadde fått svar på Facebook, hehe, men fint at noen endelig svarte deg. Jeg har ikke fått med det om nettbutikk-innlegget og screenshot uten merking. Har noen tatt screenshot av at innlegget ikke var merket, også hevder LK at noen har manipulert et screenshot til å se ut som om innlegget ikke var merket da det først ble lagt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 9. september 2015 #17267 Del Skrevet 9. september 2015 Det eneste hun beklaget var strengt tatt det at du ikke hadde fått svar på Facebook, hehe, men fint at noen endelig svarte deg. Jeg har ikke fått med det om nettbutikk-innlegget og screenshot uten merking. Har noen tatt screenshot av at innlegget ikke var merket, også hevder LK at noen har manipulert et screenshot til å se ut som om innlegget ikke var merket da det først ble lagt ut? Langt tilbake i tråden var det flere som hadde sett den manglende merkingen før kl 12, og sa at de hadde sjekket at innlegget ikke var merket, nettopp pga. merkehistorikken. Hvis noen har en skjermdump av det er det jo fint, men siden LKE også er ekspert på manipulering av bilder så kommer vi nok ikke så langt med det. Tror han. (prøver hardt å være saklig.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 9. september 2015 #17268 Del Skrevet 9. september 2015 Oi. Helt på sidelinjen her, men kvapp skikkelig da John Arne Riise plutselig dukket opp på snapchaten til LKE... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 9. september 2015 #17269 Del Skrevet 9. september 2015 Det er jeg enig i. Jeg blir jo ofte beskyldt for å være LKE eller blodfan av CBE. Ingen av delene stemmer. F.eks. kunne jeg aldri kjøpt en veske (eller et par sko) designet av en blogger. Hverken CBE eller noen andre. (Imidlertid kunne jeg kanskje kjøpt noen av Jenny Skavlans smykker for David Andersen - de er ganske fine som "hverdagssmykker") Ikke noe vondt om CBEs Adax-kolleksjon, synes de er fine, men å gå med en veske by Caroline Berg Eriksen kunne jeg nok ikke gjort. Synes hele denne veske kolleksjonen er blod Harry. Skjønner ikke at folk ønsker å gå med det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 9. september 2015 #17270 Del Skrevet 9. september 2015 Langt tilbake i tråden var det flere som hadde sett den manglende merkingen før kl 12, og sa at de hadde sjekket at innlegget ikke var merket, nettopp pga. merkehistorikken. Hvis noen har en skjermdump av det er det jo fint, men siden LKE også er ekspert på manipulering av bilder så kommer vi nok ikke så langt med det. Tror han. (prøver hardt å være saklig.) Åja, da forstår jeg. Dersom det ikke har dukket opp et screenshot av dette, så er det nok for sent nå, selv om det hadde vært ekte, siden antydningen om at et fremtidig screenshot må være manipulert kom først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. september 2015 #17271 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg tror de merker dårlig og er generelt slurvete fordi det generer oppmerksomhet, jeg. Kan ikke fatte annet. Det kan umulig være en forglemmelse. Ikke gang på gang på gang... Sikkert derfor Det Nye lot den "fritid"-karakteristikken stå også. Jeg fikk forresten svar fra Karine Thyness på messenger - og redaktøren beklager formuleringen (Lenke til blogg). LKE mente forresten at det innlegget hvor hun skrev om nettbutikk-favorittene sine hadde hatt merking på topp hele tiden og sa at det var lett å manipulere en skjermdump. Jaja. (rettet navnet til Karine Thyness) Tviler på at kildekritikk er Det Nyes forse, for å si det mildt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caitlyn Skrevet 9. september 2015 #17272 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg føler denne dama er litt "utdatert", er liksom ikke noe interessant ved disse skandalene deres lenger (de forsøker jo til stadighet å provosere på bloggen). Lurer også litt på hvem som faktisk leser den bloggen. Før hadde den jo et bestemt publkum, men nå faller den mellom så mange stoler; mammating, trening, hverdag... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. september 2015 #17273 Del Skrevet 9. september 2015 Så ny taktikk fra Rumpelarsen er å hevde at screenshots som viser manglende og/eller feilaktig merking er blitt manipulert? Snedig taktikk, og passer jo fint inn i offer-mentaliteten som også har en tendens til å rå der i gården. Jaja, når det kommer til å manipulere bilder, så vet han jo hva han snakker om ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjenertjente Skrevet 9. september 2015 #17274 Del Skrevet 9. september 2015 Oi. Helt på sidelinjen her, men kvapp skikkelig da John Arne Riise plutselig dukket opp på snapchaten til LKE... Lurer på hvor mye Riise betalte LKE for å reklamere for programmet hans på snap..? Haha 😂😁 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 9. september 2015 #17275 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg føler denne dama er litt "utdatert", er liksom ikke noe interessant ved disse skandalene deres lenger (de forsøker jo til stadighet å provosere på bloggen). Lurer også litt på hvem som faktisk leser den bloggen. Før hadde den jo et bestemt publkum, men nå faller den mellom så mange stoler; mammating, trening, hverdag... Helt enig, den er veldig intetsigende! Det gjøres et tappert forsøk på å være morsom, jetset, hipp og nyskapende, men sannheten er jo at bloggen er stiv og iscenesatt. Det er lite som skjer på Siljan og alle postordre klærne de daglig drar på photoshoot for å selge begynner å miste interesse. De vil fremstå som et hipt par og de ville vel gjerne være The Beckham's og kanskje var de Norges svar på de en liten stund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 9. september 2015 #17276 Del Skrevet 9. september 2015 Så ny taktikk fra Rumpelarsen er å hevde at screenshots som viser manglende og/eller feilaktig merking er blitt manipulert? Snedig taktikk, og passer jo fint inn i offer-mentaliteten som også har en tendens til å rå der i gården. Jaja, når det kommer til å manipulere bilder, så vet han jo hva han snakker om ... Rumpelarsen 😂😂😂😂😈 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 9. september 2015 #17277 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg føler denne dama er litt "utdatert", er liksom ikke noe interessant ved disse skandalene deres lenger (de forsøker jo til stadighet å provosere på bloggen). Lurer også litt på hvem som faktisk leser den bloggen. Før hadde den jo et bestemt publkum, men nå faller den mellom så mange stoler; mammating, trening, hverdag... Jeg tror snart vi kan begynne å ta opp veddemål på når neste graviditet blir annonsert. Den vil garantert gi ekstra klikk og lesertall 😈 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 9. september 2015 #17278 Del Skrevet 9. september 2015 Tråden er ryddet for hets. - Pavilion,mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 9. september 2015 #17279 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Feil Endret 9. september 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unagi Skrevet 9. september 2015 #17280 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Tips til Lars Kristian : det er lurt at du holder deg unna kommentarer på bloggen. Det ødelegger for dere. Hold deg til å ta bildene Folk stiller spørsmål til Caroline på bloggen men så kommer du inn å svarer istedet. Regner med leserne vil høre svar fra henne når de har spørsmål om feks rompebildet og hvorfor hun velger å bli avbildet på den måten. Alt jeg ser Caroline svare er "Tusen takk, skjønne deg" og svar på hvor klærne hennes er fra. Jeg blir matt av svarene hans jeg. Ikke flink til å motta kritikk iallefall og klarer ikke å se seg selv utenfra. Edit: skrivefeil Endret 9. september 2015 av Unagi 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg