MissLucy Skrevet 27. juli 2015 #15361 Del Skrevet 27. juli 2015 Har du link? http://carolinebergeriksen.no/2015/07/22/merking-av-reklame-i-sosiale-medier/comment-page-1/#comment-1697228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 27. juli 2015 #15362 Del Skrevet 27. juli 2015 http://carolinebergeriksen.no/2015/07/22/merking-av-reklame-i-sosiale-medier/comment-page-1/#comment-1697228 Takk! Vel, det er jo den samme salongen/frisøren/løshårprodusenten hver eneste gang i år? Å påstå at det ikke er en løpende avtale virker litt snålt spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. juli 2015 #15363 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Takk! Vel, det er jo den samme salongen/frisøren/løshårprodusenten hver eneste gang i år? Å påstå at det ikke er en løpende avtale virker litt snålt spør du meg! Samme salong og samme frisør, ja. http://blog.gevir.org/inspirasjon/caroline-og-nikola/ Lagt til: Siden 19. september 2014, faktisk. Edit: Korrigerer, første gang i 2011 med denne frisøren. Endret 27. juli 2015 av Cornucopia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. juli 2015 #15364 Del Skrevet 27. juli 2015 Salongen brukes forøvrig av en hel haug andre bloggere som Polliani, Tone Damli osv. - de som ikke går til Hendrix Hair, altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 27. juli 2015 #15365 Del Skrevet 27. juli 2015 Salongen brukes forøvrig av en hel haug andre bloggere som Polliani, Tone Damli osv. - de som ikke går til Hendrix Hair, altså. A og B-lag😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 27. juli 2015 #15366 Del Skrevet 27. juli 2015 Nå må de gi seg! Dette er ganske langt over gråsonestreken, da dette er hennes faste frisør og det avtales uker i forveien hva som skal gjøres med håret. Mulig det ikke foreligger en skriftlig avtale her, men CBE selv har jo første avdeling i jus etter eget utsagn og bør dermed også være kjent med norsk avtalelov som bestemmer at en muntlig avtale er like mye en avtale som en skriftlig. Dermed vil jeg også påstå at dette er en avtale. Hvorfor kverrulere og være så vanskelig, hvis man har et genuint ønske om å drive åpent? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. juli 2015 #15367 Del Skrevet 27. juli 2015 Det var samme debatten i kommentarfeltet etter et frisørbesøk i november ifjor, standhaftig som få når det gjaldt korrekt merking av reklame på bloggen og alkoholreklamen hun nektet for. Jadda. For de som er interessert: Direktelink. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 27. juli 2015 #15368 Del Skrevet 27. juli 2015 Da er den buksedressen IKKE merket.... Så får vi vente i spenning og se .... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 27. juli 2015 #15369 Del Skrevet 27. juli 2015 Da er den buksedressen IKKE merket.... Så får vi vente i spenning og se .... Skulle den vært merket, da? Er den fra Get Inspired? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HarlemsNocturne Skrevet 27. juli 2015 #15370 Del Skrevet 27. juli 2015 Hjelp så mye skriverier om rutiner, planer og hverdag. Virker Om hun er "livredd" for utskeielser, det å ikke ha rutiner/kontroll på ting, planer. Det siste innlegget hennes er jo bare.....trist.... Selv om hun prøver å kamuflere det så godt hun kan. assa når en youghurtnøtt er utskeielse.... Det tenkte jeg og. Men samtidig skriver hun at rutiner ikke hører helgen til. Men hvis hun liker rutiner og struktur så godt, skjønner jeg ikke hvorfor hun må droppe det i helgen? Eller ferien for den saks skyld. Uten en vanlig 8-16 jobb kan jeg egentlig forstå det. Men jeg forstår ikke hvorfor hun MÅ gi slipp på det i helger og ferier. Men det høres vel ikke så kult ut på SoMe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 27. juli 2015 #15371 Del Skrevet 27. juli 2015 Det hele er jo en smule komisk. Det er jo ikke rutiner de fleste kan kjenne seg igjen i. Hva bestod dagen i dag av? Opp halv sju for å løpe på mølle hjemme hos seg selv, samt trene mage. Spise frokost. Dra til byen, for å ta bilder. Som da ender opp i 7-8 ganske identiske bilder av et eller annet antrekk, der innlegget inneholder annonselenker. Og så hjem igjen for å jobbe. Og sånn går no dagan. Jeg hadde blitt sinnsyk av å bo med et sånt menneske, men vi er heldigvis forskjellige, vi mennesker. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. juli 2015 #15372 Del Skrevet 27. juli 2015 Da er den buksedressen IKKE merket.... Så får vi vente i spenning og se .... Den er heller ikke merket med aff.lenke, så jeg tror det er helt innafor. Det er litt synd at det har blitt slik for CBE at alt stilles spørsmålstegn ved, enten om det er spørsmål om hvor ting er kjøpt til hvem som har sponset antrekket. Mange spør om plaggene. Det sier litt om påvirkningskraften og forbruker makten firmaet har. På den annen side - de har lagt opp til det selv med den middelmådige merkingen de bedriver. Men er det bevisst og kjøpt og betalt? Troverdighet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 27. juli 2015 #15373 Del Skrevet 27. juli 2015 Den er heller ikke merket med aff.lenke, så jeg tror det er helt innafor. Det er litt synd at det har blitt slik for CBE at alt stilles spørsmålstegn ved, enten om det er spørsmål om hvor ting er kjøpt til hvem som har sponset antrekket. Mange spør om plaggene. Det sier litt om påvirkningskraften og forbruker makten firmaet har. På den annen side - de har lagt opp til det selv med den middelmådige merkingen de bedriver. Men er det bevisst og kjøpt og betalt? Troverdighet. Det jeg mente var at buksedreSen kanskje kommer som annonse/adlink senere. TypiK at hun gir en sniktitt på antrekket for å skape"blest". 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. juli 2015 #15374 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Selvfølgelig. Det er hva de er kjent for. Problemet er når det dukker opp misvisende konflikter mellom fruens private valg av klær i utide og "kjærringtøyet" hun reklamerer for i tide. Endret 27. juli 2015 av Cornucopia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 27. juli 2015 #15375 Del Skrevet 27. juli 2015 Er det noen som kjøper de bestemor klærne da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. juli 2015 #15376 Del Skrevet 27. juli 2015 Det jeg mente var at buksedreSen kanskje kommer som annonse/adlink senere. TypiK at hun gir en sniktitt på antrekket for å skape"blest". Hun gjorde jo nettopp dette for ikke lenge siden, da hun, moren og datteren skulle til Danmark (20 juli). Hadde på seg en dongerikjole og noen sko, var ikke merket. Masse kommentarer på hvor hun hadde kjøpt klærne, og ikke mange dagene etter (22 juli) kom det et eget annonnseinnlegg for nettopp både skoene og kjolen som da var sponset.. Så ikke overrasket over om den jumpsuiten dukker opp i eget innlegg. Samme gjorde hun også med det UV-teltet/leketeltet til datteren. Ene dagen bilder fra en sommerdag i hagen, dagen etter et innlegg over "must haves" barneutstyr der teltet var med som sponset. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 27. juli 2015 #15377 Del Skrevet 27. juli 2015 Hun gjorde jo nettopp dette for ikke lenge siden, da hun, moren og datteren skulle til Danmark (20 juli). Hadde på seg en dongerikjole og noen sko, var ikke merket. Masse kommentarer på hvor hun hadde kjøpt klærne, og ikke mange dagene etter (22 juli) kom det et eget annonnseinnlegg for nettopp både skoene og kjolen som da var sponset.. Så ikke overrasket over om den jumpsuiten dukker opp i eget innlegg. Samme gjorde hun også med det UV-teltet/leketeltet til datteren. Ene dagen bilder fra en sommerdag i hagen, dagen etter et innlegg over "must haves" barneutstyr der teltet var med som sponset. Nettopp, dette skjer ofte. Sneakpeaks på outfits og ting og tang. Umerket. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 27. juli 2015 #15378 Del Skrevet 27. juli 2015 Hun gjorde jo nettopp dette for ikke lenge siden, da hun, moren og datteren skulle til Danmark (20 juli). Hadde på seg en dongerikjole og noen sko, var ikke merket. Masse kommentarer på hvor hun hadde kjøpt klærne, og ikke mange dagene etter (22 juli) kom det et eget annonnseinnlegg for nettopp både skoene og kjolen som da var sponset.. Så ikke overrasket over om den jumpsuiten dukker opp i eget innlegg. Samme gjorde hun også med det UV-teltet/leketeltet til datteren. Ene dagen bilder fra en sommerdag i hagen, dagen etter et innlegg over "must haves" barneutstyr der teltet var med som sponset. Jeg tenker, så lenge hun ikke svarer på noen spm i det første innlegget om hvor klærne er fra, da må det vel være greit at hun ikke merker tease-innlegget heller eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. juli 2015 #15379 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg tenker, så lenge hun ikke svarer på noen spm i det første innlegget om hvor klærne er fra, da må det vel være greit at hun ikke merker tease-innlegget heller eller? Sponset er sponset....og skal merkes. Det med UV-teltet ser jeg hun tok selvkritikk for, men det gikk jo ikke lenge etter at hun skrev det innlegget om å merke reklame/spons til hun gjorde akkurat det samme igjen med dongerikjolen og skoene... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 27. juli 2015 #15380 Del Skrevet 27. juli 2015 Sponset er sponset....og skal merkes. Det med UV-teltet ser jeg hun tok selvkritikk for, men det gikk jo ikke lenge etter at hun skrev det innlegget om å merke reklame/spons til hun gjorde akkurat det samme igjen med dongerikjolen og skoene... Enig. Lesere (og resten av omverdenen) skal vite hva som vises fram for penger. Altså om sofaen hennes er sponset, skal hun da merke innlegget hver gang hun lar seg avbilde i sofaen eller at sofaen er i bakgrunnen på et bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg