Jobbermedbarn Skrevet 16. juli 2015 #14921 Del Skrevet 16. juli 2015 Og nå kritiserer LKE Nina Furu for at hun "egentlig ikke har satt seg inn i dette"https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003680799665544&set=gm.873821292701327&type=1&theater Hva er det den mannen ikke er ekspert i? I følge han; ingenting, i følge meg; ekstremt mye! Men Trine Grung da? Jeg kan lite om dette med merking etc, men tom jeg ser at det hun skriver er helt bak mål! Jeezus! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 16. juli 2015 #14922 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) I følge han; ingenting, i følge meg; ekstremt mye! Men Trine Grung da? Jeg kan lite om dette med merking etc, men tom jeg ser at det hun skriver er helt bak mål! Jeezus! Det er jo direkte flaut å se hvordan hun har kastet seg inn i denne debatten det siste døgnet "Endelig konstruktivt og nyttig!" når en av bloggerne nevner et vanskelig tilfelle der hun har fått "smekk" av FO. Edit: Fjernet dobbeltsitering Endret 16. juli 2015 av minimymlen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. juli 2015 #14923 Del Skrevet 16. juli 2015 Nina Furu...hmmmm vs. LKE...hmmmm. Tror nok jeg vet hvilken hest jeg ville satset kronene mine på. Utrolig at LKE i det hele tatt tør å kritisere henne. Han kan umulig ha vett der vett skal være. Det kommer nok og biter ham i rumpa. Snart. Spesielt i bransjen han prøver å diskutere seg inn i. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 16. juli 2015 #14924 Del Skrevet 16. juli 2015 Nina Furu...hmmmm vs. LKE...hmmmm. Tror nok jeg vet hvilken hest jeg ville satset kronene mine på. Utrolig at LKE i det hele tatt tør å kritisere henne. Han kan umulig ha vett der vett skal være. Det kommer nok og biter ham i rumpa. Snart. Spesielt i bransjen han prøver å diskutere seg inn i. Han skal ha cred for å diskutere under eget navn uten å ty til oppkonstruerte personer som trår støttende til ved behov Merkelig at han har behov for å gå i strupen på Nina Furu på den måten, kritikken hennes er jo saklig (selv om hun setter Trine G ganske kraftig på plass). Hva ER greia mellom Treasures og Trine G? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleksandraa Skrevet 16. juli 2015 #14925 Del Skrevet 16. juli 2015 Mtp. alle diskusjonene han deltar i (både som er oppdaget og ikke ), kommentarene han selv har sagt han leser gjennom og godkjenner/ikke godkjenner, fotografiene på bloggen til kona, egne sosiale medier ... ser for meg at det må være noe kjedelig og ensformig å alltid sitte med nesen i en skjerm? Både for han, kone og barn? Han er jo også fotballspiller, så han er jo ikke akkurat i en stilling hvor han kan bruke mobilen særlig i arb.tiden eller snike seg inn på Facebook mellom to møter på kontoret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. juli 2015 #14926 Del Skrevet 16. juli 2015 Han skal ha cred for å diskutere under eget navn uten å ty til oppkonstruerte personer som trår støttende til ved behov Merkelig at han har behov for å gå i strupen på Nina Furu på den måten, kritikken hennes er jo saklig (selv om hun setter Trine G ganske kraftig på plass). Hva ER greia mellom Treasures og Trine G? Trine G var med på å få bloggen opp og frem i sin tid med rådgivning og ulike uttalelser om vennskapsforhold. Skal prøve å finne link til dette, selv om info'en er fra bransjekollegaer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 16. juli 2015 #14927 Del Skrevet 16. juli 2015 Ser at LKE lurer på om et sponset plagg må merkes hver gang det vises på bloggen, og ikke bare første gang plagget vises. For min del er ikke dette uklart i det heletatt, og jeg tenker at det selvfølgelig skal merkes hver gang plagget vises på bloggen. Eller kan man forvente at leserne fører en liste over hvilke plagg som er merket tidligere, og sjekker det opp mot nyere innlegg?? Men nå klarer de jo ikke å merke sponsede plagg første gang de viser dem heller... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. juli 2015 #14928 Del Skrevet 16. juli 2015 Ser at LKE lurer på om et sponset plagg må merkes hver gang det vises på bloggen, og ikke bare første gang plagget vises. For min del er ikke dette uklart i det heletatt, og jeg tenker at det selvfølgelig skal merkes hver gang plagget vises på bloggen. Eller kan man forvente at leserne fører en liste over hvilke plagg som er merket tidligere, og sjekker det opp mot nyere innlegg?? Men nå klarer de jo ikke å merke sponsede plagg første gang de viser dem heller... Spørsmålet er jo helt blåst, det er klart at det skal merkes. Første gang når hun bare skriver om noe "annet" feks lunsj og neste gang når hun skriver om plagget (som for øvrig ikke alltid merkes nå heller). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 16. juli 2015 #14929 Del Skrevet 16. juli 2015 Spørsmålet er jo helt blåst, det er klart at det skal merkes. Første gang når hun bare skriver om noe "annet" feks lunsj og neste gang når hun skriver om plagget (som for øvrig ikke alltid merkes nå heller). Dette har de fått beskjed om før. Problemet er jo at de ikke merker sponsede plagg/gjenstander første gangen det vises frem heller. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 16. juli 2015 #14930 Del Skrevet 16. juli 2015 Ser at LKE lurer på om et sponset plagg må merkes hver gang det vises på bloggen, og ikke bare første gang plagget vises. For min del er ikke dette uklart i det heletatt, og jeg tenker at det selvfølgelig skal merkes hver gang plagget vises på bloggen. Eller kan man forvente at leserne fører en liste over hvilke plagg som er merket tidligere, og sjekker det opp mot nyere innlegg?? Men nå klarer de jo ikke å merke sponsede plagg første gang de viser dem heller... Til de som ønsker "bevis" for påstand: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154027730514554&set=p.10154027730514554&type=1&theater 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. juli 2015 #14931 Del Skrevet 16. juli 2015 Til de som ønsker "bevis" for påstand: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154027730514554&set=p.10154027730514554&type=1&theater Fint. Da slipper vi å spekulere. I mitt hode er det da helt klart og tydelig hva som vil skje fremover. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 16. juli 2015 #14932 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Så akkurat denne saken på Aftenposten: "Forbrukerombudet driver heksejakt på bloggere" Viktig poeng fra forbrukerombudet Gry Nergård: - Bloggerne må slutte å sammenligne seg selv med journalister. De bør heller sammenligne seg med reklamebransjen, for blogging er en kommersiell virksomhet. Endret 16. juli 2015 av Christiane_W 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. juli 2015 #14933 Del Skrevet 16. juli 2015 Merkelig at han har behov for å gå i strupen på Nina Furu på den måten, kritikken hennes er jo saklig (selv om hun setter Trine G ganske kraftig på plass). Hva ER greia mellom Treasures og Trine G? Her er linkene jeg fant etter et kort google-søk angående forholdet mellom CBE og Trine Grung. De hadde store, offisielle planer i 2011. Som sagt tidligere, ingen overraskelse at alle LKEs uttalelser i gruppen på Facebook får likes av damen eller at hun støtter alle mulige rare uttalelser på vegne av "misforståtte" bloggere generelt. Trine G og CBE skulle lage "deilig mat" på web-tv, de kalte det Helsematen.no. Venninneforholdet beskrives av Trine G her (håper linken virker)Her kan man lese mer om samarbeidet mellom CBE og Trine G., der CBE påberoper seg manglende kompetanse på å være ernæringsrådgiver (jøss!) men skal likevel inspirere med nytt helseprosjekt i tilfelle det som passer for henne, passer for andre. Idag ser helsematen.no fortsatt slik ut. Jeg tviler på at noe av dette har sammenheng med Heidi Nordby Lundes (Vampus) blogginnlegg fra 2012, men jeg syns det var verdt å ta det med her likevel, sett i lys av siste dagers...tja....sutring? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 16. juli 2015 #14934 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Så akkurat denne saken på Aftenposten: "Forbrukerombudet driver heksejakt på bloggere" Viktig poeng fra forbrukerombudet Gry Nergård: Her maler forbrukerombudet med bred pensel synes jeg. Det er mange typer blogging og bloggere. Gunnar Tjomlids blogg har f.eks. et journalistisk preg. Jeg er enig i at rosablogging er en kommersiell virksomhet, men hun kunne godt spesifisert hvem og hva hun sikter til. Videre er det verdt å notere seg advokatens utsagn om at dette regelverket kanskje ikke ville holdt i Markedsrådet. Kanskje flere bloggere burde gå sammen å prøve saken (om det er noen mulighet for det i nevnte råd)? Endret 16. juli 2015 av Shopgirl2014 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. juli 2015 #14935 Del Skrevet 16. juli 2015 Til de som ønsker "bevis" for påstand: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154027730514554&set=p.10154027730514554&type=1&theater Skjønner ikke hvorfor hun ikke henvender seg selv, blir bare mer og mer tydelig at hun er sølvkalven og han styrer skuta. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 17. juli 2015 #14936 Del Skrevet 17. juli 2015 Den ene halvdelen av firmaet er aldri tilgjengelig for kommentarer, og henvender seg sjelden noe sted. Her skal merkevaren holdes pyntelig og ren. LKE krumspringer rundt som privatperson og styreleder, og tar støyten ved behov. Den dagen de har blamert seg så grundig at han må gå fra stillingen, blir det ikke mye igjen av firmaet når merkevaren har en tendens til å ligge i fosterstilling når det stormer. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. juli 2015 #14937 Del Skrevet 17. juli 2015 Når hun velger å ikke delta i debattene, men alltid overlater ordet til mannen, oppfatter jeg henne hverken som ren eller uangripelig. Hun skusler vekk muligheten til å delta i debatten, til å vise hvor hun står og hva hun mener og det er helt ubegripelig for meg meg at hun ikke benytter seg av muligheten til å bygge merkevaren sin videre ved å delta selv uker eget navn når det nå faktisk er en interessant debatt som omhandler både kredibiliteten, lønnsomhet og fremtiden til det mediet hun er en ledende aktør innenfor. Hun er jo journalistutdannet, så det ville vært interessant å høre hva hun mener. Fint at mannen hennes deltar og bidrar, men hun burde da virkelig vært på banen også, synes jeg. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 17. juli 2015 #14938 Del Skrevet 17. juli 2015 Når hun velger å ikke delta i debattene, men alltid overlater ordet til mannen, oppfatter jeg henne hverken som ren eller uangripelig. Hun skusler vekk muligheten til å delta i debatten, til å vise hvor hun står og hva hun mener og det er helt ubegripelig for meg meg at hun ikke benytter seg av muligheten til å bygge merkevaren sin videre ved å delta selv uker eget navn når det nå faktisk er en interessant debatt som omhandler både kredibiliteten, lønnsomhet og fremtiden til det mediet hun er en ledende aktør innenfor. Hun er jo journalistutdannet, så det ville vært interessant å høre hva hun mener. Fint at mannen hennes deltar og bidrar, men hun burde da virkelig vært på banen også, synes jeg. Enig, gode poeng! Det virker som hun kun tør å ta ordet i eget kommentarfelt (med LKE sin stålkontroll) når det er kverrulering om filleting og hun vet hun har hele fanskaren i ryggen til å støtte henne og hudflette de som er kritiske. Å ta diskusjonene ut i den virkelige verden med folk som har kompetanse på kropp/mat/markedsføring blir sikkert innmari skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 17. juli 2015 #14939 Del Skrevet 17. juli 2015 Personlig tror jeg ikke hun er istand til å ta ordet/argumentere i lag med andre som har kompetanse på de områdene hun prøver seg når det kommer til stykket. Jeg glemmer ikke intervjuet i år der hun måtte ha manageren tilstede som sufflør for å kunne uttale seg om de minste ting. Som noen har nevnt, hun er sølvkalven som gjør jobben, et redskap. Noe ansvar har hun ikke, eller er kanskje ikke istand til å ha det. Litt sånn Ferdinand som "bara vill lukta på blommorna", syns jeg 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 17. juli 2015 #14940 Del Skrevet 17. juli 2015 Her maler forbrukerombudet med bred pensel synes jeg. Det er mange typer blogging og bloggere. Gunnar Tjomlids blogg har f.eks. et journalistisk preg. Jeg er enig i at rosablogging er en kommersiell virksomhet, men hun kunne godt spesifisert hvem og hva hun sikter til. Videre er det verdt å notere seg advokatens utsagn om at dette regelverket kanskje ikke ville holdt i Markedsrådet. Kanskje flere bloggere burde gå sammen å prøve saken (om det er noen mulighet for det i nevnte råd)? Det virker som det gjeldende regelverket burdet vært gått over og gjort klarere og mer spesifikt. Som du påpeker finnes det mange typer blogging/bloggere og noen har jo et mer journalistisk preg. Det er vel hos rosabloggerene det største utfordringene ligger og det er vel hos dem fokuset til Forbrukerombudet har vært? Er i allefall det jeg har oppfattet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg