Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest faico

Kjenner jeg blir så forbanna når hun nevner den flyskrekk sin! Sliter selv enormt med angst for å fly, noe som gjør at jeg så og si aldri reiser. Er jeg først på ferie blir mye av ferien ødelagt fordi jeg kun tenker på flyturen. I fjor måtte jeg ta tog hjem, da jeg rett og slett ikke klarte å komme meg hjem med fly. Hun håner de med virkelig flyskrekk! Blir provosert...

Hvorfor blir du forbanna? Du mener hun ikke har flyskrekk? At hun kun juger om dette? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun synes det er ubehagelig å fly. Det er det mange som synes. Klarte likevel å jobbe på flyet, så så veldig skummelt er det vel kanskje ikke. ta danskebåten da vel.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synes det er ubehagelig å fly. Det er det mange som synes. Klarte likevel å jobbe på flyet, så så veldig skummelt er det vel kanskje ikke. ta danskebåten da vel.

Kan jo være at puslingen med jobben distraherte henne fra selve ubehaget med å fly akkurat der og da :) Synes det er bra at hun flyr til tross for ubehaget. Hadde absolutt ikke blitt bedre av å unngå det.

Endret av Salmonella
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun heller tatt båt/bil/tog så hadde vel det blitt kritisert også.

Da skulle man bannet på at det kom:

"Åhh, stakkars, tør ikke å fly. Mannen må vel sitte og holde henne i hånden også :fnise: "-typ kommentarer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte å diskutere om noen er redd nok for å fly til at de kommer inn under ens egen definisjon av flyskrekk er bare for dumt.

Hun er redd for å fly, men gjør det når hun må. Hun lar det med andre ord ikke dirigere livet sitt og hva hun gjør når det gjelder jobb og ferie- men hun er redd. Spiller det virkelig noen rolle HVOR redd hun er? Hun er ikke redd nok? Dummeste jeg har hørt.

Endret av *Emma*
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Å sitte å diskutere om noen er redd nok for å fly til at de kommer inn under ens egen definisjon av flyskrekk er bare for dumt.

Hun er redd for å fly, men gjør det når hun må. Hun lar det med andre ord ikke dirigere livet sitt og hva hun gjør når det gjelder jobb og ferie- men hun er redd. Spiller det virkelig noen rolle HVOR redd hun er? Hun er ikke redd nok? Dummeste jeg har hørt.

Jeg tror problemet her er at det er en forskjell på å ha flyskrekk versus å være redd for å fly. Flyskrekk er såpass hemmende at de som belemres med det unngår flyturer så langt det lar seg gjøres evt. fullstendig. I tillegg et det relativt høy sannsynlighet for fysiologiske responser. Å være redd for å fly derimot er en ganske normal reaksjon.

Det er altså en vesensforskjell i ordene man benytter. Og med tanke på at CBE gjerne drar på ferie til utlandet via fly, så vil jeg påstå at ja, hun er redd for å fly, men nei, hun har ikke flyskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er: spiller det virkelig noen rolle om hun er redd for å fly eller har flyskrekk? Mer det virkelig noe å sitte å diskutere?

Kjør på når det drives med snusk på bloggen, men at hver minste ting og hvert minste ordvalg skal diskuteres er bare for dumt.

Ikke prøv å si det er konstruktiv kritikk av en bedrift Ihvertfall. Det har overhode ikke noe med bedriften Treasures å gjøre.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Poenget er: spiller det virkelig noen rolle om hun er redd for å fly eller har flyskrekk? Mer det virkelig noe å sitte å diskutere?

Kjør på når det drives med snusk på bloggen, men at hver minste ting og hvert minste ordvalg skal diskuteres er bare for dumt.

Ikke prøv å si det er konstruktiv kritikk av en bedrift Ihvertfall. Det har overhode ikke noe med bedriften Treasures å gjøre.

Jeg er enig med deg at denne flyskrekk-diskusjonen ikke har mye med bedriften å gjøre.

Men samtidig kan man spørre seg hvilken bedriftsleder legger ut om slikt på bedriftssidene sine? Igjen møter man problematikken vedrørende privat og offentlig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver minste lille ting diskuteres ikke her nei. Tull. Bare at når noen beveger seg litt bort ifra den vante tralten med hva som er merket, kofferter, smoothies, og alt det der, så kommer noen på banen med én gang.

Jeg sier ikke at jeg har klaustrofobi fordi jeg ikke liker å kjøre heis. Jeg er ikke mørkredd hvis jeg går hjem en gang i mørket og synes det er ubehagelig. Jeg tåler hvete, selv om jeg ved ett tilfelle blir oppblåst. Jeg har ikke vinterdepresjon fordi jeg misliker snø og kulde. Skjønner dere forskjellen?

Det er mye her jeg syns er veldig uinteressant også, men jeg holder meg heller unna, jeg gidder ikke å gå inn med innlegg om "hvorfor skal vi diskutere det?"

Nå har det vært side opp og side ned om den forbannede skrivefeilen, skal vi heller ta enda en runde på dét?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk at du føler du må omtale meg som en som plutselig kommer på banen. Jeg har vært her mye lenger enn mange andre ;) Og jeg har kommentert her mange ganger. Både når jeg 'har vært enig i ting CBE har gjort og når jeg har vært uenig'.

Og jo fra tid til annen -når det ikke er noe snusk å diskuteres- så dissekeres alt som er helt normalt også. At du ikke definerer dine frykter og fobier på den måter er likegyldig. Det er DIN måte å definere det på. Du har din-hun har sin.

Endret av *Emma*
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen møter man problematikken vedrørende privat og offentlig person.

Hun har bygget en business rundt sin egen privat person, så det er jo helt naturlig at det blir sammenblanding av business og privatliv deluxe.

Men det er forskjell på å diskutere om hun som privatperson har flyskrekk eller ikke og å diskutere at hun inntil nylig stadig 'glemte' å merke annonser før de har ligget ute endel timer :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hun har bygget en business rundt sin egen privat person, så det er jo helt naturlig at det blir sammenblanding av business og privatliv deluxe.

Men det er forskjell på å diskutere om hun som privatperson har flyskrekk eller ikke og å diskutere at hun inntil nylig stadig 'glemte' å merke annonser før de har ligget ute endel timer :)

Jeg synes du treffer spikeren rett på hodet når du sier "om hun som privatperson har flyskrekk" - da beveger vi oss bort i fra bedriften som sådan og inn på et område hvor det spekuleres i CBEs private psyke. Her kan jeg bare snakke for meg selv, men slike diskusjoner er jeg ikke særlig begeistret for.

Jeg mener vi bør utvise særdeles stor forsiktighet før vi idømmer noen en psykisk lidelse/plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt meg bekjent heter tråden fortsatt Fotballfrue kritikk, og jeg kritiserer at hun omtaler redsel for å fly som flyskrekk. Jeg synes ikke det er opp til hver enkelt å bestemme om de har den eller den lidelsen?

Jeg mente heller ikke at det alltid er du som kommer på banen, men en eller annen er det alltid. Dette var bare ment som en kommentar på at jeg synes det er å overdrive. Vet at blant annet Ida Wulff også sliter med å fly, men der i gården tror jeg det er litt mer traumatisk enn her. Jeg synes bare det er merkelig at en med flyskrekk velger fly likevel, da jeg ville trodd man unngikk det for enhver pris. FlySKREKK er et sterkt begrep.

Endret av Gunvald
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jaja, igjen har dere greid å føre debatten inn på et skikkelig usaklig nivå. Å kritisere noens grad av redsel for å fly er bare lavmål. Hvem er dere til å avgjøre om det er redsel nok til å kalles skrekk?

Det er så mye rart å ta tak i vedrørende denne bloggen at det å henge seg opp i hennes flyskrekk bare blir latterlig og desperat. Dere mener hun håner de med flyskrekk? Jeg mener dere gjør det!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zeitgeist

Under "Bedriften CBE" regnes da alt som publiseres på blogg, Instagram, Twitter, Facebook, og Snap? Bare sånn for å få avklart grensene her først som sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg at denne flyskrekk-diskusjonen ikke har mye med bedriften å gjøre.

Men samtidig kan man spørre seg hvilken bedriftsleder legger ut om slikt på bedriftssidene sine? Igjen møter man problematikken vedrørende privat og offentlig person.

Jeg ser virkelig ikke problemet med dette. La oss si hun ikke hadd delt slike ting med leserne sine, hva sitter man igjen med da? En blogg med ett enda mer polert uttrykk hvor absolutt alt virker perfekt, noe hun allerede har fått mye kritikk for.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyskrekk er helt normalt hos mennesker som har visse andre karakteristiske trekk ved sin personlighet og psyke, uten å gå mer inn på akkurat det. 

Er det ingen som legger merke til produktplasseringen som bedrives i stedet? Den hvite capsen som er avbildet, tenker dere at dette er helt tilfeldig? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...