Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe87

Jeg stusser litt på noe. Fotballfrue har tidligere uttalt at hu veier nøyaktig det samme som på videregående og ikke har lagt på seg et gram, men var hun ikke enda tynnere tidligere? Hvis dere f.eks ser på innleggene fra 2011. Hun ser jo litt sunnere ut nå og har litt mer former?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eventuelt vil du bli kasta til bikkjene (her kjent som fansa)..

Ja, men det gjør ikke noe - det er ikke så farlig for meg. Det beste ville jo ha vært om de var i stand til selv å svare, men jeg har jo ikke akkurat så høye forventninger til dem lenger.

Jeg synes bare det er så merkelig (og litt synd) at de ikke klarer å håndtere kritikk. Det er mulig det strider så imot den oppfatningen de har skapt av seg selv at de ikke evner å se det selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Jeg la inn en liten kommentar nå - men lurer nok på om den blir borte på veien...

http://imgur.com/u0Y1KQR

Så bra!

Ja, det er merkelig at det har gått fra "jeg kan jobben min/løpende dialog med FO/dette er rett merket" til at det står "inneholder annonselenker" helt på toppen.

Hun vil sikkert heller trykke i seg 5 kanelboller på snapchat enn å gi oss rett i at det var slik det burde vært fra starten.

edit:

spøk til side; om dette er veien videre er det supert! Håper andre bloggere tar etter henne!

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på noe. Fotballfrue har tidligere uttalt at hu veier nøyaktig det samme som på videregående og ikke har lagt på seg et gram, men var hun ikke enda tynnere tidligere? Hvis dere f.eks ser på innleggene fra 2011. Hun ser jo litt sunnere ut nå og har litt mer former?

Som hun selv sa det i et eller annet intervju, ingen bør stole 100% på det som står i kommentarfeltet. Som det har vist seg gjelder dette også familiens kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Jeg la inn en liten kommentar nå - men lurer nok på om den blir borte på veien...

...og ble ikke publisert ser jeg.

Haha, det er enten eller i det kommentarfeltet; hyllest eller hat.

Vi får heller konkludere med at vi har vært inne på noe med merkingen og på en eller annen måte (FO, kanskje?) har de fått for seg at det skal merkes øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og ble ikke publisert ser jeg.

Haha, det er enten eller i det kommentarfeltet; hyllest eller hat.

Vi får heller konkludere med at vi har vært inne på noe med merkingen og på en eller annen måte (FO, kanskje?) har de fått for seg at det skal merkes øverst.

Ja, det kan virke slik :-) Det er jo bra!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2015 at 8.55, mamsi skrev:

Ser du tar opp "løgn" med lesertall. Etter at du kontaktet managementet og AdLink om at de oppga feil lesertall på nettsidene sine er status:

• CBE viser til at bloggen har 90.000 unike daglige lesere her.
  • Managementet endret fra 100.000 unike daglige lesere på bloggen til at CBE når ut til 400.000 følgere. De har ikke dokumentert/oppgitt hvor de har dette tallet fra.
  • AdLink rettet på nettsiden sin lesertallet fra 80.000 til 66.000 unike daglige lesere. De har henvist til google analytics for februar. Noe som stemmer sånn ca. med tallene fra blogglisten.
En oversikt (fra Blogglisten) over utvikling av lesertallene på bloggen siden slutten av januar -15 (viser gjennomsnitt av unike lesere pr. dag:
Når det gjelder siste uken, er tallene nok ekstra lave pga påsken, men en kan over tid se at antall lesere synker, og er langt fra de 90.000 unike daglige leserne CBE selv oppgir på Twitter.

Går man inn på lenkene kan man også se at i løpet av de siste 40 dagene (27.02. - 07.04.) har hun kun vært rangert som den største bloggen en eneste gang. Er det da rett å skrive på instagram at hun driver den største bloggen i Norge?

CBE & Co. sliter med troverdigheten sin, og da bør opplysninger om lesertall og rangering stemme med virkeligheten. Hvis ikke kan man stille spørsmålstegn ved om dette er enda et forsøk på "juks", gjort for å fremstå som "større og bedre" enn de er.
Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Er det ikke nok at hun faktisk har blitt flinkere til å merke innleggene sine? Må hun virkelig gi dere cred for å ha fått henne på bedre tanker også?

Var ikke det viktigste at denne millionbedriften fulgte reglene?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nok at hun faktisk har blitt flinkere til å merke innleggene sine? Må hun virkelig gi dere cred for å ha fått henne på bedre tanker også?

Næsj, jeg trenger ikke noe kred - hvis det var det du mente? Men med tanke på hvor lite interesserte de var i å snakke om det, og deretter hvordan LK arrangerte kommentarfeltet vedrørende dette, så er det litt moro at de faktisk har begynt å merke litt bedre. Helt bra er det ikke, og åpenbart har de ikke noe ønske om det heller, for så lett som det er, så hadde de klart det om de hadde villet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var tynnere i førsten når hun startet å blogge.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Neida, men det er lov å stille seg undrende til at praksisen plutselig snur.

Ihvertfall med tanke på svarene hver gang bedre/korrekt merking ha kommet opp i kommentarfeltet; jeg kan jobben min, dette er rett merket, jeg følger FO retningslinjer etc og svært få kommentarer i det siste har blitt publisert.

Men for all del.

Flott at hun gjør det rett nå, håper det fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er bare fokuset på kamera som får det til å se slik ut (I)

synes den kanten så veldig "behandlet" ut...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Ser du tar opp "løgn" med lesertall. Etter at du kontaktet managementet og AdLink om at de oppga feil lesertall på nettsidene sine er status:

• Managementet endret fra 100.000 unike daglige lesere på bloggen til at CBE når ut til 400.000 følgere. De har ikke dokumentert/oppgitt hvor de har dette tallet fra.
  • AdLink rettet på nettsiden sin lesertallet fra 80.000 til 66.000 unike daglige lesere. De har henvist til google analytics for februar. Noe som stemmer sånn ca. med tallene fra blogglisten.
En oversikt (fra Blogglisten) over utvikling av lesertallene på bloggen siden slutten av januar -15 (viser gjennomsnitt av unike lesere pr. dag:
Når det gjelder siste uken, er tallene nok ekstra lave pga påsken, men en kan over tid se at antall lesere synker, og er langt fra de 90.000 unike daglige leserne CBE selv oppgir på Twitter.
Går man inn på lenkene kan man også se at i løpet av de siste 40 dagene (27.02. - 07.04.) har hun kun vært rangert som den største bloggen en eneste gang. Er det da rett å skrive på instagram at hun driver den største bloggen i Norge?
CBE & Co. sliter med troverdigheten sin, og da bør opplysninger om lesertall og rangering stemme med virkeligheten. Hvis ikke kan man stille spørsmålstegn ved om dette er enda et forsøk på "juks", gjort for å fremstå som "større og bedre" enn de er.

Tallene begynner å synke helt tydelig. Da er det kanskje på tide å innse fakta for fruen. Bra oppsummert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går man inn på lenkene kan man også se at i løpet av de siste 40 dagene (

27.02. - 07.04.) har hun kun vært rangert som den største bloggen en eneste gang. Er det da rett å skrive på instagram at hun driver den største bloggen i Norge?

Det er vel ikke annet enn uredelig å hevde over det dobbelte(!) av ekte antall lesere? Og hva menes med 400 000 følgere? Et meget lite presist begrep fra en aktør som selger produkter basert på antall lesere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ikke det er litt påfallende at hun har endret praksis etter fokuset i denne tråden? Tror du virkelig at hun har kommet på det helt av seg selv? :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement

Jeg er også kritisk til mye av det som foregår på Cbe blogg. Kjenner også til at hun har hatt et spiseproblem.

Jeg er allikevel ikke enig i at hennes porsjoner på bloggen er kritikkverdig. Det er forskjell på bildene og oppskriftene. Hvis man ser på oppskriftene er det helt normale porsjoner mener jeg, av og til faktisk store porsjoner også. Når det gjelder bildene så tenker jeg at hun prøver å fremstille det delikat, noe jeg synes hun får til. Det er jo mulig å forskyne seg flere ganger. Jeg ville heller ikke lesset på mye mat hvis jeg skulle tatt et delikat bilde. Bare å se i kokebøker til f.eks Hellstrøm så ser man at det heller ikke der er lesset på mye mat.

Jeg synes det er synd hun har rotet til mye med bloggen. Det jeg imidlertid synes bloggen er bra på er nettopp inspirasjon på mat. Jeg henter ofte oppskrifter på bloggen hennes og det er utrolig mye godt og delikat. Stor variasjon er det også og posjonene er mer enn store nok (og vi er ikke en småspist familie). Så kan man jo alltids diskutere om det er bra signal å kaste noen nøtter, men dette med posjoner synes jeg faller på sin egen urimelighet.

Det du skriver her er nettopp et eksempel på hvorfor det er bra at ting tas opp.

Hadde ikke disse småporsjonene - for å ta et ferskt eksempel - blitt nevnt av brukere her, ville heller ikke du og enkelte andre kommet på banen med deres syn, som sammenfattet er at det kun er for å få et delkat fotoopptak porsjonene er så små og sirlig systematisert. Dessuten kan man forsyne seg flere ganger, og oppskriftene gir nok mat til normale eller store porsjoner.

Andre argumenterer for at det er ting som er urovekkende ved denne "delikate" matsystematiseringen og beskjedne porsjonsstørrelsen. Folk som kjenner til spiseforstyrrelser/folk med spiseforstyrrelser skjønner hvorfor. Det er ikke helt ubegrunnet kritikk å gi uttrykk for at man ikke synes det er helt bra. Ikke minst fordi konteksten er som den er.

At folk problematiserer og diskuterer det som formidles på sosiale medier, og ikke minst av folk med stor påvirkningskraft, er bare bra. Den "svake" parten er faktisk ikke den som sitter med definisjonsmakt og legger premisser, i dette tilfellet CBE, det er den som utsettes for påvirkningen.

Edit: Det siste avsnittet er ikke relevant for ditt innlegg, egentlig. Jeg mener ikke at du hevder at CBE er en svak part eller at du aldri er kritisk til bloggen.

Endret av MinnaMilanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver her er nettopp et eksempel på hvorfor det er bra at ting tas opp.

Hadde ikke disse småporsjonene - for å ta et ferskt eksempel - blitt nevnt av brukere her, ville heller ikke du og enkelte andre kommet på banen med deres syn, som sammenfattet er at det kun er for å få et delkat fotoopptak porsjonene er så små og sirlig systematisert. Dessuten kan man forsyne seg flere ganger, og oppskriftene gir nok mat til normale eller store porsjoner.

Andre argumenterer for at det er ting som er urovekkende ved denne "delikate" matsystematiseringen og beskjedne porsjonsstørrelsen. Folk som kjenner til spiseforstyrrelser/folk med spiseforstyrrelser skjønner hvorfor. Det er ikke helt ubegrunnet kritikk å gi uttrykk for at man ikke synes det er helt bra. Ikke minst fordi konteksten er som den er.

At folk problematiserer og diskuterer det som formidles på sosiale medier, og ikke minst av folk med stor påvirkningskraft, er bare bra. Den "svake" parten er faktisk ikke den som sitter med definisjonsmakt og legger premisser, i dette tilfellet CBE, det er den som utsettes for påvirkningen.

Edit: Det siste avsnittet er ikke relevant for ditt innlegg, egentlig. Jeg mener ikke at du hevder at CBE er en svak part eller at du aldri er kritisk til bloggen.

Nettopp.

Jeg har også tenkt på dette med at hun kastet nøttene så ikke LKE skulle spise mer. Jeg har ikke sett dette selv, men jeg forstår det altså som at hun tar resten av nøttene og kaster dem fordi hun ikke vil han skal spise mer usunt? I så fall skal jeg faktisk gå så langt som å si at jeg synes det sier noe om forholdet deres til mat og om forholdet dem imellom.

Hadde jeg tatt potetgullposen min mann satt og spiste av og kastet den rett i søpla hadde han blitt fly forbanna på meg. Fordi vi ikke synes det er krise å spise noe usunt i blant, og fordi jeg ikke har noe med å bestemme hva han skal spise. At LKE bare ler (dere får korrigere, dere som har sett dette), sier meg at det ikke er første gang dette skjer hjemme hos dem og at han kanskje erter - men at han synes dette kostholdshysteriet er helt greit.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...