Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Forskjell på diskusjon og hets.

Det må være liv å si ifra når 'debatten' utvikler seg til trakassering og mobbing.

Anonymous poster hash: 37062...52d

Er det å påpeke at noen er fra en annen plass en man trodde at de var fra plutselig det samme som trakassering, mobbing og hets?

Hvis jeg sa til en svenske som hadde bodd her i mange år og snakket bra norsk: "Oi, er du fra Sverige? Det hadde jeg aldri gjettet!", da burde jeg bli satt i fengsel for å ha brutt mobbeloven, i følge deg?

Trakassere: forfølge på smålig vis

Mobbe: særl om gjeng, flokk: bruke fysisk el. psykisk vold mot en enkelt

hets: ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n)

Tror noen må friske opp i norskkunnskapene, før de begynner å slenge rundt seg. TS kom med en uskyldig påpekelse som hun hadde oppdaget og blitt overrasket over. Ingen grunn til å "hetse" henne for det.

Anonymous poster hash: 1c282...b6c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

By på seg selv?!

Utdrag, nesten per verbatim:

"God søndag! Må bare fortelle dere om min nye yndlingsfoundation, som er hundre ganger bedre enn den jeg frontet på torsdag! Klikk denne linken for å kjøpe den og bli like flekkfri som den fotoshoppede meg. Skriv inn koden "fotballfrue" for å få den til halv pris (kun 2999,-). *knis* ps: sponset produkt"

Anonymous poster hash: 6f687...822

Spot on.

Anonymous poster hash: a72d8...bd5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden er det som kommer til å slutte å kalle fotballfrua for Fotballfrue?

Eller Lars-Kristian for Fotballfrue-mannen.

Ingen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri trodd! Var sikker på at disse classy menneskene var født og oppvokst på beste vestkant, eventuelt Bærum. Fikk litt sjokk nå :P

Anonymous poster hash: 82379...e74

Eh..akkurat som det ikke finnes rike/classy mennesker på Sunnmøre?!

Anonymous poster hash: 892f8...36c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classy er noe man er. Det at man har råd til å kjøpe dyr klær gjør deg ikke classy - man må ha smak til å begynne med.

Både de og JAR/LA slår meg som nyrike - de oppfører seg som det og de kler seg som det, uten å ha noen som helst spesiell stil eller fremstå som classy.

Anonymous poster hash: cd1d5...006
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem i all verden er det som kommer til å slutte å kalle fotballfrua for Fotballfrue?

Eller Lars-Kristian for Fotballfrue-mannen.

Ingen.

Hvorfor er det så vanskelig å si navnet istedet? At det virker så sårt for mange av dere at hun ønsker å bruke sitt eget navn er litt ubegripelig for meg.

Anonymous poster hash: 244c5...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker jo navnet sitt, forskjellen er at det er mye lettere å si Fotballfrue enn Caroline Berg Eriksen.

Det blir litt som med Mini, mange vet at han heter Jan Ivar Jakobsen, men ingen gidder å bruke det navnet.

Anonymous poster hash: 80134...6e7
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker jo navnet sitt, forskjellen er at det er mye lettere å si Fotballfrue enn Caroline Berg Eriksen.

Det blir litt som med Mini, mange vet at han heter Jan Ivar Jakobsen, men ingen gidder å bruke det navnet.

Anonymous poster hash: 80134...6e7

+1

I tillegg er hun jo i utgangspunktet kjent som fotballfrua og ingen av rosablogg-leserne visste vel hvem denne fotballmannen hennes var...

Hvem hadde begynt med å si Fru Lars-Kristian Eriksen, i stedet?

(For det er faktisk akkurat så kvinneundertrykkende hun hittlis har omtalt seg selv.)

Jeg har brukt navnet hennes konsekvent fra starten av, da jeg begynte å høre om henne i trådene her.

Hadde aldri hørt om henne før, men alle skrev konsekvent Fotballfrue.

Jeg syns det er like kvinneundertrykkende å kalle en dame for frua til fotballmannen, som å tre på dem hijab mot deres vilje.

Derfor nektet jeg å si det.

Men alle andre skriver Fotballfrue. De forkorter det til FF.

Med det samme noen her inne leser FF om noe, tror de det handler om Fotballfrua.

Det er ingem som umiddelbart tenker på en blogger, når de ser at en bruker spør om "Ville du hatt en kropp som CBE?"

"Hvilket syndrom har du, sa du? Aldri hørt om CBE. Er det en sykdom?"

Men skriver de "Ville du ha en kropp som FF?" er halve forumet innpå den tråden på under ti minutter.

(Jeg har sett det hende.)

Ford Focus, Fredriksten Festning, Flyklubben Flyers. Glem det. Alle tenker på den stivsmilte, overambisiøse dama...

Nei, hun hadde ikke blitt berømt blogger om det ikke var for aliaset sitt.

"Hvem er hun frua til? Hvordan lever hun? Er hun rik?"

Dette visste hun utmerket godt at folk ville lure på, da hun starta. Jeg antar hun klekket det ut i hodet og satte igang og blogge for å bli kjent.

Hadde hun nemligens kalt seg for Carolines.blogg.no eller Caroline Eriksen.no eller whatever, hadde hun druknet blant alle Kristina Andersen, Sofie Elise, Emilie Nereng og whatnot.

Ingen hadde husket henne.

Nå, derimot, klarer de ikke å få ut av hodet den idiotiske stoltheten den "frua" har lagt for dagen, over på være gift med en middelmådig løkke-spiller ...

Hun er og blir FotballFrue.

"Damen som ikke føler hun er noe i kraft av seg selv."

"Damen som lever gjennom sin mann (Hvem i helsike er han, egentilg?Aldri hørt om.. :klo: )"

"Damen som er hysterisk opptatt av kropp fordi hun er gift med en idrettsperson. (Hvem var han igjen, sa du?Har glemt navnet..)"

Damen som alle vil ligne på er ikke Caroline Berg Eriksen, fordi hun er en kjedelig og middelmådig, kroppshysterisk, prestasjonsangspreget ekstremt flink pike.

Jentene vil ligne på "Frua." "Fotballfrua." Frua med hvitt interiør og classy lutefiskaften av mikroskopiske porsjoner, inntatt sammen med fjonge venner...

Det er tilogmed dem som assosierer å være fotballfrue med Cheryl Cole og Fru Beckham..

Og DET ville hun at de skulle gjøre. (Så narsissistisk er hun, uten tvil.)

Derfor har hun hvitt interiør, høye hæler, sylsmal midje og "lutefiskaften"...

Hun har bygd det imaget.

Jeg tror bare at nå når har hun fått et "management" som syns hun skal drive med litt "girl power" og ikke dilte etter en (middels bra fotballspillende) mann, så vil de hun skal bytte navn på bloggen.

De vil bygge henne opp etter PoshSpice modellen(og tjene penger på jobbingen hennes..) Hun skal opp og fram og bli designer og etablert motepersonlighet. Da kan hun ikke høres ut som "Gift med han" lenger.

Det er for kvinnefiendtlig og det passer ikke med bildet folk har av karriærekvinner... (Og av Victoria Beckham... De har jo lært alt de skal gjøre av å se på Fru Beckham.)

Men hun vil aldri bli kvitt navnet. Bare imaget. Fordi hun aldri var en underdanig jente som levde gjennom mannen sin...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge MinMote og Det Nye vil hun visstnok endre på adressen i URL'en i disse dager (kilde her: http://www.minmote.no/#!/artikkel/23288600/berg-eriksen-gir-seg-som-fotballfrue) for så å bare bruke sitt eget navn. Hun ønsker å slutte å være "dama til" LK.

Jeg forstår henne veldig godt. Hva tenker dere?

Og tror dere Louise kommer til å begynne å bruke denne tittelen? Jeg tipper det, selv om det blir jo så utrolig wannabe i så få fall.

Louise Agnelika Riise ER det Caroline Berg Eriksen alltid hadde lyst til å være.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louise Agnelika Riise ER det Caroline Berg Eriksen alltid hadde lyst til å være.

Har CBE alltid hatt lyst til å være gift med JAR?

Anonymous poster hash: 3ea95...a9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har CBE alltid hatt lyst til å være gift med JAR?

Anonymous poster hash: 3ea95...a9f

Jar er så vidt jeg vet et sted i Bærum...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

By på seg selv?! Utdrag, nesten per verbatim: "God søndag! Må bare fortelle dere om min nye yndlingsfoundation, som er hundre ganger bedre enn den jeg frontet på torsdag! Klikk denne linken for å kjøpe den og bli like flekkfri som den fotoshoppede meg. Skriv inn koden "fotballfrue" for å få den til halv pris (kun 2999,-). *knis* ps: sponset produkt" Anonymous poster hash: 6f687...822

I dag lærte jeg et nytt ord!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har CBE alltid hatt lyst til å være gift med JAR? Anonymous poster hash: 3ea95...a9f

Jeg kan fint se for meg at CBE for seks-syv år siden (hun hun møtte LAE) heller ville drikke champagne og leve et bekymringsfritt tøyseliv i London med millioner på bok, enn å sitte ute i gokkevold og handle på nelly.no.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint se for meg at CBE for seks-syv år siden (hun hun møtte LAE) heller ville drikke champagne og leve et bekymringsfritt tøyseliv i London med millioner på bok, enn å sitte ute i gokkevold og handle på nelly.no.

Det er nettopp det jeg skulle fram til.

Caroline ville være den som er gift med en fotballspiller som har et navn, noen ballferdigheter, teft og cha-chingg : penger.

Nå fikk jeg vite fra sidelinjen her at Jon Arnes kone heter Louise Angelica. Ikke Agnelika.

Beklager de ulemper dette kan ha medført for våre reisende.

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline ville være den som er gift med en fotballspiller som har et navn, noen ballferdigheter, teft og cha-chingg : penger.

Nå fikk jeg vite fra sidelinjen her at Jon Arnes kone heter Louise Angelica. Ikke Agnelika.

Morsomt at du er mann, og vet hvem alle disse er. Eller, det er kanskje ikke til å unngå når en henger på KG.

Mannen min vet kun hvem FF er pga magebildet kom med i et medieinnslag, og da sa han bare oppgitt "hvorfor må hun vise seg sånn til hele verden etter en fødsel? For en verden datteren vår vokser opp i" også var han ferdig med temaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du og jeg er enige i denne saken ;)

Men jeg ante ikke at CBE/FF har et TEAM rundt seg. Jesus christ

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og jeg er enige i denne saken ;)

Men jeg ante ikke at CBE/FF har et TEAM rundt seg. Jesus christ

Joda, hun har samme management som Madcon...

(Og derfor ønsker jeg henne lykke til og håper hun liker Stratos.. :fnise: )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du er mann, og vet hvem alle disse er. Eller, det er kanskje ikke til å unngå når en henger på KG.

Mannen min vet kun hvem FF er pga magebildet kom med i et medieinnslag, og da sa han bare oppgitt "hvorfor må hun vise seg sånn til hele verden etter en fødsel? For en verden datteren vår vokser opp i" også var han ferdig med temaet.

Har lært alt jeg vet om rosa- blogger verdenen på Kg. :Nikke:

(Det der magebildet syns jeg var ekkelt... Jeg kunne ikke la være å tenke på om hun blødde ut den post-fødselsmensen i de svarte trusene hun hadde på... Uck. Hvordan hun så ut/kropp/vekt brydde jeg meg faktisk lite/ingenting om. Så dum var jeg... )

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette har jeg merket meg også. Ikke til å unngå at man lurer litt på hvem disse engasjerte mennene egentlig er i virkeligheten..... merkelig.

Anonymous poster hash: b6129...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...