Gjest Hinkelpinkel Skrevet 7. mars 2015 #10201 Del Skrevet 7. mars 2015 Synes det er rart å betale Feks 30k for møbler verdt 40k, og nevne møblene en bloggpost formålsparagraf denne rabatten - når hun heller kan reklamere og få betalt 50k, og kjøpe de til full pris 40k. Eksempeltall. Forstår ikke at det lønner seg å få sponset en treningsbukse til 300,- enn å reklamere for den til 30,000,-? Gjelder alle bloggere. Hvorfor velge sponsing, når man tjener lite på det OG må skatte OG må merke? Hadde heller valgt noen få, men høytprisede, reklameinnlegg? Det er kanskje ikke alle firma som er villig til å betale 30k for en reklame, men det å gi rabatter sitter nok ikke like langt inne. Kanksje Caroline liker møblene så godt at hun tar "til takke" med rabatter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 7. mars 2015 #10202 Del Skrevet 7. mars 2015 Noen vil alltid være uenige med dere og være trofaste lesere hos frua.. Det må mange av dere akseptere Det er ikke aksptabelt at CBS trofaste fans går til angrep på dem som kommer med helt berettiget og saklig kritikk når innlegg mangler korrekt merking ellers stiller spørsmålstegn ved påstander om kropp/kosthold. Når fansen får hetse og henge ut andre uten noe som helst sensur (særlig på instagram) Når fansen utfører karakterdrap på brukerne her inne fordi man har avslørt snusket til sitt store forbilde. Når man lager profiler her inne og sporer av tråder med personangrep og omtaler av andre meddebattanter. Da er man ikke lengre en "trofast leser". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. mars 2015 #10203 Del Skrevet 7. mars 2015 Noen vil alltid være uenige med dere og være trofaste lesere hos frua.. Det må mange av dere akseptere Hva er du uenig i? At hun har brutt reglene? Eller er du uenig i at hun bør følge reglene? I så fall lurer jeg på hvorfor du mener det? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxiomo Skrevet 7. mars 2015 #10204 Del Skrevet 7. mars 2015 Det er ikke aksptabelt at CBS trofaste fans går til angrep på dem som kommer med helt berettiget og saklig kritikk når innlegg mangler korrekt merking ellers stiller spørsmålstegn ved påstander om kropp/kosthold. Når fansen får hetse og henge ut andre uten noe som helst sensur (særlig på instagram) Når fansen utfører karakterdrap på brukerne her inne fordi man har avslørt snusket til sitt store forbilde. Når man lager profiler her inne og sporer av tråder med personangrep og omtaler av andre meddebattanter. Da er man ikke lengre en "trofast leser". Skjønner ikke helt hva jeg skrev som var så galt... Jeg sa bare at noen liker henne og mange liker ikke bloggen hennes. Er ikke det lov da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxiomo Skrevet 7. mars 2015 #10205 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Jeg gikk vel ikke til personalangrep på noen med de få ordene jeg skrev? Sa bare att ikke alle kan være enige Endret 7. mars 2015 av Maxiomo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. mars 2015 #10206 Del Skrevet 7. mars 2015 Noen vil alltid være uenige med dere og være trofaste lesere hos frua.. Det må mange av dere akseptere Stopp pressen! Her kommer det et innlegg med nyheter! Alle må slutte å skrive her, det er avgjort! Fasiten ligger på bordet: Noen liker CBE, andre ikke! Godt å endelig få svaret vi har ventet på. Eller vent 😏 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. mars 2015 #10207 Del Skrevet 7. mars 2015 Det er ingen her som har problemer med å akseptere at det finnes de som liker CBE. Men mange her har problemer med å akseptere at de som liker CBE ennå ikke kan svare for seg med argumenter som passer til de fremlagte bevisene. I stedet blir man utsatt for personangrep, ilagt meninger/verdisyn på feilaktig grunnlag, og det hele blir en metadebatt. Videre må man heller ikke akseptere at man til stadighet blir beskyldt for: - å bedrive heksejakt - nitidig studere alt for å finne noe å ta CBE for - å være feit, bitter, sjalu, arbeidsløs, samt lide av ymse mentale forstyrrelser - å kun konsentrere seg om CBE, mens man ignorerer alle andre bloggere som evt. gjør samme feiltrinn - ikke tåle at andre har en annen oppfatning - å leke "politi"/"spaner" for FO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. mars 2015 #10208 Del Skrevet 7. mars 2015 Skjønner ikke helt hva jeg skrev som var så galt... Jeg sa bare at noen liker henne og mange liker ikke bloggen hennes. Er ikke det lov da? Du sa at man "må akseptere at noen er trofaste lesere". Du sa ikke "at noen liker henne og mange liker ikke bloggen hennes". Det kom først senere i et annet innlegg. Altså, det andre utsagnet ditt stemmer ikke overens med det første utsagnet ditt. Og som jeg allerede har skrevet i et annet innlegg, så er det ingen her som har besværligheter med å akseptere at det finnes de som leser bloggen. Men ingen her "må akseptere" den behandlingen man tidvis blir utsatt for. Forøvrig, for å følge din logikk, så må mange av "dere"* akseptere at mange ikke synes det er greit hva CBE gjør og har gjort jamfør reklame-merking, løgn, bildemanipulering, fornektelse av ansvar, bortforklaring, kommentarfeltjuks osv. *Jeg bruker "dere" på samme måte som du bruker "dere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. mars 2015 #10209 Del Skrevet 7. mars 2015 Hva er du uenig i? At hun har brutt reglene? Eller er du uenig i at hun bør følge reglene? I så fall lurer jeg på hvorfor du mener det? Maxiomo; kan du ikke svare på det jeg spør om her? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxiomo Skrevet 7. mars 2015 #10210 Del Skrevet 7. mars 2015 Maxiomo; kan du ikke svare på det jeg spør om her?jeg liker å lese hennes blogg fordi jeg liker innleggene hennes. Jeg regner med at de som har med regler om att hun ikke skriver annonse i innleggene sine,at de følger opp det. Jeg er ikke så opptat av att disse reglene må følges,fordi jeg mener andre ting er viktigere og følge opp. Men dette er noe jeg står for å mener, også godtar jeg at du/dere/alle andre har sin mening. Jeg tør nesten ikke nevne du/dere/alle,fordi noen av de blir feil. Vet ikke hva annet jeg skal si 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 7. mars 2015 #10211 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Endret 12. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 7. mars 2015 #10212 Del Skrevet 7. mars 2015 Det er ikke aksptabelt at CBS trofaste fans går til angrep på dem som kommer med helt berettiget og saklig kritikk når innlegg mangler korrekt merking ellers stiller spørsmålstegn ved påstander om kropp/kosthold. Når fansen får hetse og henge ut andre uten noe som helst sensur (særlig på instagram) Når fansen utfører karakterdrap på brukerne her inne fordi man har avslørt snusket til sitt store forbilde. Når man lager profiler her inne og sporer av tråder med personangrep og omtaler av andre meddebattanter. Da er man ikke lengre en "trofast leser". Karakterdrap på en gjeng anonyme forumbrukere? Kanskje på tide å slutte og ta seg selv så innmari høytidelig? Det er vel ikke så rart at en treffer på noen av tilhengerne til CBE når man kritiserer henne i kommentarfeltet på hennes egen blogg eller instagramprofil. Gjør som Mamsi og skriv en kronikk, eller skriv klager til FO, men på hennes egne profiler tror jeg dere må regne med å få kritikk tilbake. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 7. mars 2015 #10213 Del Skrevet 7. mars 2015 Det er ingen her som har problemer med å akseptere at det finnes de som liker CBE. Men mange her har problemer med å akseptere at de som liker CBE ennå ikke kan svare for seg med argumenter som passer til de fremlagte bevisene. I stedet blir man utsatt for personangrep, ilagt meninger/verdisyn på feilaktig grunnlag, og det hele blir en metadebatt. Videre må man heller ikke akseptere at man til stadighet blir beskyldt for: - å bedrive heksejakt - nitidig studere alt for å finne noe å ta CBE for - å være feit, bitter, sjalu, arbeidsløs, samt lide av ymse mentale forstyrrelser - å kun konsentrere seg om CBE, mens man ignorerer alle andre bloggere som evt. gjør samme feiltrinn - ikke tåle at andre har en annen oppfatning - å leke "politi"/"spaner" for FO Hva slaks " beviser" har dere egentlig lagt frem? Det flere av dere kommer med er hvordan DERE synes hun skal gjøre jobben med merking av event. reklame på bloggen. Hvis dere setter dere inn i loven og FO retningslinjer så vil dere se at hun gjør en grundig jobb. Adlinks trenger ikke merkes med annonse eller reklame øverst. Varer som er blitt gitt til henne gratis eller annonsører som betaler for en omtale av et produkt, må merkes som reklame/ annonse. Det virker jo rart at noen av dere mener at det hun gjør er feil, når jurister som jobber med dette til daglig er fornøyd med hvordan hun gjør jobben. Hun har jo selv skrevet at hun har et godt og tett samarbeid med de som håndhever dette. Hun er Norges største blogger og når hun har dere her inne som i hytt og pine sender inn klager til Forbrukerombudet, så tror jeg hun blir fulgt veldig godt opp. Hvorfor får hun ikke noen sanksjoner og og forandrer merkingen i bloggen hvis dere har rett. Jeg har ikke lest at hun har fått noen bøter for dårlig merking.. Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at alt det Caroline gjør er riktig og må forsvare henne, dette går mer på at det er nok flere av dere som ikke helt har skjønt dette med når det er påkrevd å merke innlegget. Hvis hun viser frem et produkt Zara og hun selv har kjøpt det for sine egne penger, så er ikke det reklame som må merkes. Hun driver en blogg, folk er nysgjerrige på hvor hun har kjøpt diverse produkter hun viser frem. Greit å skrive det med engang i innlegget, så slipper man å få 100 spørsmål om hvor den kaffekopper er kjøpt eller at hårbåndet er fra H&M, f.eks. Hadde hun fått produktet gratis så må det merkes. Jeg tror faktisk flere av dere ikke vil forstå eller bare ikke greier å forstå dette. Så disse " bevisene" flere av dere kommer med holder kanskje mål her inne, men i den virkelige verden holder det ikke mål, uansett hvor mye dere måtte ønske at de gjøre det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 7. mars 2015 #10214 Del Skrevet 7. mars 2015 Hva slaks " beviser" har dere egentlig lagt frem? Det flere av dere kommer med er hvordan DERE synes hun skal gjøre jobben med merking av event. reklame på bloggen. Hvis dere setter dere inn i loven og FO retningslinjer så vil dere se at hun gjør en grundig jobb. Adlinks trenger ikke merkes med annonse eller reklame øverst. Varer som er blitt gitt til henne gratis eller annonsører som betaler for en omtale av et produkt, må merkes som reklame/ annonse. Det virker jo rart at noen av dere mener at det hun gjør er feil, når jurister som jobber med dette til daglig er fornøyd med hvordan hun gjør jobben. Hun har jo selv skrevet at hun har et godt og tett samarbeid med de som håndhever dette. Hun er Norges største blogger og når hun har dere her inne som i hytt og pine sender inn klager til Forbrukerombudet, så tror jeg hun blir fulgt veldig godt opp. Hvorfor får hun ikke noen sanksjoner og og forandrer merkingen i bloggen hvis dere har rett. Jeg har ikke lest at hun har fått noen bøter for dårlig merking.. Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at alt det Caroline gjør er riktig og må forsvare henne, dette går mer på at det er nok flere av dere som ikke helt har skjønt dette med når det er påkrevd å merke innlegget. -------------------8< ----------------- Det stemmer ikke det du hevder. Det er gjentatte ganger både nevnt og lagt ut printscreen fra instagram/facebook/blogg hvor hun unnlater å merke 2 av forannevnte. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 7. mars 2015 #10215 Del Skrevet 7. mars 2015 Det stemmer ikke det du hevder. Det er gjentatte ganger både nevnt og lagt ut printscreen fra instagram/facebook/blogg hvor hun unnlater å merke 2 av forannevnte. Hvis det stemmer så har hun fått store bøter nå ...eller? Eller har ikke FO "tid" til å se på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 7. mars 2015 #10216 Del Skrevet 7. mars 2015 Hvis det stemmer så har hun fått store bøter nå ...eller? Eller har ikke FO "tid" til å se på det? Ifølge din logikk bryter man kun loven dersom man blir straffet for det? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxiomo Skrevet 7. mars 2015 #10217 Del Skrevet 7. mars 2015 Maxiomo, du har nå fått stadfestet ditt synspunkt. Dette er ikke nytt... Meningene dine har ingen relevans inn i diskusjonen. Det er kun en tilbakemelding om at på tross av alle avsløringene, så finnes det folk som liker bloggen og som ikke bryr seg om løgner, bedrag og fusk. Da tenker jeg, "javel, og så?". Det endrer ingenting vedr. det vi diskuterer. Jeg tar gjerne en diskusjon med folk som er uenig, men da bør man komme med motargument, og forholde seg til svarene man får tilbake. Noe annet gidder ikke jeg å være med på. Edit: Fjernet avsporing. Ok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 7. mars 2015 #10218 Del Skrevet 7. mars 2015 Hvis det stemmer så har hun fått store bøter nå ...eller? Eller har ikke FO "tid" til å se på det? Hva får deg til å tro at hun ikke får bøter/konsekvenser? Tror du at Norges største blogger (om dette også er sant...) vil innrømme at livet hennes er sponset, når det er denne venninnesjarmen hun tjener penger på? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 7. mars 2015 #10219 Del Skrevet 7. mars 2015 Hva får deg til å tro at hun ikke får bøter/konsekvenser? Tror du at Norges største blogger (om dette også er sant...) vil innrømme at livet hennes er sponset, når det er denne venninnesjarmen hun tjener penger på? Jeg tror nok at media Norge ville skrevet om saken dersom hun hadde fått bøter. Postlistene vil jeg tro er offentlige i denne sammenheng. Så nei, jeg tror ikke hun har fått bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxiomo Skrevet 7. mars 2015 #10220 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Karakterdrap på en gjeng anonyme forumbrukere? Kanskje på tide å slutte og ta seg selv så innmari høytidelig? Det er vel ikke så rart at en treffer på noen av tilhengerne til CBE når man kritiserer henne i kommentarfeltet på hennes egen blogg eller instagramprofil. Gjør som Mamsi og skriv en kronikk, eller skriv klager til FO, men på hennes egne profiler tror jeg dere må regne med å få kritikk tilbake. så bra😄 Endret 7. mars 2015 av Maxiomo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg