LilleSnupp Skrevet 5. mars 2015 #10081 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Ikke ofte jeg gjør dette, men det finnes en tid for alt: 1. 2. 3. Dette har dere diskutert i flere måneder allerede. Er det deres jobb å sitte og gjøre alt det her? Hvordan i all verden påvirker dette dere på noe som helst måte? Ingen blir skadet, ingen blir syke, det går ikke utover en eneste sjel (Kom igjen med tullballet om at alle unger lar seg påvirke, da hadde dere brukt nok tid på smale Disneyprinsesser, barbier og mediaverden generelt om det er dette som er noe som dere brenner for) Man har forbrukerombudet til det her, ikke en haug av wannabe-spioner som liksom utretter såå mye og gjør verden til en såå mye bedre plass Hva så om hun redigerer seg tynnere? Det er slik media har blitt. Alle modeller på forsiden av alle motemagasiner blir redigert. Er det slik at dere river ned plakater i byer og er medlem av Ottar? Enhvert menneske klarer vel selv å forstå at det ikke nødvendigvis reflekterer virkeligheten. Hva i all verden får man ut av å kritisere, latterligjøre og zoome inn på alle bilder over 365 sider? (for å ikke snakke om dusinvis av tråder som allerede er stengt) Dere skriver jo som Norge avhenger av deres detektivjobb. De fleste vet nok at Caroline ikke har rent mel i posen, men herregud, kom over det. Alt dette er blitt svart på gjentatte ganger, senest i dag i Aftenposten. Jeg vil bare stille deg ett spørsmål som jeg håper du kan svare på. Ett!Hvorfor mener du at løgn, lureri og lovbrudd skal forsvares? Endret 5. mars 2015 av Bond 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 5. mars 2015 #10082 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) All kritikk skyldes misunnelse Er du kritisk er du antakeligvis feit.... Kritiserer du noe må du bevise det (greit nok første gangen, men ikke på annenhver side i tråden?) Det er alltid noe viktigere man burde være opptatt av Hvis ikke punktene over slår ihjel motargumentene kan man alltid dra "urettferdig-kortet": Hvorfor kritiserer dere bare CBE når de andre også gjør dette?!?!?! (igjen, hva handler akkurat DENNE tråden om...) Å ikke "gidde å gå tilbake 2 sider i tråden" er helt grei argumentasjon i følge enkelte... Endret 5. mars 2015 av Bond 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. mars 2015 #10083 Del Skrevet 5. mars 2015 Hva har kvinnegruppa Ottar med denne diskusjonen å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 5. mars 2015 #10084 Del Skrevet 5. mars 2015 Alt dette er blitt svart på gjentatte ganger, senest i dag i Aftenposten. Jeg vil bare stille deg ett spørsmål som jeg håper du kan svare på. Ett!Hvorfor mener du at løgn, lureri og lovbrudd skal forsvares? Mener på ingen måte at lovbrudd skal forsvares, og det skrev jeg også i innlegget over her. Men igjen, det forskjell på å si sin mening og melde fra, en annen er å sitte her og regelrett forfølge og stalke denne bloggeren og gå over lupe med alle bilder, alt som blir sagt, og alt som blir gjort. Det er en vesentlig forskjell. All kritikk skyldes misunnelse Er du kritisk er du antakeligvis feit.... Kritiserer du noe må du bevise det (greit nok første gangen, men ikke på annenhver side i tråden?) Det er alltid noe viktigere man burde være opptatt av Hvis ikke punktene over slår ihjel motargumentene kan man alltid dra "urettferdig-kortet": Hvorfor kritiserer dere bare CBE når de andre også gjør dette?!?!?! (igjen, hva handler akkurat DENNE tråden om...) Å ikke "gidde å gå tilbake 2 sider i tråden" er helt grei argumentasjon i følge enkelte... Det ligger kanskje noe i det dersom dere hører det så ofte... Og dette er et diskusjonsforum, uansett hvor mye dere har lyst til å sitte i en lukket klubb og fråtse dere i Fotballfrue-sladder så må dere regne med at andre ikke har samme mening som dere. Om man er glad i å kritisere andre så må man tåle å bli kritisert selv for å holde på slik. Og det er langt mellom konstruktiv kritikk og regelrett forfølgelse. Dette handler ikke om mangel på merking, redigering eller gudene vet hva, dette handler om å ha en hakkekylling, og slik var det lenge før det var mistanker om manglende merking. Løgnene er avslørt (ingen forsvarer vel det hun har gjort??), og hun har fått refs for det hun har gjort. Hvor lenge skal dere fortsette i samme bane? Alle har sine svin på skogen, inkludert dere som er mest iherdige her inne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 5. mars 2015 #10085 Del Skrevet 5. mars 2015 Hva har kvinnegruppa Ottar med denne diskusjonen å gjøre? Vel, når man først er i gang med å slenge ut beskyldninger tar man de en kommer på i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesp Skrevet 5. mars 2015 #10086 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Alt dette er blitt svart på gjentatte ganger, senest i dag i Aftenposten. Jeg vil bare stille deg ett spørsmål som jeg håper du kan svare på. Ett!Hvorfor mener du at løgn, lureri og lovbrudd skal forsvares? Det som stod i Aftenposten er jo det samme som står på de nesten 400 sidene denne tråden er blitt på her på KG. Den er i tillegg skrevet av en av dere ... hvorfor tar du frem det som et eksempel? Endret 5. mars 2015 av Bond 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 5. mars 2015 #10087 Del Skrevet 5. mars 2015 Mener på ingen måte at lovbrudd skal forsvares, og det skrev jeg også i innlegget over her. Men igjen, det forskjell på å si sin mening og melde fra, en annen er å sitte her og regelrett forfølge og stalke denne bloggeren og gå over lupe med alle bilder, alt som blir sagt, og alt som blir gjort. Det er en vesentlig forskjell. Det ligger kanskje noe i det dersom dere hører det så ofte... Og dette er et diskusjonsforum, uansett hvor mye dere har lyst til å sitte i en lukket klubb og fråtse dere i Fotballfrue-sladder så må dere regne med at andre ikke har samme mening som dere. Om man er glad i å kritisere andre så må man tåle å bli kritisert selv for å holde på slik. Og det er langt mellom konstruktiv kritikk og regelrett forfølgelse. Dette handler ikke om mangel på merking, redigering eller gudene vet hva, dette handler om å ha en hakkekylling, og slik var det lenge før det var mistanker om manglende merking.Løgnene er avslørt (ingen forsvarer vel det hun har gjort??), og hun har fått refs for det hun har gjort. Hvor lenge skal dere fortsette i samme bane? Alle har sine svin på skogen, inkludert dere som er mest iherdige her inne. Grunnen til at debatten fortsetter er vel at det stadig avsløres nye løgner? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 5. mars 2015 #10088 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) All kritikk skyldes misunnelse Er du kritisk er du antakeligvis feit.... Kritiserer du noe må du bevise det (greit nok første gangen, men ikke på annenhver side i tråden?) Det er alltid noe viktigere man burde være opptatt av Hvis ikke punktene over slår ihjel motargumentene kan man alltid dra "urettferdig-kortet": Hvorfor kritiserer dere bare CBE når de andre også gjør dette?!?!?! (igjen, hva handler akkurat DENNE tråden om...) Å ikke "gidde å gå tilbake 2 sider i tråden" er helt grei argumentasjon i følge enkelte... Tatt på kornet!!! Endret 5. mars 2015 av Bond 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 5. mars 2015 #10089 Del Skrevet 5. mars 2015 Nå må jeg bare spørre ang noe i innlegget black and gold. Stusset over det nederste bildet første gang jeg så det, og nå ser jeg hvorfor. Gjelder egentlig begge bildene hvor hun går over gangoverfeltet. Skyggen av henne selv er difus/nesten ikke synlig, mens skyggen av det rundt (skilt og tre) er mye tydeligere/mørkere. Noen som kan forklare meg hvorfor? Da har hun garantert vært inne å redigert bildene finnes ingen annen forklaring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. mars 2015 #10090 Del Skrevet 5. mars 2015 Mener på ingen måte at lovbrudd skal forsvares, og det skrev jeg også i innlegget over her. Men igjen, det forskjell på å si sin mening og melde fra, en annen er å sitte her og regelrett forfølge og stalke denne bloggeren og gå over lupe med alle bilder, alt som blir sagt, og alt som blir gjort. Det er en vesentlig forskjell. Det ligger kanskje noe i det dersom dere hører det så ofte... Og dette er et diskusjonsforum, uansett hvor mye dere har lyst til å sitte i en lukket klubb og fråtse dere i Fotballfrue-sladder så må dere regne med at andre ikke har samme mening som dere. Om man er glad i å kritisere andre så må man tåle å bli kritisert selv for å holde på slik. Og det er langt mellom konstruktiv kritikk og regelrett forfølgelse. Dette handler ikke om mangel på merking, redigering eller gudene vet hva, dette handler om å ha en hakkekylling, og slik var det lenge før det var mistanker om manglende merking. Løgnene er avslørt (ingen forsvarer vel det hun har gjort??), og hun har fått refs for det hun har gjort. Hvor lenge skal dere fortsette i samme bane? Alle har sine svin på skogen, inkludert dere som er mest iherdige her inne. De som poster kritikk i tråden har etter det jeg har kunnet observere mange ulike innfallsvinkler og mange ulike motiver. Senest i dag oppsto det feks en diskusjon dem imellom mht uenigheter om et manipulert bilde av CBEs foreldre. Selv har jeg postet noen innlegg som er kritiske til driften av bloggen og til feks DN-saken, men jeg har rapportert minst like mange, feks innlegg som driver psykologiserende spekulasjon rundt bloggerens personlighetstrekk, noe jeg mener moderator ikke burde tillate. Men jeg lurer på: Hvorfor er det mer opprørende for deg at kritikerne her i tråden fortsetter å kritisere, enn at CBE-bloggen fortsetter å drive etter nøyaktig samme tvilsomme prinsipper selv etter at disse har blitt avslørt og rullet opp i riksdekkende media? Og etter at hun har feks løyet og på feilaktig grunnlag framstilt seg selv som offer på Senkveld? Sett at det var en av landets største nettaviser som i artiklene de forsøkte å presentere som nyhetssaker og annet redaksjonelt stoff i virkeligheten bare bedrev tekstreklame for bedrifter som betalte dem klekkelig for dette. Og at avisens redaktører gikk aktivt inn i kommentarfeltene til artiklene under dekke av falske identiteter, der de så gikk til angrep på kritikerne og ga seg selv kredibilitet ved å benytte falske og beskyttede yrkestitler. Ville du da synes det var greit at dette fikk pågå etter at det var blitt avslørt? Og at det var en utidig og sykelig stalking å fortsette å påpeke at det ikke går an å drive en seriøs mediebedrift på denne måten, og holde lesere for narr? Poenget her er at mht antall lesere er de to størrelsene, altså CBE-bloggen og nettavisene, absolutt sammenlignbare. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal stille så vidt forskjellige krav til profesjonalitet til dem. Er det feks fordi CBE henvender seg fortrinnsvis til unge kvinner, og da er det ikke så nøye? 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. mars 2015 #10091 Del Skrevet 5. mars 2015 Mener på ingen måte at lovbrudd skal forsvares, og det skrev jeg også i innlegget over her. Men igjen, det forskjell på å si sin mening og melde fra, en annen er å sitte her og regelrett forfølge og stalke denne bloggeren og gå over lupe med alle bilder, alt som blir sagt, og alt som blir gjort. Det er en vesentlig forskjell. Det ligger kanskje noe i det dersom dere hører det så ofte... Og dette er et diskusjonsforum, uansett hvor mye dere har lyst til å sitte i en lukket klubb og fråtse dere i Fotballfrue-sladder så må dere regne med at andre ikke har samme mening som dere. Om man er glad i å kritisere andre så må man tåle å bli kritisert selv for å holde på slik. Og det er langt mellom konstruktiv kritikk og regelrett forfølgelse. Dette handler ikke om mangel på merking, redigering eller gudene vet hva, dette handler om å ha en hakkekylling, og slik var det lenge før det var mistanker om manglende merking. Løgnene er avslørt (ingen forsvarer vel det hun har gjort??), og hun har fått refs for det hun har gjort. Hvor lenge skal dere fortsette i samme bane? Alle har sine svin på skogen, inkludert dere som er mest iherdige her inne. Kan ikke du være så snill og svare på LilleSnupps spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 5. mars 2015 #10092 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) De som poster kritikk i tråden har etter det jeg har kunnet observere mange ulike innfallsvinkler og mange ulike motiver. Senest i dag oppsto det feks en diskusjon dem imellom mht uenigheter om et manipulert bilde av CBEs foreldre. Selv har jeg postet noen innlegg som er kritiske til driften av bloggen og til feks DN-saken, men jeg har rapportert minst like mange, feks innlegg som driver psykologiserende spekulasjon rundt bloggerens personlighetstrekk, noe jeg mener moderator ikke burde tillate. Men jeg lurer på: Hvorfor er det mer opprørende for deg at kritikerne her i tråden fortsetter å kritisere, enn at CBE-bloggen fortsetter å drive etter nøyaktig samme tvilsomme prinsipper selv etter at disse har blitt avslørt og rullet opp i riksdekkende media? Og etter at hun har feks løyet og på feilaktig grunnlag framstilt seg selv som offer på Senkveld? Sett at det var en av landets største nettaviser som i artiklene de forsøkte å presentere som nyhetssaker og annet redaksjonelt stoff i virkeligheten bare bedrev tekstreklame for bedrifter som betalte dem klekkelig for dette. Og at avisens redaktører gikk aktivt inn i kommentarfeltene til artiklene under dekke av falske identiteter, der de så gikk til angrep på kritikerne og ga seg selv kredibilitet ved å benytte falske og beskyttede yrkestitler. Ville du da synes det var greit at dette fikk pågå etter at det var blitt avslørt? Og at det var en utidig og sykelig stalking å fortsette å påpeke at det ikke går an å drive en seriøs mediebedrift på denne måten, og holde lesere for narr? Poenget her er at mht antall lesere er de to størrelsene, altså CBE-bloggen og nettavisene, absolutt sammenlignbare. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal stille så vidt forskjellige krav til profesjonalitet til dem. Er det feks fordi CBE henvender seg fortrinnsvis til unge kvinner, og da er det ikke så nøye? Flott innlegg! Endret 5. mars 2015 av Bond 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 5. mars 2015 #10093 Del Skrevet 5. mars 2015 Alt dette er blitt svart på gjentatte ganger, senest i dag i Aftenposten. Jeg vil bare stille deg ett spørsmål som jeg håper du kan svare på. Ett!Hvorfor mener du at løgn, lureri og lovbrudd skal forsvares?[/quote Er det ikke annen lovbrudd,løgn og lureri i denne verden som er viktigere og kjempe for enn dette her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 5. mars 2015 #10094 Del Skrevet 5. mars 2015 Nå går vi i sirkel her da jeg må henvise til første linje ".. Alt dette er blitt svart på gjentatte ganger, senest i dag i Aftenposten. .." 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prettybetty Skrevet 5. mars 2015 #10095 Del Skrevet 5. mars 2015 Hvordan klarer du å forsvare ditt engasjement her inne, hvis du mener dette er en filleting? Joda, mange svindlere ute i den store verden, og la oss håpe de alle blir tatt. Forskjellen her er at svindelen skjer åpenlyst, slik at vi alle kan se/følge med på den. Hadde Treasures valgt å vært en vanlig anonym bedrift hadde vi neppe visst noe, og de kunne ha bedrevet snusk i det skjule på sin egen måte. De kan lett endre dette ved å følge loven da, fatter ikke at trådmotstanderne innser det! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 5. mars 2015 #10096 Del Skrevet 5. mars 2015 Nå går vi i sirkel her da jeg må henvise til første linje ".. Alt dette er blitt svart på gjentatte ganger, senest i dag i Aftenposten. .." Aftenposten? Jeg har ikke lest Aftenposten og leser aldri Aftenposten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 5. mars 2015 #10097 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Takk til de som har lest, det er fint, synes jeg - at mange har villet lese saken :-) Når det gjelder dette med å bruke psykiatrisk diagnostikk som skjellsord, er jeg ikke noen tilhenger av det. For meg blir det som å hitle debatten, og ei heller er det særlig ok mot de som faktisk strever med ulike diagnoser. Man trenger ikke å ha en personlighetsforstyrrelse av kverulerende art selv om man raskt ser at nehei, de har ikke merket riktig i dag heller. Jeg tror ikke jeg er noe, min lille nettside er ikke noe sammenliknet med den de har. Men at de ikke kommer med så mye som et lite pip når det er såpass mange som diskuterer dem og merkingen i dag (og mange andre dager, for all del!), det synes jeg er litt underlig. Jeg synes også det er interessant å se hvem som er enige og hvem som er uenige. Jeg ser at mange av de som er opptatt av sosiale medier som verktøy for bedrifter og som plattform for kommunikasjon og pr er veldig opptatte av dette. De er også i det store og det hele mot måten CBE gjør dette på, og for at FO skal komme mer på banen. Jeg tror man er ganske lite stretegisk dersom man velger å la være å lytte til disse folkene. Endret 5. mars 2015 av mamsi 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 5. mars 2015 #10098 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Jeg synes det er litt rart at Trine Grung ikke har sagt noe i kommentarfeltet under mamsi-innlegget på sosiale medier-gruppa på Face, hun som er så aktiv der ellers... Men then again, hun kan jo ha fått munnkurv etter at hun tråkket i baret med "de sier de har blitt hacket!"-påstanden da bilderedigeringsbobla sprakk. Endret 5. mars 2015 av hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 5. mars 2015 #10099 Del Skrevet 5. mars 2015 Tråden ryddet for persondebatt, personangrep, spekulasjoner, avsporinger, samt svar. Bond, forumansvarlit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. mars 2015 #10100 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg synes det er litt rart at Trine Grung ikke har sagt noe i kommentarfeltet under mamsi-innlegget på sosiale medier-gruppa på Face, hun som er så aktiv der ellers... Men then again, hun kan jo ha fått munnkurv etter at hun tråkket i baret med "de sier de har blitt hacket!"-påstanden da bilderedigeringsbobla sprakk. Du skrev det jeg tenkte.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg