mamsi Skrevet 27. februar 2015 #9741 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Altså, rett meg hvis jeg tar feil. Katastrofen når det gjelder CBE`s siste innlegg er at hun har skrevet "annonselenke" under bildet istedet for å merke med "annonse" over bildet? Det er bare buksen som det reklameres for her ettersom jeg kan se. Ja, så i tillegg synes dere at hun har en vanvittig dårlig smak når det kommer til klær. Noen av dere får vondt i øynene av å se på ettersom jeg forstår? Hei. Det er ikke noen katastrofe. Men det er litt arrogant og det er så dårlig stil at de holder på som de gjør. Endret 27. februar 2015 av Bond 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesp Skrevet 27. februar 2015 #9742 Del Skrevet 27. februar 2015 Merker meg valg av ord som "katastrofen" er malplassert i den settingen vi omtaler dette. Men kan gi deg svar vedr. om CBE følger regelverket til Forbrukerombudet vedr. merking av reklame for denne buksen. Jeg velger å henvise til mamsi.no sin mail til Forbrukerombudet, der hun spør om ikke alle poster som inneholder reklame i form av annonselenker skal merkes både øverst og ved selve annonselenken. I tillegg til at deling av disse på facebook og instagram skal merkes i starten. Tilbakemeldingen fra Forbrukerombudet er at praksisen er slik mamsi.no beskriver. Reklamen til CBE for den buksen er feilmerket 3 ganger, dvs. på bloggen (ikke merket øverst), facebook (mangler merking) og instagram (mangler merking). Man har krav på å få tydelig informasjon om at det man leser er reklame. At CBE ikke respekterer dette vitner på manglende respekt og arroganse ovenfor leserne. Unnskyld meg, men jeg går ikke inn på lenkene du har lagt ved her, takk. Hvis det er noe du vil vise meg så kan du legge det ut i fulltekst her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest millee Skrevet 27. februar 2015 #9743 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg blir rett og slett kvalm over hvordan CBE bedriften styres og det jeg aller mest ikke skjønner er hvordan så mange kan støtte henne??? Hvordan kan folk støtte en som i alle år har sakt at du skal være stolt over utseende ditt gjør seg tynnere på bilder? Hvordan kan folk støtte henne og LK i å skrive falske kommentarer??? Hvordan kan folk være så dumme at de ikke ser at CBE bare er en oppstilt reklame blogg som har ingen andre hensikter enn å tjene masse tusen hver innlegg?? Og det at hun selger reklame hun ikke står før en gang er så kynisk at jeg blir rasende. Nå vet jeg ikke hvordan og hvor ofte disse "over" persone sjekker disse reklame tingene på blogger men Caroline tar jo kaka i feil merkning av reklame. Tenk at hun linker et blogg innlegg på facebook siden hennes som da er reklame men vist hun skriver reklame vil jo selvsagt mange la vær å trykke seg inn så da lar hun altså vær å skrive annonse når hun poster det og heller vente noen timer før så å redigere det til annonse, og det står jo på alle reklame innlegg på facebook siden hennes at det er redigert uten annonse til annonse!!! Er det ingen som har kommenter dette på bloggen? selv om det ikke blir publisert leser hun det jo? Det må da være så mange som oppdager disse tingene men hun forsetter jo bare uten å bli tatt for det?? deilig å få ut frustrasjon. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 27. februar 2015 #9744 Del Skrevet 27. februar 2015 Du tenkte på denne https://no.wikipedia.org/wiki/Spesial:Bidrag/Marcusnedr? Hvem er det som har endret på teksten?snakk om å rosemale bildet av CBE ! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. februar 2015 #9745 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. februar 2015 #9746 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 27. februar 2015 #9747 Del Skrevet 27. februar 2015 Tråden ryddet for spekulasjoner og persondebatt, samt svar. Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. februar 2015 #9748 Del Skrevet 27. februar 2015 Altså, rett meg hvis jeg tar feil. Katastrofen når det gjelder CBE`s siste innlegg er at hun har skrevet "annonselenke" under bildet istedet for å merke med "annonse" over bildet? Det er bare buksen som det reklameres for her ettersom jeg kan se. Jeg har et spørsmål om manglende annonsemerking av høyvannsbuksen idag: Har dette konkrete innlegget vært diskutert i tråden her idag? eller på facebook? Jeg vet jeg har snakket med noen om det, men det var ikke i åpent forum, og jeg kan ikke se at det er sluppet gjennom noen kommentarer om det på selve innlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 27. februar 2015 #9749 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg blir rett og slett kvalm over hvordan CBE bedriften styres og det jeg aller mest ikke skjønner er hvordan så mange kan støtte henne??? Hvordan kan folk støtte en som i alle år har sakt at du skal være stolt over utseende ditt gjør seg tynnere på bilder? Hvordan kan folk støtte henne og LK i å skrive falske kommentarer??? Hvordan kan folk være så dumme at de ikke ser at CBE bare er en oppstilt reklame blogg som har ingen andre hensikter enn å tjene masse tusen hver innlegg?? Og det at hun selger reklame hun ikke står før en gang er så kynisk at jeg blir rasende. Nå vet jeg ikke hvordan og hvor ofte disse "over" persone sjekker disse reklame tingene på blogger men Caroline tar jo kaka i feil merkning av reklame. Tenk at hun linker et blogg innlegg på facebook siden hennes som da er reklame men vist hun skriver reklame vil jo selvsagt mange la vær å trykke seg inn så da lar hun altså vær å skrive annonse når hun poster det og heller vente noen timer før så å redigere det til annonse, og det står jo på alle reklame innlegg på facebook siden hennes at det er redigert uten annonse til annonse!!! Er det ingen som har kommenter dette på bloggen? selv om det ikke blir publisert leser hun det jo? Det må da være så mange som oppdager disse tingene men hun forsetter jo bare uten å bli tatt for det?? deilig å få ut frustrasjon.jeg er en av de du referere til som liker CBE... Så jeg er skikkelig dum 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. februar 2015 #9750 Del Skrevet 27. februar 2015 Er det noen som vet om det vil ha skattemessige konsekvenser å unnlate å merke innlegg som inneholder reklame/affiliatelenker osv.? Jamfør Skatteetaten skal det skattes av reklame-, annonnse, affiliate- og andre produktrelaterte innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest millee Skrevet 28. februar 2015 #9751 Del Skrevet 28. februar 2015 jeg er en av de du referere til som liker CBE... Så jeg er skikkelig dum Vel, beklager men jeg liker ikke kyniske bloggere :-) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 28. februar 2015 #9752 Del Skrevet 28. februar 2015 Er det noen som vet om det vil ha skattemessige konsekvenser å unnlate å merke innlegg som inneholder reklame/affiliatelenker osv.? Jamfør Skatteetaten skal det skattes av reklame-, annonnse, affiliate- og andre produktrelaterte innlegg. kan ikke tenke meg at manglende merking skulle fått konsekvenser for skatten. Reklame er reklame, uansett om den er merket, så inntekten må jo være skattepliktig selv om publikum ikke kjenner til den. For å unnlate å betale skatt, må de i såfall unnlate å innrapportere inntekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 28. februar 2015 #9753 Del Skrevet 28. februar 2015 Tråden ryddet for spekulasjoner og persondebatt, samt svar. Minner på at det er ikke greit å spekulere rundt andre brukere. Mvh Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 28. februar 2015 #9754 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 28. februar 2015 #9755 Del Skrevet 28. februar 2015 Vel, beklager men jeg liker ikke kyniske bloggere :-)det er jo greit det.. Men da hopper du glatt over de kyniske bloggene. Jo mere vi diskuterer dette om dagen jo flere lesere får CBE pr dag. Hun jubler sikkert 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 28. februar 2015 #9756 Del Skrevet 28. februar 2015 Tråden ryddet. Spørsmål om moderering skal tas på Ris og Ros eller på PM. Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ducinda Skrevet 28. februar 2015 #9757 Del Skrevet 28. februar 2015 cbe ligger på rundt 50000 unike lesere, det betyr ikke at hun har fått flere lesere. Tall media har operert med var jo det doble? Og instagrammen er full av spøkelsesbrukere. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. februar 2015 #9758 Del Skrevet 28. februar 2015 kan ikke tenke meg at manglende merking skulle fått konsekvenser for skatten. Reklame er reklame, uansett om den er merket, så inntekten må jo være skattepliktig selv om publikum ikke kjenner til den. For å unnlate å betale skatt, må de i såfall unnlate å innrapportere inntekten. Hvis CBE unnlater å oppgi reklameinntekter, så vil de blande seg, men ikke ved feilmerking av reklame. Det jeg vet er at forbrukerombudet kan melde videre til markedsrådet, som igjen kan bøtelegge bloggere for brudd på markedsføringsloven. Det har frem til nå aldri skjedd, men den 24.05.2014 uttalte FO at de største bloggerne har brukt opp «tabbekvoten», og at det snart kan bli aktuelt med en storaksjon mot disse, jfr. http://www.vg.no/rampelys/blogg/kjendisbloggere-risikerer-store-boeter/a/10131358/ Mitt håp er at hvis de går gjennom bloggen til CBE, og melder videre til markedsrådet, at det bøtelegges for hvert feilmerket innlegg på blogg, facebook og instagram. Da det etter min mening ikke er nok med en samlebot på NOK 50.000,-. Det dekker de inn bare ved å skrive 1-2 innlegg med reklame.. Skal det ha en effekt, må det svi i lommeboken. Ok. Det jeg tenkte på er eventuelle skattemessige konsekvenser ved å unngå å oppgi at en tjeneste/et produkt er sponset/reklame/annonse osv. når denne manglende markeringen resulterer i et mersalg som ikke ville ha funnet sted hvis tjenesten/produkten hadde vært merket jamfør markedsføringslovgivningen. Markedsverdien av en blogg bestemmes primært gjennom antall besøkende, som igjen gir en pekepinn på hvor stor eksponeringsflate bloggen har som reklamekanal. Når det så utelates å tydelig merke at blogginnlegg inneholder reklame o.l. på formidlingskanaler som Facebook, Instagram, og Twitter, kan dette resultere i et høyere antall besøkende enn hvis man på forhånd hadde informert om at det gjeldende blogginnlegget inneholdt reklame i en eller annen form. Et fiktivt regnestykke: Blogg ABC har i snitt 10 000 besøkende daglig. Blogg ABC kan kreve ei krone per besøkende hos kunder som ønsker å benytte bloggen som reklamekanal. Med sine ti tusen besøkende kan altså blogg ABC kreve kr 10 000 av kunden for tjenesten/produktet. I tillegg vil blogg ABC tjene på mersalg av produktet gjennom annonselenker. Blogg ABC legger ut et umerket innlegg for tjenesten/produktet til kunden, og reklamerer selv for dette via Facebook, Instagram, og Twitter. Dette resulterer i at 12 000 personer klikker seg inn på bloggen ABC, og 1000 stykker kjøper tjenesten/produktet det reklameres for. Såvel oppdragskunde som blogger tjener på dette, og blogg ABC kan nå kreve 12 000 kroner for å bruke bloggen som reklameplattform Blogg ABC følger samme prosedyre som ovenfor, men denne gangen er det et merket innlegg. I motsetning til ovenfor, klikker nå bare 8000 seg inn på bloggen, og kun 250 kjøper tjenesten/produktet det reklameres for. Oppdragsgiver og blogger taper på denne type markedsføring, og blogger kan nå bare forlange 8000 kroner for tjeneste-/produktomtale. Altså, denne manglende markeringen av innlegg på samtlige kanaler resulterer i en økt omsetning som under andre omstendigheter ikke ville ha funnet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. februar 2015 #9759 Del Skrevet 28. februar 2015 Et spørsmål på siden... Hvorfor hetes det at bloggere har X antall unike lesere? Hvorfor ordet "unike"? Det høres ut som om det er noe helt spesielt med akkurat disse menneskene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. februar 2015 #9760 Del Skrevet 28. februar 2015 ^ Takk for oppklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg