Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Ja kanskje det?

Men det hadde vært verdt det, å tenke over hva vi og andre her kunne gjort. Bortsett fra å kutte ut å lese/følge CBE på face, instagram og blogg. Samt boikotte samarbeidspartnere og melde inn til forbrukerrådet.

Underskriftkampanje? Eller noe annet?

Jeg stemmer for å tipse Forbrukerombudet (og jeg har tipset om andre enn Fotballfrue også), samt boikotte sponsorer og droppe lesing av blogg. Noe mer blir litt i overkant for meg :-)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke én eneste journalist eller politiker her i landet har unngått å få med seg denne debatten. Klarere retningslinjer og lovverk også for hobby-og heltidsbloggere kommer til å tvinge seg frem. Tror jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke én eneste journalist eller politiker her i landet har unngått å få med seg denne debatten. Klarere retningslinjer og lovverk også for hobby-og heltidsbloggere kommer til å tvinge seg frem. Tror jeg.

Det håper jeg virkelig vil skje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg en pause i et par dager, og ser at jeg har gått glipp av mye.

Personlig trener-utdannelse som er sponset av en privatskole er i boks!

Registrerer at hun glatt ignorerer spørsmål vedrørende hvorvidt utdannelsen er sponset eller ikke, samtidig som hun svarer på komplimenter som "dette vil passe deg perfekt!" og "når kan jeg få PT-time av deg? :D".

Synes også at det er nokså skremmende at fansen beskriver henne og LK som "dreamteam" (ernæring + PT) og allerede ser ut til å ønske seg timer, gitt skandalen for mindre enn én måned siden hvor de utga seg for å være nettopp ernæringsfysiolog og PT(-Åge).

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg en pause i et par dager, og ser at jeg har gått glipp av mye.

Personlig trener-utdannelse som er sponset av en privatskole er i boks!

Registrerer at hun glatt ignorerer spørsmål vedrørende hvorvidt utdannelsen er sponset eller ikke, samtidig som hun svarer på komplimenter som "dette vil passe deg perfekt!" og "når kan jeg få PT-time av deg? :D".

Synes også at det er nokså skremmende at fansen beskriver henne og LK som "dreamteam" (ernæring + PT) og allerede ser ut til å ønske seg timer, gitt skandalen for mindre enn én måned siden hvor de utga seg for å være nettopp ernæringsfysiolog og PT(-Åge).

Kanskje han skal ta navnet, Åge? Lars Åge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er veldig enkelt å gjøre, er å tipse her:

http://www.forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0

Man trenger ikke å fylle ut navn eller kontaktinfo øverst, kan bare kort skrive hva det gjelder og legge inn link til f.eks. gårsdagens umerkete bilde med reklame for treningstøy på Instagram.

De registrerer alle henvendelser, så selv om det oppleves som at det sjelden skjer noe (eller, det vet jo ikke vi, det er ikke nødvendigvis noe hun vil gå ut med om hun får korreks fra Forbrukerombudet), er det verdt å melde, siden det er så fort gjort.

Ja, det har jeg begynt å gjøre.

Det her, for eksempel:

http://ink361.com/app/users/ig-36500176/carolinebergeriksenno/photos/ig-917552603267778342_36500176

Tviler på at Forbrukerombudet synes "thank you Balmainhairnorge" kvalifiserer til god nok merking av reklame.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han skal ta navnet, Åge? Lars Åge?

Hadde passet godt, og gitt ytterligere vekt til hans tidligere utsagn.

Vet noen hvor LK(Å)E studerer, for øvrig? Jeg vet fint lite om ernæringsfysiologi, men registrerer at han på sin egen blogg titulerer seg selv som "ernæringsfysiologistudent". CBE sier at han tar en bachelor i ernæring, men det er da ikke det samme som ernæringsfysiologi, som krever femårig studie.

Virker nok en gang som om man bruker store ord for å gi seg selv større faglig tyngde enn det man faktisk innehar (eller en dag muligens kommer til å inneha).

Endret av lenebu
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde passet godt, og gitt ytterligere vekt til hans tidligere utsagn.

Vet noen hvor LK(Å)E studerer, for øvrig? Jeg vet fint lite om ernæringsfysiologi, men registrerer at han på sin egen blogg titulerer seg selv som "ernæringsfysiologistudent". CBE sier at han tar en bachelor i ernæring, men det er da ikke det samme som ernæringsfysiologi, som krever femårig studie.

Virker nok en gang som om man bruker store ord for å gi seg selv større faglig tyngde enn det man faktisk innehar (eller en dag muligens kommer til å inneha).

Var ikke det Bjørknes da? Eller husker jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle har ulike ting som er våre grenser, men når en frisørtime er et "møte", skjønner jeg studier kan bli tøft. Jeg tror noen må lære seg normal progresjon. Japp, jeg er slem i dag, etter å ha diskutert fra meg i fifty Shades - tråden ;)

Haha. Jeg får vel hive meg på - er trøtt og litt grinete og fant denne:

Youtube kanalen til LK.

Men det som fascinerer meg mest nå er hvordan to alminnelige mennesker har et så stort ønske om å dele så sykt mye av privatlivet sitt med verden. Og at faktisk ikke all PR er god PR. Jeg prøver å forstå hvorfor - og har vel funnet svaret.....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det Bjørknes da? Eller husker jeg feil nå?

Ah, mye mulig, glemte i forbifarten at den skolen fantes. Ser at de har en bachelor kalt "ernæringsfysiologi". Forandrer ikke faktum at du må ha et femårig studium for å kalle seg ernæringsfysiolog.

Tittelen «ernæringsfysiolog» er beskyttet i henhold til forskrift 16. desember 2005 nr. 1574 om grader og yrkesutdanninger, beskyttet tittel og normert studietid ved universiteter og høyskoler, § 72 pkt. 33. Tittelen ble etablert på den tiden Universitetet i Oslo hadde en grunnutdanning i generell ernæringslære, og den er forbeholdt kandidater med denne utdanningen. Etter at nevnte studium ble nedlagt, og nye studieløp i ernæring er etablert, er det ikke lenger tillatt å tildele tittelen ernæringsfysiolog.

Klinisk ernæringsfysiolog

Tittelen «klinisk ernæringsfysiolog» kan benyttes av dem som har fått autorisasjon som klinisk ernæringsfysiolog. Autorisasjon oppnås ved fullført 5-årig profesjonsstudium i klinisk ernæring ved Universitetet i Oslo, bachelor i humanernæring og masterprogram i klinisk ernæring ved Universitetet i Bergen, eller fullført tilsvarende godkjent utdanning fra utlandet.

...Men beskyttede titler har vel aldri vært til særlig bekymring.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youtube kanalen til LK.

Men det som fascinerer meg mest nå er hvordan to alminnelige mennesker har et så stort ønske om å dele så sykt mye av privatlivet sitt med verden. Og at faktisk ikke all PR er god PR. Jeg prøver å forstå hvorfor - og har vel funnet svaret.....

Jeg måtte sjekke datoen på videoen. Trodde først den var kjempegammel siden hun hørtes så ung ut, men den er jo knapt 1 år gammel.

Rart at de lar denne uflatterende videoen ligge ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Youtube kanalen til LK.

Husker det jeg reagerte mest på når jeg så denne videoen var hvilken risikosituasjon LKE utsatte såvel seg selv, sine medpassasjerer (kone og barn), samt andre bilister for ved å filme i stedet for å holde øyene på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få med den delen av kommentarfeltet hvor CBE/GetInspired hopper inn for å svare at produktene er fra GetInspired. Hvis ikke er det lett for diverse lurkers (CBE/LKE/fans) å slette/tipse om at noen planlegger å innklage dem til Forbrukerombudet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det jeg reagerte mest på når jeg så denne videoen var hvilken risikosituasjon LKE utsatte såvel seg selv, sine medpassasjerer (kone og barn), samt andre bilister for ved å filme i stedet for å holde øyene på veien.

My thoughts exactly. Ser for meg at det er vanskelig å holde et (mobil?)kamera så stødig mens man kjører og samtidig følger med på veien. Selv sliter jeg med å ta et helt vanlig bilde uten å dirre på fingrene (uten at jeg kjører).

Endret av lenebu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde få med den delen av kommentarfeltet hvor CBE/GetInspired hopper inn for å svare at produktene er fra GetInspired. Hvis ikke er det lett for diverse lurkers (CBE/LKE/fans) å slette/tipse om at noen planlegger å innklage dem til Forbrukerombudet.

Ja, jeg har sendt inn tips og lagt ved screen shot, så om de sletter, gjør det ikke noe :-)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tidligere i tråden om et par joggesko med pigg som ble anbefalt til meg av en venninne. Jeg lette rundt på nettet, fant de på getinspired, men til 50 % høyere pris enn der hvor jeg nå har kjøpt dem.

Om de så hadde vært 50 % billigere på getinspired - I couldn't care less. Hadde ikke kjøpt de derfra. Uansett. Prinsipp er prinsipp.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sendt inn tips og lagt ved screen shot, så om de sletter, gjør det ikke noe :-)

Good job :) Det eneste jeg tenkte var at det var enklere for flere å rapportere inn hvis screenshotene inneholdt de inkriminerende kommentarene :) de vises på f.eks. webstagram før hun sletter dem, og beviser at hun driver reklame unnenfor det offentlige skue, samt skjult reklame.

Endret av lenebu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, mye mulig, glemte i forbifarten at den skolen fantes. Ser at de har en bachelor kalt "ernæringsfysiologi". Forandrer ikke faktum at du må ha et femårig studium for å kalle seg ernæringsfysiolog.

...Men beskyttede titler har vel aldri vært til særlig bekymring.

Nei, lege, ernæringsfysolog, sykepleier... Samma det...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...