Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg for min del syns det er viktig med berettighet og konstruktiv kritikk. Noe som innimellom blir litt borte i disse trådene.

Mens andre av oss kanskje synes det er viktig med berettiget og konstruktiv mot bedrifter som bedriver løgn. Altså ingen grunn til å kritisere de som bruker tid på det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lalalala59

Hvis hun hadde tenkt å ta det over et helt år er det ikke nødvendigvis så rart. Hun ante vel like lite som alle andre om hvordan både svangerskap og baby skulle bli. Det blir uansett bare spekulasjoner.

Det er uansett tåpelig å kritisere resultatet før det foreligger ;)

Med kun to samlinger så hadde de fleste klart å fullføre tror jeg hvis en ikke har hyperemesis eller andre veldige alvorlige svangerskapsplager. Jeg satt på samling og knasket kvalmestillende og ingefærdrops de ukene kvalmen/oppkastet var som verst. De fleste gravide er jo i jobb/under utdanning og de fleste klarer seg greit selv om en har en del plager. Det er ingen som setter livet sitt på vent i 9 måneder med tanke på jobb og utdanning fordi en blir gravid, det privilegiet har isåfall bare en blogger ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens andre av oss kanskje synes det er viktig med berettiget og konstruktiv mot bedrifter som bedriver løgn. Altså ingen grunn til å kritisere de som bruker tid på det.

Ja, det er jo akkurat det jeg sier? Men det skjer ofte at folk er helt usaklige i disse trådene, som f.eks å klage over ananas-lamper og putene hennes. Eller hvorfor hun ikke tok dette PT-kurset for to år siden. Det er ikke konstruktiv kritikk mot en bedrift, og det syns jeg ikke hører hjemme i en slik tråd. Eller noen andre steder for den saks skyld.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvis hun hadde tenkt å ta det over et helt år er det ikke nødvendigvis så rart. Hun ante vel like lite som alle andre om hvordan både svangerskap og baby skulle bli. Det blir uansett bare spekulasjoner.

Det er uansett tåpelig å kritisere resultatet før det foreligger ;)

Du har helt rett i at ingen kan vite hvordan et svangerskap vil forløpe, og jeg kan forstå at man ønsker å være forsiktig med å gi seg i kast med nye prosjekter.

Men som sagt: Jeg finner det merkelig at hun ikke tar dette kurset på egen hånd når hun brenner såpass for trening. Hvis hun virkelig ville dette, så burde hun jo ha greid å få det til uten at det ble sponset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Ja, det er jo akkurat det jeg sier? Men det skjer ofte at folk er helt usaklige i disse trådene, som f.eks å klage over ananas-lamper og putene hennes. Eller hvorfor hun ikke tok dette PT-kurset for to år siden. Det er ikke konstruktiv kritikk mot en bedrift, og det syns jeg ikke hører hjemme i en slik tråd. Eller noen andre steder for den saks skyld.

For meg er det samme når hun tar en utdannelse, men å skylde på en graviditet fordi en må utsette et studie en virkelig brenner for blir litt for dumt. Hun kunne jo vært ærlig på at det helt seriøst fristet mer nå som noen betalte det for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte vil alltid være usaklig uansett i slike tråder, det bør ikke gå utover de som er saklige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det samme når hun tar en utdannelse, men å skylde på en graviditet fordi en må utsette et studie en virkelig brenner for blir litt for dumt. Hun kunne jo vært ærlig på at det helt seriøst fristet mer nå som noen betalte det for henne.

Ja det kunne hun så absolutt :) Men det blir dårlig med annonser og reklameplass hvis bloggerne skal begynne å være ærlige :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. De siste innleggene sporer helt av. Skjerpings.

Skal dette begynne å dreie seg om hvor mange eller hvor få baller man klarer og ha i lufta under et svangerskap?? Her er alt totalt individuelt.

Kjenner jeg kaster litt opp i munnen når det diskusjonen dreier i denne retningen. Sorry.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk med det fantastiske håret hun har fått satt på i dag som er enkelt å style?

Forøvrig det samme håret som i brick wall-innlegget i går var platt, kjedelig og vanskelig å style (jf. jeg klarer ikke å gjøre noe med det for tiden).

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Ærlig talt. De siste innleggene sporer helt av. Skjerpings.

Skal dette begynne å dreie seg om hvor mange eller hvor få baller man klarer og ha i lufta under et svangerskap?? Her er alt totalt individuelt.

Kjenner jeg kaster litt opp i munnen når det diskusjonen dreier i denne retningen. Sorry.

Nei, det skal ikke dreie seg om det. Det er hun som velger å svare såpass dumt på et spørsmål istedenfor å være ærlig på at det var pengene som avgjorde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk med det fantastiske håret hun har fått satt på i dag som er enkelt å style?

Forøvrig det samme håret som i brick wall-innlegget i går var platt, kjedelig og vanskelig å style (jf. jeg klarer ikke å gjøre noe med det for tiden).

Hun refererer vel til extentionene? Som frisøren har stylet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun refererer vel til extentionene? Som frisøren har stylet?

Ja, til Balmain Hår som hun fikk satt på i dag.

Det samme merket hun hadde i går..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden CBE med all tydelighet fortsetter som før med tanke på umerket reklame, retusjering etc, er det kanskje på tide at man tenker over hvilke andre muligheter det finnes for å poengtere viktigheten av at bedrifter følger lover og retningslinjer gitt av den norske stat?

CBE oppfører seg som et barn med å nekte å merke all reklame, ved å presentere ting som ikke er sant, som for eksempel den pt utdanningen. Det passer ikke sammen, når en vet at andre bloggere også tar pt utdannelsen, og er sponset.

Spørsmålet jeg sitter med her er, hva kan jeg, du og andre gjøre for å få slutt på lovbrudd, når en bedrift demonstrerer sin umodne barnslighet med å fortsette å bryte lover og regler? Å melde bedriften til forbrukerrådet er en ting, men hva annet kan en gjøre?

Er det noen her som har tenkt over dette? Og hvorfor blir lovbrudd fra rosablogger sett på som helt uskyldige mistak, små feil, når sannheten er at ingen andre bedrifter som utfører slike lovbrudd ville blitt akseptert av den vanlige nordmann når sannheten kommer opp i lyset?

Det er trist at så mange mennesker der ute og her på kg, bruker slike unnskyldninger for å la en BEDRIFT slippe så lett unna. Ville samme menneskene gjort det samme om det var en bedrift som voldtok deres døtre?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Siden CBE med all tydelighet fortsetter som før med tanke på umerket reklame, retusjering etc, er det kanskje på tide at man tenker over hvilke andre muligheter det finnes for å poengtere viktigheten av at bedrifter følger lover og retningslinjer gitt av den norske stat?

CBE oppfører seg som et barn med å nekte å merke all reklame, ved å presentere ting som ikke er sant, som for eksempel den pt utdanningen. Det passer ikke sammen, når en vet at andre bloggere også tar pt utdannelsen, og er sponset.

Spørsmålet jeg sitter med her er, hva kan jeg, du og andre gjøre for å få slutt på lovbrudd, når en bedrift demonstrerer sin umodne barnslighet med å fortsette å bryte lover og regler? Å melde bedriften til forbrukerrådet er en ting, men hva annet kan en gjøre?

Er det noen her som har tenkt over dette? Og hvorfor blir lovbrudd fra rosablogger sett på som helt uskyldige mistak, små feil, når sannheten er at ingen andre bedrifter som utfører slike lovbrudd ville blitt akseptert av den vanlige nordmann når sannheten kommer opp i lyset?

Det er trist at så mange mennesker der ute og her på kg, bruker slike unnskyldninger for å la en BEDRIFT slippe så lett unna. Ville samme menneskene gjort det samme om det var en bedrift som voldtok deres døtre?

Jeg tror hun ikke bryr seg fordi loven ikke er streng nok. Såvidt jeg forstår får man en bot, og boten er lav i forhold til hennes inntekt. Kanskje en lovendring må til hvor boten går på prosent i forhold til hva bedriften tar inn av inntekt.

Kanskje da hadde denne bedriften skjerpet seg litt om det hadde kostet bedriften mer å bryte loven.

Det hadde også vært en mer rettferdig bot. At en blogger som tar inn to millioner, og en annen blogger som tar inn 100.000 skal få samme bot: 50.000 for manglende merking av reklame virker ikke rettferdig.

Videre merkes ikke 50.000 i bot noe særlig når man tar inn så mye i inntekter.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, til Balmain Hår som hun fikk satt på i dag.

Det samme merket hun hadde i går..

Usaklig og banalt men.....

Veldig til virring mellom kort og langt hår. Veldig spesielt. Må jo gå ann å bestemme seg?

Dra inn til oslo flere ganger i mnd for å ordne med løshår virker som skikkelig waste of time.

Endret av MiniMjau
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig enkelt å gjøre, er å tipse her:

http://www.forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0

Man trenger ikke å fylle ut navn eller kontaktinfo øverst, kan bare kort skrive hva det gjelder og legge inn link til f.eks. gårsdagens umerkete bilde med reklame for treningstøy på Instagram.

De registrerer alle henvendelser, så selv om det oppleves som at det sjelden skjer noe (eller, det vet jo ikke vi, det er ikke nødvendigvis noe hun vil gå ut med om hun får korreks fra Forbrukerombudet), er det verdt å melde, siden det er så fort gjort.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun ikke bryr seg fordi loven ikke er streng nok. Såvidt jeg forstår får man en bot, og boten er lav i forhold til hennes inntekt. Kanskje en lovendring må til hvor boten går på prosent i forhold til hva bedriften tar inn av inntekt.

Kanskje da hadde denne bedriften skjerpet seg litt om det hadde kostet bedriften mer å bryte loven.

Ja kanskje det?

Men det hadde vært verdt det, å tenke over hva vi og andre her kunne gjort. Bortsett fra å kutte ut å lese/følge CBE på face, instagram og blogg. Samt boikotte samarbeidspartnere og melde inn til forbrukerrådet.

Underskriftkampanje? Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig enkelt å gjøre, er å tipse her:

http://www.forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0

Man trenger ikke å fylle ut navn eller kontaktinfo øverst, kan bare kort skrive hva det gjelder og legge inn link til f.eks. gårsdagens umerkete bilde med reklame for treningstøy på Instagram.

De registrerer alle henvendelser, så selv om det oppleves som at det sjelden skjer noe (eller, det vet jo ikke vi, det er ikke nødvendigvis noe hun vil gå ut med om hun får korreks fra Forbrukerombudet), er det verdt å melde, siden det er så fort gjort.

Ja det er jo greit nok. Men samtidig er det ikke nok, fordi det ikke fører til stort mer enn en bot og en advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...