Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9001 Del Skrevet 10. februar 2015 CBE står selvfølgelig fritt til å sensurere alle kommentarene hun ønsker. Men det ser ut som hun har et mønster der mange kritiske kommentarer blir sensurert, mens et fåtall slipper gjennom. De få som slipper gjennom med en kritisk kommentar, blir så utsatt for et (tilsynelatende) usensurert frislipp av ufine kommentarer fra andre lesere, som støtter CBE. På den måten får CBE slengt kritikerne til hundene, uten å bli skitten på hendene selv. Det har hun selvfølgelig rett til å gjøre som hun vil på sin blogg. Men det betyr ikke at det ikke er ufint. Og mange vil mene at man har ikke bare ansvar for å la være å mobbe, man har også et ansvar for å si fra når andre mobber, og nå er vi altså noen som mener at akkurat der svikter det i CBEs kommentarfelt. I dette perspektivet blir stakkars-meg-historien om henne selv som offer for nettmobbing hyklerisk. Synes jeg. Jeg har kommentert kritiske kommentarer på noen blogger tidligere (ikke personhets altså i det hele tatt, men at jeg f.eks påpeker at dette var litt unødvendig o.l) og det har ikke sluppet igjennom. CBE er altså absolutt ikke den eneste som ikke slipper igjennom kritiske kommentarer. Jeg synes dog ikke at det er mobbing og ikke slippe gjennom alle kommentarer, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. februar 2015 #9002 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg har kommentert kritiske kommentarer Jeg synes dog ikke at det er mobbing og ikke slippe gjennom alle kommentarer, men Nei det er jo ikke det jeg sier. Jeg sier det er mobbing å la leserne gyve usensurert løs på kritikerne med personhets, samtidig som de som støtter den kritiske stemmen ikke blir publisert 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9003 Del Skrevet 10. februar 2015 Nei det er jo ikke det jeg sier. Jeg sier det er mobbing å la leserne gyve usensurert løs på kritikerne med personhets, samtidig som de som støtter den kritiske stemmen ikke blir publisert Joda, hun kan selvsagt fjerne de innleggene, men jeg tenker også at om noen innlegg er stygge (altså mer enn bare kritikk) så skjønner jeg på en måte at FF føler det er litt godt at noen sier at dette ikke er greit, selv om det er noe annet enn å gyve løs. Nå har jo ikke jeg lest mye av kommentarfeltene, men det er i alle fall det jeg tenker. Jeg tror også at de aller fleste bloggere ikke ville fjernet kommentarer som gagner dem selv som bloggere. Så dette er ikke noe som bare gjelder henne. Det er forøvrig ikke mobbing å reagere på kritikk. Mobbing er noe som skjer over tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. februar 2015 #9004 Del Skrevet 10. februar 2015 Så hun får da 30 studiepoeng i løpet av hele 2015? Jeg synes likevel ikke det gir henne mye troverdighet som PT altså. Har inntrykk at slike kurs egner seg best som "ekstra" kurs etter utdanning Lurer på hvorfor hun velger AE og ikke en av de mer tunge aktørene innen PT -utdanning? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 10. februar 2015 #9005 Del Skrevet 10. februar 2015 Lurer på hvorfor hun velger AE og ikke en av de mer tunge aktørene innen PT -utdanning? Ett ord; sponset. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. februar 2015 #9006 Del Skrevet 10. februar 2015 I og for seg flott at CBE tar en utdannelse. Jeg ønsker henne lykke til og håper at hun når målet sitt. Det eneste jeg stusser på er den praktiske delen ved undervisningen. Som PT burde man vel ha praktisk innsikt i hvordan en øvelse skal utføres riktig for å eksempelvis unngå feilbelastning o.l. Med to samlinger i semesteret, klarer jeg bare ikke å se hvordan elevene skal kunne lære seg opp til å observere kroppsbeveglese og øvelsesutføring hos klienten. Dette er - ut ifra min erfaring - en praktisk erfaring man ikke kan tilegne seg gjennom litteratur. Det krever ikke bare at man selv kan utføre bevegelsen, men også er i stand til gjennom observasjon å se at bevegelsen utføres riktig og hvor eventuell feil ligger. Jeg blir ikke fysioterapeut bare fordi jeg kan navnet på samtlige muskler og deres muskelfester, like lite som jeg blir kirurg bare fordi jeg har lest i ei bok hvordan f.eks. fjerner mandlene. I tillegg kommer det motiverende aspektet og personlig egnethet. Men der har jeg ikke nok kjennskap til CBE til å uttale meg sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 10. februar 2015 #9007 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg har kommentert kritiske kommentarer på noen blogger tidligere (ikke personhets altså i det hele tatt, men at jeg f.eks påpeker at dette var litt unødvendig o.l) og det har ikke sluppet igjennom. CBE er altså absolutt ikke den eneste som ikke slipper igjennom kritiske kommentarer. Jeg synes dog ikke at det er mobbing og ikke slippe gjennom alle kommentarer, men Har du registrert på andre blogger at en som kommenterer kritisk( blir sluppet igjennom), blir angrepet av andre i kommentarfeltet? Det er det som er registrert i FF-bloggen. Det ble avdekket at det av og til var FF og LK selv som kommenterte/angrep. Det er det som kritiseres her, ikke at en blogger siler kommentarer, for det gjør sikkert de fleste. Det er også veldig kritikkverdig å slippe igjennom kommentarer som angriper andre. Forresten, FF har jo sagt på Senkveld at hun slipper igjennom alt nå... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9008 Del Skrevet 10. februar 2015 Har du registrert på andre blogger at en som kommenterer kritisk( blir sluppet igjennom), blir angrepet av andre i kommentarfeltet? Det er det som er registrert i FF-bloggen. Det ble avdekket at det av og til var FF og LK selv som kommenterte/angrep. Det er det som kritiseres her, ikke at en blogger siler kommentarer, for det gjør sikkert de fleste. Det er også veldig kritikkverdig å slippe igjennom kommentarer som angriper andre. Forresten, FF har jo sagt på Senkveld at hun slipper igjennom alt nå... Jeg leser ikke så ofte kommentarfelt som sagt, men jeg ser ikke noe problem på at noen svarer kritisk på negative kommentarer. Å si at de blir angrepet er vel å sette det litt på spissen. Og om hun slipper gjennom alt så kan hun vel ikke sile ut de som er negative til negativitet heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 10. februar 2015 #9009 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg leser ikke så ofte kommentarfelt som sagt, men jeg ser ikke noe problem på at noen svarer kritisk på negative kommentarer. Å si at de blir angrepet er vel å sette det litt på spissen. Og om hun slipper gjennom alt så kan hun vel ikke sile ut de som er negative til negativitet heller. Men hun slipper jo ikke igjennom alt, det er jo mye av poenget. Hun sier at hun gjør det, men gjør det ikke. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9010 Del Skrevet 10. februar 2015 Men hun slipper jo ikke igjennom alt, det er jo mye av poenget. Hun sier at hun gjør det, men gjør det ikke. Det kan jeg dessverre ikke svare på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. februar 2015 #9011 Del Skrevet 10. februar 2015 Joda, hun kan selvsagt fjerne de innleggene, men jeg tenker også at om noen innlegg er stygge (altså mer enn bare kritikk) så skjønner jeg på en måte at FF føler det er litt godt at noen sier at dette ikke er greit, selv om det er noe annet enn å gyve løs. Nå har jo ikke jeg lest mye av kommentarfeltene, men det er i alle fall det jeg tenker. Jeg tror også at de aller fleste bloggere ikke ville fjernet kommentarer som gagner dem selv som bloggere. Så dette er ikke noe som bare gjelder henne. Det er forøvrig ikke mobbing å reagere på kritikk. Mobbing er noe som skjer over tid. men nå endrer du på forutsetningen for det jeg sa. Jeg snakker IKKE om stygge innlegg, jeg snakker om kritiske innlegg, og jeg snakker IKKE om at fansen sier "dette er ikke greitt", jeg snakker om at de gyver løs med personhets. Så begge deler er det motsatte av det du sier. Og til forskjell fra deg har jeg lest ganske mye i det kommentarfeltet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. februar 2015 #9012 Del Skrevet 10. februar 2015 Det kan jeg dessverre ikke svare på nei, men det kan vi, for det er mange her som har postet kommentarer som blir slettet, så vi kan trygt si at det er et faktum at hun siler. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. februar 2015 #9013 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg leser ikke så ofte kommentarfelt som sagt, men jeg ser ikke noe problem på at noen svarer kritisk på negative kommentarer. Å si at de blir angrepet er vel å sette det litt på spissen. Og om hun slipper gjennom alt så kan hun vel ikke sile ut de som er negative til negativitet heller. nei, det er ikke satt på spissen. Det er en dekkende beskrivelse av det foregår i kommetarfeltet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9014 Del Skrevet 10. februar 2015 men nå endrer du på forutsetningen for det jeg sa. Jeg snakker IKKE om stygge innlegg, jeg snakker om kritiske innlegg, og jeg snakker IKKE om at fansen sier "dette er ikke greitt", jeg snakker om at de gyver løs med personhets. Så begge deler er det motsatte av det du sier. Og til forskjell fra deg har jeg lest ganske mye i det kommentarfeltet. Folk har likevel forskjellig syn på hva kritikk er. Her i denne tråden er det veldig mange som tror stygge innlegg er kritikk. Jeg kjenner ikke deg, så jeg kan ikke vite om du er en sånn som tror det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9015 Del Skrevet 10. februar 2015 nei, det er ikke satt på spissen. Det er en dekkende beskrivelse av det foregår i kommetarfeltet. Det mener ikke jeg Jeg mener at kommentarer som ikke er særlig pene fint kan få kritikk tilbake. Jeg ser ikke problemet med det. Ser du drittslenging bare når du vil se det selv? Drittslening om frua er greit, men drittslenging om de som slenger dritt er ikke greit? Eller hva tenker du om det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9016 Del Skrevet 10. februar 2015 nei, men det kan vi, for det er mange her som har postet kommentarer som blir slettet, så vi kan trygt si at det er et faktum at hun siler. Men hvorfor poster du så mange kommentarer på bloggen hennes? Om de uansett blir slettet? Jeg tviler også sterkt på at det bare er så fin konstruktiv kritikk noen av damene i denne tråden her poster på bloggen hennes, men. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 10. februar 2015 #9017 Del Skrevet 10. februar 2015 Men hvorfor poster du så mange kommentarer på bloggen hennes? Om de uansett blir slettet? Jeg tviler også sterkt på at det bare er så fin konstruktiv kritikk noen av damene i denne tråden her poster på bloggen hennes, men. Nå er det du som er usaklig og driver med usanne avsporinger 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 10. februar 2015 #9018 Del Skrevet 10. februar 2015 Det mener ikke jeg Jeg mener at kommentarer som ikke er særlig pene fint kan få kritikk tilbake. Jeg ser ikke problemet med det. Ser du drittslenging bare når du vil se det selv? Drittslening om frua er greit, men drittslenging om de som slenger dritt er ikke greit? Eller hva tenker du om det? Men hvorfor poster du så mange kommentarer på bloggen hennes? Om de uansett blir slettet? Jeg tviler også sterkt på at det bare er så fin konstruktiv kritikk noen av damene i denne tråden her poster på bloggen hennes, men. Enig og enig! Mye dobbeltmoral i denne tråden om kritikk og hets. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 10. februar 2015 #9019 Del Skrevet 10. februar 2015 Nå er det du som er usaklig og driver med usanne avsporinger Hvorfor er det usaklig å spørre hvorfor noen poster kommentarer på bloggen hennes eller i det hele tatt besøker bloggen hennes (slik at hun får mer lesere) om de ikke liker bloggen? Det er et ærlig spørsmål og jeg ser ikke problemet med å svare på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 10. februar 2015 #9020 Del Skrevet 10. februar 2015 Hvorfor er det usaklig å spørre hvorfor noen poster kommentarer på bloggen hennes eller i det hele tatt besøker bloggen hennes (slik at hun får mer lesere) om de ikke liker bloggen? Det er et ærlig spørsmål og jeg ser ikke problemet med å svare på det. Det er usaklig å påstå at " de færreste poster saklig kritikk til henne". Dere fotballfruefans er en underlig rase. Umulig å innse at hun faktisk er en bedriten forretningskvinne med like bedriten forretningsmoral 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg