el-len Skrevet 9. februar 2015 #8921 Del Skrevet 9. februar 2015 Dere som kan mer om merking av sponset innhold enn meg: når et bilde som dette legges ut, med klær fra treningstøyfirmaet hun samarbeider med/reklamerer for: http://instagram.com/p/y33qrpgsah/ Både CBE selv og firmaet skriver i kommentarfeltet hvor klærne er fra. Skal det ikke da merkes som "sponsede klær"? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 9. februar 2015 #8922 Del Skrevet 9. februar 2015 Reklamere for klær? legger bare merke til magen hun blotter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 9. februar 2015 #8923 Del Skrevet 9. februar 2015 Dere som kan mer om merking av sponset innhold enn meg: når et bilde som dette legges ut, med klær fra treningstøyfirmaet hun samarbeider med/reklamerer for:http://instagram.com/p/y33qrpgsah/ Både CBE selv og firmaet skriver i kommentarfeltet hvor klærne er fra. Skal det ikke da merkes som "sponsede klær"? Ja det skal merkes som reklame fordi hun har en samarbeidsavtale med dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 9. februar 2015 #8924 Del Skrevet 9. februar 2015 Ja det skal merkes som reklame fordi hun har en samarbeidsavtale med dem. Synes jeg har sett endel av den typen på Instagram, det skrives ikke noe om produktet i teksten til bildet, men produsenten det faktisk reklameres for nevnes liksom tilfeldig i kommentarfeltet under bildet, for det kommer jo selvsagt spørsmål om hvor produktet er fra. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 9. februar 2015 #8925 Del Skrevet 9. februar 2015 Synes jeg har sett endel av den typen på Instagram, det skrives ikke noe om produktet i teksten til bildet, men produsenten det faktisk reklameres for nevnes liksom tilfeldig i kommentarfeltet under bildet, for det kommer jo selvsagt spørsmål om hvor produktet er fra. Det er litt uoversiktlig med reklamer og hvor grensene går for hva som er reklame. CBE er en bedrift, og da er egentlig alt hun poster reklame av en eller annen sort. En bedrift driver ikke med gratisreklamer. Privatpersoner som da poster bilder av ting de har kjøpt havner i en litt merkelig situasjon da det blir gratisreklame for merkevarene. Skal en vise fram ting uten å bidra til ulovlig reklame, bør logoer skjules, produktet usynliggjøres, gjøres diffus i bildet, og en må ikke tagge produktets navn og logo. Heller ikke svare i kommentarfeltet hvor produktet er fra. I mange tilfeller er det uansett enkelt å skjønne hvor produktet er fra. Men hovedsaklig må det skilles mellom blogger og instagramkontoer som er registrerte bedrifter og de som ikke tjener penger på blogg og instagram. I dette tilfellet med CBE bør bedriften CBE ALLTID MERKE INNLEGG MED REKLAME. At hun poster innlegg med produkter som tidligere er nevnt som reklame, bør tilsi at hun alltid må nevne at det er reklame så lenge hun har en samarbeidsavtale med bedriften. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 9. februar 2015 #8926 Del Skrevet 9. februar 2015 Så jeg var litt uklar, mente på CBEs Instagram, og andre bloggere og, for den saks skyld. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 9. februar 2015 #8927 Del Skrevet 9. februar 2015 det er en som tar henne for dette i en sofaputediskusjon i kommentarfeltet på interiørinnlegget. En som kommenterer antall sofaputer, og at det er veldig dyrt. Først fikk hun et nebbete svar fra CBE, før "ulvene" blir sluppet løs. Til slutt sa hun faktisk fra, både om det nebbete svaret hun fikk fra CBE, men også at CBE lar de andre mobbe henne, og at hun lar dem mobbe uten å si fra at det ikke er greit. Men det er jo så himla typisk at slike kritiske kommentarer først kommer flere dager etter at folk er ferdig med innlegget. Går ut fra at det er bevisst det og, akkurat som forsinket annonsemerking. Har lagt merke til at de gangene jeg har fått godkjent kritiske kommentarer, så har det skjedd flere dager senere. Sånne ting synes jeg er kritikkverdig og trist. Løsningen er å ikke la noen angripe andre i kommentarfeltet. Husker noen kalte fotballfrue hjulbeint en gang. Da kom en leser og sa nei *dette* er hjulbeint (link til annen kjent blogger). Den ble godkjent! Heldigvis slettet en stund senere, da mange reagerte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 9. februar 2015 #8928 Del Skrevet 9. februar 2015 Ikke merket her heller, men produsenten er nevnt i kommentarfeltet: http://instagram.com/p/yxAo4RAsRu/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 9. februar 2015 #8929 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) det er en som tar henne for dette i en sofaputediskusjon i kommentarfeltet på interiørinnlegget. En som kommenterer antall sofaputer, og at det er veldig dyrt. Først fikk hun et nebbete svar fra CBE, før "ulvene" blir sluppet løs. Til slutt sa hun faktisk fra, både om det nebbete svaret hun fikk fra CBE, men også at CBE lar de andre mobbe henne, og at hun lar dem mobbe uten å si fra at det ikke er greit. Men det er jo så himla typisk at slike kritiske kommentarer først kommer flere dager etter at folk er ferdig med innlegget. Går ut fra at det er bevisst det og, akkurat som forsinket annonsemerking. Har lagt merke til at de gangene jeg har fått godkjent kritiske kommentarer, så har det skjedd flere dager senere. Synes ikke CBE svarer nebbete på spørsmålet: "Hvilket hjem har 19 puter i en sofa? Se bilde 2." Helt innenfor å svar litt spøkefullt på en slik kommentar. Hvorfor er det så farlig at lesere som kommenterer får kritikk og kommentarer fra andre lesere? Man kommenterer jo (anonymt) på eget ansvar. Edit: skrivefeil Endret 9. februar 2015 av Shopgirl2014 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 9. februar 2015 #8930 Del Skrevet 9. februar 2015 Dette er jo noe som er tilbakevendende. Hun har blitt sponset av Lindex, Bodaskin og Villa Perlesukker uten å nevne så mye som et ord om det, hun har faktisk gått så langt som å blånekte på det. Selv bloggere som Anja Johansen klarer å merke slike innlegg - og det verste er at det ikke fremstår negativt (uten å si noe mer om den bloggen). Hun er bare en superduper-venninne som elsker alle sine gode lesere og ønsker dem alt vel - det vil si at hun gjerne ser at alle disse superduper venninnene kjøper det samme som hun selv har "kjøpt". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maimira Skrevet 9. februar 2015 #8931 Del Skrevet 9. februar 2015 Hvorfor er alle så opptatt av fotballfrue? Hun må jo gjøre en suuuuper jobb, siden hun engasjerer så mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. februar 2015 #8932 Del Skrevet 9. februar 2015 Hvorfor er alle så opptatt av fotballfrue? Hun må jo gjøre en suuuuper jobb, siden hun engasjerer så mange! De her driver og roter i søpla de. Så dedikerte er de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaMa Skrevet 9. februar 2015 #8933 Del Skrevet 9. februar 2015 Hvorfor er alle så opptatt av fotballfrue? Hun må jo gjøre en suuuuper jobb, siden hun engasjerer så mange! For å sitere generalsekretær i Norsk Presseforbund, Kjersti Løken Stavrum; - Nok en gang ser vi at vi får store og viktige presse-etiske debatter som omhandler de nye mediene. Jeg ser at noen uttrykker en slags irritasjon over at dette får oppmerksomhet, men det mener jeg er et uttrykk for kunnskapsløshet. Dette er de nye medieaktørene, og de er usedvanlig viktige for yngre og til dels noe mindre bevisste mediebrukere, så jeg er veldig fornøyd med at vi ser at både spørsmål om etikk i ukespressen og etikk blant bloggere kommer høyt på agendaen, sier hun. http://www.kjendis.no/2015/01/21/kjendis/innenriks/fotballfrue/caroline_berg_eriksen/blogg/37235107/ Dette er ett av mange svar vi har gitt i tråden om hvorfor vi engasjerer oss, blar du deg litt tilbake i tråden så finner du flere 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 9. februar 2015 #8934 Del Skrevet 9. februar 2015 Tråden er ryddet for spekulasjon, diskusjon av barn samt svar til dette. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maimira Skrevet 9. februar 2015 #8935 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg har jo lest på fotballfruebloggen, og jeg synes hun fremstår som ett flott forbilde. Hun spiser sunt, trener, lever ett ordentlig liv og er kjempeflink med datteren sin. Hvordan kan dette være negativt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 9. februar 2015 #8936 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg har jo lest på fotballfruebloggen, og jeg synes hun fremstår som ett flott forbilde. Hun spiser sunt, trener, lever ett ordentlig liv og er kjempeflink med datteren sin. Hvordan kan dette være negativt? :headmeetdesk: 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 9. februar 2015 #8937 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg har jo lest på fotballfruebloggen, og jeg synes hun fremstår som ett flott forbilde. Hun spiser sunt, trener, lever ett ordentlig liv og er kjempeflink med datteren sin. Hvordan kan dette være negativt? Du har ikke lest alt annet du da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 9. februar 2015 #8938 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Jeg har jo lest på fotballfruebloggen, og jeg synes hun fremstår som ett flott forbilde. Hun spiser sunt, trener, lever ett ordentlig liv og er kjempeflink med datteren sin. Hvordan kan dette være negativt? det kan godt være at hun lever ett ordentlig liv privat. Endret 9. februar 2015 av Amafalathiel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maimira Skrevet 9. februar 2015 #8939 Del Skrevet 9. februar 2015 Jo, det er akkurat det jeg har. Er inne på bloggen henne flere ganger i uken, og må si at jeg er imponert over alt arbeidet hun legger i dette. Vet jo at hun har gjort noen feil mht redigering osv., men hvem gjør ikke tabber da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maimira Skrevet 9. februar 2015 #8940 Del Skrevet 9. februar 2015 det kan godt være at hun lever ett ordentlig liv privat. Sorry, et ordentlig liv (er egentlig et petimeter selv når det gjelder rettskriving). Men altså, jeg skjønner ikke hva hun gjør som er så fryktelig.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg