Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Er en ikke anorektisk før en har passert en viss kilo-grense? Det mener cbe i tv2 intervjuet over...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Er en ikke anorektisk før en har passert en viss kilo-grense? Det mener cbe i tv2 intervjuet over...

Det er jo ikke første gang at CBE har egne definisjoner på det ene og det andre, se f.eks. regelverket rundt merking av reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, jeg er ikke ute etter å provosere (og det har sikkert blitt nevnt før men vi vet alle at dette er en lang tråd), men hva har denne spiseforstyrrelsen og hva man legger i det med bedriften å gjøre? Det er en del av dem, ja, men det er vel en del av dem som privatpersoner vil jeg tro?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Unnskyld at jeg spør, jeg er ikke ute etter å provosere (og det har sikkert blitt nevnt før men vi vet alle at dette er en lang tråd), men hva har denne spiseforstyrrelsen og hva man legger i det med bedriften å gjøre? Det er en del av dem, ja, men det er vel en del av dem som privatpersoner vil jeg tro?

Spørsmålet ditt er fullstendig legitimt Salmonella. For meg er dette et meget godt eksempel på tvetydigheten i hvem som er privatpersonen CBE og hva som er firmaet CBE. I dette tilfellet er det privatpersonen CBE som står frem via plattformen firmaet CBE og forteller en meget bedrøvelig historie. Firmaet CBE var ikke avhengig av denne private historien, og sånn sett er det kynisk i å spekulere i økte lesertall og følgelig økt omsetning. Bloggen CBE er - i motsetning til en avis - ikke en nyhetsformidler som sådan.

I ettertid har eierne av bloggen gått ut og hevdet at privatpersonen/firmaet CBE aldri har vært spiseforstyrret.

For meg er dette en uforaktelig forretningspraksis - å først sko seg penger på et privat anliggende, for så å vehement dementere saken senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt er fullstendig legitimt Salmonella. For meg er dette et meget godt eksempel på tvetydigheten i hvem som er privatpersonen CBE og hva som er firmaet CBE. I dette tilfellet er det privatpersonen CBE som står frem via plattformen firmaet CBE og forteller en meget bedrøvelig historie. Firmaet CBE var ikke avhengig av denne private historien, og sånn sett er det kynisk i å spekulere i økte lesertall og følgelig økt omsetning. Bloggen CBE er - i motsetning til en avis - ikke en nyhetsformidler som sådan.

I ettertid har eierne av bloggen gått ut og hevdet at privatpersonen/firmaet CBE aldri har vært spiseforstyrret.

For meg er dette en uforaktelig forretningspraksis - å først sko seg penger på et privat anliggende, for så å vehement dementere saken senere.

Ok :) Jeg har egentlig ikke lyst til å fortsette diskusjonen for jeg synes ikke det har noe i en diskusjon rundt en bedrift å gjøre ( jeg vil heller ikke bidra til avsporing) og det blir mye spekulasjoner. Det jeg dog vil si er at de har vært uheldige med uttalelser før og jeg tror ikke dette er et unntak. Det gir grobunn til tolkninger, misforståelser og spekulasjoner i mine øyne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser andre også har svart deg, men slik jeg ser det er dette med spiseforstyrrelsen også noe firmaet har behov for å tåkelegge, siden de tross alt lever av å selge en livsstil med fokus på mye trening, sunn mat (deres mening)og klær/sko/utstyr, inkludert det du trenger til trening ( i den grad du trenger 20 par joggesko). Spiseforstyrrelsen passer ikke inni dette bildet, rett og slett.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ikke direkte komfortabel med å diskutere noen sykdom / ikke sykdom.

Men, forsvarer dette innlegget med at det er ikke noens sykdom/ikke sykdom jeg trekker frem, men en offentlig persons tilnærming til sykdom.

Sykdom har et bredt definisjonsspekter, men man snakker ofte om at man kan ha en sykdom, uten å oppleve seg som syk. (eks; jeg har diagnosen xxxxx men det påvirker ikke min hverdag i stor grad).

Sykhet er igjen vanskelig å definere, men er ganske knyttet til pasientens forståelse av sin egen sykdom eller tilnærming til et tema (trene, mat, rot mm).

Jeg forstår at fotballfrue har vanskeligheter med å formidle sin (ikke-)sykdomshistorie. Men måten hun har gjort det på er tvilsom. Etter bikinibildet la hun ut et innlegg som konkluderte med at hun vet hva det vil si å ha et anstrengt forhold til mat og at hun når er frisk. Hun presenterer seg som en som har hatt et problem, men har kommet frem til en frisk hverdag og funnet løsningen. Det skaper en presedens for andre med et problem at de kan følge hennes hverdag for å bli frisk.

Og i likhet med eksperter på spiseforstyrrelser er jeg uenig at denne bloggen er mal for å bli frisk.

Denne bloggen er pakket av gode familie- mat-, og treningsverdier, men holdes sammen av en overdreven og usunn perfeksjonisme som det lukter "anstrengt forhold til kropp av" lang vei.

Jeg tror mange på KG har luktet på denne lenge. Avsløringen som KG har kommet med viser at det som har vært en "lukt" lenge- er faktisk en komponent i bloggen. Og det er bra, og viktig for de som tror de følger det som har vært presentert som en kjernesunn blogg.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kommentar til det litt bakover i tråden her; når du må jogge en tur til på kvelden fordi du bare jogga fem kilometer på morgenen, har du vel kanskje et problem.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Som kommentar til det litt bakover i tråden her; når du må jogge en tur til på kvelden fordi du bare jogga fem kilometer på morgenen, har du vel kanskje et problem.

Hva er dette for et slags innlegg? Hvis det er 10 km hjemmat må hun vel jogge 5 km til for å komme seg hjem igjen?

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for et slags innlegg? Hvis det er 10 km hjemmat må hun vel jogge 5 km til for å komme seg hjem igjen?

:popcorn:

Det refereres til et gammel blogginnlegg der det virket som ff påla seg selv "straffetrening" på kvelden fordi hun hadde løpt for kort på morgentreningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke fotballfrue som sydde inn kjolen til datteren den første julaftenen hennes, hun har et innlegg om det. Koselig historie å fortelle barnebarna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestvest

Det refereres til et gammel blogginnlegg der det virket som ff påla seg selv "straffetrening" på kvelden fordi hun hadde løpt for kort på morgentreningen.

Jeg vet det. Jeg spiser ikke popcorn fordi jeg sier noe vettug :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke fotballfrue som sydde inn kjolen til datteren den første julaftenen hennes, hun har et innlegg om det. Koselig historie å fortelle barnebarna da.

Jo, men det var vel fordi hun hadde kjøpt for stor størrelse til den da 1 mnd gamle datteren?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun fått diagnosen anoreksi av en lege. Eller er det selv diagnotisering? Hvis du får en sånn diagnose, så vil det ta en stund før den blir fjernet. Det må "bevises" at du har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis, blodfansen må jo beskytte stakkars, vakre, sterke Caroline mot slike misunnelige tragiske damer.

Hvorfor svarer hun ikke "Anna" selv i stedet for å la de fyrer løs på henne? Ingen ting kommer til å endre seg der.

det er en som tar henne for dette i en sofaputediskusjon i kommentarfeltet på interiørinnlegget. En som kommenterer antall sofaputer, og at det er veldig dyrt. Først fikk hun et nebbete svar fra CBE, før "ulvene" blir sluppet løs. Til slutt sa hun faktisk fra, både om det nebbete svaret hun fikk fra CBE, men også at CBE lar de andre mobbe henne, og at hun lar dem mobbe uten å si fra at det ikke er greit. Men det er jo så himla typisk at slike kritiske kommentarer først kommer flere dager etter at folk er ferdig med innlegget. Går ut fra at det er bevisst det og, akkurat som forsinket annonsemerking. Har lagt merke til at de gangene jeg har fått godkjent kritiske kommentarer, så har det skjedd flere dager senere.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...