Gjest Vind Skrevet 7. februar 2015 #8881 Del Skrevet 7. februar 2015 Selv om det er mye løgn, gjør ikke det løgnen i orden eller at vi skal akseptere den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 7. februar 2015 #8882 Del Skrevet 7. februar 2015 Det med en hel haug lignende bilder i samme post tror jeg egentlig handler om å holde leseren inne på bloggen lenge nok til å få leseren til å få lyst til å klikke på andre innlegg. Det tror jeg er en taktikk som også er noe flere blogger har påvirket hverandre til å bruke, og akkurat dette funker jo. De som liker ett bilde, vil jo like de andre bildene også. Selv om de er nesten identiske. Jeg tror ikke dette handler om å tro at man er så fantastisk skjønn på alle måter at at det er snakk om selvdigging. Utfra det jeg har fått med meg andre steder, virker det som om CBE har hatt et ønske om å bli kjendis fra ung alder. Hun har jo vært med i et band (kopi av spice girls), forsøkt seg som modell, og deretter har hun blitt oppmuntret av mannen til å blogge. Jeg tror veldig mange unge jenter har blitt inspirert av Victoria Beckham for eksempel. Den unge arbeiderjenten som ble med i en gruppe og ble verdenskjent og deretter giftet seg med en ung David Beckham (som ikke var så kjekk å se på i ung alder egentlig..) som etterhvert ble den skjørtejegeren og allikevel ble hun ved hans side, fikk barn og laget seg et lite moteunivers inspirert av Jackie Kennedy Onassis og Coco Chanel. Jeg tror kanskje at det er dette som har vært en del av drømmen til CBE. Men så har det ikke blitt slik, og hun og mannen har gått i sine egne feller med løgn og bedrageri. Allikevel, syns jeg at store bilder av seg selv hjemme ikke kan klassifiseres som skamløs oppførsel. Det finnes ingen skam i å ha drømmer om å bli noe, som en kjendis. Da syns jeg heller at snakk om skam skal knyttes der det hører hjemme, med løgner og bedrageri. Signeres! Og for øvrig synes jeg interiørdiskusjonen drar denne tråden ned. Er det ikke bedriftens tvilsomme metoder vi ønsker å diskutere? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 7. februar 2015 #8883 Del Skrevet 7. februar 2015 Signeres! Og for øvrig synes jeg interiørdiskusjonen drar denne tråden ned. Er det ikke bedriftens tvilsomme metoder vi ønsker å diskutere? Jo, den gjør det. Jeg har selv rapportert en del slike innlegg og oppfordrer andre til å gjøre det (selv om det betyr at jeg aldri får vite hva "camp" betyr, blir glad om noen sender meg PM om dette). Hva CBE foretrekker å ha i stua si kan være så smakløst det bare vil, men å diskutere det (selv om deler av diskusjonen holdt god standard til Rampelys å være!) så bidrar det kun med nabokjerringfaktor, da dårlig smak dessverre ikke er verken uetisk eller ulovlig. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 7. februar 2015 #8884 Del Skrevet 7. februar 2015 Signeres! Og for øvrig synes jeg interiørdiskusjonen drar denne tråden ned. Er det ikke bedriftens tvilsomme metoder vi ønsker å diskutere? Selvfølgelig. Jeg ble bare satt ut av lampa, og gikk derfor av sporet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blixen Skrevet 7. februar 2015 #8885 Del Skrevet 7. februar 2015 Med fare for at denne digresjonen utvikler seg til å bli en avsporing, hehe: Jo..men jeg føler (altså min egen tolkning) at man kan være camp "helt naturlig", uten å tenke over det -eller være ironisk. Det blir jo et definisjonsspørsmål, og camp er litt vanskelig å definere. Sånn jeg tolker det så er en "kitschdame" ei som gjerne henger opp kunst fra IKEA på stueveggen, kjøper masseproduserte souvenirer på marked i Spania, og har plastblomster i vinduskarmen. Med andre ord sånn som de aller fleste tenderer til å være! Det bikker over til å være Camp når det blir en livsstil, til å handle om glitter, glam og luksus, svære bilder av seg selv på veggen, selskapsklær i hverdagen osv. Men helt klart, jeg er egentlig enig i det du sier, de store "camperne" vet jo fullstendig hva de holder på med, og med fraværet denne innsikten sitter vi igjen med...fjolleri Og! Må bare legge til at jeg ikke mener noe vondt, eller tråkke noen på tærne ved å dra fram IKEA-kunst og alt det der, men det er vettugt å påpeke i denne sammenhengen siden CBE fremstiller seg som en som har "peiling" på interiør og sånn. Men ja, æsj. Kan hende jeg surra meg inn i min egen tankegang der Har CBE noengang gitt uttrykk for å ha mer peiling på interiør enn folk flest? I såfall bør du gjerne vise oss hvor dette kommer fram. Hun virker interessert i interiør for sin egen del, synes jeg. Og det å bruke side opp og side ned på å kritisere andres smak er direkte lavmål. Jeg var nylig på besøk hos tanten min. Hun har et flott hus, men jeg kan sikkert peke på hundrevis av interiørdetaljer jeg aldri kunne hatt i mitt hus. Mitt hus gjenspeiler meg og hvilket miljø jeg ønsker å leve i. Jeg omgir meg med kunst og møbler som jeg liker, det gjør alle mennesker. CBE har innredet huset sitt som hun liker det og dere har ingen rett til å si at dette er stygt og harry. Jeg blir rett og slett lei meg av å lese hva dere skriver her. Snakker dere slik om alle rundt dere som har en annen smak enn dere? At hun velger å ha store lerreter med personlige bilder så er det sikkert fordi disse betyr noe for henne. Så utrolig sårende det må være å lese hva dere skriver her. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 7. februar 2015 #8886 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Jeg er enig med deg, Blixen, det er unødvendig å diskutere interiørstilen hennes. Etter å ha oppdaget at hennes uttalelser om at fra nå av skal ting gjøres på en annen måte bare er tomme ord (hun har fortsatt ikke godkjent noen av mine kommentarer, så det beviser at hun fortsatt redigerer kommentarfeltet slik at det fremstiller bedriften slik hun ønsker det), har jeg lest meg opp på historien til denne bedriften. Og det er jo så mye snusk gjennom mange år, jo. Hele denne smykkebutikkhistorien, for eksempel, den hadde jeg aldri hørt om:http://m.kjendis.no/2011/06/22/kjendis/blogg/fotballfrue/17000088/?www=1 De lyver jo til journalisten, og så står det noe helt annet på nettsiden til firmaet. Det er veldig flaut. Og hvordan de truet en ung jente som hadde avdekket dette med advokat!http://postimg.org/image/6230dgtzh/ Dette tror jeg er ting svært mange nåværende lesere av bloggen hennes, inkludert meg, aldri har hørt om, eller kunne se for seg. Endret 7. februar 2015 av el-len 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingelinling Skrevet 7. februar 2015 #8887 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg kunne ha gått inn i et hvilket som helst hus og funnet en lampe eller et møbel som jeg hadde hevet på bålet før den hadde fått en plass i mitt hjem. Hvor stekte pannekaker skal være er en smakssak. Her i huset er regelen at den som steker pannekakene får velge fargenyanse og om noen ikke liker den, får de anledning til å steke selv. Hva har lampen og pannekakene hennes å gjøre med løgnene i millionbedriften? Jeg synes de siste dagene har vist at det ikke er bedriften man er ute etter, men personen Caroline. Det mest vanvittige er de som ber om å få detaljer og bilder fra bloggen, men må få det via omveier fordi de ikke vil klikke seg inn på bloggen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 7. februar 2015 #8888 Del Skrevet 7. februar 2015 Det med en hel haug lignende bilder i samme post tror jeg egentlig handler om å holde leseren inne på bloggen lenge nok til å få leseren til å få lyst til å klikke på andre innlegg. Det tror jeg er en taktikk som også er noe flere blogger har påvirket hverandre til å bruke, og akkurat dette funker jo. De som liker ett bilde, vil jo like de andre bildene også. Selv om de er nesten identiske. Jeg tror ikke dette handler om å tro at man er så fantastisk skjønn på alle måter at at det er snakk om selvdigging. Utfra det jeg har fått med meg andre steder, virker det som om CBE har hatt et ønske om å bli kjendis fra ung alder. Hun har jo vært med i et band (kopi av spice girls), forsøkt seg som modell, og deretter har hun blitt oppmuntret av mannen til å blogge. Jeg tror veldig mange unge jenter har blitt inspirert av Victoria Beckham for eksempel. Den unge arbeiderjenten som ble med i en gruppe og ble verdenskjent og deretter giftet seg med en ung David Beckham (som ikke var så kjekk å se på i ung alder egentlig..) som etterhvert ble den skjørtejegeren og allikevel ble hun ved hans side, fikk barn og laget seg et lite moteunivers inspirert av Jackie Kennedy Onassis og Coco Chanel. Jeg tror kanskje at det er dette som har vært en del av drømmen til CBE. Men så har det ikke blitt slik, og hun og mannen har gått i sine egne feller med løgn og bedrageri. Allikevel, syns jeg at store bilder av seg selv hjemme ikke kan klassifiseres som skamløs oppførsel. Det finnes ingen skam i å ha drømmer om å bli noe, som en kjendis. Da syns jeg heller at snakk om skam skal knyttes der det hører hjemme, med løgner og bedrageri. Jeg skal være enig med deg i at CBE antagelig har hatt en drøm om å bli kjent fra ung alder. Hun drev også med teater og sang i barndommen og har nok hatt lyst til å underholde og stå på en scene (bloggen er jo tross alt i utvidet forstand en slags scene). Dersom bloggen ikke hadde slått gjennom ville hun sikkert deltatt i et realityshow av noe slag. Beklager avsporing, men bare en ting: Victoria Beckham var aldri noen arbeiderjente, men vokste opp i en velstående familie (derav kallenavnet Posh). David Beckham, derimot, er arbeiderklassesønn. Hver for seg er det vanskelig å forestille seg at de skulle oppnå den posisjonen de har i dag, men sammen viste de seg å være dynamitt. http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Beckham 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 7. februar 2015 #8889 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Endret 10. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løperjente Skrevet 7. februar 2015 #8890 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg kunne ha gått inn i et hvilket som helst hus og funnet en lampe eller et møbel som jeg hadde hevet på bålet før den hadde fått en plass i mitt hjem. Hvor stekte pannekaker skal være er en smakssak. Her i huset er regelen at den som steker pannekakene får velge fargenyanse og om noen ikke liker den, får de anledning til å steke selv. Hva har lampen og pannekakene hennes å gjøre med løgnene i millionbedriften? Jeg synes de siste dagene har vist at det ikke er bedriften man er ute etter, men personen Caroline. Det mest vanvittige er de som ber om å få detaljer og bilder fra bloggen, men må få det via omveier fordi de ikke vil klikke seg inn på bloggen. Jeg kunne ha gått inn i et hvilket som helst hus og funnet en lampe eller et møbel som jeg hadde hevet på bålet før den hadde fått en plass i mitt hjem. Hvor stekte pannekaker skal være er en smakssak. Her i huset er regelen at den som steker pannekakene får velge fargenyanse og om noen ikke liker den, får de anledning til å steke selv. Hva har lampen og pannekakene hennes å gjøre med løgnene i millionbedriften? Jeg synes de siste dagene har vist at det ikke er bedriften man er ute etter, men personen Caroline. Det mest vanvittige er de som ber om å få detaljer og bilder fra bloggen, men må få det via omveier fordi de ikke vil klikke seg inn på bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. februar 2015 #8891 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Hva har lampen og pannekakene hennes å gjøre med løgnene i millionbedriften? Jeg synes de siste dagene har vist at det ikke er bedriften man er ute etter, men personen Caroline. Jeg har flere ganger prøvd å si at jeg ikke klarer å tro at en del av debattantene ikke bare er ute etter bedriften og juks og fanteri, men at det personlige, og med det mener jeg personen Caroline og livet hennes, også er en sterk drivkraft. Dette blir alltid møtt med nekt og en veldig irritasjon. Jeg synes det er helt på sin plass at juksing og lovbrudd blir diskutert og satt lys på. I alle saker. Men det er "pausefyllet" som jeg opplever som bare rent ut å rakke ned på en person. Endret 7. februar 2015 av siebaeo 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 7. februar 2015 #8892 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg er enig med deg, Blixen, det er unødvendig å diskutere interiørstilen hennes. Etter å ha oppdaget at hennes uttalelser om at fra nå av skal ting gjøres på en annen måte bare er tomme ord (hun har fortsatt ikke godkjent noen av mine kommentarer, så det beviser at hun fortsatt redigerer kommentarfeltet slik at det fremstiller bedriften slik hun ønsker det), har jeg lest meg opp på historien til denne bedriften. Og det er jo så mye snusk gjennom mange år, jo. Hele denne smykkebutikkhistorien, for eksempel, den hadde jeg aldri hørt om:http://m.kjendis.no/2011/06/22/kjendis/blogg/fotballfrue/17000088/?www=1 De lyver jo til journalisten, og så står det noe helt annet på nettsiden til firmaet. Det er veldig flaut. Og hvordan de truet en ung jente som hadde avdekket dette med advokat!http://postimg.org/image/6230dgtzh/ Dette tror jeg er ting svært mange nåværende lesere av bloggen hennes, inkludert meg, aldri har hørt om, eller kunne se for seg. Helt ærlig, jeg leser bloggen hennes jevnlig, og hadde heller ikke lest akkurat dette du linket til. Det er lett å komme med desperate og tomme trusler, når man kanskje ikke har helt peiling på hva man driver med ennå. Jeg har selv skrivi dumme ting på nettet, som jeg aldri ville gjort idag. JA, CBE har et ekstra ansvar når hun er så kjent som hun er. Men likevel forstår jeg det så godt, at jeg ville ikke sluttet å lese bloggen hennes fordetom. Alle kan gjøre feil.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 7. februar 2015 #8893 Del Skrevet 7. februar 2015 Dere som fortsatt leser får dele med oss når vi får (fanfare) høre om denne utdannelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 7. februar 2015 #8894 Del Skrevet 7. februar 2015 Tråden er ryddet for svar til moderering, avsporinger, samt svar til alt dette. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 7. februar 2015 #8895 Del Skrevet 7. februar 2015 Fordetom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 7. februar 2015 #8896 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg skal være enig med deg i at CBE antagelig har hatt en drøm om å bli kjent fra ung alder. Hun drev også med teater og sang i barndommen og har nok hatt lyst til å underholde og stå på en scene (bloggen er jo tross alt i utvidet forstand en slags scene). Dersom bloggen ikke hadde slått gjennom ville hun sikkert deltatt i et realityshow av noe slag. Beklager avsporing, men bare en ting: Victoria Beckham var aldri noen arbeiderjente, men vokste opp i en velstående familie (derav kallenavnet Posh). David Beckham, derimot, er arbeiderklassesønn. Hver for seg er det vanskelig å forestille seg at de skulle oppnå den posisjonen de har i dag, men sammen viste de seg å være dynamitt. http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Beckham Mener å ha lest et sted at FF var med i en "frøken- Norge" konkurranse en gang? Det er vel en slags reality-show.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremeg89 Skrevet 7. februar 2015 #8897 Del Skrevet 7. februar 2015 Mener å ha lest et sted at FF var med i en "frøken- Norge" konkurranse en gang? Det er vel en slags reality-show.. Ja, kommer opp bilder hvis du søker For å ikke glemme den sanggruppa hun var med i, de ga ut en sang på radioen og det var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 7. februar 2015 #8898 Del Skrevet 7. februar 2015 Ja, kommer opp bilder hvis du søker For å ikke glemme den sanggruppa hun var med i, de ga ut en sang på radioen og det var det. Ja, det stemmer jo. Fant også en reportasje hvor noen kvinner stilte opp veldig lettkledd, deriblant FF. Der uttaler hun noe om kropp osv., og erkjener også at hun tidligere har hatt spiseforstyrrelse. Det var nettopp en diskusjon her om at LKE mener at hun aldri har hatt det, men her sier hun det jo selv.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 7. februar 2015 #8899 Del Skrevet 7. februar 2015 Ja, det stemmer jo. Fant også en reportasje hvor noen kvinner stilte opp veldig lettkledd, deriblant FF. Der uttaler hun noe om kropp osv., og erkjener også at hun tidligere har hatt spiseforstyrrelse. Det var nettopp en diskusjon her om at LKE mener at hun aldri har hatt det, men her sier hun det jo selv.. I kommentarfeltet på bloggen i desember i fjor, skrev hun (eller LK?) at hennes subjektive oppfatning er at hun aldri ble syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. februar 2015 #8900 Del Skrevet 7. februar 2015 I kommentarfeltet på bloggen i desember i fjor, skrev hun (eller LK?) at hennes subjektive oppfatning er at hun aldri ble syk. Men så kommer fortiden og henter en inn igjen: http://www.seher.no/kjendis/her-avsl%C3%B8rer-%C2%ABfotballfruen%C2%BB-hele-sannheten-50968 http://www.tv2.no/a/3586663 http://carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/ En liten avsporing: http://www.nrk.no/kultur/motebloggere-far-alkorefs-1.7271739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg