Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

jeg har lagt inn noen kommentarer med kritiske spørsmål til henne når hun har hatt innlegg med "mammatips", der hun har anbefalt barneutstyr som andre, mer fornuftorienterte foreldre har stilt seg litt spørrende til. Særlig kritisk var jeg da hun anbefalte et bilsete som kom skikkelig dårlig ut i test, og nå senest en dyr vinterdress som mange i kommetarfeltet var enige om måtte være dårlig og fjollete.Jeg stusset da hun på spørsmål om hvilket bilsete de bruker lenket til et trygt og godt besafe-sete, uten at det fremsto som reklame, kun info. Da spurte jeg henne hvorfor hun ikke bruker det emmaljungasetet hun anbefalte tidligere ( i et omfattende innlegg med mange bilder og lenker).

Denne kommentarene, som jeg syntes var nokså uskyldig, ble slettet. Det samme ble en kommentar jeg la inn der jeg påpekte at jeg ikke syntes mammatipsene hadde veldig høy troverdighet.

Selvsagt. Jeg forstår det nå.

Merkevarebygging og trovedighet.

De anbefaler det setet de får betalt for å anbefale, selv om det kommer dårlig ut i tester som går på sikkerhet. Akkurat det var jo nokså gjennomsiktig. De innrømmer ingen feilvurdering i det valget, men kjører på i kommentarfeltet med argumentasjon for setet. Men privat bruker de altså et sete som kommer godt ut i test. Men de sensurerer spørsmålet om hvorfor de ikke bruker det setet de har anbefalt, fordi det ødelegger på trovedigheten til "venninna" som kommer med mammatips, og merkevaren perfekt frue som aldri tar feil :duh:

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tingelinling

Slutte å handle hos Blush? Det er min hovedbutikk, så det er fullstendig uaktuelt.

Det er forresten uaktuelt å slutte å handle hos noen bare fordi de sponser CBE også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke til å la være å handle på butikker som Lindex og Cubus hvis de har noe fint, men jeg har en dårlig assosiasjon til dem nå, noe som lett gjør at jeg handler mindre der.

Nettbutikker som Nelly, GetInsp. (spesielt etter de tåpelige svarene!!) og Ving kommer jeg til å boikotte bevisst. Syns det lyser CBE av dem, og det gir meg virkelig avsmak.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Nei, selvsagt ikke.

Sluttet ikke å handle på COOP fordi de fortsatte samarbeidet med Northug etter skandalen med fyllekjøringen heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, nå må dere gi dere. Boikotte sponsorer pga Fotballfrue? Dette er storm i et vannglass, og hva Fotballfrue har gjort og ikke gjort er det ikke verdt å bruke energi på. ALLE gjør feil, og noen ganger tar man irrasjonelle valg under vanskelige omstendigheter. Vi har alle gjort feil. Hva gjør man da? Går videre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://nrkbeta.no/2015/01/15/fotballfrue-og-andre-digitale-handdukker/

Har dere lest denne? Den tar opp noe ingen av de andre jeg har lest har tatt opp.

Hun skriver at det ikke handler om å svare på netthets, men å bruke strategiske virkemidler for å beskytte merkevaren sin.

Det er vanskelig å vite hvorfor det ble gjort. Lars-Kristian sa jo til VG det var motivert av et behov om å forsvare familien sin, etter mange år med netthets. Det stemmer dårlig overens med de aller fleste av de falske kommentarene. Er en beklagelse mye verdt, når det ikke sies hva beklagelsen gjelder?

(Var beklagelsen til Bekkevold for "kule i panna"-kommentaren, eller for bloggpostene han skrev?)

Jeg elsker Ida Jackson ^_^ Er det noen her som leste gamlebloggen hennes, Virrvarr.net? Enn om kidsa kunne hatt slike forbilder isteden?

Avsporing til side: Til dem som fortsatt mener Fotballfrue-saken bare er irrelevant sladder og kjerringpreik, sjekk ut jusprofessor Olav Torvunds kommentar under artikkelen til Ida. Han tar saken alvorlig og mener det er bra jukset ble avslørt.

Edit: Lenke her: https://nrkbeta.no/2015/01/15/fotballfrue-og-andre-digitale-handdukker/#comment-501571

Endret av Bloggleseren
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt inn noen kommentarer med kritiske spørsmål til henne når hun har hatt innlegg med "mammatips", der hun har anbefalt barneutstyr som andre, mer fornuftorienterte foreldre har stilt seg litt spørrende til. Særlig kritisk var jeg da hun anbefalte et bilsete som kom skikkelig dårlig ut i test, og nå senest en dyr vinterdress som mange i kommetarfeltet var enige om måtte være dårlig og fjollete.Jeg stusset da hun på spørsmål om hvilket bilsete de bruker lenket til et trygt og godt besafe-sete, uten at det fremsto som reklame, kun info. Da spurte jeg henne hvorfor hun ikke bruker det emmaljungasetet hun anbefalte tidligere ( i et omfattende innlegg med mange bilder og lenker).

Denne kommentarene, som jeg syntes var nokså uskyldig, ble slettet. Det samme ble en kommentar jeg la inn der jeg påpekte at jeg ikke syntes mammatipsene hadde veldig høy troverdighet.

Selvsagt. Jeg forstår det nå.

Merkevarebygging og trovedighet.

De anbefaler det setet de får betalt for å anbefale, selv om det kommer dårlig ut i tester som går på sikkerhet. Akkurat det var jo nokså gjennomsiktig. De innrømmer ingen feilvurdering i det valget, men kjører på i kommentarfeltet med argumentasjon for setet. Men privat bruker de altså et sete som kommer godt ut i test. Men de sensurerer spørsmålet om hvorfor de ikke bruker det setet de har anbefalt, fordi det ødelegger på trovedigheten til "venninna" som kommer med mammatips, og merkevaren perfekt frue som aldri tar feil :duh:

Bingo. Der har du hele essensen til bloggen

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å se på bryllupsreise hos Ving, men fikk avsmak når de ikke tok avstand.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, nå må dere gi dere. Boikotte sponsorer pga Fotballfrue? Dette er storm i et vannglass, og hva Fotballfrue har gjort og ikke gjort er det ikke verdt å bruke energi på. ALLE gjør feil, og noen ganger tar man irrasjonelle valg under vanskelige omstendigheter. Vi har alle gjort feil. Hva gjør man da? Går videre.

Gjort en feil? Mener du virkelig at hun har gjort EN feil? Northug gjorde EN feil. Han var dritings og satte seg bak rattet. DET var en feil. Fotballfrue har da ikke gjort en feil, hun har løyet/jukset og forfalsket med VITEN og VILJE i åresvis.

Hvis jeg glemmer å betale en regning en mnd. har jeg gjort en feil. Kutter jeg ut å betale regninger i flere år er jeg en kjeltring. Jeg har ikke bare gjort EN feil. Ser du ikke forskjellen på å gjøre en menneskelig feil - mot å være utspekulert og falsk i flere år???

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Kveld Norge kjører en reklame på tv nå for lørdagens utgave hvor det sies "Fotballfrue slaktes".

Kanskje de for en gangs skyld skal kjøre litt kritisk journalistikk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

God Kveld Norge kjører en reklame på tv nå for lørdagens utgave hvor det sies "Fotballfrue slaktes".

Kanskje de for en gangs skyld skal kjøre litt kritisk journalistikk.

Da blir vi neppe å se CBE iført Skappelgenseren i overskuelig fremtid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt vedrørende damen bak TM Design sine uttalelser i denne saken fra VG http://www.vg.no/rampelys/sosiale-medier/fotballfrue-sponsor-om-avsloeringene-leit/a/23373071/

Det står at de ikke er samarbeidspartnere, men det står følgende:

"– Men Berg Eriksen sponses ikke av TM Design. Hun betaler for alle møblene. Om jeg velger å gi mine kunder rabatt, er opp til meg, forteller Rambø – som har fulgt med på de de siste dagers omtale av bloggen."

Hvis man som blogger får rabatt, er det ikke en delvis sponsing? Må det oppgis?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Triangel

Gjort en feil? Mener du virkelig at hun har gjort EN feil? Northug gjorde EN feil. Han var dritings og satte seg bak rattet. DET var en feil. Fotballfrue har da ikke gjort en feil, hun har løyet/jukset og forfalsket med VITEN og VILJE i åresvis.

Hvis jeg glemmer å betale en regning en mnd. har jeg gjort en feil. Kutter jeg ut å betale regninger i flere år er jeg en kjeltring. Jeg har ikke bare gjort EN feil. Ser du ikke forskjellen på å gjøre en menneskelig feil - mot å være utspekulert og falsk i flere år???

Vi lever tydeligvis i to forskjellige verdener. Jeg opplevde å miste min 4 årige niese på grunn av en fyllekjører så jeg vet hva de fatale følgene av det kan bli.

Det er rett og slett i en annen liga enn billedretusjering og tullekommentarer.

Allikevel har det norske folk og hans sponsorer tilgitt og lagt det bak seg.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt vedrørende damen bak TM Design sine uttalelser i denne saken fra VG http://www.vg.no/rampelys/sosiale-medier/fotballfrue-sponsor-om-avsloeringene-leit/a/23373071/

Det står at de ikke er samarbeidspartnere, men det står følgende:

Hvis man som blogger får rabatt, er det ikke en delvis sponsing? Må det oppgis?

Selvfølgelig er det sponsing og det skal også merkes deretter.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmen.

Kommer ikke til å boikotte jeg, selv om jeg ikke helt har sansen for frua. Det blir som å boikotte alt fra Israel eller alle som sponser Israel osv. Teit og leit. Det finnes da verre ting i verden enn fottballfrua som lyger. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TM-folka var jo hjemme hos henne og leverte møbler og div, er ikke det reklame, så vet ikke jeg. (Mulig innlegget var merket)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har selv handlet hos TM design, og det er ikke mye profesjonalitet der i gården. Hun mente at jeg skulle betale frakt både for å motta og sende tilbake varen, samt mye tull som ikke har rot i virkeligheten. Så at hun liker å definere sponsing annerledes enn Forbrukerombudet forundrer meg ikke.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å prøve Gevir i stedetfor Adam og Eva neste gang, de er bittelitt billigere, men dropper det nå.

Etter tidenes verste ferieopplevelse med Ving holder jeg meg langt unna uansett.

Tviler for øvrig sterkt på at medier vil inngå samarbeid med henne i fremtiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...