korallrev Skrevet 6. februar 2019 #65341 Del Skrevet 6. februar 2019 19 minutter siden, Ultiva skrev: Nå er det faktisk en grunn til at overivrig og ukritisk utlevering på sosiale medier er overlatt til overfladiske rosabloggere og lavt utdannede damer over femti på facebook. For de aller, aller fleste av oss så er det virkelig ikke nødvendig å få bekreftelse og ros hver eneste gang vi drikker en kaffekopp eller drar på trening. Det handler om å trives med seg selv og å klare å dra nesen ut av egen navle. De aller, aller færreste av oss ønsker å utlevere barna våre og å vise vår nakne rumpe på internett. De fleste ønsker ikke å leve livet med ansiktet oppi en telefon mens de tar gapende selfies for å vise frem siste sett med løsvipper og restylane. At CBE har hatt kjempeflaks som satset på blogging idét boblen oppsto, det er det ingen tvil om. Men å tro at folk faktisk misunner henne dette evige, meningsløse jaget etter bekreftelse og ros fra fremmede på internett; det er total skivebom. Så enkelt kan det faktisk sies! 👍🏻 Javisst er det fint med bekreftelse innimellom, det synes vel de fleste, men det er vel ikke et sunnhetstegn å tilsynelatende gjøre så mye av hverdagen (i alle fall slik dagen framstilles; det er tross alt et magasin) kun for klikk og likes. Og særlig ikke fra fremmede 😅 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. februar 2019 #65342 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) 8 timer siden, Lin10 skrev: Dere kan spekulere, synse og mene herfra til månen her inne. Også legge til linker og annet « dokumentasjon» hva denne bloggeren gjør av fryktelige ting. Hva er egentlige hensikten, annet enn at dere antakelig føler dere litt bedre å være kritiske til en som har lykkes bedre i livet på flere måter. Hun er inne sitt 10 år som blogger. Nå er er også nye prosjekter på gang og hun er bare i begynnelsen av 30 årene. Positiv, hard arbeid og trofaste følgere over år, som både har utdannelse og dannelse er veien til suksess. Troverdigheten er absolutt til stede. Jeg skjønner ikke at du gidder å lire av deg påstander som ikke har rot i virkeligheten og du vet er motbevist her. I 2016 gjorde Trigger en stor tillitsundersøkelse der de spurte hvilke ulike mediepersonligheter som folk hadde tillit til. 1,3% hadde tillit til CBE. Til sammenlikning hadde 10% tillit til Trines Sandberg bak Trines matblogg. Hvis man googler tillitsundersøkelsen 2016, så vil man finne skjermbildet der alle bloggerne er listet opp. I denne artikkelen skriver TV2 om undersøkelsen og gjør et poeng sv at like FÅ hadde tillit til CBE som til Kjetil Siem i Fotballforbundet. https://www.tv2.no/a/8297625/ Endret 6. februar 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 6. februar 2019 #65343 Del Skrevet 6. februar 2019 23 minutter siden, Ultiva skrev: Nå er det faktisk en grunn til at overivrig og ukritisk utlevering på sosiale medier er overlatt til overfladiske rosabloggere og lavt utdannede damer over femti på facebook. For de aller, aller fleste av oss så er det virkelig ikke nødvendig å få bekreftelse og ros hver eneste gang vi drikker en kaffekopp eller drar på trening. Det handler om å trives med seg selv og å klare å dra nesen ut av egen navle. De aller, aller færreste av oss ønsker å utlevere barna våre og å vise vår nakne rumpe på internett. De fleste ønsker ikke å leve livet med ansiktet oppi en telefon mens de tar gapende selfies for å vise frem siste sett med løsvipper og restylane. At CBE har hatt kjempeflaks som satset på blogging idét boblen oppsto, det er det ingen tvil om. Men å tro at folk faktisk misunner henne dette evige, meningsløse jaget etter bekreftelse og ros fra fremmede på internett; det er total skivebom. Litt uenig i første setning her. De få jeg kjenner som er fan av cbe og rosa bloggere. De er rundt 30 og godt utdannet. Dvs lege, fysioterapeut, butikk eier/sjef, eier av flere frisørsalonger ( med business utdannelse) . De legger ut alt ukritisk, daglige selfier og bilder av barna på fb, snap ig insta. Masse bilder der barna er stylet til bilder, designer vesker/ klær, bikini bilder, treningsbilder , matbilder osv osv.. Disse damene ligner på cbe i alt de gjør og har, så tror også dette er en målgruppe for denne bloggen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 6. februar 2019 #65344 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) 21 minutter siden, morhjertegod skrev: Litt uenig i første setning her. De få jeg kjenner som er fan av cbe og rosa bloggere. De er rundt 30 og godt utdannet. Dvs lege, fysioterapeut, butikk eier/sjef, eier av flere frisørsalonger ( med business utdannelse) . De legger ut alt ukritisk, daglige selfier og bilder av barna på fb, snap ig insta. Masse bilder der barna er stylet til bilder, designer vesker/ klær, bikini bilder, treningsbilder , matbilder osv osv.. Disse damene ligner på cbe i alt de gjør og har, så tror også dette er en målgruppe for denne bloggen. Jeg kjenner absolutt ingen kolleger som driver slik. Jeg er på CBE sin alder og jobber i oljebransjen som forsker/siv.ing., og gjort det i snart 7 år nå. Har hundrevis av kolleger, de fleste med master- eller doktorgrad i teknologi eller naturvitenskap. Aldri hørt noen nevne CBE eller andre bloggere. 😛 Skal sies at de jeg nå jobber tettest på til daglig utelukkende er menn, da. Men tidligere i en annen avdeling hørte jeg heller aldri om bloggere... De eneste jeg vet om som er fan av bloggere er de som typisk har gått «livets harde skole» (og skriver det som utdanning på Facebook, lol) og er nokså «enkle». (Må nevne at jeg selv faktisk HAR hatt en hard oppvekst med grov omsorgssvikt, så ser ikke ned på de som sliter! Slitt ekstremt med psyken selv.) Endret 6. februar 2019 av Rubella 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 6. februar 2019 #65345 Del Skrevet 6. februar 2019 1 minutt siden, Rubella skrev: Jeg kjenner absolutt ingen kolleger som driver slik. Jeg er på CBE sin alder og jobber i oljebransjen som forsker/siv.ing., og gjort det i snart 7 år nå. Har hundrevis av kolleger, de fleste med master- eller doktorgrad i teknologi eller naturvitenskap. Aldri hørt noen nevne CBE eller andre bloggere. 😛 Skal sies at de jeg nå jobber tettest på til daglig utelukkende er menn, da. Men tidligere i en annen avdeling hørte jeg heller aldri om bloggere... Jeg skjønner det eller ikke, ingen av mine nære venner er sån. Men jeg trenger bare gå inn på cbe på fb så ser jeg jo hvem av mine bekjente som følger henne. Jeg prøvde bare si at det ikke bare er uutdannede mennesker over 50 som faktisk er ukritiske på some. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 6. februar 2019 #65346 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) 4 minutter siden, morhjertegod skrev: Jeg skjønner det eller ikke, ingen av mine nære venner er sån. Men jeg trenger bare gå inn på cbe på fb så ser jeg jo hvem av mine bekjente som følger henne. Jeg prøvde bare si at det ikke bare er uutdannede mennesker over 50 som faktisk er ukritiske på some. Nå fikk jeg lyst å sjekke hvem av mine venner som følger henne! Straks tilbake med rapport, hihi! Rapport: 16 venner følger henne, de fleste uutdannede og forfengelige, flere veldig «enkle», ingen som har funnet opp kruttet, for å si det slik. 3 stk med noe høyere utdanning. Endret 6. februar 2019 av Rubella 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 6. februar 2019 #65347 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) På 6.2.2019 den 21.32, CecilieX skrev: Jeg skjønner ikke at du gidder å lire av deg påstander som ikke har rot i virkeligheten og du vet er motbevist her. I 2016 gjorde Trigger en stor tillitsundersøkelse der de spurte hvilke ulike mediepersonligheter som folk hadde tillit til. 1,3% hadde tillit til CBE. Til sammenlikning hadde 10% tillit til Trines Sandberg bak Trines matblogg. Hvis man googler tillitsundersøkelsen 2016, så vil man finne skjermbildet der alle bloggerne er listet opp. I denne artikkelen skriver TV2 om undersøkelsen og gjør et poeng sv at like FÅ hadde tillit til CBE som til Kjetil Siem i Fotballforbundet. https://www.tv2.no/a/8297625/ Jeg vil tro at CBE lever veldig godt med dette. Hun har en jobb hun trives godt med og som leverer kvalitetsarbeid hver dag. De som kommenterer er veldig fornøyd med det hun gjør og hun får mange positivt tilbakemeldinger hver dag. Selvfølgelig er det noen som ønske å lage kvalme, men de er lett å spotte. Ved at hun har gjort det så bra og bygget opp sin egen business, har det gitt henne mange muligheter. Hun har reist mye (...). Sist nå i Florida. De har økonomisk trygghet. Hun er i gang med et nytt prosjekt relatert til trening. Bloggen hun startet gir henne mange muligheter. Det er nok dette som betyr noe for henne, i tillegg til et godt privatliv. Den tilliten og troverdighet hun trenger, får hun fra de titusener som leser bloggen hennes hver dag og som har glede av det. Annonsøren gir henne også tillit. Mener hun tjente ca. 5 mill. i fjor. Dette taler for seg, og ikke noe jeg lirer av meg. Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 9. februar 2019 av Edie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. februar 2019 #65348 Del Skrevet 6. februar 2019 De 15 som kommenterer hver dag? Dessverre leser mange bloggen med ironisk distanse og lett forundring over dette maniske dukkestuelivet - derav den lave troverdigheten. Folk leser også Se og Hør, men de synes ikke det er kvalitetsjournalistikk. 😉 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Helene Hare Skrevet 6. februar 2019 #65349 Del Skrevet 6. februar 2019 4 minutter siden, Lin10 skrev: Den tilliten og troverdighet hun trenger, får hun fra de titusener som leser bloggen hennes hver dag og som har glede av det. Troverdighet? Hvilken troverdighet? Og hun scorer mye lavere på tillit enn andre bloggere. Om hun er fornøyd med så lite, så tyder det jo ikke på økonomisk teft. Hun kunne gjort MYE ut av det hun hadde, men sitter fremdeles fast i en nisje som snart er sørgelig utdatert. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 6. februar 2019 #65350 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) På 6.2.2019 den 22.06, Lin10 skrev: Jeg vil tro at CBE lever veldig godt med dette. Hun har en jobb hun trives godt med og som leverer kvalitetsarbeid hver dag. De som kommenterer er veldig fornøyd med det hun gjør og hun får mange positivt tilbakemeldinger hver dag. Selvfølgelig er det noen som ønske å lage kvalme, men de er lett å spotte. Ved at hun har gjort det så bra og bygget opp sin egen business, har det gitt henne mange muligheter. Hun har reist mye (...). Sist nå i Florida. De har økonomisk trygghet. Hun er i gang med et nytt prosjekt relatert til trening. Bloggen hun startet gir henne mange muligheter. Det er nok dette som betyr noe for henne, i tillegg til et godt privatliv. Den tilliten og troverdighet hun trenger, får hun fra de titusener som leser bloggen hennes hver dag og som har glede av det. Annonsøren gir henne også tillit. Mener hun tjente ca. 5 mill. i fjor. Dette taler for seg, og ikke noe jeg lirer av meg. Disse påstandene dine vil jeg ha dokumentasjon på, for selv om du skriver som om du har førstehånds kjennskap til intern informasjon, er det likefullt spekulasjoner. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Ryddet for persondebatt i sitering. Edie, adm. Endret 9. februar 2019 av Edie 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. februar 2019 #65351 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) På 6.2.2019 den 22.06, Lin10 skrev: Jeg vil tro at CBE lever veldig godt med dette. Hun har en jobb hun trives godt med og som leverer kvalitetsarbeid hver dag. De som kommenterer er veldig fornøyd med det hun gjør og hun får mange positivt tilbakemeldinger hver dag. Selvfølgelig er det noen som ønske å lage kvalme, men de er lett å spotte. Ved at hun har gjort det så bra og bygget opp sin egen business, har det gitt henne mange muligheter. Hun har reist mye (...). Sist nå i Florida. De har økonomisk trygghet. Hun er i gang med et nytt prosjekt relatert til trening. Bloggen hun startet gir henne mange muligheter. Det er nok dette som betyr noe for henne, i tillegg til et godt privatliv. Den tilliten og troverdighet hun trenger, får hun fra de titusener som leser bloggen hennes hver dag og som har glede av det. Annonsøren gir henne også tillit. Mener hun tjente ca. 5 mill. i fjor. Dette taler for seg, og ikke noe jeg lirer av meg. Men tenk hvor stor hun kunne ha vært hvis troverdigheten hadde vært bedre! Du har jo trukket frem inntekter som et mål på suksess og troverdighet. Tenk hvor mye hun kunne tjent hvis troverdigheten hadde vært høyere! Og tenk at hun på det tidspunktet som undersøkelsen ble gjort allerede hadde halverte lesertall. https://www.tv2.no/a/8016865/ Og at de siste tallene viser at hun nesten igjen har hatt en halvering av lesere! Det er ikke mye suksesshistorie når man ser hvor dårlig hun har forvaltet det fantastiske utgangspunktet hun hadde. Det er jo igjen et bevis på manglende teft og dårlig kunnskap rundt bedriftsutvikling og optimalisering. Den nesegruse beundringen du har for hvordan hun er som forretningskvinne har heller ingen rot i virkeligheten. Ryddet for persondebatt i sitering. Edie, adm. Endret 9. februar 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 6. februar 2019 #65352 Del Skrevet 6. februar 2019 1 hour ago, Ultiva said: Nå er det faktisk en grunn til at overivrig og ukritisk utlevering på sosiale medier er overlatt til overfladiske rosabloggere og lavt utdannede damer over femti på facebook. For de aller, aller fleste av oss så er det virkelig ikke nødvendig å få bekreftelse og ros hver eneste gang vi drikker en kaffekopp eller drar på trening. Det handler om å trives med seg selv og å klare å dra nesen ut av egen navle. De aller, aller færreste av oss ønsker å utlevere barna våre og å vise vår nakne rumpe på internett. De fleste ønsker ikke å leve livet med ansiktet oppi en telefon mens de tar gapende selfies for å vise frem siste sett med løsvipper og restylane. At CBE har hatt kjempeflaks som satset på blogging idét boblen oppsto, det er det ingen tvil om. Men å tro at folk faktisk misunner henne dette evige, meningsløse jaget etter bekreftelse og ros fra fremmede på internett; det er total skivebom. Ikke rart at hun blir sliten... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #65353 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) 43 minutter siden, Rubella skrev: Jeg kjenner absolutt ingen kolleger som driver slik. Jeg er på CBE sin alder og jobber i oljebransjen som forsker/siv.ing., og gjort det i snart 7 år nå. Har hundrevis av kolleger, de fleste med master- eller doktorgrad i teknologi eller naturvitenskap. Aldri hørt noen nevne CBE eller andre bloggere. 😛 Skal sies at de jeg nå jobber tettest på til daglig utelukkende er menn, da. Men tidligere i en annen avdeling hørte jeg heller aldri om bloggere... De eneste jeg vet om som er fan av bloggere er de som typisk har gått «livets harde skole» (og skriver det som utdanning på Facebook, lol) og er nokså «enkle». Sant. Statistikk lyver ikke. https://www.dagbladet.no/kultur/de-med-hoy-utdanning-legger-ut-faerre-bilder-av-barna-pa-sosiale-medier---er-mer-reflekterte/60385512 Og forøvrig: https://www.nrk.no/norge/legger-du-ut-bilder-av-barna-dine-pa-facebook_-da-kan-du-bli-saksokt-1.12830845 Endret 6. februar 2019 av Ultiva 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 6. februar 2019 #65354 Del Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, Ultiva skrev: Nå er det faktisk en grunn til at overivrig og ukritisk utlevering på sosiale medier er overlatt til overfladiske rosabloggere og lavt utdannede damer over femti på facebook. For de aller, aller fleste av oss så er det virkelig ikke nødvendig å få bekreftelse og ros hver eneste gang vi drikker en kaffekopp eller drar på trening. Det handler om å trives med seg selv og å klare å dra nesen ut av egen navle. De aller, aller færreste av oss ønsker å utlevere barna våre og å vise vår nakne rumpe på internett. De fleste ønsker ikke å leve livet med ansiktet oppi en telefon mens de tar gapende selfies for å vise frem siste sett med løsvipper og restylane. At CBE har hatt kjempeflaks som satset på blogging idét boblen oppsto, det er det ingen tvil om. Men å tro at folk faktisk misunner henne dette evige, meningsløse jaget etter bekreftelse og ros fra fremmede på internett; det er total skivebom. SÅ enig, knallbra skrevet. Hva er dette misunnelsemaset? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. februar 2019 #65355 Del Skrevet 6. februar 2019 Hender faktisk at jeg misunner dem lange lunsjer i ro og fred på kafe’ flere ganger i uka, jeg opplever mest «vi spiser bare litt mens vi har et møte på kontoret». ☺️ Alt det andre; nei takk, ikke for fem millioner, engang. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 6. februar 2019 #65356 Del Skrevet 6. februar 2019 Slik som CBE driver på er som jeg gjorde når f.eks Facebook var nytt, uhemmet utlevering av meg selv uten å tenke konsekvenser. Det som værre er er at de gjør det med barna sine i tillegg. Jeg hadde heldigvis ikke barn på den tiden, ellers hadde nok de fått for mye delt av sin uvitende mor på det vide nett. Men, vi får kunnskap, utvikler oss, leser forskning og hører på eksperter, og ut fra dette tar bedre og klokere valg. Siden CBE ser på all konstruktiv tilbakemelding som hat, så mangler de denne utviklingen. Jeg er jevngammel med CBE, men jeg syns selv jeg er ganske mange skritt forann i kunnskapsnivået.....men, jeg er ikke styrt av penger så kan være det er der forskjellen ligger. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 6. februar 2019 #65357 Del Skrevet 6. februar 2019 8 minutter siden, Kollontaj skrev: Hender faktisk at jeg misunner dem lange lunsjer i ro og fred på kafe’ flere ganger i uka, jeg opplever mest «vi spiser bare litt mens vi har et møte på kontoret». ☺️ Alt det andre; nei takk, ikke for fem millioner, engang. Ai, ja, en rolig lunsj på kafé eller restaurant på en helt vanlig onsdag hadde vært tingen. Jaja, å innta svett gulostskive og lunken kaffe mens syvendetrinnselevene veksler mellom nysgjerrighet og å bli dødsflaue mens de ser på pubertetsepisodene til Newton har sin sjarm det også. Ellers enig med deg, jeg liker mitt nokså anonyme KG-brukerliv godt. 👍🏻 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. februar 2019 #65358 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) På 6.2.2019 den 22.06, Lin10 skrev: Jeg vil tro at CBE lever veldig godt med dette. Hun har en jobb hun trives godt med og som leverer kvalitetsarbeid hver dag. De som kommenterer er veldig fornøyd med det hun gjør og hun får mange positivt tilbakemeldinger hver dag. Selvfølgelig er det noen som ønske å lage kvalme, men de er lett å spotte. Ved at hun har gjort det så bra og bygget opp sin egen business, har det gitt henne mange muligheter. Hun har reist mye (...) Sist nå i Florida. De har økonomisk trygghet. Hun er i gang med et nytt prosjekt relatert til trening. Bloggen hun startet gir henne mange muligheter. Det er nok dette som betyr noe for henne, i tillegg til et godt privatliv. Den tilliten og troverdighet hun trenger, får hun fra de titusener som leser bloggen hennes hver dag og som har glede av det. Annonsøren gir henne også tillit. Mener hun tjente ca. 5 mill. i fjor. Dette taler for seg, og ikke noe jeg lirer av meg. Haha, den var god. Hun lå vel akkurat å vaket rundt 20 000 lesere før Blogglisten forsvant. #alternativvirkelighet Ryddet for persondebatt i sitert innhold. Edie, adm. Endret 9. februar 2019 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ane_luise87 Skrevet 6. februar 2019 #65359 Del Skrevet 6. februar 2019 28 minutter siden, Zeitgeist skrev: Haha, den var god. Hun lå vel akkurat å vaket rundt 20 000 lesere før Blogglisten forsvant. #alternativvirkelighet Hvor mange lesere har hun nå? Det virker jo som den bloggen synker i rekordfart. Er vel ikke så lenge siden lesertallene var på rundt 30 000 lesere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2019 #65360 Del Skrevet 6. februar 2019 29 minutter siden, ane_luise87 skrev: Hvor mange lesere har hun nå? Det virker jo som den bloggen synker i rekordfart. Er vel ikke så lenge siden lesertallene var på rundt 30 000 lesere. i november/desember var hun under 20 000 - det laveste jeg så før blogglisten forsvant var 18 000 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg