Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

jeg fatter ikke at du kan tro på at hun merker all reklame når hun gjentatte ganger enten har unnlatt å merke, eller har ettermerket. Og hvorfor i all verden har hun slettet blogginnleggene med prismelampene? :vetikke:

Kan du ikke sende en Mail, hvis det er så viktig for deg? Tror ikke det er en kriminell tankegang som ligger bak, hvor sletting av « bevis» er nødvendig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Lin10 skrev:

En influnecer et en påvirker, og i den rollen ligger det å komme med tips bl.a. Selvfølgelig har hun også med reklameinnlegg, siden ingen lever bare på luft og kjærlighet. Men, de blir merket. Hun kommer bl.a med tips om matretter og tips om sminke, slik som i dag. Det betyr ikke at melken hun bruker i oppskriften er sponset av Tine eller kyllingen fra Prionor. Bloggen har variasjon og hun har mange forskjellige type innlegg. Hvis man klarer å forstå dette og skjønne litt av bloggvirksomheten, så hadde man ikke hatt behov for å spekulere.

Og her er rikelig med dokumentasjon gjennom flere år på at bedriften slurver voldsomt med reklamemerkingen:

https://influencere.wordpress.com/cbe-reklame/

Jeg husker f eks godt den famøse Freia-reklamen; hvor bedriften i 5 hele døgn hadde bilde av en klokke på bloggen sin. Og i ettertid merket den med reklame. For, oppsann, de skulle visst ha merket reklameinnlegget som de mottok en klekkelig pengesum for 🤪 Nå for tiden går det forøvrig mye i skjult reklame for NetFit. Frekkhetens nådegave. Nå sist bare for et par dager siden:

https://imgur.com/a/hy8h19e

Blir jo så uproft at man må le. 

Endret av Ultiva
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Kan du ikke sende en Mail, hvis det er så viktig for deg? Tror ikke det er en kriminell tankegang som ligger bak, hvor sletting av « bevis» er nødvendig...

Det er rørende hvor stor tiltro du har til CBEs redelighet. Det er fint for henne at noen har sånn helt ubetinget beundring for alt hun gjør, når det er andre som er kritiske til både hvordan hun prøver å unngå å merke reklame og hvordan hun eksponerer ungene. Sikkert herlig for henne at noen er så glade i henne, siden hun får så mye pes fra andre.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ultiva skrev:

Og her er rikelig med dokumentasjon gjennom flere år på at bedriften slurver voldsomt med reklamemerkingen:

Jeg husker f eks godt den famøse Freia-reklamen; hvor bedriften i 5 hele døgn hadde bilde av en klokke på bloggen sin. Og i ettertid merket den med reklame. For, oppsann, de skulle visst ha merket reklameinnlegget som de mottok en klekkelig pengesum for 🤪 Nå for tiden går det forøvrig mye i skjult reklame for NetFit. Frekkhetens nådegave.

👍 Som sagt; ingen troverdighet igjen!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg husker f eks godt den famøse Freia-reklamen; hvor bedriften i 5 hele døgn hadde bilde av en klokke på bloggen sin. Og i ettertid merket den med reklame. For, oppsann, de skulle visst ha merket reklameinnlegget som de mottok en klekkelig pengesum for 🤪 Nå for tiden går det forøvrig mye i skjult reklame for NetFit. Frekkhetens nådegave.

CBE har selv skrevet at hun skulle ta kontakt med Forbrukertilsynet om de måtte merke NETFIT som reklame, siden de ennå ikke tjener penger på dette. CBE ønsket inntil videre merke dette som reklame til hun fikk svar fra FT, noe hun også merket i tilfellet det var pålagt. Jeg ser at det  nå ikke er merket som reklame, og da er det åpenbart at hun har fått svar på det spørsmålet..at, inntil videre ikke merke som reklame. 

Endret av Lin10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
14 minutter siden, Lin10 skrev:

En influencer er en påvirker, og i den rollen ligger det å komme med tips bl.a. Selvfølgelig har hun også med reklameinnlegg, siden ingen lever bare på luft og kjærlighet. Men, de blir merket. Hun kommer bl.a med tips om matretter og tips om sminke, slik som i dag. Det betyr ikke at melken hun bruker i oppskriften er sponset av Tine eller kyllingen fra Prionor. Bloggen har variasjon og hun har mange forskjellige type innlegg. Hvis man klarer å forstå dette og skjønne litt av bloggvirksomheten, så hadde man ikke hatt behov for å spekulere.

Kjære deg... Jeg anbefaler at du leser gjennom det leksikonet av uredeligheter Asti har samlet sammen gjennom årene. Jeg ser flere har linket til siden hennes her nå. Les grundig gjennom, og fortell meg helt ærlig at Caroline er så ærlig og redelig som du påstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lin10 skrev:

CBE har selv skrevet at hun skulle ta kontakt med Forbrukertilsynet om de måtte merke NETFIT som reklame, siden de ennå ikke tjener penger på dette. CBE ønsket inntil videre merke dette som reklame til hun fikk svar fra FT, noe hun også merket i tilfellet det var pålagt. Jeg ser at det  nå ikke er merket som reklame, og da er det åpenbart at hun har fått svar på det spørsmålet..at, inntil videre ikke merke som reklame. 

Det er merket som reklame på IG - noe som stemmer med hva FT skriver i veiledningen sin.

Det er selvsagt ikke slik at en bedrift må drive med overskudd før de må merke markedsføringen sin. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

👍 Som sagt; ingen troverdighet igjen!

Tydeligvis nok troverdighet  igjen til at du leser bloggen og følger henne i SoMe👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Tydeligvis nok troverdighet  igjen til at du leser bloggen og følger henne i SoMe👍🏼

Jeg gjør ingen av delene, Asti sin blogg er mer enn bra nok for å konkludere👌

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lin10 skrev:

Haha, tror du at alle leser bloggen fordi de liker den og synes den er troverdig? 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lin10 skrev:

Rørende hvordan du stoler blindt på en bedrift som i fem år løy om at de fabrikkerte kommentarer og slankeredigerte hovedpersonen. De gav seg jo ikke med det før de ble avslørt, og det eneste de gjorde da var å fjerne muligheten for å sjekke om de fortsatte med juksingen. De refses i tillegg regelmessig av offentlige instanser for juksing og dårlig dømmekraft:

"Bloggeren har for tredje gang fått refs av Helsedirektoratet for å fronte alkohol i sosiale medier":

https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen

"Det synes jeg er direkte uansvarlig, sier direktør for Legemiddelverket, Steinar Madsen" (om bedriftens reklame for omstridt prevensjonsmiddel):

https://www.side2.no/underholdning/bloggere-far-refs-for-a-anbefale-omstridt-prevensjon-4530090

"Det er fryktelig trist og ulovlig, sier leder for rådet for legeetikk" (om bedriftens forfalskning av b la legetitler):

https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400

CBE vant en ærespris av Vixens jury i år; for å være "guilty pleasure og et irritasjonsmoment for mange" - og for å ha brøyet vei for andre kommersielle rosabloggere.

Hvordan du kan gi denne kommersielle reklamebedriften din hele og fulle tillit er for meg uforklarlig.

Endret av Ultiva
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror det beste er om du Lin10 sender henne en mail om hvorfor hun har slettet. Jeg tror ikke noen andre herfra vil få svar, mens du, som er hennes store beundrer og som forsvarer henne i ett og alt, du vil sikkert få svar. Hun leser nok her daglig og vet at hun kan stole på deg!

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg gjør ingen av delene, Asti sin blogg er mer enn bra nok for å konkludere👌

Ok. Den bloggen har nok høye lesertall. Det ble vel for mye « stalking» for KG, siden hun ikke er her nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lin10 skrev:

Ok. Den bloggen har nok høye lesertall. Det ble vel for mye « stalking» for KG, siden hun ikke er her nå. 

Hun skriver på bloggen sin om hvorfor hun ikke er på KG. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lin10 skrev:

Det handler om troverdig dokumentasjon! Leser gjerne fra deg også hvis du har! 👌

Og såvidt jeg vet er det Asti sitt eget valg å ikke være her! Siden du insinuerer at KG ikke ville ha hen her er det fint om du dokumenterer det, hvis ikke er det vel spekulasjon?🧐

Endret av Jobbermedbarn
Lagt til noe
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva snakker du om? For å belyse bloggerens lovbrudd og flørt med lovverket må en inneha informasjon om hvilke lovbrudd bedriften faktisn begår. Deretter kan all dokumentasjon bli videresendt til rette instans. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Lin10 skrev:

?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin10 skrev:

En influencer er en påvirker, og i den rollen ligger det å komme med tips bl.a. Selvfølgelig har hun også med reklameinnlegg, siden ingen lever bare på luft og kjærlighet. Men, de blir merket. Hun kommer bl.a med tips om matretter og tips om sminke, slik som i dag. Det betyr ikke at melken hun bruker i oppskriften er sponset av Tine eller kyllingen fra Prionor. Bloggen har variasjon og hun har mange forskjellige type innlegg. Hvis man klarer å forstå dette og skjønne litt av bloggvirksomheten, så hadde man ikke hatt behov for å spekulere.

Bloggen er en levende reklameplakat.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Hun har gang på gang på gang på gang på gang latt være å merke reklame eller ettermerket reklame, så hvordan i all verden du kan tro at umerket reklame, ikke er reklame, er virkelig hinsides min forståelse.

2 timer siden, Rubella skrev:

Det kalles naivitet!

Nei, det kalles rett og slett bare dumskap.

Endret av kjarlos
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lin10 skrev:

Hva ligger egentlig bak en rekke lovbrudd, kommentarjuks og evig flørt med lovverket? Er det dumskap? Hvor mange smekk på fingrene skal et kommersielt virke måtte få før de gjør jobben sin og følger loven? 

Er bloggere dummere enn resten av befolkningen?

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...