Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65061 Del Skrevet 2. februar 2019 5 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hun driver en kommersiell blogg som vil at du skal kjøpe alle produktene hun reklamerer for. Det er konseptet med all reklame, noe som du sikkert er klar over selv. Hun er en påvirker, og en dårlig en sådan da hun oppfordrer til overforbruk. Hvorfor har ikke du googlet avling av bomull? Google bærekraftig utvikling også. Jorden er på vei til å gå under og du er ikke klar over det en gang. Fint at du er engasjert i miljø og vi har alle et ansvar. Jeg leser at hun gjør tiltak for miljøet. Nå har hun den jobben hun har og som sagt så er reklame en stor del av inntektskilden hennes. Du kan ikke legge alt ansvar på henne. Folk må selv ta egne valg i forhold til sitt forbruk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 2. februar 2019 Forfatter #65062 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Det er snakk om å la være med å rigge seg til i velourstolen med en mørk sjokoladeknekk og sort espresso i gullkopp mens verden blir stadig mørkere. Thor Steinhovden etterlyser samvittighet og etisk refleksjon hos populære, store SoMe-personligheter som CBE: Sitat Influensere bør absolutt engasjere seg enda mer i samfunnsdebatten. Likestilling i Midtøsten, #metoo og psykiske lidelser er svært viktige temaer, og jeg heier på alle som setter dette på dagsordenen. Det behøver imidlertid ikke å stoppe der. Debatten rundt EØS-avtalen berører mange rundt om i landet. Automatisering er en utfordring som vil treffe nærmest alle nordmenn. Barnefattigdom, skattepolitikk, likestilling i arbeidslivet, integreringsutfordringer og «just transition» (rettferdig klimaomstilling) er noe svært mange i folket ønsker gode løsninger på. Dette er temaer som altfor få deltar i. Det har influensere makt til å bidra til å endre. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/p6y1vj/Kort-sagt_-fredag-1-februar Utfordringen er altså gitt til de mest populære influencerne, som CBE. Er hun villig til å påta seg noe ansvar eller vil hun bare fortsette med å fordumme og forsøple Norge? Endret 2. februar 2019 av Ultiva 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65063 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 19 minutter siden, CecilieX skrev: Hvis det er slik du skriver at «hun levere tilbake tøyet» så er det å innrømme at hun lyver på bloggen. For hun skriver om klær som hun kjøper som om hun har handlet dem og beholdt fordi hun elsker plaggene. Så betyr det da at du faktisk innrømmer at hun lyver jevnlig? Du må slutte å tolke alt i verste mening. Jeg regner med at hun beholder tøy, men er sikker på at mye blir levert tilbake. En kjøper tøy og kan levere tilbake. Jeg synes det sier seg selv. Mitt inntrykk er at de på ingen måte sløser, selv om de har bedre økonomi enn veldig mange. Endret 2. februar 2019 av Lin10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65064 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 7 minutter siden, Lin10 skrev: Fint at du er engasjert i miljø og vi har alle et ansvar. Jeg leser at hun gjør tiltak for miljøet. Nå har hun den jobben hun har og som sagt så er reklame en stor del av inntektskilden hennes. Du kan ikke legge alt ansvar på henne. Folk må selv ta egne valg i forhold til sitt forbruk. Hun er ansvarlig da hun bedriver en kommersiell blogg. Benekter du at hensikten med reklame er å selge produkter? Vi har alle et ansvar og den naive tilnærmingen til bedriftens overforbruk blir for dumt. Har du googlet nå? Endret 2. februar 2019 av Snaskesnusken 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65065 Del Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Lin10 skrev: Du må slutte å tolke alt i verste mening. Jeg regner med at hun beholder tøy, men er sikker på at mye blir levert tilbake. En kjøper tøy og kan levere tilbake. Jeg synes det sier seg selv. Mitt inntrykk er at de på ingen måte sløser, selv om de har bedre økonomi enn veldig mange. De tjener penger på reklame. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. februar 2019 #65066 Del Skrevet 2. februar 2019 42 minutter siden, Undreguri said: Jeg har sette noen episoder av Bloggerne, og jeg forstår ikke de som kommenterer at ekteparet Eriksen fremstår som så naturlige osv. Jeg syns HELT motsatt!! Tanken om usikkerhet og lavt selvbilde, ble virkelig bekreftet. Og i den siste episoden, brukte da virkelig TV 2 tydelige virkemidler i filmingen sin?? De filmet vennene som ventet flere ganger, mens fruen lurte på hva hun skulle ha på seg, tok bilder osv... Snakk om å gi f i andres tid... Dette bekrefter noe jeg har mistenkt mange ganger; hun er elendig på å organisere seg OG hun tror at verden er sentrert rundt henne. Tips: omgå folk med utdanning, innsikt i hva som rører seg i verden osv , utdann dere, les bøker og aviser etc for å utvikle bloggen videredersom dere tenker at dette er levebrødet fremover. Bloggerne har vist at det var mørkere enn jeg trodde, gitt! Og @Lin10, tuller du?? De "leser" jo bøker når de reklamerer for Storytel. 😂 Utdannelse har de jo prøvd, i alle fall hun, uten å fullføre (så vidt jeg vet)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65067 Del Skrevet 2. februar 2019 @Lin10 «Ordet reklame kommer av det latinske ordet reklamare som betyr «å rope ut». Reklame er et viktig hjelpemiddel for en produsent som ønsker å selge en vare eller en tjeneste. Reklame skiller seg fra andre medietekster ved at senderen har betalt for å få formidlet budskapet sitt. Derfor gjør de fleste medier mottakerne oppmerksom på hva som er redaksjonelt innhold, og hva som er reklame.» https://ndla.no/subjects/subject:14/topic:1:185036/topic:1:185602/resource:1:86923 «Kommersiell: som har med handel å gjøre, som er beregnet på handel eller handelssamkvem.» «Kommersiell kan også bety salgbar og betegne noe som er laget eller presentert for å virke salgsfremmende og ha bred appell.» https://snl.no/kommersiell 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65068 Del Skrevet 2. februar 2019 8 minutter siden, Snaskesnusken skrev: De tjener penger på reklame. Selvfølgelig, har jeg ment noe annet. Men, det er voksne mennesker som leser bloggen i hovedsak, vi har alle et ansvar på hva vi ønsker å kjøpe og hva vi trenger. Hvis hun reklamerer for en type hudkrem, så det kan det være at jeg kjøper den, istedenfor den hudkremen jeg vanligvis bruker. Reklame kan også være som opplysninger om nye produkter på markedet. Betyr jo ikke skal folk må kjøpe noe en ikke trenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 2. februar 2019 #65069 Del Skrevet 2. februar 2019 Lurer på hvor lenge dette narrativet de bedriver holder? Bare det at Lassebasse går hjemme, dilter etter frua og tar bilder til bloggen, er i mitt hode ganske så merkelig. Hva skal dem leve av den dagen den rosa boblen sprekker? Ingen av dem har en vanlig jobb. Hva skal sånne gå til når blogging ikke lenger sørger for inntekt? Synes jeg ser for meg seansen når Hr. og Fru Eriksen skal søke NAV om AAP og uføretrygd. Tviler sterkt på at frua noengang kan fungere i en vanlig jobb. Hun aner ikke hva hun snakker om når hun beskriver de "hektiske" dagene sine. En dag kommer nok virkeligheten til villaen i Sarpsborg også. Å da er jeg spent på hva som skjer. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. februar 2019 #65070 Del Skrevet 2. februar 2019 Mitt inntrykk er at bloggeier har en kjøpemani som ikke ligner noe i nærheten av nøktern økonomi. For ikke å snakke om å pipe om miljøbevissthet når hun går foran som et godt ekskremsel på miljøsvineri - bare i en eneste husholdning. Kjøttfrie middager som tiltak, og nylig startet kildesortering er en dråpe i plasthavet. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 2. februar 2019 #65071 Del Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Hva vet du om garderoben hennes? Mye av det som vises kan jo bli levert tilbake. En blogger som har antekksbilder må ha variasjon i garderoben. Både for inspirasjon til sine lesere og ved mer reklameinnlegg. Du får se om det blir noen heliumballong i kveld da, hvis de bruker ballonger til festen. Hun tok ihverfall det til etterretning etter at hun fikk informasjon om at helium brukes til medisinsk behandling og det er begrenset tilgang av det. Men, jeg vet at det selges overskuddshelium som kan brukes. Dette er helium som ikke kan brukes til medisinsk behandling. Hva vet du om garderoben hennes? Og hvilken type helium hun bruker? Du skriver som om du VET. Det du skriver er udokumenterte spekulasjoner, på lik linje med de du kritiserer. Det framstår som om at du synes det er helt greit at du spekulerer uten å fremlegge dokumentasjon fordi dine spekulasjoner går til CBE's fordel. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65072 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, Lin10 skrev: Selvfølgelig, har jeg ment noe annet. Men, det er voksne mennesker som leser bloggen i hovedsak, vi har alle et ansvar på hva vi ønsker å kjøpe og hva vi trenger. Hvis hun reklamerer for en type hudkrem, så det kan det være at jeg kjøper den, istedenfor den hudkremen jeg vanligvis bruker. Reklame kan også være som opplysninger om nye produkter på markedet. Betyr jo ikke skal folk må kjøpe noe en ikke trenger. Hensikten med bloggen er å få deg til å kjøpe produktene. Kommersiell blogg er en aggressiv reklamekanal som spiller på venninespekteret. Har du googlet nå? Endret 2. februar 2019 av Snaskesnusken 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65073 Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Hva vet du om garderoben hennes? Og hvilken type helium hun bruker? Du skriver som om du VET. Det du skriver er udokumenterte spekulasjoner, på lik linje med de du kritiserer. Det framstår som om at du synes det er helt greit at du spekulerer uten å fremlegge dokumentasjon fordi dine spekulasjoner går til CBE's fordel. Jeg har sett at hun ikke har brukt helium. Ballongbuene hun har brukt den siste tiden, er ikke helium. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. februar 2019 #65074 Del Skrevet 2. februar 2019 Bare spekulasjoner og udokumenterte påstander igjen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65075 Del Skrevet 2. februar 2019 4 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg har sett at hun ikke har brukt helium. Ballongbuene hun har brukt den siste tiden, er ikke helium. Hvordan vet du det egentlig? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 2. februar 2019 #65076 Del Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Hva vet du om garderoben hennes? Mye av det som vises kan jo bli levert tilbake. En blogger som har antekksbilder må ha variasjon i garderoben. Både for inspirasjon til sine lesere og ved mer reklameinnlegg. Du får se om det blir noen heliumballong i kveld da, hvis de bruker ballonger til festen. Hun tok ihverfall det til etterretning etter at hun fikk informasjon om at helium brukes til medisinsk behandling og det er begrenset tilgang av det. Men, jeg vet at det selges overskuddshelium som kan brukes. Dette er helium som ikke kan brukes til medisinsk behandling. Jeg forstår ikke dette med ballonger. Gjør du? Hvorfor må man ha et lass med ballonger for å feire bursdager? Det betyr så mye at man til og med kan kjøpe overskuddshelium!? Jeg visste ikke at det finnes noe som heter det en gang. Hva er greia med et hav av ballonger? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. februar 2019 #65077 Del Skrevet 2. februar 2019 Et hav av ballonger er rene symbolikken på all plasten vi har i havet når cbe er 62 år og har bidratt stort. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65078 Del Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Skogspike skrev: Jeg forstår ikke dette med ballonger. Gjør du? Hvorfor må man ha et lass med ballonger for å feire bursdager? Det betyr så mye at man til og med kan kjøpe overskuddshelium!? Jeg visste ikke at det finnes noe som heter det en gang. Hva er greia med et hav av ballonger? Det siste jeg tenker på når jeg skal arrangere selskap er helium og ballonger.. Jeg bruker lyslenker som kan brukes flere ganger. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65079 Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Revenge of Cthulhu skrev: Et hav av ballonger er rene symbolikken på all plasten vi har i havet når cbe er 62 år og har bidratt stort. Hvem har sagt eller oppfordret til å kaste plast/ ballonger i havet? Ihverfall ikke CBE 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65080 Del Skrevet 2. februar 2019 9 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hvordan vet du det egentlig? Du får lese bloggen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg