Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært i noen barnebursdag med annet enn maks 10-20 vanlige ballonger hengt opp i taket. Og jeg har nok aldri vært i en voksenbursdag med en eneste ballong.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie112 skrev:

Den bloggen altså! Først miljøtiltak for å blant annet minske plast,  og så vanvittig mange ballonger i 60års dag. Hva gir du meg? Det er jo helt sykt! Lurer på om de har evne til å reflektere i det hele tatt.

Tror kanskje ikke selvinnsikt og evne til refleksjon er ekteparet Eriksens aller sterkeste side. Kanskje ikke så rart med et yrkesliv som kun handler om å ta bilder av seg selv, skrive om seg selv, og motta rosende kommentarer om seg selv. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

At hun ikke ser selv hvor komplett merkverdig det blir å liksom skulle være miljøbevisst og dele tips den ene dagen, fot så å produsere plastavfall i stort format to dager etterpå? Hvirfor lar hun ikke bare være å komme med tips, ser hun ikke hvordan det setter henne i et helt merkverdig lys. Hun ser jo helg fullstendig prinsippløs ut. Hun kunne bare latt være å gi miljøtips. Eller å skrive om hvordan hun skjermer ungene. Da hadde hun i hvertfall unngått å fremstå som hyklersk. 

Jeg kjenner en foreleser som underviser i bærekraftig utvikling. Ekteparet og fansen burde hatt seg noen timer på skolebenken for å realitetsorientere seg litt her om hva de egentlig holder på med. Bedriften tjener penger på idioti.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hyacinth skrev:

Tror kanskje ikke selvinnsikt og evne til refleksjon er ekteparet Eriksens aller sterkeste side. Kanskje ikke så rart med et yrkesliv som kun handler om å ta bilder av seg selv, skrive om seg selv, og motta rosende kommentarer om seg selv. 

Jeg oppfatter bloggerne som «enkle» mennesker.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Det er vel heller det at det mangler kurs i bruken som gjør det vanskelig å få sponset noe der. (som fruen trenger) 

Nå har vel ikke fruen klart å gjennomføre noen som helst form for kurs eller lignende siden videregående. Så spørs hvor mye hun hadde fått ut av å få sponset et GPS kurs.

Legger til: Anbefaler Fruen å ta toget. Sjeldent lokførere kjører feil vei.

Endret av Inocybe
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Nå har vel ikke fruen klart å gjennomføre noen som helst form for kurs eller lignende siden videregående. Så spørs hvor mye hun hadde fått ut av å få sponset et GPS kurs.

Legger til: Anbefaler Fruen å ta toget. Sjeldent lokførere kjører feil vei.

😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at denne bloggeren tar noen grep for bevare miljø. Det betyr ikke at man klarer å kutte ned på alt, men viktig  at vi alle kan gjøre noe. CBE  spiser mindre kjøtt og knapt noe rødt kjøtt. Positivt for helsa og miljø. Gjenbruk av sine egne klær, siden det er naturlig at en blogger har en viss variasjon i garderoben. Kjører Hybrid Volvo. Og helt sikkert andre tiltak i hverdagen. Det betyr ikke at man ikke kjører fly eller kan blåser opp ballonger til fest, men at man er bevisst på miljøtiltak i det daglige. Ser også at hun har gått bort fra helium ballonger. 

Endret av Lin10
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at de har gått bort fra helium? På Bloggerne så jeg en gasstank da de blåste opp ballonger, iallfall. (Fra bursdagen til LKE og kritikken kom lenge før den.) Hybrid Volvo, er det offentlig info? Å spise færre kjøttmiddager hjelper lite på miljøet når hun har klær til minst 5 kvinner. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lin10 skrev:

Flott at denne bloggeren tar noen grep for bevare miljø. Det betyr ikke at man klarer å kutte ned på alt, men viktig  at vi alle kan gjøre noe. CBE  spiser mindre kjøtt og knapt noe rødt kjøtt. Positivt for helsa og miljø. Gjenbruk av sine egne klær, siden det er naturlig at en blogger har en viss variasjon i garderoben. Kjører Hybrid Volvo. Og helt sikkert andre tiltak i hverdagen. Det betyr ikke at man ikke kjører fly eller kan blåser opp ballonger til fest, men at man er bevisst på miljøtiltak i det daglige. Ser også at hun har gått bort fra helium ballonger. 

Hvilke grep snakker du om? Ekteparet bedriver med overforbruk som ikke ligner noe. Miljøsvin kaller vi slike mennesker.

Hybrid Volvo?? De kan ta toget til Oslo.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Vet du at de har gått bort fra helium? På Bloggerne så jeg en gasstank da de blåste opp ballonger, iallfall. (Fra bursdagen til LKE og kritikken kom lenge før den.) Hybrid Volvo, er det offentlig info? Å spise færre kjøttmiddager hjelper lite på miljøet når hun har klær til minst 5 kvinner. 

Hva vet du om garderoben hennes? Mye av det som vises kan jo bli levert tilbake. En blogger som har antekksbilder må ha variasjon i garderoben. Både for inspirasjon til sine lesere og  ved  mer reklameinnlegg. Du får se om det blir noen heliumballong i kveld da, hvis de bruker ballonger til festen. Hun tok ihverfall det til etterretning etter at hun fikk informasjon om at helium brukes til medisinsk behandling og det er begrenset tilgang av det. Men, jeg vet at det selges overskuddshelium som kan brukes. Dette er helium som ikke kan brukes til medisinsk behandling. 

Endret av Lin10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Hva vet du om garderoben hennes? Mye av det som vises kan jo bli leveres tilbake. Du får se om det blir noen heliumballong i kveld da, hvis de bruker ballonger til festen. Hun tok ihverfall det til etterretning etter at hun fikk informasjon om at helium brukes til medisinsk behandling og det er begrenset tilgang av det. Men, jeg vet at det selges overskuddshelium som kan brukes. Dette er helium som ikke kan brukes til medisinsk behandling. 

Vi vet om det som blir publisert i den kommersielle bloggen som oppfordrer publikum til overforbruk. Overforbruk er ikke miljøvennlig. Google hva som skjer på marker hvor de avler bomull.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Vi vet om det som blir publisert i den kommersielle bloggen som oppfordrer publikum til overforbruk. Overforbruk er ikke miljøvennlig. Google hva som skjer på marker hvor de avler bomull.

Hun oppfordrer ikke til overforbruk. Folk må  selv velge hva de ønske å kjøpe eller bli inspirert av. Reklame har kommet for å bli, og reklame er noe hun har med, fordi det er penger som betaler hennes regninger. Forbruk og kjøp av varer og tjenester er samfunnet helt avhengig av fra samfunnsøkonomisk perspektiv. Hun har da aldri oppmuntret et enkelt menneske til å kjøpe alt av kjoler hun legger ut. Det er da hvert enkelt menneske som har et ansvar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX
29 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva vet du om garderoben hennes? Mye av det som vises kan jo bli levert tilbake. En blogger som har antekksbilder må ha variasjon i garderoben. Både for inspirasjon til sine lesere og  ved  mer reklameinnlegg. Du får se om det blir noen heliumballong i kveld da, hvis de bruker ballonger til festen. Hun tok ihverfall det til etterretning etter at hun fikk informasjon om at helium brukes til medisinsk behandling og det er begrenset tilgang av det. Men, jeg vet at det selges overskuddshelium som kan brukes. Dette er helium som ikke kan brukes til medisinsk behandling. 

Hvis det er slik du skriver at «hun levere tilbake tøyet» så er det å innrømme at hun lyver på bloggen. For hun skriver om klær som hun kjøper som om hun har handlet dem og beholdt fordi hun elsker plaggene. Så betyr det da at du faktisk innrømmer at hun lyver jevnlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin10 skrev:

Selv om CBE forteller på en liten snapkonto at hun anbefaler bærenett, så er det kun en knøttliten dråpe i havet. Bedriften hennes har i TI ÅR reklamert for et massivt overforbruk av klær, sko, sminke og interiør. De reklamerer for cruise, som er direkte katastrofalt for miljøet. Det å kjøre volvo hybrid er da ikke noe offer for dem. Ei heller å bytte ut plastsugerør med stålsugerør. De er ikke villig til å ofre noen verdens ting for miljøet og dét syns! Det hjelper ikke å bruke fem sekunder på å anbefale bærenett når du i TI ÅR har messet og oppmuntret til overforbruk og miljøsvineri.

Jeg syns at CBE og LKE skal lese denne artikkelen her, og så får de virkelig kjenne på den beksvarte samvittigheten neste gang de roser produkt X, Y og Z opp i skyene for sine 325 000 IG-følgere. "Jeg har denne i svart, rødt, lilla og grønn og jeg vil bare ha enda flere!" Og om produktpusherne ikke får dårlig samvittighet av dette, da er rett og slett alt håp ute.

https://www.nrk.no/urix/i-2050-vil-det-vaere-mer-plast-enn-fisk-i-havet-1.12760316

Endret av Ultiva
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun oppfordrer ikke til overforbruk. Folk må  selv velge hva de ønske å kjøpe eller bli inspirert av. Reklame har kommet for å bli, og reklame er noe hun har med, fordi det er penger som betaler hennes regninger. Forbruk og kjøp av varer og tjenester er samfunnet helt avhengig av fra samfunnsøkonomisk perspektiv. Hun har da aldri oppmuntret et enkelt menneske til å kjøpe alt av kjoler hun legger ut. Det er da hvert enkelt menneske som har et ansvar. 

Hun driver en kommersiell blogg som vil at du skal kjøpe alle produktene hun reklamerer for. Det er konseptet med all reklame, noe som du sikkert er klar over selv. Hun er en påvirker, og en dårlig en sådan da hun oppfordrer til overforbruk. 

Hvorfor har ikke du googlet avling av bomull? 

Google bærekraftig utvikling også. Jorden er på vei til å gå under og du er ikke klar over det en gang.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt jeg kjenner en foreleser som virkelig kan realitetsorientere både CBE og fansen når det gjelder overforbruk og jordens undergang. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...