Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Macimba skrev:

Det ser bare så utrolig teit ut å være barbeint i tynne sko, og ha på tykk jakke. Så slitsomt det må være å tenke at man til enhver tid skal dolle seg opp,  sparkle ansiktet, krølle håret fordi det skal taes bilder til bloggen.

Det er ikke en dag det er vanlig hverdagsliv i den familien. 

For noen er faktisk både hår og sminke en del av hverdagen.

Og la nå dama få kle seg sånn hun vil..

Ser ikke poenget i å diskutere andres rutiner ved eget utseende.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ganske gøy å følge med på hvordan cbe.no kler seg. Topplue og anorakk i august og 3/4 kort bukse og tynne pensko i desember. Henger ikke sammen med annet en reklamen på bloggen. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rar følelse å tenke på at bloggen jeg leste fast i flere år, med ukritiske og beundrende øyne faktisk:blush:, nå er blitt til noe jeg ler av. Den blir bare rarere og rarere. Pussige antrekk, som innimellom nærmest ser ut som kostymer, og den som bærer det ser ut som hun har kledd seg ut, med masker etter anledningen.

Og alt er så FINT!

Hadde det ikke vært for at de unevnelige til stadighet er uvitende innblandet i denne bisarre forestillingen, hadde jeg ledd meg beint i hjel.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Må bare si at den hvite blusen på hennes nyeste innlegg ikke er særlig flatterende for hennes del. 

Og hva er vitsen med å bruke en kort skinnbukse og Valentino-sko når man ser ut som om man fryser på bildet?

Hilsen fra en vanlig kvinne som bruker stilongs på denne tiden av året. (Jeg skjønner jo at stilongs ikke ser pent ut sammen med Valentino-sko, så jeg bruker ikke Valentino-sko). 

Men det finnes vel pene sko som også er varme?

Det ser helt tullete ut å stå der med russerkone-pelskåpe og lakkbukse til midt på leggen (hva heter det, 3/4-lengde?). Så toppes det med høye, åpne sko.  Det ser rart og kunstig ut. Jeg føler ubehag ved å se bildene, fordi jeg vet hvor kaldt det er på østlandet nå. Jeg vet også at desemberisen ikke er noe særlig å trippe rundt på i 10 cm stilletter.

CBE blir annonsert som (blant annet) en moteblogg, men dette føyer seg inn i rekken med eksempler på at bedriften ikke kan filla om mote eller stil.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Alice123 said:

CBE blir annonsert som (blant annet) en moteblogg, men dette føyer seg inn i rekken med eksempler på at bedriften ikke kan filla om mote eller stil.

Hele antrekket er så merkelig sammensatt at jeg finner ikke ord.

Dette er et greit eksempel på en kul måte å style en lakkbukse nå når det er flere grader minus:

https://i.pinimg.com/originals/bb/54/35/bb5435c52245e23df9bf61570a953f52.jpg

Ikke bare ben i sommersandaler, udekkede ankler og en tynn bluse med en fuskepelsjakke som ikke engang ser ut som om den kan lukkes ordentlig ... 

Endret av sannsigersken
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, J.. skrev:

Jeg diskuterer IKKE hennes utseende, men påkledningen. Det er det stor forskjell på. Og for meg må hun bare fryse tærne av seg, men jeg synes det er en pussig ting å kle seg i pels oventil og barbeint i tynne sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at rampenissen alv(b)in fikk tillatelse til å flytte inn i deres alltid strøkne hjem og skape litt uorden. 

Endret av Scorpion57
staving
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, J.. skrev:

Vi må ikke glemme at det er reklamebilder som legges ut på bloggen. Bildene forteller oss ingen ting om privatpersonen CBE. Hun kler seg slik for å selge noe, kanskje hun til og med har fått beskjed om å kle seg sånn? Jeg vil uansett ha min frihet til å kommentere kommersielle bilder, uavhengig av produkt og reklamemaker. Dersom jeg syns modellene til H&M er oversminkede og stive og klærne er rart sammensatt, så syns jeg det, - på samme måte som jeg kan ha meninger om reklamebildene i bloggen CBE. Hvis bloggeren offentliggjør bilder som ikke egner seg til å selge de varene hun får betalt for å selge, da har hun gjort en dårlig jobb og bør revurdere bildenes innhold og stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, neiognei skrev:

Ser rett og slett veldig teit ut å stå der med åpne sko og vinterjakke.. 

Halve Norge går jo i gedigne boblejakker og nakne ankler ;) Så det er mange som ser teite ut. 20 cm med nysnø, minusgrader og nakne ankler, mens overkroppen er pakket inn som om man skulle til Nordpolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Scorpion57 skrev:

Artig at rampenissen alv(b)in fikk tillatelse til å flytte inn i deres alltid strøkne hjem og skape litt uorden. 

Ikke sant.  Særlig etter at hun, i kommentarfeltet til et innlegg, ble avslørt om at hun ikke visste engang hva en  rampenisse var. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Monimoni skrev:

Ikke sant.  Særlig etter at hun, i kommentarfeltet til et innlegg, ble avslørt om at hun ikke visste engang hva en  rampenisse var. 

Av alle ting man kan kritisere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tvefru skrev:

Av alle ting man kan kritisere... 

Ikke sant Tvefru. Her skal man passe seg for å skrive noe artig/positivt om bloggeren. Alt skal flisespikkes og analyseres ned til minste bokstav og ende opp med alle former for kritikk. Ja, noe kritikk er berettiget men alt det andre som kritiseres hører ikke hjemme i et såkalt seriøst(?) forum.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Scorpion57 skrev:

Ikke sant Tvefru. Her skal man passe seg for å skrive noe artig/positivt om bloggeren. Alt skal flisespikkes og analyseres ned til minste bokstav og ende opp med alle former for kritikk. Ja, noe kritikk er berettiget men alt det andre som kritiseres hører ikke hjemme i et såkalt seriøst(?) forum.

Vi er ikke her for å latterliggjøre, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Macimba said:

Rsmpenissen deres er bare morsom, og ikke noe å kritisere. 

Ingen kritiserer at hun har rampenisse.

Jeg liker bare ikke at barna skal snikeksponeres for klikk på bloggen.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det antrekket så kaldt ut, tror det hadde blitt skikkelig stilig med et par kule boots til, hadde også stått mer i stil med årstiden og det faktum at hun var ute.

Jeg føler hun prøver for hardt noen ganger, hun mangler liksom den effortlessly chic-looken over seg, føler jeg. 

Endret av Breakeven
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Breakeven skrev:

Det antrekket så kaldt ut, tror det hadde blitt skikkelig stilig med et par kule boots til, hadde også stått mer i stil med årstiden og det faktum at hun var ute.

Jeg føler hun prøver for hardt noen ganger, hun mangler liksom den effortlessly chic-looken over seg, føler jeg. 

Og så blir hun fornærmet når noen sier i kommentarfeltet at det ser komisk ut.. Det ser urkomisk ut spør du meg, jeg synes ikke sånne sko er fine i utgangspunktet, og i minusgrader blir det jo helt parodisk. Og det at hun har vært syk har ihvertfall ikke noe med bekledningen å gjøre! Å fryse (og ikke dusje etter trening) er jo oppskriften på å bli syk. Folk må kle seg som de vil, men er vel lov å mene det ser komisk ut med bare bein i 10 minus. Men jeg glemte at hun lever i en verden hvor det å være uenig med henne = å være frekk og polarisert 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være spesielt å ha en jobb der enhver innvending blir tatt som en frekkhet. Tror jeg skal begynne å svare slik på jobb; nei, nå er du frekk, du må respektere min beslutning - selv om den er åpenbart tullete. Men deilig med en gjeng rævsleikere som støtter opp om tullet. Ja, det er faktisk tullete å gå barbeint i stiletter på kafe’ når det er mange kuldegrader. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hadde hun på seg åpne sko i flere minusgrader fordi hun bare skulle inn og ut av bil. Men samtidig blir sandalene kombinert med en svær fuskepels. 

Det er ikke skoene eller fuskepelsjakken i seg selv som er komisk, men kombinasjonen. Hvorfor er det behov for fuskepels når det tydeligvis er sandalvær ute, eller omvend? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...