Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Laduena87
På 8.12.2018 den 11.39, Lana01 skrev:

Veldig bra oppsummert  Er så enig!  :klappe:

JAAAAA! Må være det beste innlegget hittil! Er helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Har jobbet i barnehage i 20 år, aldri opplevd barn som har tangkrøllet hår. Men ofte opplevd barn som nekter børste håret, vaske håret, sette strikk i langt hår. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med barn og unge, og krølltanghår har jeg ikke sett enda. Hår som har vært i flette over natten ser jeg, men slike fjonge krøller har jeg ikke opplevd. Forøvrig vokter jeg meg veldig for å kommentere utseendet til barn og unge. Det er så mye annet bra ved de som jeg kan rose de for som går på person, ikke utseendet. Det er summen av det hele som gjør at krølltanghår blir for meget for meg. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente

Godt sagt @pøbelsara!

Bloggen inviterer også leseren med på tradisjonsbygging sammen: Dette er nummer x i rekka av den årlige tradisjonen med slik eksponering foran trappa. Det er til å bli deprimert av. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
53 minutter siden, tranedatter skrev:

Har jobbet i barnehage i 20 år, aldri opplevd barn som har tangkrøllet hår. Men ofte opplevd barn som nekter børste håret, vaske håret, sette strikk i langt hår. ;)

Okei? Så selv om DU ikke har opplevd det så er det ingen andre som har opplevd det? Haha , hva er det for et argument! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa er ikke en typisk jule neglakkfarge, heller mer mot sølv? Var med tungt hjerte jeg trykket unfollow på flere som hadde likt bildet som diskuteres. Hadde ikke trodd at seriøse aktører opplever det som greit å holde på slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den totalt manglende respekten for barns rett til privatliv er hovedpoenget her! Jeg ser ikke noen god grunn til at man ikke kan gjenta det så lenge det fortsetter. Helt forkastelig er det! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ultiva skrev:

Her er noe til ettertanke. Saken er selvfølgelig annerledes, men parallellene og likhetstrekkene er svært tydelige. For de som utleverer sine uvitende barn på sosiale medier:

"Jeg føler meg trygg i eget hus. Gardinene åpne og lyset på. Jeg ante ingenting om hva som skjedde på utsiden, rett utenfor mitt eget trygge hjem. Der står de, på privat grunn, og filmer i skjul mens jeg er hjemme. De filmer stuevinduet og soveromsvinduet, og der inne er jeg. Jeg som aldri har oppsøkt offentlighetens lys. Jeg som alltid har satt pris på min anonymitet. Det er inntrengere og jeg er uten mulighet til å forsvare meg. Hadde jeg visst at de var der ute hadde jeg selvsagt fått dem fjernet."

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zLKB1r/de-kaller-det-kunst-jeg-kaller-det-en-grov-invasjon-av-mitt-privatliv

Denne kvinnen har blitt filmet i sitt hjem uten å vite. Hun kaller det en grov invasjon av sitt privatliv.

Det samme opplever disse SoMe-barna; hvis soverom, bursdager, badekar og hverdager har blitt kringkastet for hele verden; for fans og kritikere, gærninger og særinger, for psyke og friske - helt siden barna ble født. Og helt uten at de er klare over det.

Dette! her beskriver en voksen kvinne hvordan det oppleves å oppdage at noen har krenket hennes rett til privatliv. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Laduena87 skrev:

Hvor mye forklaring må du ha? Jammen bra og sitte å gjøre narr og rakke ned på de som leser bloggen til cbe når du viser til null argument av betydning! Men la meg forklare deg i klartekst ! Når dere diskuterer eksponering av barna til CBE så diskuterer dere barna!! Vanskelig å forstå? Litt selvinnsikt hjelper. Men så klart, lett å gjemme seg bak tynnslitte unnskyldninger og argumenter! 

Nei, du skjønner det er ingen som diskuterer barna, man diskuterer hvorfor de på død og liv eksponeres. Det er så absolutt ikke det samme. Tror du må lese deg litt opp på hva eksponering bryr.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det veldig mye tullball her. Bloggere bruker ungene sine i reklame, enten direkte eller indirekte ved å skape narrativ som tiltrekker seg annonsører og lesere som kan selges til disse. Her inne kritiseres denne praksisen. Hvilket ikke er det samme som å eksponere uvitende unger for tusenvis av mennesker. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette. 

Jeg vil gjøre oppmerksom på at flere av innleggene som er fjernet ikke bryter med reglene i seg selv, men inngår i lengre kjeder med siteringer som går tilbake til innlegg med regelbrudd. 

Perelandra, mod. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Må bare si at den hvite blusen på hennes nyeste innlegg ikke er særlig flatterende for hennes del. 

Og hva er vitsen med å bruke en kort skinnbukse og Valentino-sko når man ser ut som om man fryser på bildet?

Hilsen fra en vanlig kvinne som bruker stilongs på denne tiden av året. (Jeg skjønner jo at stilongs ikke ser pent ut sammen med Valentino-sko, så jeg bruker ikke Valentino-sko). 

Men det finnes vel pene sko som også er varme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs. Random Nick skrev:

Må bare si at den hvite blusen på hennes nyeste innlegg ikke er særlig flatterende for hennes del. 

Og hva er vitsen med å bruke en kort skinnbukse og Valentino-sko når man ser ut som om man fryser på bildet?

Hilsen fra en vanlig kvinne som bruker stilongs på denne tiden av året. (Jeg skjønner jo at stilongs ikke ser pent ut sammen med Valentino-sko, så jeg bruker ikke Valentino-sko). 

Men det finnes vel pene sko som også er varme?

Ser rett og slett veldig teit ut å stå der med åpne sko og vinterjakke.. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bare så utrolig teit ut å være barbeint i tynne sko, og ha på tykk jakke. Så slitsomt det må være å tenke at man til enhver tid skal dolle seg opp,  sparkle ansiktet, krølle håret fordi det skal taes bilder til bloggen.

Det er ikke en dag det er vanlig hverdagsliv i den familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...