Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sendt ved to tilfeller tidligere. Fikk standardsvar tilbake, og  CBE holder jo fortsatt på, så det virker ikke som det får konsekvenser, dessverre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rubella skrev:

Kvalifikasjoner og moralske kompass

Norges lover 

Truser

Klær i andre størrelser enn XS

Oh no you didn't? 😅

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rubella skrev:

Kvalifikasjoner og moralske kompass

Norges lover 

Truser

Klær i andre størrelser enn XS

giphy.gif.7271394d63620dfb3b87949a88e1e22d.gif

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva handler denne fine juletradisjonen demmes om, egentlig? En overlesset trapp med gaver og pyntet på harry- koselig amerikansk vis og eksponering av julestylete barn? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
1 minutt siden, Monimoni skrev:

Så, hva handler denne fine juletradisjonen demmes om, egentlig? En overlesset trapp med gaver og pyntet på harry- koselig amerikansk vis og eksponering av julestylete barn? 

Tror det er å bruke barnas kalender for å tjene enda mer penger. Og så et nuss for Floyd jenter! 

Ikke rart man er i overkant glad i å feire jul helt fra midten av november når "julen" stort sett følger handelstandens tidsplan og sponsbudsjetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

giphy.gif.7271394d63620dfb3b87949a88e1e22d.gif

1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Oh no you didn't? 😅

Takk, trengte en selvtillitsboost i dag! Ganske fornøyd med den selv, óg xD

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rubella skrev:

Takk, trengte en selvtillitsboost i dag! Ganske fornøyd med den selv, óg xD

:pls:

Bull's eye. :jepp:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om CBE har hentet inspirasjon fra musikkens verden:

Endret av Dr. A. Kula
Feil sang
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Monimoni skrev:

Drit i det da. Det er så fint! :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at det ser ut som om det overhodet ikke går an å imøtegå kritikken her uten å samtidig drive noen saftige personangrep. Det må da være mulig for folk som liker det CBE gjør, å skrive om det uten å samtidig trekke andre debattanters vett, forstand og psykiske helse i tvil? 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sett en dokumentarserie av nrk om pedofile og det er faktisk så mange som 1 av 100 som har denne sykdommen. Det er utrolig oppsiktsvekkende å se hvor mange bilder det deles av barn i dag på sosiale medier, åpent for alle å se. Navn, helfigursbilder, klærne deres, hvor de bor, hvordan rommene deres ser ut og favorittdukken ligger ute på nett - er det ikke da stor sjans for at mange av disse "1 av 100" menneskene finner denne informasjonen og kanskje enda verre - gjør noe med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er så stolte vet du, at de bare må vise dem frem. Det holder ikke med familiealbumet i hylla. Jeg synes ikke det er feil å tenke litt lenger, hvor kan disse bildene havne og hvem sitter og ser på dem akkurat nå i tillegg til at uvitende barn ikke skal få bilder av seg selv publisert på nett. Tipper hun ikke hadde likt at hennes foreldre gjorde dette uten å spørre. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Berga skrev:

Forståelsen av hvilke konsekvenser eksponeringen av barn i sosiale medier og blogger kan ha, sitter langt inne. For bloggerne er det nok alle pengene barna kan generere, som er viktigst. Dessverre. 

Jeg er enig i med deg, de aner ikke hva de driver med. Mine tanker rundt det er at flere burde taes på dette, blant annet annonsørene og alle de andre som tjener penger på denne virksomheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg er enig i med deg, de aner ikke hva de driver med. Mine tanker rundt det er at flere burde taes på dette, blant annet annonsørene og alle de andre som tjener penger på denne virksomheten. 

Annonsørene fraskriver seg alt ansvar når de benytter seg av bloggere. Jeg tror forbrukermakt er et middel, andre finnes vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg heller til at de later som om de ikke forstår problemstillingen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Malum skrev:

Jeg heller til at de later som om de ikke forstår problemstillingen. 

Jeg heller mot at de ikke forstår problemstillingen. Husk at disse bloggerne lever av å eksponere seg selv, og gir uttrykk for at det er verdens beste «jobb». De lar eget kommentarfelt flomme over av skryt og beundring. 

Å forstå andre menneskers behov fordrer at du først og fremst utvikler deg mentalt sett og at du møter andre som ikke er lik deg selv. Typisk vil jobb være en arena hvor en slik forståelse utvikles. Evne til samarbeid, til å lytte, til å kunne reflektere over andres synspunkter er vesentlige ting som hjelper til med å utvikle evnen til å se andre og forstå dem. Mangel på den typen input og slike arenaer kan bety at bloggmødrene kanskje ikke evner å forstå at de kan ha fått barn som ikke vil er lik dem selv feks i forhold til at de kan være innadvendte eller ikke har samme oppmerksomhetsbehov 

CBE sin mangel på utdannelse eller jobb utenfor egen blogg er veldokumentert. Likeledes er den totale mangelen på evne til selvkritikk også godt dokumentert. Det vitner om at det muligens ikke er slik at perspektivet nevnt ovenfor er mulig å inta. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...